Gå til innhold

Greta Thunberg har seilt til New York - tulleprosjekt?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

"Hvem skal bestemme hva som er viktige arbeidsreiser? Det høres ut som en løsning hvor den politiske eliten kan forurense så mye de vil mens massene sitter fast i nord-europa"

 

Bare en scam , påfunn for å få tak i mer av våre penger.....og mannen i gata får svi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klimakrigeren Greta saksøker nå 5 land, Frankrike, Tyskland, Tyrkia, Brasil og Argentina for å slippe ut for mye klimagass. 

 

Det er litt ironisk at mange blir sjokkert hver gang Trump sier noe idiotisk, men har null problemer med like idiotiske uttaelser fra jenta som representerer miljøbevegelsen. Det er tydligvis greit å være dum, så lenge man er på "riktig" side.

 

Frankrike og Tyskland er blant de få landene som har redusert sine CO2 utslipp fra 1990 mens resten av verden har økt. Frankrike har også et lavt CO2 utslipp per capita. De 3 andre landene virker helt tilfeldige, det er ikke land som har økt mest og det er ikke land som slipper ut mye CO2 per capita. Jeg tror hun saksøker de 5 første landene hun kom på, som har signert klimaavtalen.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det at miljøbevegelsen har valgt en tilbakestående jente som leder, forteller noe om disse folkenes intellektuelle kapasitet. Dette er personer som ikke forstår seg på vitenskap, som lar seg lede av media og dommedagsprofeter, som er ivrige etter å mene det samme som personer med høyere sosiale status enn dem selv.

 

Det er litt på samme måte som med religiøse sekter og kristne moralister. Det er ikke de mest talentfulle.

Endret av Vaniman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det er litt ironisk at mange blir sjokkert hver gang Trump sier noe idiotisk, men har null problemer med like idiotiske uttaelser fra jenta som representerer miljøbevegelsen. Det er tydligvis greit å være dum, så lenge man er på "riktig" side.

 

Frankrike og Tyskland er blant de få landene som har redusert sine CO2 utslipp fra 1990 mens resten av verden har økt. Frankrike har også et lavt CO2 utslipp per capita. De 3 andre landene virker helt tilfeldige, det er ikke land som har økt mest og det er ikke land som slipper ut mye CO2 per capita. Jeg tror hun saksøker de 5 første landene hun kom på, som har signert klimaavtalen.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions

Trump er _president_ i verdens mektigste land. Thunberg er et barn.

 

En av de er fornuftige nok til å høre på hva konsensus blant forskere er. 

Lenke til kommentar

«Tilbakestående jente»

«Valgt som leder»

«Religiøse sekter»

Nivået er høyt her, skjønner jeg. Melder meg ut av diskusjonen.

Beklager. Dårlig innlegg. Jeg tenkte egentlig på mer radikale naturvernere, som har sluttet seg til Thunberg, (jeg synes det er mange av dem), men det kom ikke frem av innlegget. Jeg mente ikke alle som tror på menneskeskapte klimaendringer. Men ser nå at det kanskje fremstod slik.

 

Jeg synes en del av miljøbevegelsen opptrer på en måte som minner om religiøse sekter. Folk som står og skriker at verden skal gå under. Ikke særlig talentfullt.

 

Når det gjelder jentungen, så har hun en tung diagnose og er faktisk lett tilbakestående. Hun sier selvfølgelig bare det andre skriver opp for henne.

Lenke til kommentar

Jeg synes en del av miljøbevegelsen opptrer på en måte som minner om religiøse sekter. Folk som står og skriker at verden skal gå under. Ikke særlig talentfullt.

 

Ikke mat trollet og alt det der, jada jada. Jeg må bare påpeke hvor ekstremt lite konstrutivt og ineffektivt det er å skrive 10 innlegg til dagen der man setter enda en tjukk strek under ordene "Jeg liker ikke at folk anerkjenner globale klimaendringer". Jeg anbefaler deg å sette deg inn i de konstruktive og empiriske debattene en gang, så kan du bli med å spille, istedet for å være en fotballsupporter på tribunen.

 

At du bruker ordet "religiøs" mot en svært nyansert og empirisk debatt er flåsete, barnslig og høyst ironisk. Det er nettdebatt på sitt verste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke mat trollet og alt det der, jada jada. Jeg må bare påpeke hvor ekstremt lite konstrutivt og ineffektivt det er å skrive 10 innlegg til dagen der man setter enda en tjukk strek under ordene "Jeg liker ikke at folk anerkjenner globale klimanendringer". Jeg anbefaler deg å sette deg inn i de konstruktive og empiriske debattene en gang, så kan du bli med å spille, istedet for å være en fotballsupporter på tribunen.

 

At du bruker ordet "religiøs" mot en svært nyansert og empirisk debatt er flåsete, barnslig og høyst ironisk.

Debatten handler om klimaendringene er naturlige eller menneskeskapte. Våkn opp.

 

10 innlegg til dagen om klimaendringer? Selv om det hadde vært sant, er det vel ikke stort i forhold til alle klima-artiklene TU og diskusjon.no kjører. Enkelte brukere her inne har jo blitt helt hjernevasket av dette klima-våset dere holder på med.

 

Ikke særlig konstruktivt å bryte opp klima-tråder, for å kvele debatten. Slik som enkelte moderatorer gjør.

Lenke til kommentar

Hvem skal bestemme hva som er viktige arbeidsreiser? Det høres ut som en løsning hvor den politiske eliten kan forurense så mye de vil mens massene sitter fast i nord-europa.

 

begrensninger må selvsagt også inkludere politikere. Det er nok av eksempler på meningsløse "studie-turer" og komite-reiser som bedrives av stat & kommuner til eksotiske reisemål for å "studere" bryggeanlegg, flyplasser, eller hva det måtte være. Fremstår mer som et fordekt frynsegode og "belønning" der man bor og spiser på flotte hotell worldwide. Med dagens datateknologi og telekommunikasjon kan de tilegne seg akkurat samme kunnskapen, hjemme på kontoret.

 

Poenget er at flyreiser bør rasjonaliseres. Det er kun siste femti årene at "alle" reiser med fly. Det er ingen fundamental menneskerettighet.

 

I samme slengen så bør all verdens cruise-trafikk også reduseres. Det er fråtsing på miljø/klima, når vi vet situasjonen er alvorlig.

 

Men, som jeg sa tidligere, det er ingen grunn til å tro at det politiske-systemet globalt vil ta tak i slikt (eller noe overgripende i heletatt), eller "begrense friheten" til folk.  Dermed suser det videre på 1. klasse rett til helvete.

 

Mitt standpunkt etter hvert, har blitt at å bekymre seg for klima er bortkastet tanke-energi. Det er bare å være med på forbruks-leken så lenge det varer, og når det en gang i fremtiden blir ulevelig på denne kloden, så sitter alle, både fattig & rik, i samme båt.

Lenke til kommentar

Debatten handler om klimaendringene er naturlige eller menneskeskapte. Våkn opp.

 

10 innlegg til dagen om klimaendringer? Selv om det hadde vært sant, er det vel ikke stort i forhold til alle klima-artiklene TU og diskusjon.no kjører. Enkelte brukere her inne har jo blitt helt hjernevasket av dette klima-våset dere holder på med.

 

Ikke særlig konstruktivt å bryte opp klima-tråder, for å kvele debatten. Slik som enkelte moderatorer gjør.

 

Du bruker ord som religiøse og hjernevasket istedet for å ta to steg tilbake og prøve å se ting fra et annet perspektiv.

 

Finnes det en kristen som har frafalt sin tro fordi man kalte personen for en overtroisk idiot mange nok ganger? Kommer jeg til å få en plutselig realisering om at drivhuseffekten ikke er vitenskap men en dogme bare Vaniman kaller meg for en religiøs alarmist mange nok ganger?

 

Det eneste man oppnår med slik tribalisme er marginalisering, kognitive bias og irritasjon. Du skyter deg selv i foten og setter de ekte debattantene i dårlig lys. De ekte debattantene som diskuterer data, fakta og påstander, ikke mennesker. Over and out.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du bruker ord som religiøse og hjernevasket istedet for å ta to steg tilbake og prøve å se ting fra et annet perspektiv.

 

Finnes det en kristen som har frafalt sin tro fordi man kalte personen for en overtroisk idiot mange nok ganger? Kommer jeg til å få en plutselig realisering om at drivhuseffekten ikke er vitenskap men en dogme bare Vaniman kaller meg for en religiøs alarmist mange nok ganger?

 

Det eneste man oppnår med slik tribalisme er marginalisering, kognitive bias og irritasjon. Du skyter deg selv i foten og setter de ekte debattantene i dårlig lys. De ekte debattantene som diskuterer data, fakta og påstander, ikke mennesker. Over and out.

Ja, det er jo selvfølgelig helt absurd at folk har andre meninger enn det du har.

 

Det du mener med "ekte debatt" er egentlig bare debatt mellom personer som deler samme grunnsyn som deg selv. Altså at havet skal stige og deler av verden drukne. En apokalypsetro, med andre ord.

 

Sannsynligvis tror du dette på grunn av media og fordi en del av deg ikke kan tro at så mange personer med høy sosial status kan ta feil.

Endret av Vaniman
Lenke til kommentar

Tingen er:

Hun har engasjement, og har klart å bli hørt av verden.

Det er mer enn vårt lokale grønne parti har klart å få til.

Hun er syk og plaget. Blir brukt av kyniske bakmenn som egentlig ikke bryr seg om natur -og miljøvern, men som ønsker makt og penger. Ser ut som foreldrene er blant de verste i så måte.

 

Stakkars jente. Hun bør trekkes ut av dette sirkuset så snart som mulig. Men det er vel for sent for henne.

 

Dette er egentlig misbruk. Av et barn. Kanskje noen burde levere bekymringsmelding til det svenske barnevernet?

Lenke til kommentar

begrensninger må selvsagt også inkludere politikere. Det er nok av eksempler på meningsløse "studie-turer" og komite-reiser som bedrives av stat & kommuner til eksotiske reisemål for å "studere" bryggeanlegg, flyplasser, eller hva det måtte være. Fremstår mer som et fordekt frynsegode og "belønning" der man bor og spiser på flotte hotell worldwide. Med dagens datateknologi og telekommunikasjon kan de tilegne seg akkurat samme kunnskapen, hjemme på kontoret.

 

Det er ikke du som bestemmer hva som er viktig. Det er offentlige byråkrater som kommer til å bestemme hva som er viktige jobbreiser, og deres jobbreiser og "studieturer" vil naturligvis bli definert som viktige.

 

Det er derfor jeg sier at en begrensing på antall reiser utenom viktige jobbreiser medfører at politikere og andre folk med mange viktige relasjoner vil kunne forurense så mye de vil mens vanlige folk sitter fast i nord-europa. Det er enda verre for de som bor på øyer som Island, de sitter fullstendig fast. Mange unge vil benytte sin flyreise til å komme seg vekk fra Island og økonomien deres vil kollapse.

 

Poenget er at flyreiser bør rasjonaliseres. Det er kun siste femti årene at "alle" reiser med fly. Det er ingen fundamental menneskerettighet.

 

Hvorfor må akkuratt flyreiser rasjonaliseres? De står bare for 2% av verdens CO2 utslipp og er den eneste måten man kan reise rundt om i verden. Uten flyreiser så blir vi isolert til våre områder, familier får ikke møtt hverandre, kulturutveksling forsvinner og konflikter mellom nasjoner øker. Det er så mye annet vi kan gjøre, hvorfor angripe det folk trenger mest?

 

At det ikke er en menneskerett å fly betyr ikke at vi må rasjonalisere hvor mange flyreiser man kan ta. På samme måte det er ingen menneskerett å kunne bruke så mye strøm man vil, men det betyr ikke at vi bør sette en maksgrense for hvor mye strøm folk kan bruke.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...