Gå til innhold

Isopropanol for rens av CPU, GPU og andre ting.


Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanlig isopropanol fungerer vell fjell uansett? Hva er det å vinne på at den er 99,5% ren i forhold til 95% som koster 99kr for 750ml?

 

Jeg ville bare ha den beste jeg kunne finne. Vet man kan få billigere andre steder, men ingen som var så ren som denne på 99.5%. Jeg påstår ikke at man ha det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Testet akkurat denne : Luxorparts IpaClean isopropanol 1000 ml til å rense CPU av kjølepasta, og den var veldig bra! Den består av 99.5% kjemisk ren isopropanol helt uten tilsetningsstoffer, og fordamper kjapt. Man kan også bruke den til å rense kjede og kasett på sykkel for olje.

 

Bare et tips  :)

 

Opplevde du problemer med mindre rene løsninger, eller er det mer det psykologiske aspektet om renhet som var viktig her? Det er helt greit det, altså, men kanskje greit å få frem.

Lenke til kommentar

Opplevde du problemer med mindre rene løsninger, eller er det mer det psykologiske aspektet om renhet som var viktig her? Det er helt greit det, altså, men kanskje greit å få frem.

Har brukt mest blårens. Mange ganger tar jeg bare Torky og tørker av, og legger på ny kjølepasta. Blir ofte like bra :D

Psykisk sett, så er det deiligere med renere.

Da jeg delidda 7980xe, så gjorde jeg alt 100%. Brukte sykt lang tid på å rense bort alt, så den ble skinnende ren under lokket. Ikkje så rart at jeg ikkje forhastet meg med en cpu til 20k :p

 

Resultatet ble iallefall helt utrolig med flytende metall under lokket

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg ville dog kjøpt 250ml flaska, da 1 litersflaska er litt stor :p

 

Det går helt fint med 1L flaska. Jeg bare stod over utslagsvasken på kjøkkenet med flaska i ene handa og litt kjøkkenpapir i den andre, og helte forsiktig noen dråper på papiret. 250ml flaskene blir mye dyrere. En løsning er så klart å kjøpe begge deler, så når 250ml flaska er tom, så fyller man den opp fra 1L flaska :)

Lenke til kommentar

Opplevde du problemer med mindre rene løsninger, eller er det mer det psykologiske aspektet om renhet som var viktig her? Det er helt greit det, altså, men kanskje greit å få frem.

 

Næh ikke akkurat problemer nei. Brukte Arctic Silver ArctiClean før, og den også funker greit. Litt mer styr med den fordi man har 2 midler. 1 flaske til å rense bort kjølepasta, og en flaske nr 2 til å fjerne kjemiske rester fra den første... som er mye mer tungvint enn å bare bruke ren isopropanol. CPU og vannblokka ble iallefall helt ren kan man si med nye løsningen :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Næh ikke akkurat problemer nei. Brukte Arctic Silver ArctiClean før, og den også funker greit. Litt mer styr med den fordi man har 2 midler. 1 flaske til å rense bort kjølepasta, og en flaske nr 2 til å fjerne kjemiske rester fra den første... som er mye mer tungvint enn å bare bruke ren isopropanol. CPU og vannblokka ble iallefall helt ren kan man si med nye løsningen :)

Brukte også dette i gamledager :D Har fortsatt noen halvfulle små flasker av dette. 

 

Utrolig hendige flasker i perfekt størrelse. Skulle ha byttet ut flaskeinnholdet med ren isopropanol. Hadde vært gull :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...