Gå til innhold

Gjorde suksess med digital gjærlås – nå vil norske Plaato gjøre alle verdens ølfat smarte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Kan ikke hjelpe deg heller, dessverre da.

Har ingen problemer jeg trenger hjelp med.

Hadde du leste tråden, vile du kanskje forstått det.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Om der finnes 800 sorter øl i en butikk og du bare liker 20 sorter, så er sjansen for å få servert en sort du ikke liker veldig høy. Jo flere sorter øker bare denne sannsynligheten. Back in the days når man hadde bare 4-6 sorter å velge blandt, var det mye enklere.

 

Det er helt umulig for en som ikke er ekspert å gå inn på Gulagting ølutsalg å finne en fornuftig øl å drikke. Ikke får man hjelp heller, da stammespråke er mer til å skille mellom de som kan faguttrykkene, og de som ikke kan det.

Så kan de bare stå der å flire bak ryggen på meg og tro de er så fordømt smarte.

 

Hatt fått 20 flasker fra Gulagting med øl som smaker rævskjegg alle som en. Dermed kan jeg greit konkludere med at ølmarkedet er ødelagt. Gidder ikke kaste vekk livet med å smake mer på den dritten.

Siden smak er subjektivt, kan jeg ikke ha feil der.

Mitt alkoholinntak kommer fra trygge og kjente destillerte merker.

 

 

Ja nei det hadde kanskje vært like greit om du ikke forklarte hva du mente. For nå skjønner vi hva du mente og nå er det ikke selve innlegget som virker meningsløst men nå er det deg som virker meningsløst kranglete

 

Hvorfor er du så sur egentlig? Det er da ingen som tvinger deg til å drikke eller kjøpe noe du ikke liker? Elsker du Tau eller Ringnes eller Borg så kjøp favoritt-pilsen og kos deg med den. Men du trenger ikke svartmale en hel bransje bare for at du ikke liker smaken. Selv er jeg ikke veldig begeistret for hvitvin, men det er ikke noe jeg orker å bruke tid på å kringkaste. Jeg kjøper heller rødvin jeg liker eller ønsker å smake på. Selv om ikke jeg er glad i hvitvin er det jo plenty med folk som elsker det og de bør jo få fortsette med sin hvitvin uten at jeg skal ha noen sterke meninger om hvitvin og hva jeg synes det smaker som. 

 

Så siden du kun liker øltyper du er vant med å drikke og ikke ønsker å utvide smakspaletten eller har interesse for øl så mener du altså at ølmarkedet er ødelagt? Det er en temmelig drøy påstand. 

 

Trygge merker? Her insinuerer du at mikrobryggerier eller håndverksbryggerier er utrygge og selger skadelige produkter. Til det må jeg si at enten er du svært kunnskapsløs i hht til myndighetenes krav for salg av alt som skal konsumeres av folk eller så bruker du billig retorikk for å forsøke å svartmale de nye bryggeriene. Okke som så sier det egentlig mest om deg. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja nei det hadde kanskje vært like greit om du ikke forklarte hva du mente. For nå skjønner vi hva du mente og nå er det ikke selve innlegget som virker meningsløst men nå er det deg som virker meningsløs. 

 

Hvorfor er du så sur egentlig? Det er da ingen som tvinger deg til å drikke eller kjøpe noe du ikke liker? Elsker du Tau eller Ringnes eller Borg så kjøp favoritt-pilsen og kos deg med den. Men du trenger ikke svartmale en hel bransje bare for at du ikke liker smaken. Selv er jeg ikke veldig begeistret for hvitvin, men det er ikke noe jeg orker å bruke tid på å kringkaste. Jeg kjøper heller rødvin jeg liker eller ønsker å smake på. Selv om ikke jeg er glad i hvitvin er det jo plenty med folk som elsker det og de bør jo få fortsette med sin hvitvin uten at jeg skal ha noen sterke meninger om hvitvin og hva jeg synes det smaker som. 

 

Så siden du kun liker øltyper du er vant med å drikke og ikke ønsker å utvide smakspaletten eller har interesse for øl så mener du altså at ølmarkedet er ødelagt? Det er en temmelig drøy påstand. 

 

Trygge merker? Her insinuerer du at mikrobryggerier eller håndverksbryggerier er utrygge og selger skadelige produkter. Til det må jeg si at enten er du svært kunnskapsløs i hht til myndighetenes krav for salg av alt som skal konsumeres av folk eller så bruker du billig retorikk for å forsøke å svartmale de nye bryggeriene. Okke som så sier det egentlig mest om deg. 

Så jeg virker meningsløs. Er det ikke en mening jeg har kommet med?

 

Med trygge merker så menes det at de er å få kjøpt år etter år etter år, så nå skjønner du hvor feil du har tatt og jeg anbefaler deg å være mer forsiktig med å ilegge andre meninger basert på egne antakelser, spesielt med tanke på hvor elendig du er til å anta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi så voksent du velger å fremstå som.

 

 

Hm er det ikke akkurat slik du fremstår da? Det er jo nettopp det du sier selv. Du liker kun pils. Og egentlig bare den pilsen du er vant med. Det aller meste annet smaker dårlig for deg. Også blir din konklusjon at da er det ølmarkedet som er ødelagt. Det er jo du som er ødelagt. For du må skjønne og forstå at du ikke trenger drikke eller kjøpe noe du ikke ønsker, uansett hva en selger sier til deg. 

 

Om du har møtt en selger med overtenning så betyr det uansett ikke at ølmarkedet er ødelagt pga den ene selgeren du traff på ølutsalget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så jeg virker meningsløs. Er det ikke en mening jeg har kommet med?

 

Med trygge merker så menes det at de er å få kjøpt år etter år etter år, så nå skjønner du hvor feil du har tatt og jeg anbefaler deg å være mer forsiktig med å ilegge andre meninger basert på egne antakelser, spesielt med tanke på hvor elendig du er til å anta.

 

Gikk litt fort der ja. Meningsløs kranglete skulle det stå. Og ja det synes jeg du fremstår som. 

Nei måten du skrev på insinuerte at alt utenom industripils kunne være skadelig, slik leste jeg det.  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hm er det ikke akkurat slik du fremstår da? Det er jo nettopp det du sier selv. Du liker kun pils. Og egentlig bare den pilsen du er vant med. Det aller meste annet smaker dårlig for deg. Også blir din konklusjon at da er det ølmarkedet som er ødelagt. Det er jo du som er ødelagt. For du må skjønne og forstå at du ikke trenger drikke eller kjøpe noe du ikke ønsker, uansett hva en selger sier til deg. 

 

Om du har møtt en selger med overtenning så betyr det uansett ikke at ølmarkedet er ødelagt pga den ene selgeren du traff på ølutsalget. 

Nei, nå tar du enda en gang feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Gikk litt fort der ja. Meningsløs kranglete skulle det stå. Og ja det synes jeg du fremstår som. 

Nei måten du skrev på insinuerte at alt utenom industripils kunne være skadelig, slik leste jeg det.  

Må denne inn med teskje? Klart jeg er kranglete. En hel ølbransje er jo ødelagt.

 

 

mitt hovedsakelige alkoholinntak er i form av trygge og kjente destillerte varer.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Nei, nå tar du enda en gang feil.

 

 

Ja kanskje mente du ikke det du skrev. Men jeg mener fortsatt at det er du som er ødelagt og ikke ølmarkedet. Og jeg har også vondt for å tro at noen har stått å ledd av deg i butikken når du har vært å kjøpt øl. Spørs om ikke det sitter mest i ditt hode? Og skulle det faktisk være slik at du har råkt på en skikkelig dårlig selger, så er det jo kun en dårlig selger, eller i worst case en dårlig kultur akkurat det utsalget. Det har jo ingenting med ølmarkedet som sådan å gjøre. 

 

Om du støtt føler folk ler av deg så er det noe du faktisk bør ta opp med fastlegen, det er god behandling å få for slikt og det fleste som søker hjelp for slike plager får et langt bedre liv etterpå. Og dette sier jeg i aller beste mening. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja kanskje mente du ikke det du skrev. Men jeg mener fortsatt at det er du som er ødelagt og ikke ølmarkedet. Og jeg har også vondt for å tro at noen har stått å ledd av deg i butikken når du har vært å kjøpt øl. Spørs om ikke det sitter mest i ditt hode? Og skulle det faktisk være slik at du har råkt på en skikkelig dårlig selger, så er det jo en dårlig selger. Det har jo ingenting med ølmarkedet som sådan å gjøre. 

Har vært innom to forskjellige Gulating ølutsalg, og nå gidder jeg ikke det tøvet mer. Stammespråket har ødelagt ølmarkedet. End of story. Men for de som tror de er kjenner, så hjelper det vel om det kommer 15-1600 sorter med øl i butikken. Tviler på om slike ølutsalg har livets rett og at flesteparten er konkurs om 10 år tid. Ville ikke forundret meg.

 

Jeg har nå skrevet i tråden tidligere at det ikke er bare pils jeg liker, men det er vel bare tull å lese alle innleggene, når man først har gjort seg opp en mening.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg leste hele tråden, og ser at du har store problemer med å sortere tankene :)

Oi psykolog. Vel enten har jeg problemer med å sortere tankene. Eller du har problemer med å forstår tråden.

Lenke til kommentar

Har vært innom to forskjellige Gulating ølutsalg, og nå gidder jeg ikke det tøvet mer. Stammespråket har ødelagt ølmarkedet. End of story. Men for de som tror de er kjenner, så hjelper det vel om det kommer 15-1600 sorter med øl i butikken. Tviler på om slike ølutsalg har livets rett og at flesteparten er konkurs om 10 år tid. Ville ikke forundret meg.

 

Jeg har nå skrevet i tråden tidligere at det ikke er bare pils jeg liker, men det er vel bare tull å lese alle innleggene, når man først har gjort seg opp en mening.

 

To ganger og begge gangene så lo de av deg bak ryggen din? Om du faktisk har opplevd dette i to forskjellig utsalg, og ikke bare hatt en følelse av de lo av deg så tenker jeg at da er det muligens noe med måten du ordlegger deg på? Kanskje du skulle prøve å beskrive smaken du ønsker på øllet eller pilsen du ønsker å kjøpe neste gang? Du trenger jo ikke gå all-in-stammespråk. Men om du liker mye humle eller foretrekker maltsmaken kan jo være en start? Liker du øltyper som smaker bittert eller kanskje litt mer fruktig smak som på en kjent pils på grønn flaske?

 

Er ganske sikker på at om du går på et dedikert ølutsalg og klarer å beskrive hva du jakter på så vil de finne noe som passer, eller kanskje de anbefaler deg ordinær pils fra et ordinært bryggeri, og da er jo det også greit. Da kjøper du det. 

 

Når det kommer til overetablering i voksende markeder så er slikt en kjent sak, og det vil justere seg over tid. Spesielt i et lite land som Norge med rimelig mye avgifter på alkohol så er det begrenset hvor stort ølmarkedet kan vokse seg. Og når antallet bryggerier øker så må jo salget til den enkelte bli lavere om ikke ølkonsumet skulle vokse betraktelig. Og skjer det, så blir det vel ennå mer avgifter også reduseres forbruket igjen. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

To ganger og begge gangene så lo de av deg bak ryggen din? Om du faktisk har opplevd dette i to forskjellig utsalg, og ikke bare hatt en følelse av de lo av deg så tenker jeg at da er det muligens noe med måten du ordlegger deg på? Kanskje du skulle prøve å beskrive smaken du ønsker på øllet eller pilsen du ønsker å kjøpe neste gang? Du trenger jo ikke gå all-in-stammespråk. Men om du liker mye humle eller foretrekker maltsmaken kan jo være en start? Liker du øltyper som smaker bittert eller kanskje litt mer fruktig smak som på en kjent pils på grønn flaske?

 

Er ganske sikker på at om du går på et dedikert ølutsalg og klarer å beskrive hva du jakter på så vil de finne noe som passer, eller kanskje de anbefaler deg ordinær pils fra et ordinært bryggeri, og da er jo det også greit. Da kjøper du det. 

 

Når det kommer til overetablering i voksende markeder så er slikt en kjent sak, og det vil justere seg over tid. Spesielt i et lite land som Norge med rimelig mye avgifter på alkohol så er det begrenset hvor stort ølmarkedet kan vokse seg. Og når antallet bryggerier øker så må jo salget til den enkelte bli lavere om ikke ølkonsumet skulle vokse betraktelig. Og skjer det, så blir det vel ennå mer avgifter også reduseres forbruket igjen. 

 

Den setningen jeg skrev, var en analogi. Det var ikke noe som hadde skjedd. Et av de to ølutsalgene har jeg vært innom flere ganger, med like dårlig kundebehandling. Stakk innom enda et som ligger langt unna det første, bare for å få bekreftet at de ikke er i nærheten av å være selgere, slikt de ansatt på polet er å være selgere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så da er det altså ikke ølmarkedet som er ødelagt. Da er det to ølutsalg som har dårlige selgere?

Ser du forskjellen på de to utsagnene? Det ene konkluderer for hele markedet i hele landet. Det andre begrenser seg til de du har hatt en dårlig erfaring med. Om du hadde skrevet det alt i første innlegg så ville det også vært enklere for oss å skjønne hva du mente med en gang. Kommunikasjon er en toveis prosess. Jo mer presise vi greier å være jo mindre må "serven gå att og fram over nettet" for å finne felles forståelse. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så da er det altså ikke ølmarkedet som er ødelagt. Da er det to ølutsalg som har dårlige selgere?

Ser du forskjellen på de to utsagnene? Det ene konkluderer for hele markedet i hele landet. Det andre begrenser seg til de du har hatt en dårlig erfaring med. Om du hadde skrevet det alt i første innlegg så ville det også vært enklere for oss å skjønne hva du mente med en gang. 

Ja to sjanser er vanligvis en mer enn det jeg bruker å gi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

og:

 

 

Du konstruerer problemer som ikke finnes. Er ølamatør selv, opplevde god behandling, og fikk svar på det jeg lurte på. Så da er det vel ord mot ord. 

Ja du har jo vis hvordan man snakker med mennesker i denne tråden, så du føler deg vel hjemme i slike butikker bland dine egne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...