Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

jeg kan lage ett religionsforum til dere vis dere vil :thumbs:

Nei, men uavhengig av om P&R blir åpnet igjen, så er allikevel dette en aktuell problemstilling. Et forum vokser, og det blir interessant å spørre seg om hvordan ting kan gjøres slik at administreringen kan vokse i takt med behov som melder seg.

 

Blah blah blah.

 

@daysleeper: Nå var det jo nettopp en tråd (ikke den første av sin type) i 'Søppel' om "Jeg hater brukeren X". Ikke den beste måten å gjøre ting på, men jeg vil velge å ta det til inntekt for at det at folk irriterer seg.

 

Anyway, back to topic, og slett de innlegg du føler for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt så jeg kan se så lager bare Politikk og Religion konflikter mellom brukere.

Noen klarer ikke å respektere andres meninger desverre og begynner å "hate" den personen, noe som jeg syns er ei skam.

Min mening er å få en egen moderator for Politikk og Religion.

Men da må også denne personen ikke være så veldig aktiv i diskusjoner...altså...erm...må ha ei nøytral mening om det meste IMO selv om han/henne har sterke meninger om ditt og datt.

Lenke til kommentar
Er det noen ny informasjon jeg ikke har fått med meg?

Du mener, rent bortsett fra at:

 

1. Du forsøker å sette din agenda (sperring av noe du ikke liker, med vikarierende motiv "alle andre enn meg som våger å si sin mening har ikke respekt for moderatorene") opp mot en del andre brukere sin?

2. At denne tråden faktisk behandler spørsmålet ditt, hvis du bare hadde giddet å lese den?

 

Nei.

 

EDIT: Redigert for klarhet.

 

BTW, hvor mange ganger skal du komme med ukonstruktivt utenomsnakk i denne tråden, når daysleeper allerede har slettet innlegg fra deg her, samt sagt så tydelig at han ikke vil ha mer kjekling?

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
BTW, hvor mange ganger skal du komme med ukonstruktivt utenomsnakk i denne tråden, når daysleeper allerede har slettet innlegg fra deg her, samt sagt så tydelig at han ikke vil ha mer kjekling?

 

beklager hvis jeg tråkker deg på tærne. At daysleeper har slette mine innlegg har jeg dessverre ikke fått med meg. Dessuten stilte jeg bare et spørsmål, så du trenger ikke ta helt av.

 

 

Ro deg ned, og ta en banan. Og godt nytt år.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fordøyd ribba, kommet meg hjem og hatt tid til å lese hele tråden, og i tillegg gått i gjennom en haug andre tråder i hele forumet.

 

Forumet er stedvis ganske rotete - det er mye det burde ryddes opp i, og derfor forstår jeg at man vil prioritere de datarelaterte forumsdelene.

 

Imidlertid er jeg uenig i at R/P utmerker seg spesielt i negativ retning. Spamming i form av ((quote(quote(quote(quote))))+ørten smilies) og innlegg av typen "blablabla intet nytt å melde" er det mange av, jeg skjønner etterhvert hvordan man kan samle seg postcountpoeng . Direkte (noob etc) og indirekte flaming (syrlig teknoterminologi ; eller mellom linjene ; noob) finnes igjen over hele forumet.

 

I tillegg er moderatorers bruk av evt straff eller utdeling av advarsler lite transparent. For meg er det umulig å vite om noen av de som er blitt advart i diverse tråder - faktisk har fått advarsel eller ferie - typisk melder moderator noe slikt som "rolig her nå ellers får noen her en ferie" "kutt ut den spamminga", uten å nevne spesifikke brukere eller eller hvilken reaksjon som er valgt.

 

 

Forslag :

 

1 Når moderatorer gir advarsel - gjør det offentlig. Legg inn en post ala :

 

"Sofokles - for innlegget over har du nå fått 50% advarsel. Du har brutt regel nummer 3 ; om å holde seg til tema." + evt " Du er nå oppe i 100% og har dermed opptjent rett til 2 ukers ferie, som du må ta ut umiddelbart. Siden det er andre gang du oppnår ferie får du ytterligere 2 uker i bonus. God ferie" eller "Du har dermed for femte gang nådd 100% og utestenges for livstid"

 

Slik kan også andre se klarere hvor grensene går. En egen sticky tråd om reglement og håndheving bør kunne ta unna kommentarer fra andre brukere.

 

2 Innfør utestening fra enkelttråder - dersom en bruker etter moderators vurdering tråkker over streken og bringer tråden off-topic, spark vedkommende ut av den aktuelle tråden - gi melding av typen :

 

"Sofokles, nå har du i flere poster i denne tråden bidratt til at den har gått for langt off-topic - du får ikke poste mer i denne tråden."

 

Dette kan benyttes både overfor troll - og for de som biter på trollets agn. Man trenger ikke omprogrammere noe som helst - la brukeren selv bestemme om han/hun vil ta en utestengelse ved å poste i tråden på tross av forbudet.

 

Dette vil gjøre at trollene ikke oppnår det de ønsker ; Å ødelegge for andre, ved at tråden(e) ikke nødvendigvis blir stengt.

 

3 La den som starter en tråd definere om han/hun ønsker en dybt seriøs debatt, en mer løsslupppen diskusjon, eller en flamewar - så kan moderator ha dette i mente under utførelsen av sitt domsembete.

 

4 Utbroder reglementet for offtopic og klargjør hvilke straffereaksjoner som følger av regelbrudd. DrDoogie lenket til theawfulforums - der var det mye bra. Jeg mener noen ting bør legges mer til rette for norske forhold enn hva som nevnes der - tenker på definisjoner for rasisme og rasistiske yttringer, evt blasfemi, Nazisme etc som er egnet til å støte.

 

Jeg ser jeg nevnes som mulig kandidat til moderatorverv for P/R - jeg takker for tilliten som vises *bukker dypt* . Jeg er villig HVIS klarere regler for P/R spesifiseres og knesettes , OG under forutsetning av at hva som eventuelt måtte følge med av betingelser er akseptable. Jeg kan feks ikke love 24/7/12 oppfølging.

 

 

5 Off topic ( i denne forbindelse det som har med ontopic delene av forumene)- men vedr forum og guider - en masse topics dreier seg om spørsmål som er besvart i guidene - guidene har imidlertid ikke egne stickytråder og ingen lenk til tråden i guiden - det burde de etter min mening ha, det kunne kanskje bidra til at antallet dobbeltpostede tråder sank.

Lenke til kommentar

Misjonposter.

Kristendomen med sin misjonbefaling og den rette troen har påvirket oss i over 1000 år.Frelse andre til våre egene meninger.Kritikk,anklagelser og andre måter å manipulere andre til å bli frelst på.Også tanken på å være hyrde og gjete sauene.

Praksissen av dette blir mye surr og rot.

Respekter andres meninger.De klarer selv å forandre mening hvis de ønsker det.

Å opplyse andre er bedere enn forandre dem.

 

Hormonposter.

De intreffer når: noen vil Erobre verden.(jeg er Gud).

Seksualdriften tar overhånd og alle er enten fiender eller

må underlegges. :love:

Mindreverdigkompleks der venner og kjærester skal

nedlegges på alle slags finurlige måter.Ut av

ensomheten.

 

Min erfaring er at nye og anderledes tanker kan virke truende.Mange av mine meninger er adopterte og jeg har glemt det. Å ha feil er en fin ting da man får fikset på feilen.jeg er til å stole på fordi jeg har feil.Jeg er like verdifull selv om jeg har feil.Å straffe andre er den siste utvei eler ingen utvei.Bytt ut oppdragelse med veiledning.

Andres menig er ikke sanheten.Andres mening er ikke sanheten om meg.Mine meninger er ikke meg. :)

Lenke til kommentar

Så dermed er man, hvis man er uenig med deg og vil yttre det; enten misjonær, på hormonrus eller under mindreverdighetskompleksets åk?

 

Enhver veiledning vil innebære en implisitt kritikk av mottakers nåværende virkelighetsoppfatning, kunnskap, praksis, holdninger eller meninger.

 

Når det gjelder straff er jeg i utgangspunktet enig, imidlertid er et firkantet strafferegime uhorvelig mye lettere å gjennomføre og mindre arbeidskrevende å administrere, da veiledning innebærer en mye tettere og individuelt tilpasset oppfølging av den enkelte adept. I denne sammenhengen er det dessuten nyttig å skille mellom straff slik den forekommer i samfunnet med tap av sivile rettigheter og slik den kan forekomme på et forum - en anonym bruker mister retten til å poste - ingenting på et rulleblad - intet stigma i real life - intet ødelagt liv. Her har oppmannen sagt at banen er stengt, ingen får spille ball; stor eller liten; rund elller oval, uten at spillet, spillereglene (hva er de) og dommeren respekteres.

 

Dine meninger er ikke hele deg, men de utrykker vel en del av deg?

Lenke til kommentar

Takk for dine refleksjoner.De fikk meg til å reflektere mere om disse ting jeg skrev ovenfor.

 

Så dermed er man, hvis man er uenig med deg og vil yttre det; enten misjonær, på hormonrus eller under mindreverdighetskompleksets åk?

 

 

Nei,ikke nødvendigvis.En menneskelig følelse er en lyst til å dele sin viten/erfaring med andre.Hva den følelsen har sitt opphav i kan være flere.Ønske om å spare andre fra å fly på tryne kan jo være å gi en klem til seg selv.(Skulle ønske at noen gjorde det med meg da jeg fløy på tryne).

Å si sin menig er en mulighet til å bli bedere kjent med seg selv og andre.

Å høre en annens mening er en mulighet til å komme utenfor seg selv.

Å høre en annes mening er å bli konfentrert med seg selv.

Sikkert mere,men jeg kommer ikke på mere. :)

Feks. innlegget om manetene var kjærkommet lesning for min del.

 

 

Sofokles skrev:

Enhver veiledning vil innebære en implisitt kritikk av mottakers nåværende virkelighetsoppfatning, kunnskap, praksis, holdninger eller meninger.

 

Enig,men så lenge den er frivillig og ønskelig så vil jeg foredra den.Oppdragelse rommer mye gufs fra forne tider.Belastet.Tvang.

Å gi noen en lærepenge er å gi noen oppdragelse.

Kansje har jeg noja på ordet kritikk,men er det kritikk å fortelle om noe annet, mere og anderledes av motteagerens nåværende virkelighetsoppfattning,kunnskap,praksis,holdninger eller meninger?

 

Jeg tenkte mere på at man straffer en annen med krasse ord fordi vedkommene har vært ufin i sitt innlegg mot vedkommende.

I dette forumet må man ha et sett kjøreregler eller oppskrift.Skal du kjøre bil må du følge trafikkreglene,ha ditto ferdigheter som skal hjelpe deg å komme hurtigst,skadefri og uten for stor sjenanse fra A til B.

Jeg mener at komunisere,følge tråder,samtale osv. trenger en ferdigheter.

Ikke alle har dem,derav flere regler.Regler skal jo være til hjelp og ikke lovtavler fra Mosebøkene.Regler er firkantet.Har du forstått det er du ikke firkantet.

Jeg ønsker P/R med minst mulig regler.men,hvis kvaliteten blir dårlig kan nye regler hjelpe oss.Reglene må hindre oss minst mulig slik at yttringsfriheten blir minst skadelidende.

Har dommeren tatt feil og det ikke er personforfølgelse,så pytt san.ikke så nøye med vekta.

 

Dine meninger er ikke hele deg, men de utrykker vel en del av deg?

 

Hva som er meg er vel i bunn og grunn kansje et trospørsmål.

Jeg velger å se på meg selv som et skapende menneske som er i bevegelse.

Kansje jeg heller vil si at de utrykker noe om meg her og nå,men det er ikke meg.

Klarer ikke å uttrykke eller å forklare det bedere.Jeg bare føler det.Kansje du har noen ideer?

Eks.Hvis vi forestiller oss at vi finner ekskrementer etter en elefant og ikke kjente til elefanten.Vi kunne da si noe om elefanten,men avføringen er ikke elefanten?

Mine meninger kan kansje være mine eiendeler?

Kroppen min er ikke meg.Hjernen min er ikke meg.Meg selv er ikke meg.Følelsene mine er tja,nee,vet ikke helt meg.

Hva som er meg er jeg ikke sikker på. :no:

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

Gi oss tilbake P/R...nå, så vi kan få flere slike tråder som de fire siste innleggene her... :thumbup:

 

Med Sofokles på banen har vi en kandidat vi moderate, både til høyre og venstre, fra gamle P/R kan samle oss om. Det som da gjenstår er å se hvordan forumstyret tolker den siste ukes aktiviteter, samt valgkamp - kan bli spennende, det. Vi sett snakk om virtuelle landsbyer og nettdemokrati i ti år. Dette er første gang jeg evt får se det utfolde seg i praksis.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...