Gå til innhold

Frankrike trosser USA – innfører Facebookskatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får vi også snart gulevester fra IT firmaer i Fraknrike? skulle tro Makaroni hadde nok på teppet med 20 uker sammenhegnde demonstrasjoner imot han  burde han vell snart forstå. at hans tid og hans politikk sin tid er forbi. 

 

Siden det nesten utelukkende er selskaper som ikke er basert i Frankrike som treffes av denne lovgivningen, så er det vel usannsynlig at det er mange ansatte som blir sure og demonstrerer...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette er supert.

 

Skattesatsen kunne tatt utgangspunkt i landets BNP-andel av verdens totale BNP. Hvis Frankrike har 6% av verdens BNP, og ilegger en skatt på 3% av Googles overskudd - så er det i realiteten en skattesats på 50%.

 

Disse teknologiselskapene utnytter en svakhet i den gamle skattemodellen. Dette gjør at selskaper kan ha hundrevis av milliarder dollar på konto.

 

De tjener penger på oss. Bare rett og rimelig at dette skattlegges i Norge. Norske selskaper betaler skatt.

 

Som gründer synes jeg det er blodig urettferdig at mitt selskap betaler skatt, når vi konkurrerer mot selskaper som Google som slipper å betale skatt.

 

Donald Trump tar jo ikke med inntektene til disse teknologigigantene når han snakker om handelsbalansen - og derfor innfører han toll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Facebook er ikke nødt til å operere i Frankrike. Bare kutta ut da..

Google maps er ikke nødt til å operere i EU.

 

Osv..

 

Skattelegging som kan virke urimelig kan også begrense tilgangen til tjenester i de respektive områder/land. Kommer nok, tipper jeg..

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Facebook er ikke nødt til å operere i Frankrike. Bare kutta ut da..

Google maps er ikke nødt til å operere i EU.

 

Osv..

 

Skattelegging som kan virke urimelig kan også begrense tilgangen til tjenester i de respektive områder/land. Kommer nok, tipper jeg..

All skattlegging er urimelig hvis du spør riktig person...

 

Facebook, Google og andre tjener derimot penger på å operere i Frankrike, og det vil de nok gjøre også selv om de betaler skatt.

 

Hvis de velger å trekke seg ut av markedet så går nok det helt fint det også, er garantert andre selskap som har lyst å tjene penger i Frankrike.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At folk fortsatt stoler på Facebook med sitt privatliv er for meg uforståelig. Det hele er en diger etteretningsoperasjon, der informasjonen brukes til å trene et A.I som om få år vil styre hele internett, under kontroll av Pentagon.

Hvis de skal trene AI med mine posts av videor av bikkjer som gjør teite ting, og memes med politiske figurer får de bare slå seg løs.

 

Skal bli artig og se resultatet.

Lenke til kommentar

Hvis de skal trene AI med mine posts av videor av bikkjer som gjør teite ting, og memes med politiske figurer får de bare slå seg løs.

 

Skal bli artig og se resultatet.

 

Det blir brukt for å danne en personlighets profil om deg, sammen med dine andre elektroniske aktiviteter du deltar med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får vi også snart gulevester fra IT firmaer i Fraknrike? skulle tro Makaroni hadde nok på teppet med 20 uker sammenhegnde demonstrasjoner imot han  burde han vell snart forstå. at hans tid og hans politikk sin tid er forbi. 

Hvilken person i Frankrike er uenig med Macron her? Kan du finne meg en franskmann som mener amerikanske IT selskaper ikke bør betale skatt i Frankrike?

 

Og protester er det hele tiden, alltid i Frankrike. 20 uker protest i Frankrike er ikke samme som 20 uker i Norge. Forskjellige land, ulik kultur. Hans tid i politikk er forbi? Tror jeg heller hører på eksperter på fransk politikk jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

  Feil ... det bør senkes ... til null ... overalt. Det er det eneste rettferdige.

 

Mye mer sannsynlig at nivået går opp. Det er dette det prates om og oppfordres til, på verdensbasis. Og siden du er uenig i at små skal betale mer enn store betyr det at du er enig i økt skatt der den er lav.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

 

Mye mer sannsynlig at nivået går opp. Det er dette det prates om og oppfordres til, på verdensbasis. Og siden du er uenig i at små skal betale mer enn store betyr det at du er enig i økt skatt der den er lav.

Det er som å si at ettersom jeg syns det var urettferdig at Per ble ranet og overfalt når han var ute på byen i helga med Ola ... så syns jeg at Ola burde ha blitt overfalt og ranet også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...