Gå til innhold

Så mange har forhåndsbestilt Porsche Taycan


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

Hva er grunnen til at denne, med minst like mye effekt som en model s, er så mye tregere på akselerasjon? Skulle tro Porsche hadde kontroll på dekk og traction.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får jo minst 2 model 3 til samme pris som porchen da. Og Model 3 har faktisk ganske fantastisk kjørefølelse og tech i tilfelle du ikke har fulgt med.

 

Kan porchen kjøre selv f.eks? Eller kan du styre den fra mobilen? Model 3 er vel og like rask til 100..

Var et poeng at prisen ikke var et tema..

 

Igjen, at noen kan ønske å velge en Model 3 over nyeste modell til Porsche på grunn av tech er totalt uforståelig for meg.

 

Model 3 får skryt for kjøreegenskapene, men det ville være sjokkerende hvis Porsche ikke gruser Model 3 på dette området.

 

I tillegg til at Porschen vil sikkert vil gruse Model 3 på innvendig komfort, støy, design og luksusfølelse vil man også ha en bil som bilinteresserte vil snu seg etter i 20 år fremover. Med Model 3 er det mer sannsynlig at de samme allerede nå snur seg vekk! (jeg snur meg fortsatt etter Model S...?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde forhåndsbestilt en omtrent samtidig som jeg kjøpte min forrige bil, Tesla model S, men kansellerte.

Orker rett og slett ikke å krabbe ned i bil lenger, så hvis de kommer med elektrisk SUV skal jeg heller vurdere å bestille en.

 

Nå som det er sagt, er man først blitt vant til teknologibiten, appen og infotainment i en Tesla så er de fleste andre biler nedsig.

Hadde nå bare kvaliteten på bilen stått i stil med teknologien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var et poeng at prisen ikke var et tema..

 

Igjen, at noen kan ønske å velge en Model 3 over nyeste modell til Porsche på grunn av tech er totalt uforståelig for meg.

 

Model 3 får skryt for kjøreegenskapene, men det ville være sjokkerende hvis Porsche ikke gruser Model 3 på dette området.

 

I tillegg til at Porschen vil sikkert vil gruse Model 3 på innvendig komfort, støy, design og luksusfølelse vil man også ha en bil som bilinteresserte vil snu seg etter i 20 år fremover. Med Model 3 er det mer sannsynlig at de samme allerede nå snur seg vekk! (jeg snur meg fortsatt etter Model S...?)

Håper virkelig Porche klarer å slå Tesla her, spent på hva Porche klarer av kjøreegenskaper på nermere 2 tonn bil.

 

Men frykter dem henger etter på teknologifronten.

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at denne, med minst like mye effekt som en model s, er så mye tregere på akselerasjon? Skulle tro Porsche hadde kontroll på dekk og traction.

Grunnen til at den ikke er bedre på akselerasjon kan være så enkel som at de ikke vil at den skal slå 911. Porsche 911 GT3 RS gjør 0-100 km/t på 3,2 sekunder.

 

En annen mulighet er at det brukes motorer som ikke kan gi maks moment ved særlig høyt turtall. Da må man endre giringen slik at man får bra effekt i høy hastighet, på bekostning av ytelse i lav hastighet. (Dette vil forsåvidt komme til uttrykk i motorenes makseffekt. Model S har 796 hk motoreffekt. Men pga ikke perfekt overlapp av makseffekt ved gitt gitt hastighet og struping pga maks effekt fra batteriet reduserer dette til nærmere 700.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper teknologien på denne Porscha kommer til å bli rimelig bra så lite å bekymre seg om. Kanskje den ikke kommer med Full Selvkjøring som ikke er i nærheten av full selvkjøring allikevel, men det vil nok kundegruppen se på som en fordel.

 

Hvordan kan en se på manglende standard utstyr som en fordel? 

Lenke til kommentar

Betale 50 000 kroner(eller hva prisen er denne uka) for et ikke-eksisterende og trafikkfarlig produkt, er ikke definert som standard og bra er det.

 

Nå blander du vell kortene her? Trodde vi snakket om Porsche her og at det er en fordel at de ikke tilbyr førerassistent systemer som er på nivå med andre nye biler? 

 

Forøvrig får en akkurat det de 50 000 står at de skal gi deg.

Lenke til kommentar

Nå blander du vell kortene her? Trodde vi snakket om Porsche her og at det er en fordel at de ikke tilbyr førerassistent systemer som er på nivå med andre nye biler? 

 

Forøvrig får en akkurat det de 50 000 står at de skal gi deg.

De førerassistentsystemene til Tesla er ikke verdt mye. Uansett var spørsmålet teknologi generelt og da er det grunn til å tro at Porsche er overlegen en Tesla. Selv Toyota har mer funksjonalitet og teknologi i bilene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De førerassistentsystemene til Tesla er ikke verdt mye. Uansett var spørsmålet teknologi generelt og da er det grunn til å tro at Porsche er overlegen en Tesla. Selv Toyota har mer funksjonalitet og teknologi i bilene sine.

Hva er det Toyota har i bilene sine da som Tesla mangler? Aux inngang?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnAistlz

Har hatt 911 i 10år og synes Taycan viser at Porsche følger med i tiden. Ble oppringt fra Porsche Norge tidligere i sommer der de sjekket interessen til reservasjonsholderne. Bekreftet min reservasjon og fikk litt mer info om timing på lansering i Norge. Spurte også om pris og ble skuffet da den antydningsvis og uformelt beveget seg mellom 1,1 til 1,9 mnok ex tilleggsutstyr avhengig av om det er snakk om innstegsmodellen , 4s eller turbo modellen.

Jeg tror Taycan blir en fantastisk 4 seters sportsbil med alle egenskaper man forventer av en ny Porsche. At de ville selge denne i Norge til vesentlig lavere pris enn sine andre sportsbiler innser jeg var en vakker, men urealistisk tanke.

Taycan er en sportsbil og ikke et Tesla alternativ som første bil med praktiske bruksegenskaper. Ellers deler jeg skepsisen til de som mener at tech/connectivity/digital egenskapene til Tesla blir vanskelig for tyskerne å.matche. De som fremdeles vektlegger klassiske tyske premiumbil kvaliteter synes sikkert det er greit.

Lenke til kommentar

HUD, Android Auto/Apple Carplay, ventilerte seter, skiltgjenkjenning. Noe av det jeg kommer på.

Trenger ikke Android Auto eller Apple Carplay i Tesla, men mulig det kommer støtte etterhvert. Er jo allerede Google Maps og Spotify på skjermen og det er alt jeg har brukt Android Auto til tidligere. V10 av software som kommer i september har bedre integrering av mobilen også.

 

Skiltgjenkjenning får du på Model 3 og man kjøper selvkjøringspakken.

 

Litt synd at den mangler ventilerte seter ja, men er det virkelig tech?

 

Ingen av de grunnene ville fått meg til å kjøpe en Toyota istede iallefall.

 

Forøvrig enkelt å montete HUD i Model 3 om ønskelig, selv om jeg ikke ser hva man skal med det. Bilen holder fartsgrensen automatisk uansett. Noe jeg satser på Porchen og klarer.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

De førerassistentsystemene til Tesla er ikke verdt mye. Uansett var spørsmålet teknologi generelt og da er det grunn til å tro at Porsche er overlegen en Tesla. Selv Toyota har mer funksjonalitet og teknologi i bilene sine.

Tja det er jo din mening. For meg er det verdt veldig mye. Javel? Hvilke funksjoner mangler i en Tesla kontra Toyota mener du? 

Lenke til kommentar

Her var det mye flåsete innlegg som skinner gjennom at bunner kun i reinspikka misunnelse krydret med skadefryd at platikklbilen fra Tesla har bedre 0-100 tall.

 

Ingen tanke om at kjøretøyet vil ose av tysk Porsche håndtverk på sitt beste.

Tipper ingen «her» har råd eller budsjett til å eie en Taycan heller.

 

De fleste luksus biler havner opp hos Statssalg som regel. Det er jo mest pga at folk egentlig ikke har råd til dyre biler, du har de som tar opp lån som de ikke kan betale ned engang.

 

Folk som har en inntekt på rundt 400k til 500k i året kjøper seg dyre biler, men det dem ikke tenker over er hvor mye bilen vil koste når du har ekstra utstyr, reprasjoner, vedlikehold, forsikring og lån fra banken.

 

Summen av alt det blir mye høyere.

Lenke til kommentar

 

Nå blander du vell kortene her? Trodde vi snakket om Porsche her og at det er en fordel at de ikke tilbyr førerassistent systemer som er på nivå med andre nye biler? 

 

Forøvrig får en akkurat det de 50 000 står at de skal gi deg.

De førerassistentsystemene til Tesla er ikke verdt mye. Uansett var spørsmålet teknologi generelt og da er det grunn til å tro at Porsche er overlegen en Tesla. Selv Toyota har mer funksjonalitet og teknologi i bilene sine.

Tysk vs. Amcar på sikkerhetssystemer :)

https://twitter.com/tesla_truth/status/1150151240581406720

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt 911 i 10år og synes Taycan viser at Porsche følger med i tiden. Ble oppringt fra Porsche Norge tidligere i sommer der de sjekket interessen til reservasjonsholderne. Bekreftet min reservasjon og fikk litt mer info om timing på lansering i Norge. Spurte også om pris og ble skuffet da den antydningsvis og uformelt beveget seg mellom 1,1 til 1,9 mnok ex tilleggsutstyr avhengig av om det er snakk om innstegsmodellen , 4s eller turbo modellen.

Jeg tror Taycan blir en fantastisk 4 seters sportsbil med alle egenskaper man forventer av en ny Porsche. At de ville selge denne i Norge til vesentlig lavere pris enn sine andre sportsbiler innser jeg var en vakker, men urealistisk tanke.

Taycan er en sportsbil og ikke et Tesla alternativ som første bil med praktiske bruksegenskaper. Ellers deler jeg skepsisen til de som mener at tech/connectivity/digital egenskapene til Tesla blir vanskelig for tyskerne å.matche. De som fremdeles vektlegger klassiske tyske premiumbil kvaliteter synes sikkert det er greit.

 

En ganske fornuftig betenkning.

 

Jeg tror at det kommer til å være ganske få som "kryssshopper" mellom Tesla og Taycan. Sistnevnte skal bli mye mer lavbygd sportsbil, samt fysisk en del mindre enn Model S (som den ofte sammenliknes med) Model 3 er i en helt annen kategori. Likevel er jeg redd for at Taycan ender opp som noe overpriset hvis det som skrives ovenfor her stemmer. 1,1 til 1,9 millioner er betydelig mer enn de "rundt" 80K euro (inkl. tysk mva. uten blir det nærmere 650K NOK) som det tidligere har blitt snakket om. Så ja, da var det nok litt naivt å drømme om at Porsche vil selge disse til halv pris av en basis-911, selv i Norge. Likevel, blir prisen i Tyskland 80K euro, tenker jeg folk har god grunn for å bli gretne om Porsche selger de fra 1,1 million i Norge og således bare slenger på drøyt en halv million i markup.

 

Uansett, så blir det spennende å se, regner med at alt annonseres til Frankfurt-messen nå i september.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...