Gå til innhold

RYKTE: AMDs nye grafikkort kan vises på E3 i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det aller verste, og beste, er at det er en teknisk mulighet (som jeg ikke tror på) at AMD slår Nvidia hardt i raytracing her.

 

Det hadde i så fall blitt den samme rundt-dansen Nvidia alltid har gjort i fortiden, der de lar AMD lansere og implementere ny teknologi. Mens Nvidia finpusser imens.

 

Ikke at det er noe stort marked for dette uansett, AMD har annen langt mer fancy teknikk som kan ha langt mer innvirkning på ytelse og estetikk som vist i artikkelen. Er sånne ting som er mer relevant for alle forbrukere og alle ytelsesklasser og ikke bare eliten som sitter med 80fps i 1080p mens jeg meier dem ned med mine 200fps på en 1080p 240Hz skjerm.

 

Nvidia har hatt trege salg og andre indirekte problemer den siste tiden uansett, så skål til håp på at AMD tar i flere skippertak så markedet blir balansert igjen.

 

Kan da meddele at det akkurat nå er masse AMD kort som selges billig eller med bra tilbud, utmerket om du ikke er en elitist 4K gaming snobb :p

Lenke til kommentar

Ikke at det er noe stort marked for dette uansett, AMD har annen langt mer fancy teknikk som kan ha langt mer innvirkning på ytelse og estetikk som vist i artikkelen. Er sånne ting som er mer relevant for alle forbrukere og alle ytelsesklasser og ikke bare eliten som sitter med 80fps i 1080p mens jeg meier dem ned med mine 200fps på en 1080p 240Hz skjerm.

 Har du bare 200fps? Cs kjører nå 5-700 nå  :dribble:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ikke at det er noe stort marked for dette uansett, AMD har annen langt mer fancy teknikk som kan ha langt mer innvirkning på ytelse og estetikk som vist i artikkelen. Er sånne ting som er mer relevant for alle forbrukere og alle ytelsesklasser og ikke bare eliten som sitter med 80fps i 1080p mens jeg meier dem ned med mine 200fps på en 1080p 240Hz skjerm.

 Har du bare 200fps? Cs kjører nå 5-700 nå  :dribble:

Tror ikke det har så mye å si, serverticken er vel på 30/sek ?

Lenke til kommentar

 

 

Ikke at det er noe stort marked for dette uansett, AMD har annen langt mer fancy teknikk som kan ha langt mer innvirkning på ytelse og estetikk som vist i artikkelen. Er sånne ting som er mer relevant for alle forbrukere og alle ytelsesklasser og ikke bare eliten som sitter med 80fps i 1080p mens jeg meier dem ned med mine 200fps på en 1080p 240Hz skjerm.

 Har du bare 200fps? Cs kjører nå 5-700 nå  :dribble:

Tror ikke det har så mye å si, serverticken er vel på 30/sek ?

Helt urelatert :) man tjener på høyere fps uavhengig av hva server tickraten er på :) inputlag bedres og interpolation sørger for at clientside oppdateres oftere en tickrate :) tickrate er bare hvor mange ganger i sekundet server synkroniserer alt alle clientene har gjort å sender ut info om dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

 

Ray Tracing er fagord/fagspråk. STOPP å bruk strålesporing!

 

 

 

 

- Read between the lines, so to speak...

"Ray (of Light) Tracing" vs "(Lys)Stråle Sporing".

 

Same thing...

Potayto, potahto.

 

Det skal dog sies at Nvidia's tilnærming til en høyst kompleks teknisk vitenskap om lysets oppførsel i relasjon til omgivelsene har allerde vist seg å være en tung pille å svelge for dagens underliggende teknologinivå.

 

Med tiden når den underliggende teknologien blir mer og mer kraftig så vil vi kunne uttnytte mer og mer av potensialet til denne viten om lys, men fullblods "Stråle Sporing" kan vi nok se langt etter.

 

Cutting corners..., er en A4-praksis vi er vel vant til innen mange felt, Grafikk-kort er intet unntak.

Trimming the fat, er en ganske god sammenligning.

 

Det kan også sammenlignes med det å bruke man- og og kone-former når man skal bake pepperkaker, i motsettning til det å gjøre det free-hand på må-få.

For å spare på deigen/ressursene(...,som f.eks. minne).

 

Problemet med denne praksisen er at vi er ikke alle A4-mennesker.

Noen er tilnærmet A5 eller mindre og blir i så måte ikke påvirket av A4-rammene.

Men for dem som nærmere tilsvarer A3 eller større så kan A4-rammene virke nokså begrensende.

 

Teknologiske begrensninger er forståelig nok, men noen ganger er det heller ønsket etter mer og mer avanserte funksjoner som gjør at A4-praksisen blir så populær.

 

Og for å få mest mulig dyttet innenfor disse rammene så tyr dem til høyere og høyere kompresjon, som har vist seg å være ganske negativt og på bekostning av kvalitetsintrykket.

 

"Stråle Sporing" er fortsatt på babystadiet når det kommer til spill, så det er naturilig at den må først lære seg å krype før den kan ta seg en joggetur, so to speak.

 

Er spent på hvordan AMD sin tilnærming til "Stråle Sporing" vil gjøre det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RX 600 / RX 3000? Stort hopp hvis 3000.

 

edit: Ettersom 3850x eller 3700x jeg skal gå for kommer ut den 7 Juli (7/7 fikk jeg høre). Håper den kommer og passer i AM4 hovedkort :)

 

Ryktene sies at den skal passe i begge generasjoner AM4 hovedkort, men pass godt på at hvis du kjøper ett fra Gen 1 eller 2 at du har mulighet til å oppgradere BIOSen med 3000 serien CPU i eller uten CPU i, hvis ikke så må du ha en som hovedkortet funker med ut av esken. Det hjelper ikke at CPUen fungerer med hovedkortet, hvis den har en BIOS som ikke greier å starte med den i før man for oppdatert.

 

Gikk selv på den blemmen en gang (AM3+), og valget var mellom å kjøpe en ekstra CPU til 2000,- eller returnere og gå for Intel i stedet. Det ble sistnevnte.

Lenke til kommentar

Ryktene sies at den skal passe i begge generasjoner AM4 hovedkort, men pass godt på at hvis du kjøper ett fra Gen 1 eller 2 at du har mulighet til å oppgradere BIOSen med 3000 serien CPU i eller uten CPU i, hvis ikke så må du ha en som hovedkortet funker med ut av esken. Det hjelper ikke at CPUen fungerer med hovedkortet, hvis den har en BIOS som ikke greier å starte med den i før man for oppdatert.

 

Gikk selv på den blemmen en gang (AM3+), og valget var mellom å kjøpe en ekstra CPU til 2000,- eller returnere og gå for Intel i stedet. Det ble sistnevnte.

Tenkte og kjøpe et mobo som er kompatibelt fra boksen ja :D

Lenke til kommentar

 

 

Ikke at det er noe stort marked for dette uansett, AMD har annen langt mer fancy teknikk som kan ha langt mer innvirkning på ytelse og estetikk som vist i artikkelen. Er sånne ting som er mer relevant for alle forbrukere og alle ytelsesklasser og ikke bare eliten som sitter med 80fps i 1080p mens jeg meier dem ned med mine 200fps på en 1080p 240Hz skjerm.

 Har du bare 200fps? Cs kjører nå 5-700 nå  :dribble:

Tror ikke det har så mye å si, serverticken er vel på 30/sek ?

Standard i cs er 64 tick for casual og 128 tick for competitive

Lenke til kommentar

Ray Tracing er fagord/fagspråk. STOPP å bruk strålesporing!

Du tenker på ordet slutt, med små bokstaver, og har ikke sitert ordet du sikter til. Du fikk også inn en skrivefeil på engelsk… Er forøvrig både tilhenger av ytringsfrihet og at folk får beholde tastaturet. Vi starter riktignok innskrenkningen hos deg hvis det noen gang skulle det komme på tale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...