Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er du mot vaksinering?


AnnonymG

Anbefalte innlegg

 

Med "big pharma" menes ikke uvilje mot at de tjener penger, men at store og sterke kommersielle aktører i bransjen tillegges edle motiver og slik får tilgang til fellesskapets midler uten at det stilles kritiske spørsmål. Når vi vet at motivet er å tjene penger, må vi ha lov til å stille spørsmål om alt de foreslår faktisk er nødvendig. Det er en unnlatelsessynd å ikke være kritisk.

 

 

Noen vaksiner må oppfriskes etter noen år, men noen gir også beskyttelse livet ut, for eksempel vaksinen mot meslinger. En del av barnevaksinene er mot sykdommer som først og fremst er farlige for barn, da har det ikke mye å si at voksne ikke holder vaksinasjonen ved like (heller ikke for de av barna som ikke kan vaksineres). Det faktum at disse sykdommene ikke er fremtredende i samfunnet blant uvaksinerte/ubeskyttede voksne, gjør det vel temmelig vanskelig å begrunne pålegg om vaksinasjon av voksne.

 

Beslutningsforum er et fint eksempel på at all medisin ikke kommer gjennom nåløyet og tas i bruk. Det stilles strengere og flere krav til dokumentasjon av legemidler, og det stilles krav til at legemiddelet skal være bedre enn de midler der er på markedet. De kritiske øyne er allerede vidåpne og mange legemidler ender sin storhetstid i tidligere kliniske studier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine jenter vaksineres ikke med HPV. Min sønn skal vaksineres.

Ellers har jeg fulgt vaksinasjonsprogrammet med alle varna. Jeg selv fikk ikke mmr før jeg var voksen, men jeg fikk tatt den i alle fall. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa selv om jeg var gravid. Fikk da påvist svineinfluensa mens jeg var 6 mnd på vei. Ingen skade skjedd.

 

Anonymous poster hash: d4ff0...3eb

Lenke til kommentar

Tvang har ingen plass i et moderne samfunn.

Hva er det du kaller det når barn blir vaksinert mot sin vilje da de er små så de kan OVERLEVE? Beklager, men tvang har sin plass i samfunnet. Ett annet eksempel er hvis noen er en fare for seg selv og andre, da er på plass å bruke tvang for å skjerme samfunnet for denne personen. Noe annet ville være totalt uforsvarlig og direkte barnemishandling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv vaksinene du tok da du var liten må fylles på. De varer ikke hele livet ut. Syns det er rart at det ikke er allmenn kunnskap hvis de skulle være så keen på å selge vaksiner til voksne også? Men nå er det helt sikkert enklere å få barn til å bli tvunget til å vaksineres enn å prøve å tvinge en voksen person å vaksinere seg. 

Jeg ante ikke at man måtte fylle på da jeg aldri hadde fått informasjon om det, og fikk i likhet med to familiemedlemmer kikhoste for noen få år siden. Jeg er naturligvis positiv til vaksiner, og ble litt irritert over at det ikke var informert bedre om at man trenger påfyll etterhvert. Greit nok å få det selv, men med en liten en på 6 måneder i hus er det viktig å unngå. Det er en forferdelig sykdom for små barn.

 

Synes tvang er helt greit når det kommer til vaksiner, da de samfunnsmessige fordelene er så store at å la vaksinemotstandere holde på rett og slett er urimelig. Noen må faktisk beskyttes mot seg selv, på samme måten som kriminelle blir sendt i fengsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du kaller det når barn blir vaksinert mot sin vilje da de er små så de kan OVERLEVE? Beklager, men tvang har sin plass i samfunnet. Ett annet eksempel er hvis noen er en fare for seg selv og andre, da er på plass å bruke tvang for å skjerme samfunnet for denne personen. Noe annet ville være totalt uforsvarlig og direkte barnemishandling. 

 

Alle barn som ikke blir vaksinert dør, amiright?

 

Ja, pappa staten har ansatt onkel politi til å passe på oss. Hvis du på noen måte forsvarer deg selv, så blir du straffet av onkel politi.

Lenke til kommentar

Alle barn som ikke blir vaksinert dør, amiright?

 

 

Det hadde jo løst problemet på en brutal enkel måte.

 

Edit:

Vaksine har vist seg å være raskt, trykt og billig. I tillegg er de vanligvis effektive, ved å enten hindre sykdom, eller at sykdomsforløpet blir betydelig mildere. 

Endret av Ribo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen vaksiner som kan gi autisme. Autisme er medfødt.

 

 

Det hadde jo løst problemet på en brutal enkel måte.

 

Edit:

Vaksine har vist seg å være raskt, trykt og billig. I tillegg er de vanligvis effektive, ved å enten hindre sykdom, eller at sykdomsforløpet blir betydelig mildere. 

 

 

Jeg fikk vaksiner som barn, og på grunnskolen. I voksen alder stiller jeg meg mer skeptisk til vaksiner. Kanskje fordi jeg har lest litt for mye anti vaxx propaganda..

 

Jeg tok svineinfluensa vaksine i voksen alder, eller var det fugleinfluensa kanskje.. ? Jeg husker ikke. Poenget er at til slutt viste det seg at for normale friske unge mennesker er disse sykdommene helt ufarlige. Sykdommene er som regel bare farlig for folk som allerede er syke med en annen sykdom, eller eldre, barn, gravide, folk med nedsatt immunforsvar o.l.

 

https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/virusinfeksjoner/svineinfluensa/?page=8

 

Big pharma tjener store penger på vaksiner, noe som gjør meg skeptisk til vaksiner. For ordens skyld er jeg ikke anti vaxxer, og jeg tror ikke at vaksiner forårsaker autisme eller annet.

 

Så lenge jeg er forholdsvis frisk, tviler jeg på at jeg vil ta noen vaksiner igjen.

Lenke til kommentar

Selv vaksinene du tok da du var liten må fylles på. De varer ikke hele livet ut. Syns det er rart at det ikke er allmenn kunnskap hvis de skulle være så keen på å selge vaksiner til voksne også? Men nå er det helt sikkert enklere å få barn til å bli tvunget til å vaksineres enn å prøve å tvinge en voksen person å vaksinere seg.

Hvem tvinger noen her?

Lenke til kommentar

haha, er det ikke det hele det moderne samfunn er bygget på?

Alle menneskelige samfunn i hele menneskets eksistens har vært bygget på tvang. Spørsmålet er om tvangen skal komme kun de ressurssterke til gode, eller om tvangen skal brukes til å gjøre ting så bra som mulig for folk flest, og særlig de ressurssvake.

Lenke til kommentar

Hvis jeg bruker 100 kroner på en ny iphone, og det er et dårlig produkt, så har jeg kastet bort 100 kroner.

 

Hvis jeg bruker 100 kroner på en ny vaksine, som ikke fungerer og i tillegg gir meg alvorlige bivirkninger/autisme. Da har jeg kastet bort 100 kroner, og fått negative konsekvenser for min helse.

 

Klarer du å se forskjellen?

 

Jeg er fullt klar over hvordan det kapitalistiske samfunn fungerer, og er greit fornøyd med det, i forhold til andre økonomiske systemer.

Dette er naivt. Et sikkerhetshull i iPhone el.l. vil kunne gjøre at hele livet ditt brettes ut for hele verden. Bare spør alle kjendisene som har fått nakenbilder "stjålet" fra telefonene sine. Det er også mange som har begått selvmord etter at intime bilder har kommet på avveie.

Lenke til kommentar

Mine jenter vaksineres ikke med HPV. Min sønn skal vaksineres.

Ellers har jeg fulgt vaksinasjonsprogrammet med alle varna. Jeg selv fikk ikke mmr før jeg var voksen, men jeg fikk tatt den i alle fall. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa selv om jeg var gravid. Fikk da påvist svineinfluensa mens jeg var 6 mnd på vei. Ingen skade skjedd.

 

Anonymous poster hash: d4ff0...3eb

 

Jeg håper du lar jentene dine følge vaksinasjonsprogrammet og får HPV-vaksinen. Det er kun dem det går ut over dersom de blir syke, og behandlingen er sparsom dersom en eventuelt livmorhalskreft-sykdom oppdages i et sent stadie. Thea Steen spredde dette budskapet godt, og ble dessverre selv offer for en forferdelig sykdom som akkurat denne vaksinen viser seg å forhindre hos et stort antall personer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler du bør utdype denne litt...

 

Anonymous poster hash: 9df4a...32b

HPV er forsket mer på i Danmark enn i Norge. Jeg kjenner også en av de som var med på å prøve ut vaksinen, og hun, sammen med andre har kommet frem til at vaksinering av gutter er mer effektivt enn vaksinering av jenter. Jenter har også en relativt høy prosent sjanse for sterilitet som følge av vaksinen.

 

Anonymous poster hash: d4ff0...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper du lar jentene dine følge vaksinasjonsprogrammet og får HPV-vaksinen. Det er kun dem det går ut over dersom de blir syke, og behandlingen er sparsom dersom en eventuelt livmorhalskreft-sykdom oppdages i et sent stadie. Thea Steen spredde dette budskapet godt, og ble dessverre selv offer for en forferdelig sykdom som akkurat denne vaksinen viser seg å forhindre hos et stort antall personer. 

FHI:

 

Det har blitt hevdet at HPV-vaksinen kan føre til sterilitet:

Det stemmer ikke.

Prematur ovarial svikt (POF) er en tilstand der eggstokkene (ovariene) mister sin normale funksjon hos kvinner under 40 år. I de fleste tilfeller er årsaken til svikten ukjent.   Det ble meldt inn en bekymring til det europeiske legemiddelverket (EMA) i 2013 om denne tilstanden kunne ha sammenheng med HPV-vaksinasjon. EMA gjorde en vurdering av dataene, og fant ingen holdepunkter for sammenheng. Nasjonale og internasjonale legemiddelmyndigheter overvåker sikkerheten av HPV-vaksiner fortløpende for å fange opp mulige bivirkninger. Det er ikke noe som tyder på at HPV-vaksine kan være årsak til prematur ovarial svikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...