Gå til innhold

Elon Musk: Ny Roadster vil få rekkevidde på mer enn 1000 kilometer


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk, om man tar "verdens rekorden" til bjørn nyland og co med den gode gamle P85D og sjekker mot EPA rekkevidden til P85D. Bruker samme "faktor" på den nye model S'en som er tilgjengelig nå og EPA tallet kommer man opp i 1065 km estimert rekkevidde ved hypermiling. Altså ikke langt i fra 1200 i det heletatt. Slenger en på nye battericeller i S'en nå så når en det gjerne. Det kommer nok innen 2020... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja det har jeg forstått, du er dog den eneste. Alle andre klarer å se at du er ute å sykler(no pun intended). 

 

 

På tide å kjøpe flere aksjer, Salvesen, dersom du tror på dette våset, og klarer å få dette til å bli sant, så må du jo tro på løftet om at Tesla vil være verdens mest verdifulle selskap om noen år også, var det ikke 2025 de skulle være mer verdt enn Apple.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

På tide å kjøpe flere aksjer, Salvesen, dersom du tror på dette våset, og klarer å få dette til å bli sant, så må du jo tro på løftet om at Tesla vil være verdens mest verdifulle selskap om noen år også, var det ikke 2025 de skulle være mer verdt enn Apple.

 

Jeg eier ingen Tesla aksjer, så du bommer nok engang. Jeg tror ikke, jeg viser til faktabaserte ting. 

1. Model 3 ble levert i 2017

2. Model 3 har hypermilet 1000km 

 

Det er ingen tvil. 

 

I tillegg ser en at model S potensielt ville klart nesten 1100 km om testen var utført i dag. Altså ikke langt i fra de 1200 og bilen har ikke fått ny batteripakke engang(nye celler). Så det er absolutt muligheter for at en kan klare 1200 i 2020. Men at noen gidder å sette slike rekorder, det skal en ikke vente på. For det er idiotisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vurder å ta opp engelsk timer. Da blir det nok lettere å forstå språket. 

 

Jeg forstår det tydeligvis bedre enn deg?

 

Musk sier forøvrig at de vil ha full autonomi, altså helt selvkjørende biler, innen 2018 også, så vidt jeg vet er de ikke i nærheten av det heller, eller er det kanskje meg som ikke forstår språket, disse afrikaanerne snakker jo litt annerledes ?

 

https://youtu.be/bl5vLC3Xlgc?t=491

Endret av 0laf
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg forstår det tydeligvis bedre enn deg?

 

Musk sier forøvrig at de vil ha full autonomi, altså helt selvkjørende biler, innen 2018 også, så vidt jeg vet er de ikke i nærheten av det heller, eller er det kanskje meg som ikke forstår språket, de afrikaanerne snakker jo litt annerledes ?

 

https://youtu.be/bl5vLC3Xlgc?t=491

 

Når en er alene om en forståelse mens andre ser det likt, da har en ofte feil. 

 

Nei han gjetter, og han bommet. Så du forsto litt iallefall! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når en er alene om en forståelse mens andre ser det likt, da har en ofte feil. 

 

Ja, det er jeg enig i, pussig at de fleste som ser den videoen finner det åpenbart at han ikke snakker om "hypermiling", eller spesielle tilfeller, men svarer på et spørsmål om hva rekkevidden til en Tesla vil være i fremtiden, under helt ordinære forutsetninger.

 

https://www.nextbigfuture.com/2015/09/elon-musk-talks-about-1200-kilometer.html

https://www.busworld.org/articles/detail/2561/elon-musk-1200-kilometer-745-mile-range-for-tesla-electric-cars-in-2020

  • Liker 9
Lenke til kommentar

0laf driter seg ut med vilje bare for å kræsje tråden i usaklig drittslenging. Enten er han innlogget på en annen konto og plusser seg selv opp eller så er det en i ekkokammeret hans som gjør det. Hensikten er å rasere TUs diskusjonsfora som saklig diskusjonsfora som skikkelige folk gidder å delta i. Dette må jo være en sak for moderatorene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ja, det er jeg enig i, pussig at de fleste som ser den videoen finner det åpenbart at han ikke snakker om "hypermiling", eller spesielle tilfeller, men svarer på et spørsmål om hva rekkevidden til en Tesla vil være i fremtiden, under helt ordinære forutsetninger.

 

https://www.nextbigfuture.com/2015/09/elon-musk-talks-about-1200-kilometer.html

https://www.busworld.org/articles/detail/2561/elon-musk-1200-kilometer-745-mile-range-for-tesla-electric-cars-in-2020

 

Hvorfor linker du til artikler? Det er flere i denne tråden som forstår at han åpenbart snakker om hypermiling. Det er bare å bla i tråden. Du er den eneste som ikke forstår dette. 

 

Du får ringe han. Spør hva han mente. Eller ringe til en spesialist. Jeg vet ikke, men denne tråden er så langt off track nå og idiotisk at det er på tide å bytte tema(for lengst..)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

0laf driter seg ut med vilje bare for å kræsje tråden i usaklig drittslenging. Enten er han innlogget på en annen konto og plusser seg selv opp eller så er det en i ekkokammeret hans som gjør det. Hensikten er å rasere TUs diskusjonsfora som saklig diskusjonsfora som skikkelige folk gidder å delta i. Dette må jo være en sak for moderatorene.

 

Ja jeg føler meg skyldig i å dra denne tråden helt vekk i fra tema, håper en moderator rydder opp snart. 

 

På forhånd, beklager at jeg ble dratt med.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Hvis Tesla overlever lenge nok til at Roadsteren blir lansert...

Jada, de har vært døde i flere år nå i følge haterne.

 

Lurer forresten på om de bruker ny batteriteknologi i Roadster.

De bruker nok batteriteknologi fra Model 3 ja, i tillegg er det to batteripakker i Roadster MK2 som er stablet oppå hverandre. Man skal ikke glemme at Tesla også har kjøpt Maxwell (som har superkondensatorer). Med det mener jeg ikke å insinuere at de vil bruke bare superkondensatorer, men jeg tror at man får mye kraftigere regen ved å regenerere inn på superkondensatorer som kan ta i mot og levere strøm mye kjappere.

 

Roadster MK2 blir jo også den minste Teslaen sett i takhøyde hittil, der 3 er mye mer aerovennelig enn S og X, men både S og X er imponerende mtp luftmotstand. Men luftmotstanden er primær rekkeviddedreper i en elbil, så at roadsteren er en lav sportsbil har mye å si.

 

Jeg ser sånn sett ikke på det som urealistisk å klare 1000 km i en roadster mk2.

Når jeg kjører en Model 3 Performance på vestlandet (over fjell osv), lander jeg på ca 143 i forbruk på langkjøring uten å kjøre økonomisk, da akser jeg og kjører med AC på 21 grader osv. Det skulle da gi meg litt over 50 mil med min bruk på langkjøring.

 

Men med Roadster MK2 har man da to batterier, man har en enda bedre aerodynamisk bil og mest sannsynlig enda bedre regen pga to pakker og jeg antar også: superkondensatorer fra Maxwell. I tillegg drar de nok også med seg motorteknologien fra Model 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...