Gå til innhold

Snart blir dette nytt i Windows 10


Anbefalte innlegg

Jeg liker heller ikke disse rutene...     Så jeg tok dem bort.. 

 

Høyreklikk på ruten, trykk fjern

Når alle er borte tar du tak i kanten, drar til siden. Og du sitter igjen med en start side som er mer lim starmenyen som var før

 

Sant dette. Kan du forklare meg grunnen til at det er puttet så mye drit inn i utgangspunktet, som bare forvirrer de aller fleste brukere av Windows? Når de stapper det så fullt med drit er det jo ikke så merkelig at folk synes det er en stor jungel i det hele? 

 

Personlig har jeg ingenting i mot Windows selv, men har ingen problem med å se at slike ting kan være problematisk, forvirrende og irriterende for andre. Dette spesielt når de skal finne frem til ting...

 

Er det en ting de fleste er enig om er det vel at Windows har ett ganske stort forbedringspotensiale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen andre ting dere tenker kan være verd å prøve?

Nei :/ Bare denne.

 

post-61603-0-25307700-1555870482_thumb.png

 

Jeg hadde problemer med en høst 2018 oppdateringen til windows. På 2 maskiner. Gjorde at startmenyen ikke kom opp. For meg som bruker den var det utrolig frustrerende.

 

Men den kom tilbake ved neste store oppdatering. Mulig du får mørkt tema nå som denne versjonen av windows kommer...

Lenke til kommentar

Da kan du i grunnen bare vente med å oppgradere til det er rapporter om at oppdateringen er stabil.

 

Kan likevel dukke opp problemer hvis man har mye forskjellig tilkoblet, eventuelt gammel maskinvare. I tillegg prøver jeg alltid å deaktivere mest mulig juggel som starter automatisk. Hver gang jeg velger å oppdatere må jeg derfor finne denne gylne middelveien igjen hvor maskinen er stabil, og med minst mulig tull kjørende i bakgrunnen.

 

Voldsomt så negative folk skulle være da. Har ikke hatt nevneverdige problemer med Windows siden 95/98. Win10 fungerer helt kanon for meg.

Tror ikke jeg har hatt en eneste bluescreen siden jeg installerte det på nye stasjonær PCen min for snart 2 år siden.

 

Det kommer jo helt an på hva OS-et brukes til og hvordan det må tilpasses.

Lenke til kommentar

+ svar til han tidligere;

 

Har forsøkt alle disse greiene og det vil seg liksom ikke helt. Er vanvittig misunnlig for jeg liker det mørke temaet. Og for de fleste er det visstnok bare å aktivere det, mens på min maskin er det no go.

 

Så sjekkliste:

* Sjekket etter oppdatering gjentatte ganger

* Vært innom CMD og skrevet hvertfall 2-3 kommandoer som visstnok skal hjelpe

* Vært innom RegEdit og lagt til data der

* Tatt en Windows Reset (soft versjonen)

* Skrudd av / på maskin samt av / på mørkt tema

* + noen andre småting jeg ikke husker i farten

 

Er det noen andre ting dere tenker kan være verd å prøve?

 

Bare for ordens skyld, hva står det om "Windows-spesifikasjoner" dine?

(Alle innstillinger -> System -> Om)

Lenke til kommentar

Nei se der du... sjekka nå, se hva j*vlen sier:
"w10 pro
10.0.1734 Build 17134"
Meg bekjent må man ha noe med 18xx ikke sant? Steike, får bare fortsette å hamre oppdateringsknappen! Men er jo rart, fikk jo en nye version her, for to uker siden var det ikke? Versjonen hvor nå programmer sorteres i egne faner for hvert program i oppgavelinjen (istedenfor potensielt samme program med flere faner samtidig).

Så hva gjør jeg når / om det er helt umulig for meg å få den magiske 18xx versjonen? Er jo ikke noen nye oppdateringer å finne i windows update / via den kommando linje saken.

PS: Takk for at dere tar dere bryet med å hjelpe en stakkar :) 

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Nei se der du... sjekka nå, se hva j*vlen sier:

"w10 pro

10.0.1734 Build 17134"

Meg bekjent må man ha noe med 18xx ikke sant? Steike, får bare fortsette å hamre oppdateringsknappen! Men er jo rart, fikk jo en nye version her, for to uker siden var det ikke? Versjonen hvor nå programmer sorteres i egne faner for hvert program i oppgavelinjen (istedenfor potensielt samme program med flere faner samtidig).

 

Så hva gjør jeg når / om det er helt umulig for meg å få den magiske 18xx versjonen? Er jo ikke noen nye oppdateringer å finne i windows update / via den kommando linje saken.

 

PS: Takk for at dere tar dere bryet med å hjelpe en stakkar :)

Last ned oppdateringsprogrammet og kjør oppdateringen(Oktober 2018, versjon 1809) manuelt.

 

https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445

 

Eller vent til mai oppdateringen, som kanskje er like greit?

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Grøss. Enda mer som blir herpet. Min neste masseoppdatering blir i starten av sommerferien. Da får jeg 2 mnd. på å eliminere nye problemer som helt selvsagt vil dukke opp. Også blir det nytt systembilde igjen.

 

Da kan du i grunnen bare vente med å oppgradere til det er rapporter om at oppdateringen er stabil.

Jeg installerte den siste høst oppdateringen (1809) først i mars i år. Gikk helt fint det. Jeg bruker Pro versjonen. Kjører du på Home så spander 500 på en oppdatering til Pro.

Lenke til kommentar

We did it booooiiis! Ingen ide, men mens jeg sov i natt oppdaterte maskinen seg (som er morsomt iom. at den sa det ikke var oppdateringer tilgjengelig), og jeg kan endelig nyte dark mode i explorer. For noe styr, men glad det ordet seg.

Takker for hjelp!

 

 

Godt det ordnet seg! :) Kanskje du slipper unna kvelds sola nå da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Om folk fremdeles har problemer med Dark theme i win10, så vil jeg anbefale Penumbra 10 theme fra deviant art. Litt pes å få lagt inn men lett verd tidsbruken. + det ser bedre ut med litt mer grått en bekmørkt.

 

https://www.deviantart.com/scope10/art/Penumbra-10-Windows-10-visual-style-568740374

 

Et anna stort pluss er at ALT blir grått i windows, alle vinduer overalt. Mange elementer i dark theme win10 er hvite ennå, Penumbra gjør til og med notepad grå med hvit tekst. Perfect score 5/7

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sant dette. Kan du forklare meg grunnen til at det er puttet så mye drit inn i utgangspunktet, som bare forvirrer de aller fleste brukere av Windows? Når de stapper det så fullt med drit er det jo ikke så merkelig at folk synes det er en stor jungel i det hele? 

 

Personlig har jeg ingenting i mot Windows selv, men har ingen problem med å se at slike ting kan være problematisk, forvirrende og irriterende for andre. Dette spesielt når de skal finne frem til ting...

 

Er det en ting de fleste er enig om er det vel at Windows har ett ganske stort forbedringspotensiale.

 

Hva folk som syns duplo farger er en god idé på pcn, tenker er uforståelig for oss over 6 år...  Så nei jeg vet ikke tanken dems.

 

Lenke til kommentar

Beholder nok heller Win10 enn å velge alternativer som Linix og MacOS som begge mangler mulighet for å kjøre flere programmer jeg bruker.

Linix har jeg aldri hørt om, så kan godt forstå at det ikke støtter appene dine ;)

 

[edit]

Etter et lite google-søk viser det seg at dem holder på med blokk-kjede,så her er det så visst ikke aktuelt med kjøring av apper eller noe slikt.

 

 

Eller er det Linux du ser som en fordel? jeg ser ingen fordeler der heller. Jeg har forsøkt forskjellige versjoner av Linux og jeg har ikke funnet en eneste en som er like intuitiv som Windows og som heller ikke gir meg noen fordeler.

Jeg vneter i spenning.

Slapp av, spenninga er ladet helt ut. Det er helt fair å innrømme misstrivsel med et helt annnet system, men det er klart at hvis man er vant til Windows og kan det til fingerspissene, så er det krevende å skulle omstille seg. Det krever at man setter av tid til å forstå systemet.

At ikke DU finner Linux intuitiv kan jo ikke tilskrives en egenskap/funksjon eller mangel på sådan i operativsystemet.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

At ikke DU finner Linux intuitiv kan jo ikke tilskrives en egenskap/funksjon eller mangel på sådan i operativsystemet.

 

Det kan det nok. Ethvert operativsystem har tonnevis med guidelines og anbefalinger som utviklere av programvare i varierende grad må, skal, bør eller kan følge. Og for hvert av operativsystemene er det forskjellig hvor bra disse er og hvor hardt det "enforces" at de følges.

 

Linux/GNU er mer en retning enn et samlet operativsystem, og har den største graden av anarkister (helt opp på toppnivå) som vil gjøre sine egne ting fordi programmere tror de kan brukergrensesnitt bedre enn usability-ekspertene som lagde guidelines, mens f.eks. de mobile operativsystemene kaster ut apper som ikke følger guidelines. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...