Gå til innhold

Borderlands 3 kommer i september og blir PC-eksklusiv for Epic Games Store i seks måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg, men gamer.no: Jeg fikk først panikk av overskriften. Jeg spiller på Xbox, men av overskriften kan det høres ut som om spillet er eksklusivt for PC i 6 måneder (distribuert gjennom Eric), før det kommer til andre plattformer. Dere kan vurdere å endre?

Lenke til kommentar

Enig i at i et rent forbruker perspektiv skulle jeg ønske alt lå på steam. Men det er ikke slik med noen annen tjeneste. Er du sur på HBO pga at Game of Thrones ikke ligger på Netflix? Og ser vi objektivt på det har Steam nærmest hatt monopol i alle år på dette digitale spillmarkedet. De har derfor kunne gjort akkurat som de vil noe som sjelden kommer spillutviklerne til gode. Nå som Epic har kommet på banen med en reel utfordrer med en eier som har penger på bok er dette positivt. Mer penger til de som faktisk utvikler spillene slik at nye gode spill lettere også blir laget i fremtiden. Eneste måten Epic kan utfordre steam på er å ha eksklusive titler og dette er jeg sikker på at de får til med økonomiske initiativ. Hvordan dette ender er ikke godt å spå men jeg synes i utgangspunket det er godt å se at noen gir steam ett lite spark bak. Selv har jeg ikke Epic games store enda men jeg har ventet så lenge på Borderlands 3 at jeg garantert ikke venter 6 måneder for at det kommer på steam.

Lenke til kommentar

Latterlig overskrift fra PcWorld "Epic Games is creating a Steam rival and Valve should be scared"

4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

 

Har sett lister som er 3 ganger lengre som er lik denne.

Jeg håper det kommer konkurranse mot Steam, men at Epic er som Steam er å  påstå at Lada er bedre enn Skoda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Latterlig overskrift fra PcWorld "Epic Games is creating a Steam rival and Valve should be scared"

4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

 

Har sett lister som er 3 ganger lengre som er lik denne.

Jeg håper det kommer konkurranse mot Steam, men at Epic er som Steam er å  påstå at Lada er bedre enn Skoda. 

 

Det er lett å lage lister over ting du har som ingen andre har. Ta alle ubrukelige features som steam har og list dem opp, sier seg selv di andre butikkene ikkje vil ha alt det der, som mye er bullshit, hvertfall ikkje nye butikker. Ikkje at eg er noe epic fan, har aldri brukt butikken, men disse listene er idiotiske.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Det er lett å lage lister over ting du har som ingen andre har. Ta alle ubrukelige features som steam har og list dem opp, sier seg selv di andre butikkene ikkje vil ha alt det der, som mye er bullshit, hvertfall ikkje nye butikker. Ikkje at eg er noe epic fan, har aldri brukt butikken, men disse listene er idiotiske.

Hva vet du egentlig om hva andre vil ha? Egentlig ganske lite ikke sant? Steam derimot har nok statistikker på hvor mye funksjonene de utvikler blir brukt. Blir en funksjon brukt mindre enn de forventer, hvorfor skulle de bruke ressurser på å videreutvikle dem? Svaret er selvfølgelig at de hadde skrotet funksjoner som ble mottatt som ubrukelige av brukerne. Hva du vil ha er ikke nødvendigvis hva andre vil ha. Flere funksjoner imøtegår flere individuelle behov.

 

Helt idiotisk at pro epicstore argumenter går på at steams store utvalg med funksjoner er unødvendig. Mens epicstore sakte men sikkert utvikler akkurat de samme funksjonene.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

Latterlig overskrift fra PcWorld "Epic Games is creating a Steam rival and Valve should be scared"

4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

 

Har sett lister som er 3 ganger lengre som er lik denne.

Jeg håper det kommer konkurranse mot Steam, men at Epic er som Steam er å  påstå at Lada er bedre enn Skoda. 

 

Det er lett å lage lister over ting du har som ingen andre har. Ta alle ubrukelige features som steam har og list dem opp, sier seg selv di andre butikkene ikkje vil ha alt det der, som mye er bullshit, hvertfall ikkje nye butikker. Ikkje at eg er noe epic fan, har aldri brukt butikken, men disse listene er idiotiske.

Amen. Se på halvparten av tullet som er listet opp der. Forum og brukeranmeldelser? Ærlig talt, hvem vil egentlig ha det? Eric Store mangler en del ting, klart den gjør, men det er jo ingen tvil om at det vil bedres over tid. Ønsker uansett konkurransen velkommen. Og jeg er alltid glad når utviklere og utgivere får større andel av inntektene fra egne spill.

Lenke til kommentar

Amen. Se på halvparten av tullet som er listet opp der. Forum og brukeranmeldelser? Ærlig talt, hvem vil egentlig ha det? Eric Store mangler en del ting, klart den gjør, men det er jo ingen tvil om at det vil bedres over tid. Ønsker uansett konkurransen velkommen. Og jeg er alltid glad når utviklere og utgivere får større andel av inntektene fra egne spill.

 

Finner tråder tilbake fra 2012 om overdreven prosessorbruk av klienten, som jeg selv opplever, så at det bedres over tid? Joda, tid er jo veldig relativt det.. Om tid vil de sikkert bedre snokingen i filer slik at den blir umulig å fange opp også!

 

Tror jammen du er inne på noe ;)

Lenke til kommentar

Blir 2 veier jeg får dette spillet:

Steam

Pirat-veien.

 

Voks opp og vent de 6 månedene, så kan dere som ikke vil teste noe nytt også spille via steam. Selv ser jeg på steam som den verste plassen for spill som finnes, så mye bra som drukner i tonnevis med dritt som er så dårlig at det kun er Switch og steam som er villige til å ha det i sin katalog.

Lenke til kommentar

Finner tråder tilbake fra 2012 om overdreven prosessorbruk av klienten, som jeg selv opplever, så at det bedres over tid? Joda, tid er jo veldig relativt det.. Om tid vil de sikkert bedre snokingen i filer slik at den blir umulig å fange opp også!

 

Tror jammen du er inne på noe ;)

 

 

Helt ærlig vet jeg ikke nok om det med snoking i filer, men jeg vet en ting, og det er at ingenting du gjør kan beskytte deg mot det. I hvertfall ikke på en forbruker-PC. 

Lenke til kommentar

Helt ærlig vet jeg ikke nok om det med snoking i filer, men jeg vet en ting, og det er at ingenting du gjør kan beskytte deg mot det. I hvertfall ikke på en forbruker-PC. 

 

Vet om en ting jeg Kan gjøre; droppe EGC. Og skal det være hold i det du sier må du nesten komme med noe mer konkret.

 

Det som irriterer meg mest er at den bruker mer cpu kraft enn en aktiv miner når den kjører, noe som er mer enn mistenksomt.

 

Men for all del, kos deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voks opp og vent de 6 månedene, så kan dere som ikke vil teste noe nytt også spille via steam. Selv ser jeg på steam som den verste plassen for spill som finnes, så mye bra som drukner i tonnevis med dritt som er så dårlig at det kun er Switch og steam som er villige til å ha det i sin katalog.

Sto det skulle komme til pc i April 2020 for andre platformer (Antar jeg) så den ikke er lenger ekslusiv.

 

Har:

Steam

Origin

 

Thats it, trenger ikke en til nettbutikk med en haug av andre spill jeg har null interesse for, blir mest sannsynlig the pirate way.

 

edit: Kommer selvfølgelig og kjøpe steam-versjonen når den kommer ut, men inntil da vil jeg håpe den slippes tidlig.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Vet om en ting jeg Kan gjøre; droppe EGC. Og skal det være hold i det du sier må du nesten komme med noe mer konkret.

 

Det som irriterer meg mest er at den bruker mer cpu kraft enn en aktiv miner når den kjører, noe som er mer enn mistenksomt.

 

Men for all del, kos deg!

 

 

Det er rett og slett ikke sant. Har erfaring fra fagfeltet. Det er skammelig enkelt å hente hva som helst fra en forbruker-PC. Tro meg, ingen trenger å betale Epic for å hente ut noe informasjon.

Lenke til kommentar

Amen. Se på halvparten av tullet som er listet opp der. Forum og brukeranmeldelser? Ærlig talt, hvem vil egentlig ha det? Eric Store mangler en del ting, klart den gjør, men det er jo ingen tvil om at det vil bedres over tid. Ønsker uansett konkurransen velkommen. Og jeg er alltid glad når utviklere og utgivere får større andel av inntektene fra egne spill.

 

:new_woot: Jeg vil ha det. Og bruker det.

Fra listen bruker jeg følgende:

  • cloud saves
  • user profile (mest mot 3. parts løsninger - ikke så opptatt av om venner kan se profilen eller ikke)
  • user reviews
  • forum
  • mods
  • friends list and chat (høyreklikk - join game = genialt)
  • et fåtall grupper
  • library sorting - det får nok Epic også når de får brukere med flere hundre spill
  • screenshot
  • user-created guides
  • wish list

Noen av disse brukes mer enn andre selvsagt, og det finnes mange andre kilder til den samme informasjonen på nett, men at listen er tullete er jeg ikke enig i.

 

I utgangspunktet var jeg positiv til at Epic skulle utfordre Steam, men måten de gjør det på er helt på trynet. Nå har vi jo fått samme tilstander på pc som vi har brukt som argument for å ikke spille på konsoll i alle år. Det er tragikomisk.

I stedet for en konkurranse på pris og kvalitet har Epic valgt å betale for eksklusivitet på egen plattform. Og kunden blir lidende. Hadde de heller utfordret Steam på pris - burde jo være mulig når de tar en lavere prosent - så hadde nok også forakten mot Epic vært mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg boikotter Rema sin bestevenn strategi, og jeg boikotter spill som selger eksklusiviteten sin.

Vi trenger en motpol mot steam, men epic store og eksklusivitet er IKKE svaret.

Jeg bruker forresten de fleste funksjoner steam har å by på, noen må rett og slett få til det samme med et ekte gaming community. Discord store er mye bedre enn epic store.

 

Og epic kan ikke holde på slik etterhvert som inntjeningen synker med økt konkurranse i BR markedet. Så ser frem til at de gir opp dritten de holder på med. Hadde EA driftet butikk for alle spill, ser jeg for meg at det er akkurat som epic de ville ha holdt på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...