Gå til innhold

Hva bør man helst bruke for å fjerne thermal paste fra CPU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Normalsett holder det med papir (matpapir, kjøkkenpapir rull) man kan bruke dopapir, men vær litt forsiktig så ikke papiret havner i cpu sokkelen.

 

Normalsett burde man ikke trenge blåsprit eller akasa Kjølepastafjerner

Sitrusbasert, for rengjøring av kjøleribbe og CPU med mindre kjølepasten er tørket fast.

Lenke til kommentar

Får man kjøpt ren Isopropanol, altså uten farge? Har hørt folk som prøvde rødsprit/blåsprit osv, hvor komponenter har streiket i ettertid.

Bor i Trondheim, så kan vel ta meg en tur innom Nidaros data og høre der i verste fall!

Endret av Sisto90
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Merker dere forskjell med å vaske med isopropanol?

 

Har bare tørket før, og aldri hatt noen høye temps. Typisk 25-30 under idling, og 50-60 ved last

Ikke alltid alt kan tørkes bort med papir. Noen ganger har det størknet litt. Kommer litt an på hva slags kjølepasta som er brukt før. Jeg har isopropanol lett tilgjengelig så det er ikke noe stor jobb å bruke det.
Lenke til kommentar

Ikke alltid alt kan tørkes bort med papir. Noen ganger har det størknet litt. Kommer litt an på hva slags kjølepasta som er brukt før. Jeg har isopropanol lett tilgjengelig så det er ikke noe stor jobb å bruke det.

Ser den. Hjelper nok sikkert, men spm er om det er nok til at eg burde begynne å bruke det også

Lenke til kommentar

Ser den. Hjelper nok sikkert, men spm er om det er nok til at eg burde begynne å bruke det også

Hvis du overklokker, så er det greit å ha alle marginene du kan, men siden temperaturene dine er såpass lave, ser jeg ingen grunn. Når du sier "last", mener du da 100% last i Aida64 eller lignende? Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hvis du overklokker, så er det greit å ha alle marginene du kan, men siden temperaturene dine er såpass lave, ser jeg ingen grunn. Når du sier "last", mener du da 100% last i Aida64 eller lignende?

Blir vel tilnærmet 100%

Tenker mest ved gaming av type battlefield osv.

 

Men har skikkelig kjøler da, og det har eg alltid hatt.

Mange som er så nøye har gjerne stock kjøler?

Lenke til kommentar

Jeg har bygd pcer i hopetall i årevis og har stort sett brukt kondensfjerner (som er 99% iso/2-propanyl) fra bensinstasjon .

Og kaffefilter for å gni/tørke over tilslutt med er kjekt da det ikke «loer» som dasspapir/tørkepapir/bomullswabs

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1641707

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665089

 

@G

Aceton «smelter» plastbaserte materialer og må holdes langt unna en pc. Søler du aceton på hovedkort/kretskort/cpusokkel er du i trøbbel.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...