Gå til innhold

Ny app vil belønne de som ikke bruker mobilen mens de kjører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke klarer å ligge unna mobilen sin mens de kjører. Men det er vel de samme som ikke klarer å la den ligge i alle andre situasjoner også. Må man faktisk ha et insentiv for å ikke sette alle andre trafikanters liv i fare? To prikker er for lite. Bør være fire så man mister lappen ved andre gangs forseelse. Å kjøre i bebodd område med øynene på telefonen er på mange måter minst like farlig som å kjøre i fylla. En fyllekjører prøver ihvertfall å styre bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne appen kan da ikke være ferdig utviklet.

 

Feil 1:

Du kan starte appen og velge "Drive" for deretter å legge den på nattbordet (mens du sover) og tjene poeng. Her skulle appen vært knyttet opp mot GPS'n i iPhonen og kun virket når telefonen var i bevegelse (+/- når bilen midlertidig har stoppet i lyskryss eller kø).

 

Feil 2:

Når du mottar en telefonsamtale, kan denne besvares via telefonen uten at appen stopper eller registrerer dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvifor er denne appen relatert opp mot bilkøyring i artikkelen?

 

Så vidt eg kan få med meg så premierer appen all passiv bruk, ikkje berre bilkøyring.

Einaste tilknytninga til køyring som eg kan sjå er at du kan velge "drive" modusen, og då får du også sjå logen til Statens vegvesen. Alle andre modusar ser ut til å fungere heilt likt.

 

 

Dersom denne appen skal fungre for å redusere mobilbruk under køyring så burde vell bonusen ved køyring vært langt større?

Det kan også diskuterast om appen fungerer etter hensikta når ein må fikle med mobilen før køyringa, kor mange kjem til å sette mobilen i køyremodus før dei vrir om tenninga kontra kor mange kjem til å kome på appen under køyringa?

Lenke til kommentar

Feil 1:

Du kan starte appen og velge "Drive" for deretter å legge den på nattbordet (mens du sover) og tjene poeng. Her skulle appen vært knyttet opp mot GPS'n i iPhonen og kun virket når telefonen var i bevegelse (+/- når bilen midlertidig har stoppet i lyskryss eller kø).

 

Feil 1: Å tro iPhone er synonymt med en smart-telefon.

 

Men hvor fant du appen? Ser ingen linker til play store eller app store.

Den heter jo «Hold», så er jo ikke sååå vanskelig å finne der? (android)

Lenke til kommentar

Tja, så siden jeg aldri bruker mobil når jeg kjører eller når jeg sykler, så vil det jo være kjekt og enkelt opptjente poeng. MEN hvor oppnåelig er såkalte belønninger? Det er jo et langt mer interessant spørsmål, noe denne artikkelen burde ha inneholdt.

Dette virker å være veldig slett journalistikk. Men det er jo fortsatt fellesferien, så en kan vel ikke forvente mer av journalister heller? ;-) :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne appen kan da ikke være ferdig utviklet.

 

Feil 1:

Du kan starte appen og velge "Drive" for deretter å legge den på nattbordet (mens du sover) og tjene poeng. Her skulle appen vært knyttet opp mot GPS'n i iPhonen og kun virket når telefonen var i bevegelse (+/- når bilen midlertidig har stoppet i lyskryss eller kø).

 

Feil 2:

Når du mottar en telefonsamtale, kan denne besvares via telefonen uten at appen stopper eller registrerer dette.

feil 1: det er jo idiotisk om det er selvvalgt...

Ser du spesifiserer iphone, men den er faktisk for telefoner også...

feil 2:

 

Du kan også svare telefonen uten å røre den.

 

Du kan til og med ringe ut uten å røre telefonen.

 

Snakke i telefon mens du kjører er lovlig. Fremt telefonen er fastmontert og satt opp mot ett hansfree system.

 

Så følgende påstand i artikkelen: Straffen for å bli tatt for mobilbruk under bilkjøring ble etter nyttår justert opp til to prikker på førerkortet i tillegg til bot.

 

Er ikke korrekt, Det er Straffen for å bruke håndholdt mobiltelefon som er endret.

 

Og dermed er nok dette grunne n for att du kan motta samtale med denne appen uten att den tyter...

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar

Så "reklame" for denne appen på tv nyhetene, der så det ut som om skjermen lyste opp og viste hvilken "premie" du hadde fått, når det hadde gått 20 min. Det er jo helt hinsides om den gjør det hvert 20 min, det veldig trafikkfarlig at appen du skal bruke for å bli tryggere på veien, gjør deg nyskjerrig til å titte på tlf hvert 20 min??

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...