Gå til innhold

Huawei mister tilgangen til Googletjenester


Anbefalte innlegg

(...) ifølge Reuters har Google nå blokkert sine tjenester for Huawei og fjernet selskapets Android-lisens – etter pålegget fra amerikanske myndigheter.

 

Det vil i praksis bety at kommende Huawei-modeller (og modeller fra datterselskapet Honor, for eksempel) vil komme uten Googles tjenester, som inkluderer ting som Play butikk (app-butikken), Chrome, Gmail, YouTube, Google Maps, Google play tjenester og så videre.

 

https://www.dinside.no/mobil/huawei-telefoner-mister-tilgangen-til-google-tjenester/71095076#_ga=2.151610545.902479473.1558331465-218573108.1542833639

 

Er det spikeren i kista for Huawei? Eller har dere troen på egenutviklet OS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil komme uten Googles tjenester, som inkluderer ting som Play butikk (app-butikken), Chrome, Gmail, YouTube, Google Maps, Google play

 

HALLELUJA!

 

Den møkka der er nesten umulig å avinstallere.

 

Flere store mobilprodusenter, som f.eks. Samsung burde forlengst innsett at de er flinke nok til å lage sitt eget OS slik Apple gjør.

Det er siste skanse som vil skille dem fra røkla, og vil ta dem til et helt nytt nivå.

 

Hvis Huawei var konkurransedyktige med standard møkk-kjedelig OS, så bare vent! De kommer til å angre på at de ikke gjorde det før!

 

"Men de vil ikke få tilgang til Playstore!"

 

Det gjør ikke Apple heller, og kunne ikke brydd seg mindre. Er man stor nok, så lager man sin egen "Store", og når 50% har Huawei telefon, så er App-utviklerne nødt til å lage Huawei-versjon også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette løser seg nok, jeg har ingen tro på at de tør å kutte navlestrengen til det som må være flere hundre millioner Huawei og Honor telefoner over natten. Det er ganske mange forbrukere å pisse på på en gang, selv for et stort selskap som google.

 

Dette er et politisk virkemiddel hvor Huawei blir et halveis tilfeldig offer, men de er blitt symbolet på at Kina systematisk stjeler intellektuell eiendom og teknologihemmeligheter fra vestlige selskap, så sånn sett har de selv stilt seg lagelig til for hogg.

Endret av Hirulen
Lenke til kommentar

Dette løser seg nok, jeg har ingen tro på at de tør å kutte navlestrengen til det som må være flere hundre millioner Huawei og Honor telefoner over natten. Det er ganske mange forbrukere å pisse på på en gang, selv for et stort selskap som google.

 

 

Dette er ikke noe Google har bestemt, det har blitt pålagt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

HALLELUJA!

 

Den møkka der er nesten umulig å avinstallere.

 

Flere store mobilprodusenter, som f.eks. Samsung burde forlengst innsett at de er flinke nok til å lage sitt eget OS slik Apple gjør.

Det er siste skanse som vil skille dem fra røkla, og vil ta dem til et helt nytt nivå.

 

Hvis Huawei var konkurransedyktige med standard møkk-kjedelig OS, så bare vent! De kommer til å angre på at de ikke gjorde det før!

 

"Men de vil ikke få tilgang til Playstore!"

 

Det gjør ikke Apple heller, og kunne ikke brydd seg mindre. Er man stor nok, så lager man sin egen "Store", og når 50% har Huawei telefon, så er App-utviklerne nødt til å lage Huawei-versjon også.

 

Når ikke Microsoft fikk det til, hvorfor skal det gå bra for Huawei?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser at dette også fører til at det ikke vil komme nye oppdateringer. 

 

Spørsmålet mitt da er hvor godt androiden kommer til å fungere med de manglene den etter hvert vil ende opp med, og om det er grunnlag nok til å reklamere på telefonen? 

 

Forbrukerrådet ser på saken.

 

Jeg har en P20 med SWAP frem til september, og håper selvsagt den fungerer fint frem til det. Hvis ikke må jeg se på andre telefoner.

Lenke til kommentar

Ser at dette også fører til at det ikke vil komme nye oppdateringer.

 

Spørsmålet mitt da er hvor godt androiden kommer til å fungere med de manglene den etter hvert vil ende opp med, og om det er grunnlag nok til å reklamere på telefonen?

 

Forbrukerrådet ser på saken.

 

Jeg har en P20 med SWAP frem til september, og håper selvsagt den fungerer fint frem til det. Hvis ikke må jeg se på andre telefoner.

Er glad min Mate 20 Pro at kjøpt via Swap, da det blir umulig å selge disse telefonene, skulle dette skje.

Lenke til kommentar

Ser det kommer et rush av Huawei telefoner til salgs på Finn nå...

 

Kjøpte meg selvfølgelig en Honor telefon for en uke siden, får bare vente å se hvordan dette utvikler seg. Det kan potensielt få store konsekvenser hvis sikkerhetsoppdateringer nå forsvinner helt fra et såpass stort antall mobiltelefoner. Jeg tror dette primært er en forhandlingsbrikke for trump i handelskrigen, og har troen på at det løser seg til slutt.

Lenke til kommentar

Flere store mobilprodusenter, som f.eks. Samsung burde forlengst innsett at de er flinke nok til å lage sitt eget OS slik Apple gjør.

Vel, Samsung solgte telefoner med Bada OS sånn rundt 2011? Var gode systemer det men folk ville ha Android så det måtte skrinlegges.

 

Nå har jo Samsung Tizen OS som dem bruker på tver, smartklokker og lignende.

Det fyrer dem vel opp på mobiler og raskt om nødvendig. Men Appene er på Android og da må dem levere Android for at folk skal være fornøyd.

 

Så Samsung kan - men nytter ikke å lansere noe som ingen vil ha.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Så Samsung kan - men nytter ikke å lansere noe som ingen vil ha.

 

Nei, det er klart. Men Apple har klart å selge telefoner med eget OS, samt klart å få App-utviklerne til å lage apper til AppleStore, så at det er mulig er det ingen tvil om.

 

Men det må gjøres så bra at folk åpner øynene og tenker WOW....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...