Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener ikke at forumet i sin helhet har vært ute av kontroll, men det forumet ved navn "politikk og religion" har vært det.

...og hvem sitt ansvar er det.

Det er såklart vårt ansvar, og som nevnt tidligere gang på gang har vi derfor valgt å stenge det midlertidig da vi ikke har mulighet til å moderere det tilfredsstillende. Er liten vits å kverrulere videre på akkurat dette da vi har forklart hvorfor det er blitt slik gang på gang hittil i denne tråden.

 

Legg gjerne skylden på dårlige moderatører eller dårlige brukere (såklart utvalgte individer) hvis det får dere til å føle dere bedre, men det hjelper lite på saken. Gjort er gjort, og slik vil det bli frem til vi har bestemt hva vi skal gjøre med hele situasjonen. Det er faktisk overraskende mange positive tilbakemeldinger på dette vedtaket.

 

Jeg kan ærlig innrømme at jeg kunne moderert bedre i politikk og religion, men dette ville utvilsomt gått ut over noe annet, f.eks. min moderering andre steder, eller andre oppgaver i nettverket. Politikk og religion _er_ nedprioritert for min del, og regner med at det også er det for andres del. Et problem vi ikke har kapasitet til å behandle må rett og slett elimineres på enklest og raskest mulig måte, noe det altså nå har blitt.

 

At vi får reaksjoner på handlingen er BRA da det faktisk betyr at folk endelig får opp øynene for at vi har ment alvor i de utrolig mange advarslene vi har kommet med. Jeg kan ikke annet enn å beklage til alle de "uskyldige" dette har gått ut over, og jeg håper (og regner også med) at bråkmakerne får det med seg.

 

Hva som vil skje videre er uvisst, men en ting kan jeg ihvertfall si; det er lite vits å sitte på refresh knappen for å være klar til forumet åpnes igjen. Vi _MÅ_ finne på en måte å kontrollere forumet før vi kan åpne det igjen, og håper på forståelse fra brukernes side.

 

Vil også minne på at dette ikke blir gjort for å være slemme på noen som helst måte. Det er et tiltak for å prøve å forbedre standarden i forumet.

Lenke til kommentar
Det er såklart vårt ansvar, og som nevnt tidligere gang på gang har vi derfor valgt å stenge det midlertidig da vi ikke har mulighet til å moderere det tilfredsstillende.

Da (når skapet får kommet seg på plass, etter mitt syn) blir hele saken med en gang 99% grei.

 

Og om jeg allikevel hadde ønsket å kverulere videre, så er det klart at når dere har tatt en avgjørelse og informert om årsaken til den (slik det nå til slutt har kommet frem), da er det jo ikke mer å si enn at den avgjørelsen aksepteres, og respekteres.

 

'ave a merry christmas!

 

RolandTower.jpg

 

EDIT:

@invictus: Når du redigerer innlegget ditt, hadde det vært fint om du i det minste indikerte det, ettersom det ikke merkes som redigert automatisk for moderatorer.

Hvorfor merkes det ikke automatisk anyway? Det er ikke tydelig her at jeg har sagt meg enig i noe annet enn det som står skrevet av deg.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
la oss ikke spore av diskusjonen her. hvis personen fortsetter å klage på yummy sin advarsel her (vi har regler også angående klaging, avsporing, osv) så har vi ikke noe annet valg enn å gripe inn :(

Regner med at du også så det latterlige i Yummy sin kommentar og advarsel her. Når en moderator dummer seg ut så ettertrykkelig og oppfører seg på den måten må du også regne med at det blir diskusjon av det. I steden for å legge lokk på det bør det jo være i alles interesse i at Yummy får sjansen til å rette det opp i offentlighet også.

Lenke til kommentar

Ser at det reageres på det jeg gjorde mot SBS. La meg da få gjøre dere oppmerksomme på en sak:

 

- avatarer skal ikke være for store. Oppdager vi brudd på dette, sender vi en PM eller setter en advarsel. Dersom brukeren gir tilbakemelding og sier fra om at for stor avatar er endrett til en i rett størrelse (og tilbakemeldingen er av den hyggelige sorten), vil vi i 99% av tilfellene slette advarselen.

- Moderatorers avgjørelser skal respekteres. Har man problemer med det, skal det tas opp med moderatoren direkte - enten pr. PM eller pr. mail. Dersom dette ikke fører fram, og man måtte mene at gjeldende moderator er "vanskelig", kan man ta opp saken med forumstyret på følgende mailadresse: forum at hardware.no.

 

Vi moderatorer bruker ALDRI påskudd for å gi advarsler - så den advarselen man evt. får, vil alltid gjelde det moderatoren begrunner den med. Uten unntak. SBS mente at jeg gav ham en advarsel for helt andre grunner enn det jeg oppgav, noe som var feil. Når han så ønsket å lage bråk om det, skal jeg ikke stille meg til hinder for det. Hadde jeg i stedet mottatt en PM med "Sorry, var ikke klar over det - fikser det nå", hadde jeg fjernet advarselen. I stedet valgte altså SBS å gå ut offentlig, i en tråd som ikke hadde noe med dette å gjøre. Det er å ikke respektere en moderator. Ergo: ny advarsel er tildelt.

 

Ser at også andre har reagert nokså kraftig, og driver med flaming av meg som moderator. Dersom jeg gjorde det rett, stengte jeg et par stykker ute og idelte advarsel til resten. Det ville jeg gjort dersom det ikke var meg det var snakk om, men er nok nødt til å la det passere for ikke å skape mer bråk. Det er ikke helt heldig, spør dere meg.

 

For ettertiden vil jeg gjøre dere veldig klar over at slike overtramp av reglene vil bli møtt med kraftige reaksjoner. Ønsker man å klage på en moderators avgjørelse, skal dette gjøres via de vanlige kanalene. Selv tar jeg til meg all kritikk, så lenge den er saklig og begrunnet. Det har skjedd en hel rekke ganger at jeg har omgjort en avgjørelse fordi jeg har mottatt hyggelige tilbakemeldinger som har medført at jeg har endret syn på den konkrete saken. Men når jeg opplever slikt som dette her, setter jeg strek for saken - jeg anser mine handlinger som korrekte, og at reaksjonene i denne tråden er et bevis på det.

 

 

Og når det gjelder stengningen av politikk / religion, er den saken opp- og avgjort. kategorien vil bli stengt en god stund til, inntil vi evt. mener det er på tide å åpne den igjen. Sorry - men sånn blir det.

Lenke til kommentar
SBS mente at jeg gav ham en advarsel for helt andre grunner enn det jeg oppgav, noe som var feil.

Vet ikke helt om jeg skjønte logikken i den men... Du mener altså at SBS fikk advarsel for noe annet enn avataren? Da bør du jo skrive hva det var da.

Når han så ønsket å lage bråk om det, skal jeg ikke stille meg til hinder for det.

Vel, slik jeg leste det han skrev var det langt fra noe ønske om å lage bråk, bare en påpekning om at han var overrasket over at noe som ikke hadde vært et problem før plutselig var et problem nå. Den første advarselen er forøvrig grei nok.

I stedet valgte altså SBS å gå ut offentlig, i en tråd som ikke hadde noe med dette å gjøre. Det er å ikke respektere en moderator. Ergo: ny advarsel er tildelt.

...og her kommer det latterlige. Ser du det ikke selv? Hvor dumt det blir? Dette minner om furting og er så barnslig så det holder. Respekt er ikke noe du har i kraft av rollen din, det er noe du får om du opptrer ryddig og voksent i rollen din.

Ser at også andre har reagert nokså kraftig, og driver med flaming av meg som moderator. Dersom jeg gjorde det rett, stengte jeg et par stykker ute og idelte advarsel til resten. Det ville jeg gjort dersom det ikke var meg det var snakk om, men er nok nødt til å la det passere for ikke å skape mer bråk. Det er ikke helt heldig, spør dere meg.

Reagert kraftig? Ja, slik dine handlinger fremstår her skulle det bare mangle. Å kalle det flaming er bare tull og det tror jeg du vet selv. Det var kun en påpekning av hvor dumt dette ser ut for oss som leser det. Du mister all respekt ved å opptre som du gjorde over og da bør det være greit å påpeke dette slik at du får mulighet til å rette det opp. Som du ser var det mange som reagerte.

For ettertiden vil jeg gjøre dere veldig klar over at slike overtramp av reglene vil bli møtt med kraftige reaksjoner. Ønsker man å klage på en moderators avgjørelse, skal dette gjøres via de vanlige kanalene. <snip> Men når jeg opplever slikt som dette her, setter jeg strek for saken - jeg anser mine handlinger som korrekte, og at reaksjonene i denne tråden er et bevis på det.

La oss nå ikke ta helt av i julestria da. Jeg mener at denne typen diskusjoner er noe dere (og du) absolutt bør tåle. Hensikten er å sørge for at vi har den nødvendige respekt og tillit til at dere gjør en skikkelig jobb. Ved å legge lokk på all diskusjon om det skyter du bare deg selv i foten. Minner om visse østblokkland for en del år siden... At du anser dine handlinger som korrekte er din sak. Det du bør ha i hodet er hvordan andre anser det. Å ta reaksjonene her som bevis på at du har rett er vel kanskje å strekke en allerede rusten logikk litt vel langt.

 

Til slutt til utgangspunktet for tråden: Om det er aldri så mange OT-forum her interesserer meg virkelig ikke, jeg leser dem aldri allikevel og de forstyrrer ikke meg. Men det virker som dere tar litt hastverksavgjørelser og at disse ikke akkurat er velfunderte.

 

God jul! :xmas:

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som de har noe P&R seksjon, DrDoogie. :(

Vi kan jo spørre Nils om han vil opprette en midlertidig kategori, bare for å være grei med forum.hardware.no.

 

 

EDIT:

 

-> Nu <- ble det nettopp 'hysterisk':

 

Hei Nils!

 

Viser til tråd http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1530375 , og lurer på om kanskje dere kunne tenkt dere å opprette en slik kategori som et prøveprosjekt.

 

Ha en fin jul,

DrDoogie

 

Og btw, oeyvind_dahle, selv har jeg nå tenkt meg å dra igang en del perl-saker på nyåret. Så å hinte til at brukerne av P&R er unyttige, blir nok en utilstrekkelig påstand.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor noen skal på død og liv kverulere så inni ******.

 

Det er blandt annet dette som gjør forumet til et mindre bra sted å være. Virker på meg som en rekke har komme i trassaldern, og er imot alt og alle. Spesiellt bra blir det når de finner likesinnede og rotter seg sammen.

 

Hater når folk brekker opp en tråd i masse quotes bare for å lage en dårlig stemning. Man bør ha såpass antenner ute at man vet når man går over grenser. Er det gøy å provosere til de grader?

 

At man sammenligner en avgjørelse som er i tråd med rettningslinjene på forumet, med tilstander i tidligere østblokk land er for meg helt bak mål.

 

 

Jeg for min del håper forumet får et faglig løft og at innholdet forbedres. Til dere som tydligvis er mer opptatt av hvordan man driter, hva man mener om USA's utenrikspolitikk eller om gud og allah er den samme. Bare oppsøk forum der slikt diskuteres. Og Dayslepper har linket til slike steder.

 

OT er greit det så lenge det har et minstekrav av kvalitet. Til dere som er så dataintresserte: få se noe skikkelig bidrag da. Lag en tråd som er til glede for andre, gjerne brif av deres enorme kunnskapsbrønn. For meg er det nemmelig mer intresant å lese om hvordan et hovedkort er bygd opp, enn hvordan hårfrisyre du skal ha neste gang.

 

Regner med at denne blir klippet opp i ulike setninger og kommentert til det uendelige. Men det driter jeg i.

Lenke til kommentar

oivind_dahle

 

Du bør ihvertfall holde deg for god til å komme her og hovere som en annen femtekolonist.

 

Kan du ikke fatte og begripe at det er flere enn deg som er på dette forumet?

 

yummy

 

Når du først får i oppdrag å stenge ett forum så er det minste du kan gjøre å gi oss en god forklaring (ref: samme som sist du stengte r&p). Bruk gjerne tid på dette sammen med de andre i forumstyret. Hvis du ser på den forklaringen som invictus gir over her, så er det en meget god forklaring som faktisk forebygger innsigelser av den harme typen. Vi har nemlig evnen til å tenke selvstendig (vel, noen av oss iallefall). Det eneste du oppnådde her var harme fra mange brukere. Du skaper med andre ord dette problemet selv (dog utilsiktet).

 

Ydmykhet er en dyd.

 

 

Ellers så ønsker jeg dere alle en riktig trivelig og god jul... :xmas:

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Fått no svar fra Nils da, DrDoogie? :D

Nei, ikke enda - ser det ut til.

 

Men nå i disse søte juletider hvor mennesker har gudenes velbehag er det jo kjekt å prøve å, i kristen ånd ("wo-hoo!"), søke forsoning og vennskapelighet¹.

 

Så helt skadd er vel ikke idéen om å skyve "søppla" over på stakkars ocshoot for noen måneder... :w00t:

 

EDIT:

¹: Mellom forum A og B, da.

 

EDIT 2:

Du vet du har holdt på litt lenge med vim når du skriver ":w" istedenfor å trykke "Submit".

 

EDIT 3:

Da fikk vi svar fra Nils (eller, registrerte at vi hadde fått svar), hvor man ikke stiller seg totalt-avvisende-til-jøder-på-norskegrensa-under-krigen.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Ser ikke ut som de har noe P&R seksjon, DrDoogie. :(

Vi kan jo spørre Nils om han vil opprette en midlertidig kategori, bare for å være grei med forum.hardware.no.

Dette er ærlig talt noe dere kan ta privat. Ønsker ikke å starte en ny "hvilken webside er best" krig her da det er totalt latterlig i mine øyne, men jeg vet noen kan oppfatte det der svært provoserende.

 

Dette er altså en oppfordring til de som måtte ønske å starte en ny runde av den diskusjonen om å være så snill å ikke gjøre det. Dette er et personlig ønske fra min side og jeg håper dere respekterer dette da jeg ikke ønsker å bli ufrivillig dratt inn i den latterlige krangelen nok en gang.

 

(sikter ikke til noen spesielle brukere med sistnevnte oppfordring. bare et generelt ønske fra min side som gjelder alle som kunne funnet på å starte en slik krangel)

Lenke til kommentar
...jeg vet noen kan oppfatte det der svært provoserende.

Det er da ikke min direkte hensikt å provosere.

Her mener jeg at jeg kun fleiper med problemstillingen "hvor skal brukerne gjøre av seg", noe jeg tillater meg da jeg oppfatter innstillingen "folk som prater om ting akkuratt jeg ikke synes hører hjemme her kan pakke seg vekk" som å være en skivebom i sett ut i fra spørsmålet om forumet er til for brukerne eller moderatorene.

 

Men hei, det må da vel være tillatt å ha kritiske kommentarer uten at drastiske tiltak trenger å iverksettes?

 

Ikke all kritikk er uberettiget, ei heller er alle sarkastiske / spydige / flåsete / fleipete / "på kanten" - kommentarer ment negativt.

 

EDIT: Spelling. Too much coffee and perl'ing does that too yuo.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Yummy: Jeg vet ikke om jeg ble helt klok av svaret ditt som kom på etter posten min.

 

Da enkelte moderatorer (forumstyret?) whiner over at vi bruker report for filleting og andre igjen mener at vi er for trege, så sier du at vi SKAL bruke report-knappen men at det er opp til dere å avgjøre om dere skal gjøre noe med det? Ja, men da trenger dere ikke whine over at vi bruker report på fillerting heller da.

 

QUOTE (invictus @ 22/12/2003 : 02:15 (Forumstyret))

I tillegg får vi tilbakemeldinger hvor folk rett og slett sier vi skal gripe inn fordi enkelte ikke deler samme meninger som andre, og flere situasjoner hvor folk hyler rasisme for den minste ting.

 

 

Ok fornuftig nok!

 

 

QUOTE (Daysleeper @ 22/12/2003 : 08:17 (Moderator))

Hvis de vil ha vår mening om en ting; bør de være flinkere til å bruke rapporterings-muligheten med en gang før ting "spinner ut av kontroll" synes jeg.

 

 

 

Ok, også noe fornuftig!

 

For øvrig synes jeg ikke det er vits å bruke så mye tid på dette for oss, da politikk og religion er noe som kan diskuteres på andre forum der dette faktisk er hovedtema - dette er et IT-RELATERT forum, og slik akter vi å fortsette å ha det.

 

Javel, så dere har planer om å stenge Film/Musikk og da forventer jeg? DET skulle nå bare mangle for dette har heller INGENTING med IT å gjøre. Og hva med kategorien Søppel, plassen hvor det er flere brudd på retningslinjer og 'bruken av denne kategorien' enn P&R (viss moderatorer virkelig ville tatt seg bryet med å følge 'bruken av denne kategorien' under Søppel så hadde de hatt det himla travelt!)

 

 

 

Nei nå skal ikke jeg mase/krangle/whine/kverrulere noe mere over dette for jeg skjønner at hva som er gjort er gjort i denne saken.

 

Til forumstyret: Bare så det er sagt en gang for alle, det at Yummy gir en ekstra advarsel på grunn av det SBS skrev, dette vitnere mere og mere om et naziregime ala #hw.no @ undernet (så er nå det sagt)

 

Og det at du Yummy sier følgende etterpå bare bekrefter mine mistanker:

 

Ser at også andre har reagert nokså kraftig, og driver med flaming av meg som moderator.

 

Og hva skal dette bety? Flamer man en moderator så er det så mye verre enn om man flamer en vanlig bruker? Alt er tillatt så lenge styresmaktene ikke blir plaget med noe! Hører jeg "Deutchland, deutchland über alles" komme snart eller?

 

OG for all del, gi meg en permanent ferie for dette innlegget men jeg følte rett og slett for å få blåst ut litt etter å ha lest det som ble skrevet her! Og det at ingen av dere i forumstyret/moderatorer INNRØMTE at jeg hadde rett i min forrige post, det er også svakt av dere, for det er en stor LOGISK brist der når styret og moderatorer er uenige! Så er nå det sagt.

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...