Gå til innhold

Borderlands 3 kommer i september og blir PC-eksklusiv for Epic Games Store i seks måneder


Anbefalte innlegg

:new_woot: Jeg vil ha det. Og bruker det.

Fra listen bruker jeg følgende:

  • cloud saves
  • user profile (mest mot 3. parts løsninger - ikke så opptatt av om venner kan se profilen eller ikke)
  • user reviews
  • forum
  • mods
  • friends list and chat (høyreklikk - join game = genialt)
  • et fåtall grupper
  • library sorting - det får nok Epic også når de får brukere med flere hundre spill
  • screenshot
  • user-created guides
  • wish list

Noen av disse brukes mer enn andre selvsagt, og det finnes mange andre kilder til den samme informasjonen på nett, men at listen er tullete er jeg ikke enig i.

 

I utgangspunktet var jeg positiv til at Epic skulle utfordre Steam, men måten de gjør det på er helt på trynet. Nå har vi jo fått samme tilstander på pc som vi har brukt som argument for å ikke spille på konsoll i alle år. Det er tragikomisk.

I stedet for en konkurranse på pris og kvalitet har Epic valgt å betale for eksklusivitet på egen plattform. Og kunden blir lidende. Hadde de heller utfordret Steam på pris - burde jo være mulig når de tar en lavere prosent - så hadde nok også forakten mot Epic vært mindre.

 

 

Hva bruker du brukeranmeldelser til? Å review dumpe utviklere du ikke liker, eller faktisk hente inn verdifull informasjon om spillet? For sistnevnte får du jo rett og slett ikke på Steam.

 

Er jo ikke sånn at du ikke kan ta screenshots, bruke mods eller ha en ønskeliste for den saks skyld fordi det ikke er bygd inn i klienten. Når det er sagt så kommer jo alle disse tingene til å komme inn i klienten. Er det en ting vi har sett Epic kan gjøre så er det jo å kontinuerlig utvikle produktene sine.

 

Det som faktisk er reelle problemer med Epic klienten er mangel på skylagring og litt overdrevne krav til ytelse på selve klienten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bruker du brukeranmeldelser til? Å review dumpe utviklere du ikke liker, eller faktisk hente inn verdifull informasjon om spillet? For sistnevnte får du jo rett og slett ikke på Steam.

 

Er jo ikke sånn at du ikke kan ta screenshots, bruke mods eller ha en ønskeliste for den saks skyld fordi det ikke er bygd inn i klienten. Når det er sagt så kommer jo alle disse tingene til å komme inn i klienten. Er det en ting vi har sett Epic kan gjøre så er det jo å kontinuerlig utvikle produktene sine.

 

Det som faktisk er reelle problemer med Epic klienten er mangel på skylagring og litt overdrevne krav til ytelse på selve klienten.

 

Bare tull at man ikke kan lese anmeldelser på Steam. Review bombing skjer uavhengig av plattform (se på Metacritic og f.eks Amazon for de samme spillene), men Steam har i det minste tatt tak noen grep for å hanskes med problemet. Det er ikke perfekt, men det hjelper. Dersom et spill jeg er interessert i har fått mye negativ anmeldelse sjekker jeg uansett hvorfor. Om hovedgrunnen er noe som ikke er relatert til spillet kommer det som regel tydelig frem.

 

Greia med screenshots, mods og annet er ikke at det ikke er mulig utenfor Steam, men at du slipper å håndtere det utenfor Steam. Det er støttet. Og med en ønskeliste i Steam kan få varsler når det er tilbud, eller også via sider som f.eks IsThereAnyDeal om andre tilbyr det billigere. Men det er valgfritt å bruke.

 

Og det er det jeg misliker sterkest med praksisen til Epic om dagen. De lar deg ikke velge hvor du kjøper det. De har kontroll på plattform og pris. Kunden har ikke noe valg. Det samme kan sies om Origin og Uplay, men det er distribusjonskanaler for deres spill. Epic bare kjøper seg eksklusivitet, med eksempler hvor spillet har vært til preorder på f.eks Steam.

Lenke til kommentar

La nå de som ønsker at Tencent og Epic skal tråle seg gjennom alt de driver med på pcen gjøre det. Be my guest, ikke min PC.

 

Det viktigste er at vi som IKKE ønsker den samme utviklingen for spill, som vi ser i musikk- og film/serie bransjen, viser det ved å boikotte eksklusivitetsavtaler. Markeder bestemmer, så den gruppen som er størst, vil avgjøre om dette blir fremtiden til spill.

 

Rent personlig hater jeg å bli tvunget over på en ny plattform, for å spille ett spill. Spesielt når dette spillet er det eneste trekkplasteret, og kommer med en haug av suspekte nedsider. Er en grunn til at jeg aldri har hatt Tidal. Eksklusivitet skaper ikke god konkurranse. Det er kun en enkel løsning for selskaper som kun har haugevis med penger, men mangler både kompetanse og innovasjon. Om Fortnite er noe å basere Epic sin kvaliter på, så ja, lykke til. Da vet vi hva slags søppel vi får tredd over hodet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er rett og slett ikke sant. Har erfaring fra fagfeltet. Det er skammelig enkelt å hente hva som helst fra en forbruker-PC. Tro meg, ingen trenger å betale Epic for å hente ut noe informasjon.

Forskjell på å få et innbrudd og å invitere forbrytere inn til seg. Og du som er fagmann kan kanskje fortellle meg hvorfor launcheren bruker så mye cpu kraft når den er aktiv?

Lenke til kommentar

Forskjell på å få et innbrudd og å invitere forbrytere inn til seg. Og du som er fagmann kan kanskje fortellle meg hvorfor launcheren bruker så mye cpu kraft når den er aktiv?

Nei det kan jeg dessverre ikke. Men CEO av Epic har gjentatte ganger gått ut og avkreftet at de selger noe som helst informasjon, og det velger jeg å tro på all den tid jeg ikke er en konspirasjonsteoretiker.

Lenke til kommentar

Nei det kan jeg dessverre ikke. Men CEO av Epic har gjentatte ganger gått ut og avkreftet at de selger noe som helst informasjon, og det velger jeg å tro på all den tid jeg ikke er en konspirasjonsteoretiker.

Hva har overdrevet bruk av cpu med det å gjøre?

Du sier du stoler på CEO av epic, så du velger da naivt å se bort ifra alle bevis som har dukket opp rundt om? Du påstår at du ikke er konspirasjonsteoretiker, men subtilt påstår at jeg er det på hvilket grunnlag? At jeg er skeptisk til at de roter i filene mine?

 

Tror vi er ferdige her ja. Dette blir for useriøst etter min mening.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...