Gå til innhold

Frankrike trosser USA – innfører Facebookskatt


Anbefalte innlegg

Nå hviler argumentet ditt på at skatt er eneste metrikk på "bidrag til samfunnet", det er feil.

Nei, men det var den metrikken som ble trukket frem her, og gitt at man her brukte "samfunnet" som synonym "Staten" så er det vel ingen tvil om at viktigste "bidragene" til Staten er skatter og avgifter mm.

 

Dessuten tror jeg du roter med brukernavn, jeg har ikke sagt "man ikke kan være en del av samfunnet vårt uten å bidra med din del.".

Beklager, du har rett ... dog mitt innlegg som var opprinnelsen var mitt tilsvar til dette innlegget fra qualbeen.

 

PS. Minner på at vi er "noe" offtopic her.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definisjon på ran står i straffeloven. Om skatt var under den definisjonen kunne du gått til sak mot staten for ran.

 

Og nei denne loven gjør ikke at Frankrike skatter noen i utlandet. De skattlegger drift i Frankrike. På en måte at de ikke kan unnslippe uansett hva. Om Google, Facebook etc bare drev vanlig og betalte skatt ville dette ikke skjedd. Dette skjer fordi de bruker mer penger på å unngå skatt en å betale skatt. Og da må lovene endres slik at de betaler skatt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært for mye og spørre om at voksne folk fikk valg om de ville være endel av samfunnet eller ei?

 

Så kommer vel en uviten kommentar som sier "Ja så flytt da" Er ikke bare bare og flytte, fleste land har ikke lyst på deg med mindre du har penger.

 

For meg så ser ikke jeg problemet at noen "hippier" starter sin egen lita landsby midt i skauen fri for det moderne liv. Burde da være demmes rett og gjøre det om de måtte ønske.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært for mye og spørre om at voksne folk fikk valg om de ville være endel av samfunnet eller ei?

Equivocation vedr. "samfunnet". Det er staten endel av oss ikke ønsker å være medlemmer av.

 

 

For meg så ser ikke jeg problemet at noen "hippier" starter sin egen lita landsby midt i skauen fri for det moderne liv. Burde da være demmes rett og gjøre det om de måtte ønske.

Indeed
Lenke til kommentar

Rart at du linker til noe som motbeviser din egen påstand. Det står da ganske klart at du kan si opp ditt statsborgerskap i linken, men du må ha ett annet statsborgerskap på plass først...

 

Staten er del av samfunnet her i Norge, og ganske mange andre steder. Det er ikke equivocation, det er presisering at du ikke kan ekskludere den ene fra den andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg så ser ikke jeg problemet at noen "hippier" starter sin egen lita landsby midt i skauen fri for det moderne liv. Burde da være demmes rett og gjøre det om de måtte ønske.

Det er som regel noen andre som eier skauen. Selv om det var de selv som eide skauen, ville du tilsvarende akseptert om Olav Thon valgte å kalle sine eiendommer midt i sentrum for egne landsbyer, og sånn sett være ekskludert fra alle norske lover og regler?

Lenke til kommentar

Rart at du linker til noe som motbeviser din egen påstand. Det står da ganske klart at du kan si opp ditt statsborgerskap i linken, men du må ha ett annet statsborgerskap på plass først...

 

Staten er del av samfunnet her i Norge, og ganske mange andre steder. Det er ikke equivocation, det er presisering at du ikke kan ekskludere den ene fra den andre.

Det er litt som si at slavene er frie så lenge de kan flykte til en annen plantasje.
Lenke til kommentar

Det er som regel noen andre som eier skauen. Selv om det var de selv som eide skauen, ville du tilsvarende akseptert om Olav Thon valgte å kalle sine eiendommer midt i sentrum for egne landsbyer, og sånn sett være ekskludert fra alle norske lover og regler?

Nei, stort sett bare skatte regler ville jeg tro. Men man ser det mang et sted i USA der det er så si "lovløst", betyr ikke at alle dreper hverandre fordi. De kommer opp med sine egne husregler som regel.

 

Ja 93% av Norsk utmark er privat eid, vi er meget spesielle i denne sammenheng. Vanlige land har jo veldig mye statseid land som folket kan bruke, vi hadde vel 14% for noen år siden. Men så var det en smart politiker som fant ut av vi kunne få enda mer penger om vi solgte mer land.

 

Og få statsborgerskap i andre land er ikke bare og få det. Er du i dårlig økonomisk stand kan du stort sett glemme og få statsborgerskap i andre land. Ja tilogmed super korrupte land som langtvekkistan.

 

Ser ikke hvorfor noen som ønsker og unnslippe det og jobbe som en robot 8 timer daglig og gjøre det samme dag ut dag inn, og ønsker seg en variert hverdag. Ikke skal få lov til det, selv om det ikke er veldig materalistisk gunstig.

 

Når man ikke bruker samfunnet, hvorfor skal man da betale for det? Jeg som jobber til sjøs har jo fått en av disse rare avtalene, siden jeg er så mye vekk fra det Norske samfunn, og bruker det så lite. Så får jeg faktisk lov til og betale litt mindre inn i kassa, siden jeg bruker det mindre.

 

Ganske fair.

 

Om noen ikke bruker samfunnet i det hele tatt, hvorfor skal dem betale da? Kan de ikke få lov til og gro poteter eller hva f de vil i fred uten og bli plaget av skattefuten?

Lenke til kommentar

Jo, men de får jo lov til det -- sålenge de pakker snippesken og forlater landet.

 

Du kan ikke sitte i Norge, bo i Norge, kjøre på norske veier, benytte norsk renset vann, kaste avfall inn i det norske system (og iallefall ikke kaste avfall i norsk natur -- mitt nærmiljø!!), ta buss, eller lade mobilen via det norske strømnettet, og samtidig klage.

 

Eksemplene er selvfølgelig fler..

 

Jeg forstår at attraktive alternativer er vrient å oppdrive. Og det forstår jeg. Norge er et av de aller beste samfunn å leve i. Selvfølgelig har vi konflikter og problemer - som alle andre. Men for meg oppveies ulempene av fordelene. Andre må gjerne vurdere det annerledes.

 

Kanskje Skatteflykting kan flytte inn på den forlatte olje(?)plattformen som ligger i den engelske kanal? Der slipper du å bli plaget av det norske samfunnet. (Fastlandet er bare en kort båttur unna)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, men de får jo lov til det -- sålenge de pakker snippesken og forlater landet.

 

Du kan ikke sitte i Norge, bo i Norge, kjøre på norske veier, benytte norsk renset vann, kaste avfall inn i det norske system (og iallefall ikke kaste avfall i norsk natur -- mitt nærmiljø!!), ta buss, eller lade mobilen via det norske strømnettet, og samtidig klage.

 

Eksemplene er selvfølgelig fler..

 

Jeg forstår at attraktive alternativer er vrient å oppdrive. Og det forstår jeg. Norge er et av de aller beste samfunn å leve i. Selvfølgelig har vi konflikter og problemer - som alle andre. Men for meg oppveies ulempene av fordelene. Andre må gjerne vurdere det annerledes.

 

Kanskje Skatteflykting kan flytte inn på den forlatte olje(?)plattformen som ligger i den engelske kanal? Der slipper du å bli plaget av det norske samfunnet. (Fastlandet er bare en kort båttur unna)

Hvorfor skulle noen selvforsynte hippier midt i skauen bruke noe av det du nevner?

 

Vi klarte oss før nasjoner ble til, tror vi klarer og eksistere uten dem.

 

Hvorfor skal det være så brutalt? Er vel mulig og forstå at andre mennesker kanskje ønsker et annet liv enn det jeg ønsker?

Har vi bare plass til de som er kollektive her til lands? Resten får bare flytte? 

 

Gir meg litt "Jeg er et rasshøl, fordi jeg har rett til og være et rasshøl" følsen.. Uten noe at særlig bak det.

 

Går vel ann og være litt human?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...