Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SBS: Hva slags avatar var det? Var det In Flames-avataren?

Ja, det var den... mulig den var for stor, men synes det var svært passende å få advarsel på akkurat det tidspunktet uten noen som helst påpekning først. Har som sagt hatt den et par uker uten at noen moderator har reagert... men jeg har fjernet den som folk kanskje ser

Lenke til kommentar
SBS: du fikk en advarsel fordi jeg tilfeldigvis sjekket størrelsen på den. Og nå fikk du akkurat en økning for ikke å respektere moderatorene. If ya wanna push it, I'll help you out.

 

-moderator yummy-

jaja, hvis du sier det så og hvilken moderator har jeg forresten ikke respektert? Har ikke nevnt navnet ditt eller noen andre moderatorer sitt noe sted, og har ikke snakket stygt om noen heller?

 

Eneste jeg sa var at det var veldig beleielig, men siden det ikke var det... hva så? Fjernet avataren gjorde jeg og... Men men siden folk har funnet deg passende som moderator så får jeg vel leve med at du er det da.

Lenke til kommentar
SBS: du fikk en advarsel fordi jeg tilfeldigvis sjekket størrelsen på den. Og nå fikk du akkurat en økning for ikke å respektere moderatorene. If ya wanna push it, I'll help you out.

 

-moderator yummy-

Triggerhappy i jula? Får være måte på idioti spør du meg. Det er ikke rart folk oppfører seg barnslig her når moderatorer opererer på det nivået der. For all del: Dere gjør en kjempejobb mange av dere men Yummy: på tide å roe ned litt nå.

Lenke til kommentar
SBS: du fikk en advarsel fordi jeg tilfeldigvis sjekket størrelsen på den. Og nå fikk du akkurat en økning for ikke å respektere moderatorene. If ya wanna push it, I'll help you out.

 

-moderator yummy-

Har du hørt om sånn "maktmisbruk", du? Jeg synes det du nettopp gjorde var direkte latterlig.

 

"Og nå fikk du akkurat en økning for ikke å respektere moderatorene"

Hva slags krav på respekt har du i forhold til en vanlig forumbruker? Bør folk dyrke deg som en gud?

Lenke til kommentar

Moderatorer er mennesker de også, og ingen av moderatorene her er noe bedre mennesker enn noen av brukerene på forumet. De gjør like mange feil og oppfører seg til tider like dårlig, i en noe overført betydning, som "oss andre".

 

Dette skal selvsagt alle respektere. Moderatorer er jo opprinnelig til for å lede diskusjonen i riktig retning og forsøke å holde den innenfor rimelighetens grenser, noe jeg synst moderatorene på hw.no bør være flinkere til. De er altfor opptatt med å stenge/slette poster og å advare folk om avatarer.

 

En god moderator bør være aktiv et par timer (minst!) hver dag i forumet, lese de fleste innlegg (her er det fint å være flere stk.) og forsøke å holde en rød tråd gjennom hver diskusjon slik at diskusjonen kan være nyttig, også i ettertid og for folk som ikke "satt på toget" da det gikk. Hva ville skjedd i et debatt-program uten programledere som gav folk ordet og ledet diskusjonen? Det hadde gått lungt til skogs, og det gjør det sørgelig nok ofte her på hardware.no.

 

Det å være moderator er ikke bare en ego-boost som det virker som mange her bruker den som, det er en viktig rolle i et fora og dermed synest jeg moderatorene bør ta sine oppgaver mer alvorlig, de har tross alt godtatt å bruke en (stor) del av tiden sin på det.

 

Men.

Her er jeg enig med forum-styret, som de så flott kaller seg, denne o-hellige-klubb, at å stenge politikk/religion forumet var et riktig valg. For, se det litt i rett lys, dette er en HARDWARE side. Den handler om HARDWARE. Ikke om Gud, Allah og alle hans kråker eller om poteta blir bedre i kommunistjord eller kapitalistjord.

Hardware. Maskinvare. Datamaskiner.

 

Finn dere et annet forum der moderatorene faktisk kan noe om politikk, så får dere diskutert av hjertens lyst! Men ikke her, for at moderatorene ikke behersker politikk har de allerede vist mer enn en gang! Så for deres egen skyld ville jeg funnet meg et annet fora.

Lenke til kommentar
Finn dere et annet forum der moderatorene faktisk kan noe om politikk, så får dere diskutert av hjertens lyst! Men ikke her, for at moderatorene ikke behersker politikk har de allerede vist mer enn en gang! Så for deres egen skyld ville jeg funnet meg et annet fora.

"But... but... why can't we have both?"

 

Og forresten, den der "folk som ikke har samme syn som meg kan pelle seg vekk", er ikke så veldig nyttig - hverken til å forklare ting, eller til å ordne opp i konflikter.

 

Moderatorene har her valgt å ignorere / ikke forstå alvoret / tillate ting for å kunne bruke det som en unnskyldning (EDIT: ...for å stenge).

Brukerne har faktisk informert moderatorene om hva dem har ment, og om hvorfor og hvordan ting skaper problemer.

 

Her synes jeg moderatorene har kommet til kort, og at det feilaktig blir fremstilt som at denne utilstrekkeligheten skal lastes brukerne.

 

Men nå er det ikke så mye mer å si om det, bortsett fra at jeg synes det virker uærlig og falskt å:

1. Opplyse at stengningen skjer på "ubestemt tid".

2. Hevde at stengingen av "P&R" ikke betyr at den ikke blir åpnet igjen.

 

EDIT2: staving (trøtt. trøtt nå. legge. sove.)

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Moderatorer er mennesker de også, og ingen av moderatorene her er noe bedre mennesker enn noen av brukerene på forumet. De gjør like mange feil og oppfører seg til tider like dårlig, i en noe overført betydning, som "oss andre".

 

Dette skal selvsagt alle respektere. (...)

Så når moderatorene gjør feil, så skal ikke vi brukere få lov til å påpeke det for å evt. få det rettet? Tåpelig... :roll:

 

..og.. hmm... nei, tror ikke jeg skriver det alikevel :p

Lenke til kommentar
SBS: du fikk en advarsel fordi jeg tilfeldigvis sjekket størrelsen på den. Og nå fikk du akkurat en økning for ikke å respektere moderatorene. If ya wanna push it, I'll help you out.

 

-moderator yummy-

Den var vel litt for streng. Ang. respekt så er det noe en får, ikke noe en har. Men vanlig folkeskikk er en fin ting. Så ikke noe i posten hans som var respektløs eller noe som tilsa at han var frekk. Ang. Avatar: En skriftlig advarsel hadde vel vært bra nok.

Lenke til kommentar

angående stenging av religion og politikk så sier dere at dere skal nå bli strengere med å håndheve relgene. Vil det si at vi kommer å få flere slike advarseler som yummy ga no', bare ved å ha en litt for stor avatar, ymte frempå at man synes at det var galt. Er det slik at folk ikke kan ha en liten tå-negel over "streken"? Som sagt så hadde en pm med å si ifra at man skal fjerne/endre avatar vært mer enn bra nok. Er det ikke bedre å sette ressuserne på "større" overtredelser? Hva slags forum skal det bli hvis ingen kan gjøre en liten feil for å så bli straffet for det? Bra at dere blir strengere, men la det gå utover de som gjør store, beviste regelbrudd. Som sagt tidligere så kunne dere ha vært strengere angående visse personer på R&P, så hadde vi ikke hatt denne tråden her idag. De som sier at R&P ikke har noe på et HW-forum. Hva gjør bil&motor, mobil, digital foto,spill, programmering og programvare her og gjøre? Det er ikke noe _hardware_ med disse forumene... Synes det er litt søkt å skylde på R&P at det har blitt et dårligere forum. men men... Får håpe at de fjerner de rette personene og får opp R&P etter nyttår... Ellers så tror jeg denne tråden kommer til å bli veeeldig lang, så fremt til ingen av moderatorene bestemmer seg å fjerner den da...

 

God Jul til alle sammen iallefall :xmas:

 

Og la fornuften ta igjen dere etter julaften når dere sitter med alle gavene deres

Lenke til kommentar

For å svare på siste innlegg fra Radhoo:

 

som nevnt tidligere har "politikk og religion" forumet vært den delen av forumet med mest søppelinnlegg, og etter gjentatte advarsler som ikke nådde frem ble det klart at noe måtte gjøres. Jeg henviser til 2 prioriterte tråder øverst i forumet med klar beskjed om hvordan forumet skal brukes. Det som står der har av enkelte (altfor mange dessverre) blitt kraftig ignorert. I enkelte tilfeller skulle man nesten tro personene det gjelder med vilje har oppført seg som idioter for å håne det som står skrevet der. Jeg anklager ingen for noe her nå, og jeg har stor respekt for alle de som klarer å diskutere politikk seriøst...men vi kan rett og slett ikke ha det slik det har vært i politikk og religion i det siste.

 

Dere kan være så uenige dere bare vil i avgjørelsen, men dere kan vel umulig være uenige i at forumet har vært ute av kontroll?

Lenke til kommentar
Dere kan være så uenige dere bare vil i avgjørelsen, men dere kan vel umulig være uenige i at forumet har vært ute av kontroll?

Men du kan ikke mene at forumet har vært ute av kontroll pga av R&P. De som bedriver BS på R&P holder seg til R&P, ingen andre plasser. De BS postene på andre plasser på forumet har vært av folk som ikke har vært på R&P. Husker godt amd vs intel diskusjonene. Der var det ikke folk fra R&P som diskuterte. Der var det andre folk som bedrev BS.

Men ettersom hw.no er såpass stort så synes jeg faktisk ikke at det har vært helt foferdelig, med tanke på antall personer. Har sett andre forum der det var absolutt ingen kontroll. Moderatorene er som oftes flinke her, stenger det som bør stenges og kaster ut de som bør kastes ut. Som _oftes_, ikke alltid.

 

edit: i løpet av 30 dager så har det blitt stengt 9 poster på R&P. Hvis det har vært altfor mye BS der, så hvorfor er det ikke vært flere utkastelser og stengte tråder?

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...