Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

groenn:

Flere har allerede vært innpå det samme som du sier, og vi prøver å finne en løsning/kandidat for akkurat det du snakker om.

 

Så nok om dette, ikke noe quoting og mer vas om dette. Vi er alle klar over at dere har sterke (og mange ganger forskjellige) meninger om dette.

 

*sette strek for akkurat dette, helst ingen videre diskusjon om akkurat dette uten god grunn*

 

----------------------------------------------------------------

oops. Må bare få lov å beklage at jeg ikke fikk med meg at andre

hadde nevnt akkurat det samme (hadde ikke lest hver eneste post) - sorry :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå skal ikke jeg komme med enda mere piss her, men hva teller våre meninger, brukernes meninger, når de helt tydelig ikke ble hørt FØR det utartet?

 

Det kom da en god del forslag i perioder FØR som dere kunne iverksatt, men det virket som om hele greia glatt ble oversett i håp om å finne legitime grunner til å stenge hele P&R, men men, vil dere ha gode og fornuftige forslag så kan dere få det, må bare tenke nøye igjennom de først!

Endret av Sakris
Lenke til kommentar
Jeg sletter irrelevante og off-topic poster som kommer frem i denne tråden fra nå .. håper det går greit.

 

--- :)

Poster relativt konstruktivt forslag i skjelvende frykt for at posten blir sent til gass-kammeret... ;)

 

Nå var Monty Python-sitatet jeg kom med for litt siden ikke kun humor eller spam, så la meg komme med et forslag vedrørende autonomous collective / anarcho-syndicalist commune - "styringa":

 

Innen forskjellige deler av forumet danner det seg etterhvert en oppfatning blant de faste brukerne om hva som er ok å poste, og hva som suger.

 

Derfor kan man gjøre det litt enkelt, og overlate deler av modereringsansvaret til brukerne, for å unngå at folk hisser seg opp over lengre tid etc.

 

Forslaget går da ut på å opprette en forum-del under OT som kan kalles "The Gas Chamber Queue", hvor brukerne da kan opprette tråder hvor folk kan "signere" banningen av folk fra en del av forumet.

 

La oss si at en Microsoft-kar, "MS_Lamer" forviller seg inn på linux-forumet og poster dritt om linux hele tida (for å ta et enkelt eksempel). Brukerne av linux-forumet ser seg da etter en tid lei av å lese postene til vedkommende, og oppretter en tråd under "The Gas Chamber Queue" som følger:

"Oppfordring for å banne 'MS_Lamer' fra 'linux-forumet', skriv under".

 

Når det er kommet, la oss si 50 underskrifter for å banne vedkommende fra den delen av forumet, trekkes moderator inn i bildet. Moderatoren sjekker da at folk som har underskrevet faktisk er ganske aktive på linux-delen, og hvis så er tilfellet, stenger underskrifts-tråden, og informerer brukeren om at han har med å holde seg vekke ifra linux-delen for en lengre periode (si 6 måneder minimum).

 

Hvis brukeren da ikke unnlater å poste i linux-delen, BANN vedkommende fra hele forumet for all tid og evighet.

 

EDIT: Bedre formulering.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Vel et forslag som jeg gjerne tror kan fungere er dette:

 

Viss P&R evt. vil bli åpnet igjen (/me tviler) så kan dere ha klar en moderator som har den som sitt "område" og prøver å være der inne så ofte som mulig mens også dere andre gjerne titter innom litt oftere enn vanlig den første måneden, f.eks.

 

Dette må da gjøres etter at det er utarbeidet nye retningslinjer, dere imellom har blitt enige om håndheving av reglementet, og dere bruker de straffemuligheter som dere har.

 

 

En annen ting som er litt besynderlig, det er at dere ikke tillater at enkelte tråder sklir off-topic i P&R. Jeg mener.... Dette er jo et område hvor tråder er DØMT til å gli off-topic med tanke på at det skal frem flere faktorer og meninger i hver enkelte post. (greit nok, "pappan min har så mye penger"-off-Topic skjønner jeg at dere ikke liker men alt det andre)

 

Det var vel det jeg hadde å si, tror jeg... jo en ting var det...

 

Kanskje dere generellt bør ta turen litt oftere innom Annet og Søppel og under Off-Topic... Man sender ivei rapporter og lar det gå laaaaaang tid... ingenting skjer... tar dermed kontakt med moderatorvenninge på IRC og vips, "enig, stenges"

Lenke til kommentar
Med andre ord: du har ikke peiling jarmo!

 

God jul!

Jeg har ingenting i mot P&R delen her i forum, bare den evige

flamingen og shittkastingen mellom forskjellige personer.....

 

Og for all del, det er mange kunnskapsrike og flinke personer med særdeles

gode innlegg og meninger som jeg liker å lese av og til, så det så.

 

Det er helt klart at jeg vil støtte gjennoppningen av P&R hvis moderering

og kontroll blir bedre enn det har vært...

 

Godt nytt år til alle sammen :fun:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg tror daysleper er inne på noe i denne tråden. Å opprette poller for å la oss brukere komme til orde er ingen dum ide. Særlig liker jeg poll 1 hvor vi faktisk kan bestemme hvordan forumet skal modereres fremover. Det ville ha vært en demokratisk løsning.

 

Angående poll 1, pkt 3 kan jeg ikke se det er noe galt med de retningslinjene som gjelder for hele forum.hardware i dag. Det måtte i så fall være om enkelte ønsker å stenge ute politiske ytringer av bestemt type og legge det inn i retningslinjene? Det tror jeg ville være dårlig løsning. Vi ville få et forum hvor politisk diskusjon legges død av frykt for å bli stemplet og bannet. Hvis problemene i P/R skyldes flaming og heftig bruk av rapportknappen fordi folk på begge sider lar seg provosere finnes det retningslinjer for flaming og bruk av rapportknappen i dag. Eventuelt kunne det legges inn klarere hva rapportknappen skal brukes til.

 

Angående poll 2 - har noen spurt Sofokles om han vil være moderator? Nesten alle andre på listen over mulige moderatorer - unntatt adawen, som jeg ikke kjenner - har markert seg fra sterkt, til svært sterkt imot sine politiske motstandere i P/R. Å mekke en løsning hvor B etter å ha angrepet og blitt angrepet av A gjentatte ganger, skal gis rett til å banne A blir en underlig løsning i mine øyne...

Lenke til kommentar

Forslaget om å velge moderator på tid/ha den samme pollen siden høres spennende ut. Jeg tror det ville være bedre løsning enn gasskammer/skjærsild, som også har blitt foreslått. Den siste løsningen tror jeg vil bli vanskelig å administrere. Liker du f.eks ikke "trynet" på noen er det bare å sette ham på venteliste for banning. Å velge moderator er tross alt ikke noe annet enn å velge ordstyrer. Vi velger en ordstyrer/moderator og respekterer avgjørelsene hans/hennes. Liker vi dem ikke kaster vi ham/henne ved neste valg/poll heller enn å klage opp og ned i mente.

Lenke til kommentar
Er det interesse for nye, eller egne rettningslinjer for Off Topic forumene?

Mye fornuftig her.

 

Sånn helt kort, har jeg over lengre tid irritert meg over at moderatorene aksepterer at kritikk mot deres arbeid forekommer over hele forumet. Dette er etter mitt syn negativt, fordi det er grenser for hvor underholdende det kan være å lese at ett stykk poster har kommet i tenårene og har autoritetsproblemer.

 

Jeg vil derfor foreslå at man forbyr all kritikk av moderatorer utenfor "Tilbakemeldinger"-delen.

Lenke til kommentar

Når disse pollene kommer, tenker du da å ta med litt om konsekvensene av de enkelte valgene - jeg tenker på Poll 1 - vise til denne tråden og argumenter som kommer frem her eller bare presentere valgene punktvis uten mer utfyllende/forvirrende tekst? Jeg skjønner du ikke vil ha noen valgkamp, med fire hundre poster, hver to skjermbilder lange fulle av quoter, men det hadde kanskje vært fint for oss å ha noe å tenke over idet vi skal stemme?

 

Edit

F.eks har du selv skrevet godt om både fordeler og bakdeler ved flere av forslagene i Poll 1 her i denne tråden. Det jeg lurer på er om slike ting kunne være en del av innlegget som starter pollen...

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Vel det må være viktig at folk svarer på det de tror vil fungere best, og ikke hva de selv vil.

 

For min egen del så vil jeg gjerne at brukerne kan være med å modere, men jeg vet av erfaring at med det norske folk i styringen så vil ikke dette gå, og jeg må derfor se meg nødt til å svare på det jeg tror vil fungere best (1 & 3)

 

Men jeg frykter at en stor del kan komme til å svare "la Brukerne få være med å modere" og at dette derfor kan komme til å gå til H****** viss det alternativet er der.

Lenke til kommentar

PROBLEMET Daysleper kan være at gutten bestemmer seg for å skjerpe seg men kan bli "stemt ut" for det han sa og gjorde før delen ble stengt? Eller er dette noe som du ikke ser noe problemer med i det hele tatt? Og hvorfor driver vi i det hele tatt å diskuterer dette her med en moddis når det ikke har kommet klarsignal ifra forumstyret på om P&R i det hele tatt VIL bli åpnet igjen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...