Gå til innhold

Julian Assange pågrepet av britisk politi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Uansett hva man mener å vite om Assange, så har Wikileaks en veldig viktig funksjon. Land som begår urett må tørre og klare å stå for hva de har gjort.

 

- Det virker det som Equadors ambassade/presidenten har blitt lei av han og flisespikker på alt fra katteholdet til personlig hygiene  og matkostnader. Ganske smålig behandling.

 

- Mye tyder på at Assange gikk i en regissert felle i Sverige da han rotet med de to damene. Lite eller ingenting har blitt gjort for å avdekke hvilken rolle damene hadde.

Endret av Simen1
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Han hadde nok hatt en bedre livssituasjon om han heller flyktet til Russland.

https://www.theguardian.com/world/2018/sep/21/julian-assange-russia-ecuador-embassy-london-secret-escape-plan

 

Forstår egentlig ikke hvorfor han ikke gjorde det fra start av. Snowden gjorde det eneste riktige der.

 

 

EDIT:
Det kan umulig ha vært særlig bra for han hverken fysisk eller mentalt å sitte låst inne i 6+ år i London. Selv fengslede får bevege seg under åpen himmel hvert døgn.

post-38451-0-03195500-1554994429_thumb.jpg

 

Judge Michael Snow said he will be sentenced next month at Southwark Crown Court. He said Assange had shown the “behaviour of a narcissist who cannot get beyond his own selfish interest”.

Hvis meg en leder høyt opp i makthirarkiet som ikke passer den beskrivelsen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

- Mye tyder på at Assange gikk i en regissert felle i Sverige da han rotet med de to damene. Lite eller ingenting har blitt gjort for å avdekke hvilken rolle damene hadde.

 

Det er ganske ufyselig å trekke voldtektsanklager i tvil når du ikke kan vise til en eneste pålitelig kilde engang.

Lenke til kommentar

Når da?

Prøvde for eksempel å påvirke det amerikanske presidentvalget. Og så satt de vel på materiale om republikanerne som de valgte å ikke publisere fordi de ville angripe demokratne.

 

Men allerede da de slapp videoen "Collateral Murder" skjønte jeg at det var noe som skurret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde for eksempel å påvirke det amerikanske presidentvalget. Og så satt de vel på materiale om republikanerne som de valgte å ikke publisere fordi de ville angripe demokratne.

 

Men allerede da de slapp videoen "Collateral Murder" skjønte jeg at det var noe som skurret.

 

Jeg trodde de stort sett lakk materiale på løpende bånd. At Russerne gav stjålne eposter til Wikileaks under valgkampen er jo ikke Wikileaks sitt bord.

 

Hvor har du det fra at de satt på materiale om republikanerne uten å lekke dette?

 

"Collateral Murder" viser jo bare akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde for eksempel å påvirke det amerikanske presidentvalget. Og så satt de vel på materiale om republikanerne som de valgte å ikke publisere fordi de ville angripe demokratne.

 

Men allerede da de slapp videoen "Collateral Murder" skjønte jeg at det var noe som skurret.

Når ble det å prøve å påvirke et valg med informasjon noe man ikke skal gjøre? Hele valget dreier seg jo om akkurat det. Propaganda, skittkasting osv. Politikk og maktkamp generelt dreier seg i stor grad om skittkasing, drittpakker, lekke info til media osv.

 

Jeg skulle gjerne hatt politikk uten dette, men en slik verden lever vi ikke i.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...