Gå til innhold

Er lakk kvalitetetn på Tesla dårligere enn andre merker?


Hansien

Anbefalte innlegg

Altså, vi snakker om en bil der dørene må justeres etter levering fordi de ikke går igjen som de skal, urenheter i lakken og panel-gaps som ikke er helt som de skal være.. Det er vel ikke uten grunn at detailerne elsker Tesla, det er jo som regel nok å korrigere på de :)

Slikt hører ikke hjemme på en fabrikkny bil.

 

Jeg bor et par hundre mil fra Drammen.

Elsker? Virker som om tesla har enkelte farger som er ekstra utfordrende, så det virker som om færre og færre vil ta på seg disse bilene skal en tro det en leser og hører.

 

Bildet her er visstnok fra et stykk to uker gammel tm3 som ikke har fått sin første vask enda.

 

Slike bilder, spesielt av sort tesla, virker til å være i overkant normalt at blir postet på fjasboka/div forum rundom i verden.

 

E: Bildet er stjelt i fra fjasboka.

post-221967-22696_thumb.jpg

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I overkant normalt? Jeg har ikke sett noen legge ut noe slikt før.

Slike bilder blir i perioder postet daglig på div forum for bransjen/interesserte eller i relevante Facebook grupper rundt om i verden. Det florerer nok bilder av teslaer som er dårlig klargjort, om det i heletatt har blitt gjort en innsats så jeg finner det faktisk lite troverdig at noen som er så aktive i tesla-relevante diskusjoner aldri har sett slike bilder.

 

Hva ser vi egentlig der? Noen som har åpnet døra mot noe hardt *og* gnudd en behansket hånd rundt i støvet ved håndtaket?

Et bilde av en generell tilstand på en sort,to uker gammel tesla.

 

Ja, en skulle tro det du skriver er tilfellet men slik å forstå er det nok rett og slett den aktuelle klargjøringsavdelinga til tesla som har syndet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...

Et bilde av en generell tilstand på en sort,to uker gammel tesla.

 

Ja, en skulle tro det du skriver er tilfellet men slik å forstå er det nok rett og slett den aktuelle klargjøringsavdelinga til tesla som har syndet.

To uker gammel? Bilen min ble da møkkete allerede første dagen..
Lenke til kommentar

Til Norge? Ikke helt sikkert enda vel, men det er snakk om leveringer i USA til sommeren. Så forvent 9 måneder ekstra :)
 

Så ekstremt bør/skal ikke skje på en så kort periode. Spesielt ikke når bileier enda ikke har vasket/berørt lakkens overflate samt sier at den var slik ved levering.

 

Hvordan forventer du at vi her inne skal svare for Tesla? Vi som eier Tesla her inne er fullstendig klar over at det finnes biler med problemer, JA - men jeg skjønner liksom ikke helt hva DU klager på? Hvorfor klager du ikke til Tesla direkte enn til oss? Er du i det heletatt interessert i å kjøpe deg Tesla Model 3, Hansien? 

Lenke til kommentar

Så ekstremt bør/skal ikke skje på en så kort periode. Spesielt ikke når bileier enda ikke har vasket/berørt lakkens overflate samt sier at den var slik ved levering.

Det er bilde tatt etter 2 uker. For å klage over bilen må du nesten ha et bilde fra overlevering. Alternativt så kan man måle tykkelse* og hardhet på lakken siden det ikke vil forandre seg på 2 uker og uansett er bedre egnet hvis man vil bevise at lakken er dårlig på bilen.

 

 

 

*detailere har ofte et instrument for å måle tykkelsen på lakken. Jeg kjenner en som har et slikt instrument og skal vel sørge for at lakken på min TM3 blir målt ved en passende anledning..

Lenke til kommentar

Hvordan forventer du at vi her inne skal svare for Tesla? Vi som eier Tesla her inne er fullstendig klar over at det finnes biler med problemer, JA - men jeg skjønner liksom ikke helt hva DU klager på? Hvorfor klager du ikke til Tesla direkte enn til oss? Er du i det heletatt interessert i å kjøpe deg Tesla Model 3, Hansien?

Jeg forventer ikke at du skal svare for tesla, men når folk høster tvil på at mitt innlegg er reelt må jeg jo kunne svare.

Dessuten trenger vel vi ikke å måtte jobbe for tesla for å kunne diskutere dette merket?

 

Jeg klager ikke til tesla fordi jeg pdd ikke eier en, og jeg har et inntrykk av at de får nok klager til å selv skjønne sine utfordringer.

 

I dag er det uaktuelt med en tm3. Hovedårsaken er rekkevidden, men jeg synes og at bilen heller ikke er fin innvendig eller utvendig. Videre er det jo tydelig at modellen/merket sliter med en del kvalitetsikring-utfordringer.

 

Senere om jobbsituasjon endres eller rekkevidden blir bedre kunne det kanskje være aktuelt med en ren El-bil.

 

Det er bilde tatt etter 2 uker. For å klage over bilen må du nesten ha et bilde fra overlevering. Alternativt så kan man måle tykkelse* og hardhet på lakken siden det ikke vil forandre seg på 2 uker og uansett er bedre egnet hvis man vil bevise at lakken er dårlig på bilen.

 

 

 

*detailere har ofte et instrument for å måle tykkelsen på lakken. Jeg kjenner en som har et slikt instrument og skal vel sørge for at lakken på min TM3 blir målt ved en passende anledning..

Bildet er tatt etter to uker av den aktuelle aktøren som skal utføre jobben, ikke bileier. For alt jeg vet er dette en jobb kunden får dekt av tesla. Uansett er det ikke bra at en ny bil i denne prisklassen ikke får en skikkelig klargjøring før salg.

 

Hva har lakkens tykkelse med riper å gjøre? Annet enn å indikere hvor mye vi som detailere eventuelt kan korrigere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...

Bildet er tatt etter to uker av den aktuelle aktøren som skal utføre jobben, ikke bileier. For alt jeg vet er dette en jobb kunden får dekt av tesla. Uansett er det ikke bra at en ny bil i denne prisklassen ikke får en skikkelig klargjøring før salg.

 

Hva har lakkens tykkelse med riper å gjøre? Annet enn å indikere hvor mye vi som detailere eventuelt kan korrigere?

Tykkelsen kan gi en indikasjon på om jobben er skikkelig utført fra fabrikk. Dessuten tåler vel tykk lakk dypere riper før grunning/metall blir eksponert? Riper er også spørsmål om hvor hard lakken er samt hva slags påkjenninger den har blitt utsatt for.
Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke at du skal svare for tesla, men når folk høster tvil på at mitt innlegg er reelt må jeg jo kunne svare.

Dessuten trenger vel vi ikke å måtte jobbe for tesla for å kunne diskutere dette merket?

 

Jeg klager ikke til tesla fordi jeg pdd ikke eier en, og jeg har et inntrykk av at de får nok klager til å selv skjønne sine utfordringer.

 

I dag er det uaktuelt med en tm3. Hovedårsaken er rekkevidden, men jeg synes og at bilen heller ikke er fin innvendig eller utvendig. Videre er det jo tydelig at modellen/merket sliter med en del kvalitetsikring-utfordringer.

 

Så hva er poenget? Hvorfor ønsker du å poste i en tråd, i den som er dedikert til de som er oppriktig interessert i denne bilen, bare for å fortelle oss at du ikke liker denne bilen? Er det for å pisse på Tesla-eierne at du gjør dette, eller er du bekymret på noen som helst måte? Ønsker du at vi skal selge bilene vi har kjøpt? Hva er det du vil? 

Lenke til kommentar

Så hva er poenget? Hvorfor ønsker du å poste i en tråd, i den som er dedikert til de som er oppriktig interessert i denne bilen, bare for å fortelle oss at du ikke liker denne bilen? Er det for å pisse på Tesla-eierne at du gjør dette, eller er du bekymret på noen som helst måte? Ønsker du at vi skal selge bilene vi har kjøpt? Hva er det du vil? 

Kanskje gjøre deg obs på at det kan være verdt å ta en kikk og en test på lakken? Er den feil, så får du sikkert det dekt av Tesla for utbedring. 

Lenke til kommentar

Jeg har gått igjennom lakken på min bil, nei - jeg har ikke målt tykkelsen på lakken, det er da faen ingen som driver av med dette om de ikke spesielt interessert i det. Stefaren min er gammel lakkerer, han syns den ser veldig bra ut, han fant ikke noe særlig, utenom to ørsmå prikker på panseret som ser ut som støv (som jeg også så selv på utleveringen). Og det er det. Dette har jeg fått time for å fikse på. Lakken ellers er dønn strøken. Faktisk er rødfargen en helt nydelig farge på 3ern

Men hva så? Vi veit at det går litt for fort i svingene der borti California, ja - det er et problem at noen ikke får biler som lever opp til forventningene, ALLE er enige i dette, til og med oss Tesla-eiere, vi veit det nå. Slapp heeeeeelt av, vi er også medlemmer av de samme gruppene på Facebook og vi leser det samme som dere andre

Lenke til kommentar

Jeg har gått igjennom lakken på min bil, nei - jeg har ikke målt tykkelsen på lakken, det er da faen ingen som driver av med dette om de ikke spesielt interessert i det. Stefaren min er gammel lakkerer, han syns den ser veldig bra ut, han fant ikke noe særlig, utenom to ørsmå prikker på panseret som ser ut som støv (som jeg også så selv på utleveringen). Og det er det. Dette har jeg fått time for å fikse på. Lakken ellers er dønn strøken. Faktisk er rødfargen en helt nydelig farge på 3ern

 

Men hva så? Vi veit at det går litt for fort i svingene der borti California, ja - det er et problem at noen ikke får biler som lever opp til forventningene, ALLE er enige i dette, til og med oss Tesla-eiere, vi veit det nå. Slapp heeeeeelt av, vi er også medlemmer av de samme gruppene på Facebook og vi leser det samme som dere andre

1. Det er jo nydelig at du har fått en bra bil da. Men hvorfor la være å informere andre som ikke er like opptatt av å følge med at de kanskje kan få utbedret feil - gratis? 

 

2. Det blir bare en anbefaling, at siden ting går litt kjapt i svingene, så lønner det seg å ta ei ekstra runde rundt bilen for å sjekke opp. Er det feil, så er det mye bedre at det blir tatt tak i nå, kontra om 1 år når man kan skylde på bruk. 

 

3. Det er du som må slappe av. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...