Gå til innhold

17. Mai 2019


Gjest Slettet-6CexrT

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-6CexrT

1. Hva gjør du denne dagen?

 

2. Hvis man bor alene fordi man har valgt det selv, betyr det at man liker å være alene, men er det vanlig å føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner?

 

3. Hvor mange prosent fra 0-100 vil naboene dine bry seg, tenke på deg, snakke om deg på denne dagen dersom de vet at du bor alene og er alene denne dagen?

 

4. Hva er verst mellom å gå ut denne dagen med sosial angst eller føle seg utenfor mentalt sett?

 

5. I hvilken grad må man være formelt kledd?

 

6. Er det helt greit å heise balkongflagget før naboene går ut og ta det ned etter at de er gått inn pga sosial angst? For eksempel 06-23

 

7. Har aldri prøvd limousine før, er det noen måte å kjøre dette uten å bli kalt poser?

 

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?

 

9. Noen sa til meg at denne dagen er helt vanlig dag for mange som ikke har barn og da tenker jeg hvor mange som faktisk ikke kan eller vil feire. Det er veldig mange som er på jobb uten bunad eller dress.

 

10. Kjenner du noen som sitter alene denne dagen og hvilken råd har du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Er stort sett med familien på ettermiddagen.

Ellers ikke mye spesielt

 

2. Ja

 

3. 0

 

4. Begge?

 

5. Kommer an på hva og hvor du skal. Men greit å pynte seg litt

 

6. Følg flaggreglene

 

7. Om du er A-kjendis

 

8. Å gå ut i joggebukse og tskjorte. Hvorfor gjøre et poeng ut av å være stakkarslig?

 

9. Hva så?

 

10. Ikke som jeg er klar over. Enten takk ja til invitasjonen du gir uttrykk for å ha fått, eller sitt og vær ensom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Hva gjør du denne dagen?

Drar på kontoret, selv om det ikke er noenting å gjøre denne dagen.

 

2. Hvis man bor alene fordi man har valgt det selv, betyr det at man liker å være alene, men er det vanlig å føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner?

Blir ikke invitert til noe, men føler meg ikke alene. Bor ikke alene.

 

3. Hvor mange prosent fra 0-100 vil naboene dine bry seg, tenke på deg, snakke om deg på denne dagen dersom de vet at du bor alene og er alene denne dagen?

0%

 

4. Hva er verst mellom å gå ut denne dagen med sosial angst eller føle seg utenfor mentalt sett?

Skjønner ikke spørsmålet. Tenker ikke engang over det når jeg sitter inne på denne dagen. En helt vanlig røddag jeg ikke feirer.

 

5. I hvilken grad må man være formelt kledd?

Må? Man må ingenting. Jeg går i hva jeg vil, og forventer ikke at noen andre pynter seg heller.

 

6. Er det helt greit å heise balkongflagget før naboene går ut og ta det ned etter at de er gått inn pga sosial angst? For eksempel 06-23

Ja. Ingen bryr seg om sånt. Ingen nabo kommer til å tenke over hva du gjør og ikke gjør den dagen.

 

7. Har aldri prøvd limousine før, er det noen måte å kjøre dette uten å bli kalt poser?

Limousine på 17. Mai? Aldri hørt om noen som har gjort dette før. Hadde definitivt syntes det var særdeles unødvendig.

 

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?

Like bra/dårlig. Ingen bryr seg.

 

9. Noen sa til meg at denne dagen er helt vanlig dag for mange som ikke har barn og da tenker jeg hvor mange som faktisk ikke kan eller vil feire. Det er veldig mange som er på jobb uten bunad eller dress.

Dette er ikke et spørsmål.

 

10. Kjenner du noen som sitter alene denne dagen og hvilken råd har du?

Det gjør jeg helt sikkert. Men vet ikke om noen spesifike. Og jeg hadde ikke tenkt på det som noe negativt. Kommer til å sitte "alene" sammen med kona.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

1. Hva gjør du denne dagen?

Er alene eller med en kompis som tenker det samme om denne dagen. Kjører rett over grensa til Sverige som regel. Spiser et deilig måltid på Le Ski uten en sjel i nærheten.

 

2. Hvis man bor alene fordi man har valgt det selv, betyr det at man liker å være alene, men er det vanlig å føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner?

Ja, det er vanlig å være litt trist for at alle andre har det "gøy", men jeg isolerer meg på trass. Jeg klarer ikke sånn der samhold.

 

3. Hvor mange prosent fra 0-100 vil naboene dine bry seg, tenke på deg, snakke om deg på denne dagen dersom de vet at du bor alene og er alene denne dagen?

0%

 

4. Hva er verst mellom å gå ut denne dagen med sosial angst eller føle seg utenfor mentalt sett?

Føler seg utenfor mentalt sett, med sosial angst kan man fortsatt ha lyst og føle seg bra for at man har en grunn til å trosse den.

 

5. I hvilken grad må man være formelt kledd?

Jeg mener man kan gå akkurat slik man vil, men her bli det hardt sett ned på å gå i joggebukse f.eks.

 

6. Er det helt greit å heise balkongflagget før naboene går ut og ta det ned etter at de er gått inn pga sosial angst? For eksempel 06-23

Man trenger ikke å heise flagget.

 

7. Har aldri prøvd limousine før, er det noen måte å kjøre dette uten å bli kalt poser?

Du kan kjøre akkurat hva du vil. Du kan være akkurat hvem du vil. Du kan være harry i dag og vanlig i morgen. Det definerer deg ikke.

 

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?

Begge deler høres ganske fantastisk ut.

 

9. Noen sa til meg at denne dagen er helt vanlig dag for mange som ikke har barn og da tenker jeg hvor mange som faktisk ikke kan

eller vil feire. Det er veldig mange som er på jobb uten bunad eller dress.

For meg er det en vanlig dag med altfor mye støy og trafikk

 

10. Kjenner du noen som sitter alene denne dagen og hvilken råd har du?

Jeg har vært alene denne dagen de siste 10 år og mitt råd er, lag din egen dag.

Du kan gjøre hva faen du vil på grunn av nettopp det denne dagen markerer, og du trenger heller ikke markere dagen på noe som helst måte. Reis til sverige. Spis godis. Valse rundt i joggebukse.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

1. Hva gjør du denne dagen?

 

Jobber sannsynligvis, hvis ikke er det å se på tog sammen med sambo, og spise is og kake sammen med svigers.

2. Hvis man bor alene fordi man har valgt det selv, betyr det at man liker å være alene, men er det vanlig å føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner?

 

Dypt psykologisk spørsmål det her... Hvis du velger å være alene så er det enten fordi du liker det, eller at du føler deg/er tvunget til det på noe vis. Hvis man er alene så er det helt naturlig å føle seg ensom. At du takker nei til invitasjoner har ikke noe med den følelsen å gjøre, men heller hva du velger å prioritere.

3. Hvor mange prosent fra 0-100 vil naboene dine bry seg, tenke på deg, snakke om deg på denne dagen dersom de vet at du bor alene og er alene denne dagen?

 

Ingen. Du trenger ikke forholde deg til naboene om du ikke må.

4. Hva er verst mellom å gå ut denne dagen med sosial angst eller føle seg utenfor mentalt sett?

 

Det er et vanskelig spørsmål, hva er verst av enormt stress og enorm tomhet? Stress er nok verst for kroppen din sin del.

5. I hvilken grad må man være formelt kledd?

 

I den grad du skal være med på tog, være ute blant folk på dagen, eller noe annet som er vanlig sed denne dagen så bør du kle deg normalt. Man trenger ikke pynte seg om man ikke vil. Du gjør det du vil, og stå for det.

6. Er det helt greit å heise balkongflagget før naboene går ut og ta det ned etter at de er gått inn pga sosial angst? For eksempel 06-23

 

Ja, det er helt greit.

7. Har aldri prøvd limousine før, er det noen måte å kjøre dette uten å bli kalt poser?

 

Med mindre du har fått turen påspandert, eller er en hovedperson i en veldig formell tilstelning, så skal det vel noe til å ikke bli kalt "poser" som du sier. Det er en grunn til å gjøre det, og det er nesten utelukkende for å få oppmerksomhet, samt vise folk at du har penger/sløser med penger.

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?

 

Gå ut i joggebukse og T-skjorte. Det kommer an på om du skal ut blant folk, eller bare gå for deg selv. Går du i tog f.eks så kan du forvente reaksjoner, da dette bryter ganske kraftig med konsensus blant andre deltagere i toget.

9. Noen sa til meg at denne dagen er helt vanlig dag for mange som ikke har barn og da tenker jeg hvor mange som faktisk ikke kan eller vil feire. Det er veldig mange som er på jobb uten bunad eller dress.

 

Det er hva man gjør det til. Vil du feire så gjør det, vil du ikke så drit i det. Ingen bryr seg om hva andre gjør egentlig. Har du barn som skal gå i tog, så er det klart en fordel å være med som forelder for støtte og tilskuer.

10. Kjenner du noen som sitter alene denne dagen og hvilken råd har du? 

 

Ja. Som sagt, gjør hva du vil. Vil du ut, så så kom deg ut. Vil du sitte inne, så gjør det. Ta et valg og stå for det. Er det sosial angst som stopper deg, så har du både en unnskyldning for å slippe, samt en grunn til å komme deg ut.

Lenke til kommentar

1. Hva gjør du denne dagen?

I Norge drar jeg først ut med familien, ser på barnetoget og griller. Her tar vi noen bilder, chatter med familie og inviterer venner over på 19 mai.

 

2. Hvis man bor alene fordi man har valgt det selv, betyr det at man liker å være alene, men er det vanlig å føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner?

Naturligvis kan man føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner. Men jeg tror hovedproblemer er at de ikke får invitasjoner.

3. Hvor mange prosent fra 0-100 vil naboene dine bry seg, tenke på deg, snakke om deg på denne dagen dersom de vet at du bor alene og er alene denne dagen?

Ingen bryr seg.

4. Hva er verst mellom å gå ut denne dagen med sosial angst eller føle seg utenfor mentalt sett?

Dette spørsmålet er ikke godt nok definert. Hva slags sosial angst og hva mener du med å føle seg utenfor.

 

5. I hvilken grad må man være formelt kledd?

Om man ikke går formelt kledd så vil man få kommentarer. 

 

6. Er det helt greit å heise balkongflagget før naboene går ut og ta det ned etter at de er gått inn pga sosial angst? For eksempel 06-23

Det er naturligvis helt greit, men rart.

7. Har aldri prøvd limousine før, er det noen måte å kjøre dette uten å bli kalt poser?

Jeg synes hele ideen om å kjøre limousine er rart. Hva er poenget med å kaste bort masse penger på en lang bil?

 

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?
Jeg tenker hvis du ikke gidder å pynte deg, så kan du like så godt bli hjemme. Du skaper dårlig stemning ved å ikke ta 17 mai seriøst. Et unntak til dette er om du har mentale problemer, og ikke kan noe for det.

 

9. Noen sa til meg at denne dagen er helt vanlig dag for mange som ikke har barn og da tenker jeg hvor mange som faktisk ikke kan eller vil feire. Det er veldig mange som er på jobb uten bunad eller dress.

Ja, men slik er livet. Man kan ikke alltid få være med på feiringen.

10. Kjenner du noen som sitter alene denne dagen og hvilken råd har du? 

Kjenner ingen. Mitt råd er å ta kontakt med noen du kjenner og spørre om du kan være med på deres 17 mai feiring.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?

Jeg tenker hvis du ikke gidder å pynte deg, så kan du like så godt bli hjemme. Du skaper dårlig stemning ved å ikke ta 17 mai seriøst. Et unntak til dette er om du har mentale problemer, og ikke kan noe for det.

Trur helt seriøst jeg hadde ledd deg opp i trynet om du sa til meg at jeg skapte dårlig stemning fordi jeg stilte i jeans og t-skjorte. Jeg har aldri i mitt liv pyntet meg til 17. Mai, selv om jeg av og til feirer. Samme hva man går i vell?

Lenke til kommentar

1. Hva gjør du denne dagen?
Vanlgivis med familie, men rekker ikke å dra hjemmover denne gangen tror eg, veit ikke om e gidder heller. 

​Tar bare å chillern, hvis ingen inviterer meg til noe, så blir e nok sitte inne heile dagen

 

2. Hvis man bor alene fordi man har valgt det selv, betyr det at man liker å være alene, men er det vanlig å føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner?
Opp til hver person. Personlig, så nei. 

 

3. Hvor mange prosent fra 0-100 vil naboene dine bry seg, tenke på deg, snakke om deg på denne dagen dersom de vet at du bor alene og er alene denne dagen?
0

 

4. Hva er verst mellom å gå ut denne dagen med sosial angst eller føle seg utenfor mentalt sett?
Opp til personen, men vil prøvd å gått ut litt, dytte litt på grensen forså å gå inn igjen.

 

5. I hvilken grad må man være formelt kledd?
opp til seg selv, noen liker full bunad eller dress, andre går i olabukse og tskjorte. Ville sagt ikkje gå dårligere kledd en på jobb hvertfall

 

 

6. Er det helt greit å heise balkongflagget før naboene går ut og ta det ned etter at de er gått inn pga sosial angst? For eksempel 06-23
Ja

 

7. Har aldri prøvd limousine før, er det noen måte å kjøre dette uten å bli kalt poser?
Finnes det limmoer i Norge, og nei. Alle som kjører limmo er posers i mine øyne. 

 

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?
Opp til seg selv. For min del er det en farlig høy sjanse for at jeg kommer til å sitte inne å game/chille.

 

9. Noen sa til meg at denne dagen er helt vanlig dag for mange som ikke har barn og da tenker jeg hvor mange som faktisk ikke kan eller vil feire. Det er veldig mange som er på jobb uten bunad eller dress.
Hvis e ska på jobb 17. mai, så gidd e ikke noe mer fancy en jeg pleier.

 

10. Kjenner du noen som sitter alene denne dagen og hvilken råd har du?

Med mindre jeg blir invitert noe sted, så blir nok jeg hjemme aleine. Kommer til å gjøre som en vanlig fridag (hvis jeg har fri), sove lenge, dra meg i senga, game og noe digg til middag. 

 

 

edit: ble ikke noe fet skrift har :/

Endret av Deadhound
Lenke til kommentar

Sover lenge og dropper hele dagen. Vi er underlagt EU/EØS så ser ikke poenget med å feire oss som en selvstendig nasjon når vi ikke er en selvstendig nasjon. I år igjen skal politiet være bevæpnet, og med politiet sin historikk rundt vådeskudd er det nok tryggest å holde seg langt vekke. Det er bare en hverdag der jeg kan sove lenge.

Endret av missi
Lenke til kommentar

Trur helt seriøst jeg hadde ledd deg opp i trynet om du sa til meg at jeg skapte dårlig stemning fordi jeg stilte i jeans og t-skjorte. Jeg har aldri i mitt liv pyntet meg til 17. Mai, selv om jeg av og til feirer. Samme hva man går i vell?

 

Ta deg en tur til Karl Johan og observer hva folk har på seg. Utenom russen er det ikke mange som ikke pynter seg. Om du tar på deg en pen jeans, t-skjorte og 17 mai sløyfe så vil det nok gå greit, men her snakker vi om joggebukse og t-skjorte. Du har nok vært litt for lenge i Filippinene.

 

Jeg ville ikke sagt noe, men om du har typisk norske foreldre så vil de si ting som "Du kan ikke gå ut slik" og "Ta på deg noen penere klær".

 

Forestill deg selv med joggebukse og t-skjorte i denne gruppen. Ville du ikke følt deg litt ukomfortabel? 

 

 

 

10245294_10154150085520434_7785914201408

 

 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT

Jeg kjenner en som stinker til de grader, men han pleier å ha på dress denne dagen og ser ren ut utenfra og bor på et dyrt nabolag. Hvordan klarer han å tørre å gå ut blant folk og gjøre det han vil, mens jeg som lukter godt ikke tørr? Skulle nesten tro folk legger mer merke til min angst enn hans lukt? Går det an at folk er så sykt opptatt med sitt at de ikke bryr seg om lukt engang eller har han bare flaks eller respekterer folk slike som han fordi de tror det skyldes noe mer enn mangel på tannpuss? Eller vet ikke folk flest hvordan de skal gå frem for noe de ikke er vant med? Hvor bor dere i landet, kanskje vi kan henge sammen på 17 mai?

Lenke til kommentar

Forestill deg selv med joggebukse og t-skjorte i denne gruppen. Ville du ikke følt deg litt ukomfortabel? 

 

Det er vel en grunn til at han med joggesko står litt ute på siden, ja. Når det gjelder å kle seg opp kommer det jo litt an på hva man har tenkt å gjøre. Jeg ville ikke stilt opp for å se på toget i joggebukse, men om jeg bare skulle ut og kjøpe røyk ville det være greit.

Lenke til kommentar

Ta deg en tur til Karl Johan og observer hva folk har på seg. Utenom russen er det ikke mange som ikke pynter seg. Om du tar på deg en pen jeans, t-skjorte og 17 mai sløyfe så vil det nok gå greit, men her snakker vi om joggebukse og t-skjorte. Du har nok vært litt for lenge i Filippinene.

 

Jeg ville ikke sagt noe, men om du har typisk norske foreldre så vil de si ting som "Du kan ikke gå ut slik" og "Ta på deg noen penere klær".

 

Forestill deg selv med joggebukse og t-skjorte i denne gruppen. Ville du ikke følt deg litt ukomfortabel? 

 

 

 

10245294_10154150085520434_7785914201408

 

 

Jeg har bodd rett ved Carl Johan i en årrekke. Har observert hvordan folk går kledd der. Jeg ser bare ikke poenget. For å være ærlig ser det dørgenes kjedelig ut å henge i det området på den dagen. Jeg sitter heller i en park og drikker øl. Eller aller helst en fortauscafé, om man er så heldig å få et bord. Dagsfylla er den beste måten å feire, mener jeg. Vær forbeholdt.

 

Mine foreldre har aldri vært av den typen som pynter seg for slikt. De bruker heller dagen på noe morsomt, enn å sitte i trafikk i timesvis for å se på barn gå i tog. De samler heller familie og venner til for eksempel en grillfest, men kan ikke huske å noensinne ha sett en person i bunad der. Den dagen minstemann i flokken var ferdig på barneskolen, så var det slutt på all feiring. Kanskje litt derfor jeg ikke knytter 17. Mai til noe spesielt høytidelig. Husker godt at jeg selv på barneskolen snek meg ut av toget tidligere og tidligere for hvert år som gikk, for å heller henge med venner å gjøre noe som faktisk var morsomt. Hele opplegget med 17. Mai har så lenge jeg kan huske virket ganske påtvunget og falsk, noe man gjør bare fordi man alltid har gjort det.

 

Jeg henger heller med venner på den dagen, men ingen av oss har for vane å kle oss opp. Husker en gang den ene vennen vår møtte opp i dress sånn helt ut av det blå. Selvsagt sa ingen av oss noe negativt, bortsett fra et vennlig stikk i siden, men han skilte seg ut betraktelig så jeg skjønner poenget ditt.

 

PS: jeg har ikke lyst til å fremstå som en sånn "kult å være kontrær"-type, for jeg hater egentlig sånne folk. Men jeg ser jo at dette kanskje kan leses slik. Jeg hater ikke 17. Mai, jeg liker bare ikke å kle meg opp. Jeg hadde ikke engang på meg dress i mitt eget bryllup. :p Husker faren min sa han synes det var litt skuffende at jeg lot den ligge hjemme.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

1. Hva gjør du denne dagen?

Halvlang sykkeltur, 5-10 mil. Eller en fottur i marka, kommer an på været. 

Familieselskap/bursdagsfeiring etterpå. 


2. Hvis man bor alene fordi man har valgt det selv, betyr det at man liker å være alene, men er det vanlig å føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner?

Jeg bor alene, føler meg ikke ensom. Takker ofte nei til invitasjoner, fordi jeg på det tidspunktet heller vil være alene. Hadde ikke en i familien hat bursdag på 17 mai, kunne jeg gjerne droppa å feire. Ser såpass mye til familien ellers. 

3. Hvor mange prosent fra 0-100 vil naboene dine bry seg, tenke på deg, snakke om deg på denne dagen dersom de vet at du bor alene og er alene denne dagen?

0% tipper jeg. Tror ikke de bryr seg, og det gjør ikke noe. Har godt forhold til naboene  men ikke noe mer "hei og småprat", og hjelper til med ting i ny og n

4. Hva er verst mellom å gå ut denne dagen med sosial angst eller føle seg utenfor mentalt sett?

Jeg vil tro at for en med sosial angst, vi det å være ute blant folk på en sånn dag, være en ganske tøff påkjenning. 

5. I hvilken grad må man være formelt kledd?

Jeg går i dress i familieselskapet, fordi jeg føler jeg må. Liker ikke å gå i dress. Jeg mener folk bør kle seg som de vil (ikke bare denne dagen, men generelt sett)

6. Er det helt greit å heise balkongflagget før naboene går ut og ta det ned etter at de er gått inn pga sosial angst? For eksempel 06-23

Min mening er at dette er het greit. Den såkalte flaggregelen, mener jeg er avleggs. Flagg når og hvor du vil. 

7. Har aldri prøvd limousine før, er det noen måte å kjøre dette uten å bli kalt poser?

Aner ikke. 

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?

Uavhengig av dag. Det å være ute å gå er bedre en å sitte inne å spise snop. (men jeg er over gjennomsnittet glad i å være ute å gå)

9. Noen sa til meg at denne dagen er helt vanlig dag for mange som ikke har barn og da tenker jeg hvor mange som faktisk ikke kan eller vil feire. Det er veldig mange som er på jobb uten bunad eller dress.
Jeg bryr meg generelt lite om høytider og markeringer. Kunne gjerne ha jobba i dag, men min jobb er ikke åpen den dagen. 

Hadde en "24-7"-arbeidsplass før. Jobba alltid på 17 mai og julaften og sånne dager.  

10. Kjenner du noen som sitter alene denne dagen og hvilken råd har du? 

Kjenner en jeg misstenker vil sitte alene (eller så går han en tur) Men han trives med det, og ser ikke noe poeng og sosialisere kun fordi det er den dagen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT

1. Hva er mest rart mellom å gå med balkongflagg i toget eller henge opp barnehageflagg på terassen?

 

2. Jeg har aldri sett en utlending i bunad, hvorfor er ikke det så vanlig? Tradisjon, kultur eller økonomi?

 

3. Hvilken biler kler bilflagg og hvilken biler må man styre unna?

 

4. Er det tabu for en godt voksen person å spise is, ta karuseller osv som et barn alene?

 

5. Hva skal du ha på deg og hvorfor?

 

6. Hva spiser dere til middag denne dagen?

Lenke til kommentar

Trur helt seriøst jeg hadde ledd deg opp i trynet om du sa til meg at jeg skapte dårlig stemning fordi jeg stilte i jeans og t-skjorte. Jeg har aldri i mitt liv pyntet meg til 17. Mai, selv om jeg av og til feirer. Samme hva man går i vell?

Hadde jeg sett en voksen mann i jeans og t-skjorte på 17.mai så hadde jeg tenkt; haha ikke vokst bort fra drittunge stadiet enda?

Jeg kler meg alltid opp til 17.mai minimumet jeg synes er ok er en fin skjorte.

Lenke til kommentar

1. Hva er mest rart mellom å gå med balkongflagg i toget eller henge opp barnehageflagg på terassen?
Svar: Balkongflagg.

2. Jeg har aldri sett en utlending i bunad, hvorfor er ikke det så vanlig? Tradisjon, kultur eller økonomi?
Svar: Har du sett utlendinger i samedrakt?

3. Hvilken biler kler bilflagg og hvilken biler må man styre unna?
Svar: Vet ikke

4. Er det tabu for en godt voksen person å spise is, ta karuseller osv som et barn alene?
Svar: Nei, så lenge man ikke gir barn kåte blikk.

5. Hva skal du ha på deg og hvorfor?
Svar: Dress, fordi det er en festdag. 

6. Hva spiser dere til middag denne dagen?
Svar:Grillmat

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

1. Hva er mest rart mellom å gå med balkongflagg i toget eller henge opp barnehageflagg på terassen?

Balkongflagg i toget.

 

2. Jeg har aldri sett en utlending i bunad, hvorfor er ikke det så vanlig? Tradisjon, kultur eller økonomi?

De er redde for stygge blikk og kommentarer fra sinte nordmenn.

 

3. Hvilken biler kler bilflagg og hvilken biler må man styre unna?

Kun veteranbiler kler dette.

 

4. Er det tabu for en godt voksen person å spise is, ta karuseller osv som et barn alene?

Nei.

 

5. Hva skal du ha på deg og hvorfor?

Dressbukse, dresssko, fint belte, fin skjorte. Fordi jeg skal på jobb den dagen. Hadde jeg hatt fri hadde jeg bare gått i casual.

 

6. Hva spiser dere til middag denne dagen?

Vet ikke. Noe helt hverdagslig.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

1. Hva gjør du denne dagen?

Først frokost med venner på morningen, så blir det vel ut en liten tur å ta seg en liten fest.

 

2. Hvis man bor alene fordi man har valgt det selv, betyr det at man liker å være alene, men er det vanlig å føle seg ensom selv om man har takket nei til invitasjoner?

Tror ikke det er uvanelig nei. Jeg bor alene og synes det er deilig å kunne velge selv når jeg trenger tid for meg selv. Men samtidig er det litt kjedelig noen ganger.

 

3. Hvor mange prosent fra 0-100 vil naboene dine bry seg, tenke på deg, snakke om deg på denne dagen dersom de vet at du bor alene og er alene denne dagen?

0%

 

4. Hva er verst mellom å gå ut denne dagen med sosial angst eller føle seg utenfor mentalt sett?

Det er vel ganske individuelt, men vil si at det er best å gå ut med sosial angst.

 

5. I hvilken grad må man være formelt kledd?

Man må jo ingenting, men ville i det minste tatt på meg en shorte og penbukse, personlig kjører jeg dress på 17. Mai.

 

6. Er det helt greit å heise balkongflagget før naboene går ut og ta det ned etter at de er gått inn pga sosial angst? For eksempel 06-23

Ja, ingen normale folk bryr seg om det.

 

7. Har aldri prøvd limousine før, er det noen måte å kjøre dette uten å bli kalt poser?

Aldri vært borti at noen blir kalt poser pga det.

 

8. Hva er verst mellom å sitte hjemme hele dagen med film og godis eller gå ut og gjøre hva du vil i joggebukse og t-skjorte?

Gå ut i joggebukse og t shorte. Er ikke noe galt i å slappe av hjemme hvis man vil det. Men å gå ut å feire slaskete kledd er litt sært når alle andre pynter seg.

 

9. Noen sa til meg at denne dagen er helt vanlig dag for mange som ikke har barn og da tenker jeg hvor mange som faktisk ikke kan eller vil feire. Det er veldig mange som er på jobb uten bunad eller dress.

 

10. Kjenner du noen som sitter alene denne dagen og hvilken råd har du?

Ikke som jeg vet om. De som sitter alene er vel kanskje de som sliter sosialt og ikke har nær venner.

Har ikke noen andre tips enn å utfordre seg selv på det sosiale. Får man seg en omgabgskrets man trives i blir man autonatisk invitert på ting. Eller så kan man jo invitere andre til seg på frokost f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...