Gå til innhold

Gjorde suksess med digital gjærlås – nå vil norske Plaato gjøre alle verdens ølfat smarte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Ølmarkedet er ødelagt. Prøv å gå inn på Gulating Ølutsalg å si du har hørt at øl er godt og du vil kjøpe en god øl for å prøve.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kanskje:

- Vi deler ikke ut smakeprøver

 

eller:

- Liker du X eller Y smaksvariant? Pilsnert-type, Ale, Whitbier, eller noe friskere som IPA eller sesongøl?, rund, fruktig, mye humle osv osv. helt til man blir skremt unna av stammespråket.

 Er nok mer dette ja.

Lenke til kommentar

Kanskje:

- Vi deler ikke ut smakeprøver

 

eller:

- Liker du X eller Y smaksvariant? Pilsnert-type, Ale, Whitbier, eller noe friskere som IPA eller sesongøl?, rund, fruktig, mye humle osv osv. helt til man blir skremt unna av stammespråket.

 

He, he, vi skal vel kanskje være litt forsiktige, her vi sitter i et eneste stort glasshus.

Vi slenger vel rundt oss med akronymer i hytt og pine?

 

For øvrig, jeg kan vanskelig kritisere Gulating for ikke å dele ut smaksprøver.

I henhold til alkoholloven (som vi alle har så kjær?), så er det kun lovlig med smaksprøver i forbindelse med lukkede arrangement med "faglig innhold".

Det ville jo blitt litt spesielt å stenge av butikken, hver gang man ønsket å tilby kunden en smaksprøve?

 

PS! Når det gjelder å forvalte arven etter Norsk Data/Rolf Skår, kan man vel kanskje diskutere om Gulating som konsept er spesielt fremsynt.

Men det er jo veien det går, high-tech outsources til utlandet, mens råvareproduksjon åpenbart er det eneste Norge har å bidra med.

Endret av seventhwave
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du ikke forstår? Det er to enkle setninger, så jeg lurer på hva du ikke forstår?

Spørsmålene er mange:

 

1. Hva har Gulating med den opprinnelige saken å gjøre? Saken handler jo om en teknologi som overvåker tilstanden på ølfat.

 

2. Hvorfor mener du ølmarkedet er ødelagt?

 

3. Hva betyr det i det hele tatt at ølmarkedet er ødelagt?

 

4. Hva er det Gulating skal svare når du kommer der med spørsmålene dine? (Hvilke spørsmål, i det hele tatt?)

 

Til slutt kan jeg anbefale å heller handle øl på polet fremfor Gulating. Da slipper du å forholde deg til øl som er presset ned til butikkstyrke.

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Spørsmålene er mange:

 

1. Hva har Gulating med den opprinnelige saken å gjøre? Saken handler jo om en teknologi som overvåker tilstanden på ølfat.

 

2. Hvorfor mener du ølmarkedet er ødelagt?

 

3. Hva betyr det i det hele tatt at ølmarkedet er ødelagt?

 

4. Hva er det Gulating skal svare når du kommer der med spørsmålene dine? (Hvilke spørsmål, i det hele tatt?)

 

Til slutt kan jeg anbefale å heller handle øl på polet fremfor Gulating. Da slipper du å forholde deg til øl som er presset ned til butikkstyrke.

Tråden gir deg alle svarene. Les den!

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 2.6.2019 den 13.29):

eller:

- Liker du X eller Y smaksvariant? Pilsnert-type, Ale, Whitbier, eller noe friskere som IPA eller sesongøl?, rund, fruktig, mye humle osv osv. helt til man blir skremt unna av stammespråket.

Derfor det finnes ølsmaking antar jeg. Da har man litt grunnlag før man skal kjøpe noe.

Så ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Kakeshoma skrev (På 2.6.2019 den 16.45):

Derfor det finnes ølsmaking antar jeg. Da har man litt grunnlag før man skal kjøpe noe.

Så ser ikke problemet.

Om du ikke har noe grunnlag, så ser du vel problemet?

Lenke til kommentar

Vi har vel aldri før hatt så mye bra øl å velge mellom i Norge, i alle ulike ølsjangre.

 

Jeg brygger selv, deltar på lokale ølfestivaler (som det nå er minst 4 forskjellige i året av bare her i lokalområdet), ser en haug med jevnlige 'krankupp' av både norske og internasjonale bryggerier på pubene her i byen, og finner vel omtrent noe nytt i utvalget på polet hver gang jeg er der.

 

Hvordan ølmarkedet da er ødelagt, eller hvordan folk har problemer med å finne noe de liker, er for meg en total gåte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ølmarkedet er ødelagt. Prøv å gå inn på Gulating Ølutsalg å si du har hørt at øl er godt og du vil kjøpe en god øl for å prøve.

 

Jeg ser at du mener at ølmarkedet er "ødelagt", men du har blitt bedt gjentatte ganger om å forklare hva du mener men velger likevel å avstå fra akkurat det. Dermed blir det vanskelig å ta innlegget ditt for noe av verdi. Det du skriver begrunner du ikke, selv på direkte forespørsel og det du skriver gir ingen mening isolert sett så da er jo innlegget ditt rett og slett meningsløst slik det står nå.

 

For å tilføre verdi må du forklare HVA det er du mener når du sier "ølmarkedet er ødelagt".

 

Ødelagt? Du mener markedet ikke virker? På hvilken måte virker det ikke? Utvalget er større enn noen gang, du kan finne øl fra flere bryggerier enn vi tidligere har hatt, det er større utvalg i ølsorter enn noen gang tidligere og du kan handle et rikt utvalg øl både på polet og i butikk. Så nei, ølmarkedet er ikke ødelagt. Og du kan fortsatt kjøpe pils om det er pils du foretrekker. Nå har du flere valg når du skal handle øl, og det kan vel ikke være feil?

 

Og ønsker du ikke ferdigkjøpt øl kan du lage din egen øl, med stadig større tilgang på bryggeutstyr. Alt fra 100 % manuell prosess der du gjør alt selv fra kværning av kornet til koking, smaksprofil og valg av gjær og humlesort. Eller du kan velge en litt dyrere løsning der mye av prosessen er automatisert slik at du kan "knapp-brygge" og bryggesystemet passer seg selv.

 

Det er en drøy påstand du kommer med, og det blir ikke mindre drøyt når du velger å forbil kryptisk og ikke klargjøre hva du mener.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vi har vel aldri før hatt så mye bra øl å velge mellom i Norge, i alle ulike ølsjangre.

 

Jeg brygger selv, deltar på lokale ølfestivaler (som det nå er minst 4 forskjellige i året av bare her i lokalområdet), ser en haug med jevnlige 'krankupp' av både norske og internasjonale bryggerier på pubene her i byen, og finner vel omtrent noe nytt i utvalget på polet hver gang jeg er der.

 

Hvordan ølmarkedet da er ødelagt, eller hvordan folk har problemer med å finne noe de liker, er for meg en total gåte.

Om der finnes 800 sorter øl i en butikk og du bare liker 20 sorter, så er sjansen for å få servert en sort du ikke liker veldig høy. Jo flere sorter øker bare denne sannsynligheten. Back in the days når man hadde bare 4-6 sorter å velge blandt, var det mye enklere.

 

Det er helt umulig for en som ikke er ekspert å gå inn på Gulagting ølutsalg å finne en fornuftig øl å drikke. Ikke får man hjelp heller, da stammespråke er mer til å skille mellom de som kan faguttrykkene, og de som ikke kan det.

Så kan de bare stå der å flire bak ryggen på meg og tro de er så fordømt smarte. (Analogi.)

 

Hatt fått 20 flasker fra Gulagting med øl som smaker rævskjegg alle som en. Dermed kan jeg greit konkludere med at ølmarkedet er ødelagt. Gidder ikke kaste vekk livet med å smake mer på den dritten.

Siden smak er subjektivt, kan jeg ikke ha feil der.

Mitt alkoholinntak kommer fra trygge og kjente destillerte merker.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om der finnes 800 sorter øl i en butikk og du bare liker 20 sorter, så er sjansen for å få servert en sort du ikke liker veldig høy. Jo flere sorter øker bare denne sannsynligheten. Back in the days når man hadde bare 4-6 sorter å velge blandt, var det mye enklere.

 

Det er helt umulig for en som ikke er ekspert å gå inn på Gulagting ølutsalg å finne en fornuftig øl å drikke. Ikke får man hjelp heller, da stammespråke er mer til å skille mellom de som kan faguttrykkene, og de som ikke kan det.

Så kan de bare stå der å flire bak ryggen på meg og tro de er så fordømt smarte.

 

Hatt fått 20 flasker fra Gulagting med øl som smaker rævskjegg alle som en. Dermed kan jeg greit konkludere med at ølmarkedet er ødelagt. Gidder ikke kaste vekk livet med å smake mer på den dritten.

Siden smak er subjektivt, kan jeg ikke ha feil der.

Mitt alkoholinntak kommer fra trygge og kjente destillerte merker.

Så... større utvalg = dårlige for forbrukerne?

 

Hvilke øl liker du da?

 

(psst, øl destilleres ikke)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så... større utvalg = dårlige for forbrukerne?

 

Hvilke øl liker du da?

 

(psst, øl destilleres ikke)

Jeg liker pils.

Hvor har jeg skrevet at øl destilleres?

Lenke til kommentar

Jeg liker pils.

Hvor har jeg skrevet at øl destilleres?

Pils? Du liker altså kun én spesifikk øltype? Hvilke bryggerier eller spesifikke øl liker du da?

 

Angående destillering, så sa du at ditt alkoholinntak kun er fra "kjente destillerte merker". Siden tråden handler om øl var det selvfølgelig det jeg antok at du snakket om?

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...