Gå til innhold

SAMLETEST: Spillbærbare med RTX-grafikk


Anbefalte innlegg

[...] Hvorfor tas ikke det opp i det hele tatt? 

 

Hvorfor leser du ikke innleggene som allerede er postet før du spør om noe som allerede er svart på? Multicom leverte en bærbar til test, men den virket ikke som den skulle, og ble derfor ikke tatt med i resultatet. Multicom skal sende en ny bærbar som skal testes, og da skal tek oppdatere artikkelen.

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen gode grunner til at dere ikke tester maskiner fra Multicom?

 

Her er det fort mulig å spare 3-10.000 kroner, så jeg synes det er rart dere ikke har dem med i sammenligningen.

13.700 for billigste bærbare med RTX 2060

19.000 for billigste bærbare med RTX 2070

 

 

Så faktisk kan du få en maskin med 2070 billigere enn enkelte av de maskinene som her er testet med 2060.

 

Hvorfor tas ikke det opp i det hele tatt?

 

Artikkelforfatter har allerede svart på dette. Maskinen fra Multicom døde tilfeldig og spill krasjet konstant. Artikkelen oppdateres når de får en maskin som virker.

Lenke til kommentar

Er det noen gode grunner til at dere ikke tester maskiner fra Multicom?

 

Her er det fort mulig å spare 3-10.000 kroner, så jeg synes det er rart dere ikke har dem med i sammenligningen.

13.700 for billigste bærbare med RTX 2060

19.000 for billigste bærbare med RTX 2070

 

 

Så faktisk kan du få en maskin med 2070 billigere enn enkelte av de maskinene som her er testet med 2060.

 

Hvorfor tas ikke det opp i det hele tatt?

 

siden ingen andre har svart deg på dette før så tar jeg friheten til å konspirere et svare på dette, grunnen til at multicom ikke er lagt til i testen er fordi test dudene synes multicom pc var for fin og tok den med hjem og latet som om den feilet og ikke tok med maskinen i testen

Lenke til kommentar

Savner at dere tar med Razer Blade 15 2019 modell. Alle sier den er i en egen klasse, både med støy og byggekvalitet.

Da kjøper du en, og sender den til TEK for test ;)

 

Tek er avhengig av å få/låne ting til test. Får de ikkje det, så blir det ikkje testet. Noen tror de kan kjøpe ting, så deretter teste det. Dette skjer ikkje veldig ofte :)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett tester av 17 tommere. Sikler på ny pc om dagen, og heller nå mot en 17" med RTX 2070. Ikke "Max-Q". De koster en del, men vil nok også holde mange år.

Denne vurderer jeg selv;

https://www.komplett.no/product/1118975/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-zephyrus-s-gx701gw-173-fhd-matt#productinfo

 

Men synes 512GB SSD er litt lite for prisen.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Savner at dere tar med Razer Blade 15 2019 modell. Alle sier den er i en egen klasse, både med støy og byggekvalitet.

https://www.notebookcheck.net/Razer-Blade-15-Advanced-Model-RTX-2070-Max-Q-FHD-Laptop-Review.402631.0.html tror absolutt den kunne gjort det bra i test hos tek, dog er de priset temmelig høyt.

 

Ei maskin jeg kunne tenke meg å sett var Lenovo Y740 15 med 2060. Den har IPS, g-sync, svært bra støynivå og temperaturer takket være en genial kjøleløsning, omtrent som Razer. Synd ikke Lenovo sendte eksemplar til tek.no

Lenke til kommentar

 

Er det 7k ekstra for G-Sync, eller er det andre forskjeller jeg ikke ser på papiret mellom den og f.eks Asus ROG Strix SCAR II GL704GW-EV003T (https://www.prisjakt.no/product.php?p=5039880)?

 

512 GB SSD er ikke et stort problem, såfremt jeg kan ha en ekstra disk. Det er oppsettet jeg kjører i dag, 512 GB SSD + 2 TB firacuda ved siden av.

 

Tror forskjellen i pris mellom 2060 og 2070 vil være verdt det mtp hvor lenge maskinen holder seg noenlunde kurant. Har en Asus i dag, som jeg har vært godt fornøyd i over 5 år. Men naturlig nok kan jeg ikke lenger kjøre nyere spill og forvente den råeste grafikken. Spiller blant annet Division 2, og etter en del justeringer ligger jeg rundt 40 fps. Med dropp under 30 på det verste...

Lenke til kommentar

Savner at dere tar med Razer Blade 15 2019 modell. Alle sier den er i en egen klasse, både med støy og byggekvalitet.

 

Hei, vi var i dialog med Razer ang. test av Razer Blade 15, men de klarte ikke skaffe oss en modell med RTX 2060-grafikk og ville at vi skulle teste en med RTX 2070-brikke i stedet. Det var ikke aktuelt for denne testen.

Lenke til kommentar

[...]

https://m.youtube.com/watch?v=zuQ2gczGfDM

Versjonen med 2080. Men mye av det de sier vil også gjelde for versjonen med 2070.

 

Største fordelen er jo at den er ekstremt kompakt til 17.3 tommer å være. Ligner mer på enn 15.6 tommer i størrelse. Dette har de klart uten å ofre ytelse. Den kan også passe i en ryggsekk ment for 15 tommere! Gjør den jo langt lettere å ta med seg.

 

Skjermen skal også være noe av det beste i dette segmentet. Ferdig kalibrert er det også.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Versjonen med 2080. Men mye av det de sier vil også gjelde for versjonen med 2070.

 

Trekker dessverre veldig ned at den ikke kan har plass til disk #2.

Det er egentlig ikke så viktig at den er slank/lett osv. Det er viktigere med støy og byggekvalitet. Mangler også ethernet, men der finnes det USB-C varianter som kan brukes til en rimelig pris de få gangene man måtte trenge det.

 

Største problemet ville nok vært å forklare kona hvorfor jeg svei av over 30k på ny laptop...  :dribble:

Lenke til kommentar

 

[...] Hvorfor tas ikke det opp i det hele tatt? 

 

Hvorfor leser du ikke innleggene som allerede er postet før du spør om noe som allerede er svart på?

Jeg forventet å finne den informasjonen i selve artikkelen, ikke i kommentarene.

Informasjonen finnes fortsatt ikke artikkelen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synd at disse laptop'ene har så lyssvake skjermer med så dårlig oppløsning. Skal en kjøpe spill-laptop kunne disse i det minste hatt 1000 nits+ og 2560x1600 oppløsning. Mindre viktig om den klarer "kun" 90 fps mot 140. Ser at til og med Razer blade sin har tilsvarende lyssvak skjerm på sine 2019 modeller. Gleder meg til oled skjermer på laptoper laget for spill.

Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du skal bruke 32k på bærbar PC, men 33k for RTX2080 og 1TB SSD blir for mye? Smh.  :nei:

 

Ingen som ikke er sterkt medisinert ville gått for versjonen med RTX2070 og 512GB SSD til 32k...

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Du skal bruke 32k på bærbar PC, men 33k for RTX2080 og 1TB SSD blir for mye? Smh.  :nei:

 

Ingen som ikke er sterkt medisinert ville gått for versjonen med RTX2070 og 512GB SSD til 32k...

 

Nesten 3 måneder siden jeg skrev det innlegget. Versjonen med RTX2080 var åpenbart ikke til salgs for 33k da. Hadde du ikke vært så sterkt medisinert, så hadde du kanskje fått det med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...