Gå til innhold

Model 3 får full pott i sikkerhetstest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Model 3 skåret dårligst i møte med myke trafikanter rundt seg - der fikk den 74 prosent, som fortsatt er en god skår - det er forholdsvis få modeller i NCAPs oversikter som plasserer seg nevneverdig høyere - med noen svært få som bikker forbi 80 prosent for denne gruppen.

Så det er ikke så viktig fotgjengere  blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn.

Lenke til kommentar

 

 

Model 3 skåret dårligst i møte med myke trafikanter rundt seg - der fikk den 74 prosent, som fortsatt er en god skår - det er forholdsvis få modeller i NCAPs oversikter som plasserer seg nevneverdig høyere - med noen svært få som bikker forbi 80 prosent for denne gruppen.

Så det er ikke så viktig fotgjengere  blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn.

Problemet er vel heller at folk ikke er villige til å kjøpe biler som er bekledd med svamp utvendig. Vanskelig å gjøre så mye med myke trafikkanter - som illustreres ved at poengsummene er såpass lave.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Model 3 skåret dårligst i møte med myke trafikanter rundt seg - der fikk den 74 prosent, som fortsatt er en god skår - det er forholdsvis få modeller i NCAPs oversikter som plasserer seg nevneverdig høyere - med noen svært få som bikker forbi 80 prosent for denne gruppen.

Så det er ikke så viktig fotgjengere  blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn.

Det er ikke så sneversynt selvsagt! Av 100 mulige får TM3 74. Altså 3/4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vell droppe å lage overskrifter på topp-score på slike tester. Er det noen biler i år som ikke har fått 5 stjerner i denne testen? Det er jo nesten mer logisk å lage overskrifter på de som ikke får 5 stjerner nå idag, siden majoriteten av bilene får det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så det er ikke så viktig fotgjengere  blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn.

 

Den fikk samme score som Volvo V60 på dette punktet.

 

Volkswagen Golf scoret 65% her. Den har jo solgt i bøtter og spann. Så syns ikke 74% var så verst for Model 3. (lurer egentlig på hvem som har tunnelsyn her)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

"here we go again" Tesla er verdens beste bil, slik som Apple fans også sier om Apple produkter. Hjernevasket personer.

Fjompenisse! Du har tydeligvis ikke kjørt en Tesla.

Nei, jeg har ikke det. Men jeg har en arbeidskollega som hadde Tesla. Som gikk over til fossil bil igjen. Så det er ikke bare solskinn historier om Tesla/elbiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde nettopp en s som gikk i heia for et par uker siden .. Ingen airbagger ble utløst...

Hvor sikkre er de egentlig.. Fikk stryk av meg.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/EWKlyj/Bil-med-to-personer-kjorte-av-veien

Airbager skal bare løse ut ved en kraftigere kollisjon. De kan gjøre mer skade enn det er verdt. (Se f.eks Takata saken.) Her ble nok bilen bremset ned litt gradvis.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde nettopp en s som gikk i heia for et par uker siden .. Ingen airbagger ble utløst...

Hvor sikkre er de egentlig.. Fikk stryk av meg.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/EWKlyj/Bil-med-to-personer-kjorte-av-veien

 

Airbagene utløses bare ved kræsj som gir g-krefter over en viss grense (høy). Den grensen ble da ikke nådd i den kollisjonen du sikter til. Airbager er nemlig kraftige saker og kan forårsake skader i seg selv. De er ikke der for å gjøre kollisjonen behagelig. Kun for å øke sjansen for overlevelse.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Airbager skal bare løse ut ved en kraftigere kollisjon. De kan gjøre mer skade enn det er verdt. (Se f.eks Takata saken.) Her ble nok bilen bremset ned litt gradvis.

 

 

Airbagene utløses bare ved kræsj som gir g-krefter over en viss grense (høy). Den grensen ble da ikke nådd i den kollisjonen du sikter til. Airbager er nemlig kraftige saker og kan forårsake skader i seg selv. De er ikke der for å gjøre kollisjonen behagelig. Kun for å øke sjansen for overlevelse.

 

Slutt å ødelegg diskusjonen med relevante faktaopplysninger. Vi er sinte på Tesla fordi de eksisterer og fordi noen liker dette bilmerket. Det er det som er viktig her!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...