Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

Alle har rett til sine egne meninger, uansett hvor konservative de måtte være.

Dette stemmer ikke. Ytringsfriheten begrenses av injurier - i dette tilfellet er det begått injurier mot det aller meste.

 

Mange her er på forumet er antakeligvis i en ung aldergruppe, ikke alt er like fornuftig informasjon å bringe videre. Det har ikke noe med hva enkelte synes om vedkommendes menneskesyn - men at forumet som ved å publiserer innleggene på disse serverne, kan bli holdt ansvarlig for det senere.

 

På den annen side skjønner jeg fult ut at ikke moderatorne har mulighet til å være vaktbikkjer på Politikk-forumet hele tiden. Derfor var det nok en god avgjørelse å la forumet få hvile litt. Så får vi se hva som skjer videre. Noen av de omtralte "trollene" vil vel antakeligvis fordufte temmelig raskt.

Injurielovgivningen er i praksis sovende. I tillegg så er det MEGET tvilomt om et innlegg på et form som HW vil kunne regnes som injurierende.

 

Det er i praksis tilnærmet umulig å privatpersoner dømt for injurier nettopp pga. at ytringsfriheten står så sterkt.

Den eneste måten å hindre slikt på er å slutte å fôre "trollet", eller sagt på en annen måte være voksen nok til ikke å la seg provosere av ustabil personer om kun er ute etter å få reakjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den eneste måten å hindre slikt på er å slutte å fôre "trollet", eller sagt på en annen måte være voksen nok til ikke å la seg provosere av ustabile personer om kun er ute etter å få reakjoner.

 

110% enig; da ville ting løst seg "automatisk".

 

Etter litt (dårlig) erfaring bør man lett kunne greie å finne ut hvilke disse "trollene" er - og ikke la seg provosere. Da blir det tilslutt ingen som bryr seg om dem alikevell, og de havner i skyggen og forsvinner av seg selv.

Når de ikke får høre det hjemme, er det ikke litt viktig for samfunnet, at en overbeviser disse trollene om at måten de tenker på er fullstendig gal?

Lenke til kommentar
Den eneste måten å hindre slikt på er å slutte å fôre "trollet", eller sagt på en annen måte være voksen nok til ikke å la seg provosere av ustabile personer om kun er ute etter å få reakjoner.

 

110% enig; da ville ting løst seg "automatisk".

 

Etter litt (dårlig) erfaring bør man lett kunne greie å finne ut hvilke disse "trollene" er - og ikke la seg provosere. Da blir det tilslutt ingen som bryr seg om dem alikevell, og de havner i skyggen og forsvinner av seg selv.

Når de ikke får høre det hjemme, er det ikke litt viktig for samfunnet, at en overbeviser disse trollene om at måten de tenker på er fullstendig gal?

Jo, det er det som er å diskutere...

Lenke til kommentar
Liker selv å lese den kategorien der og skjønner ikke hvorfor jeg må bli straffet fordi de som diskuterer der flyr i tottene på hverandre litt for ofte. Er det virkelig så mye ekstraarbeid å holde orden og ro i den kategorien? *sukk*

 

Synes da heller at permbann bør bli brukt litt oftere. Få ut værsteparten og start på nytt der inne eller noe :/

For å komme med en liten kommentar til den:

 

A:

You really don't understand, do you?

Hey man, don' you 'relize in order for us to make this thing work man, we have to get rid of them - the pimps and the pushers and the prostitutes, and then start all over again clean.

B:

Hey man, nobody's pushing me anywhere, okay? Not you, not the cops, nobody man.

I mean, you want to get rid of the pushers I'll help you. But don't send your people after me.

A:

Come on, John... can't you see that we can't get rid of one without getting rid of the other? We gotta come down on both of 'em at the same time in order for this whole thing to work for the people!

B:

Nobody... 's closing me out of my business!

 

:lol:

Lenke til kommentar
Angående "siste ordet"

 

Siste ordet er selve kjernen blandt forumets mest aktive brukere, og har opp gjennom blitt en slags tradisjon. Om du kommer utenifra og titter på et par sider, skjønner jeg godt at det kan virke meningsløst osv. men for oss som faktisk poster fast der, er det noe helt annet. Siste Ordet har skapt et sosialt nettverk blandt oss faste SO'ere, som vi selv føler hadde vært skammelig synd om måtte brytes

 

Nei, la SO bestå.

Dere er nå jaggu meg gode til å komme opp med div. psykososiale, vektige argumenter for å få ha den chatten deres i fred. Så i frykt for å påføre dere psykiske lidelser, kattepest, døde bikkjer, sure svigermødre og trøkketur-frykt, lar vi SO-tråden bestå.

 

Jeg kan få sagt det! :cool:

Lenke til kommentar
I tillegg får vi tilbakemeldinger hvor folk rett og slett sier vi skal gripe inn fordi enkelte ikke deler samme meninger som andre, og flere situasjoner hvor folk hyler rasisme for den minste ting.

Ok fornuftig nok!

 

Hvis de vil ha vår mening om en ting; bør de være flinkere til å bruke rapporterings-muligheten med en gang før ting "spinner ut av kontroll" synes jeg.

 

Ok, også noe fornuftig!

 

 

Hei vent litt, kanskje dere imellom (forumstyret og moderatorer) burde bli enige selv først! Skal vi rapportere ting snarest FØR de spinner ut av kontroll eller skal vi la være (siden det kun foreløpig er filleting?)

 

 

Er det noe rart at ting kommer ut av kontroll når dere ikke er enige selv engang? Jeg bare spør

 

Og ja, :thumbdown: er vel det eneste som utrykker hvordan jeg ser på saken nå!

Lenke til kommentar

Dere skal bruke rapporter -knappen, men det er opp til oss moderatorer (evt. forumstyret) å avgjøre om vi skal foreta oss noe.

 

For å komme litt tilbake til det dette _egentlig_ dreide seg om: Politikk / religion -kategorien er veldig lavt prioritert sammenliknet med kategorier under bl.a. "hardware" og "overklokking". Dette er fordi den ligger i _off_topic_. Vi ble rett og slett lei av at stort sett alle trådene inneholdt temmelig kvasse innlegg - og når kategorien er plassert i off-topic, ønsker vi ikke å kaste bort tiden med å moderere i øst & vest der. Da stenger vi heller hele greia for en stund, slik at vi bryter en ond sirkel. Og mens kategorien er stengt, vil vi skjerpe oss og bli strengere i de andre kategoriene. Dette håper vi skal muliggjøre en åpning av den stengte kategorien.

 

For øvrig synes jeg ikke det er vits å bruke så mye tid på dette for oss, da politikk og religion er noe som kan diskuteres på andre forum der dette faktisk er hovedtema - dette er et IT-RELATERT forum, og slik akter vi å fortsette å ha det. Om noen er uenig i det, er dette kanskje ikke rette forum å oppholde seg på. De som i hovedsak oppholdt seg i kategorien politikk / religion kan for min del finne seg et annet forum - jeg er interessert i å beholde de som ønsker å diskutere innenfor de hovedtemaene som angår hver enkelt website i nettverket.

 

Vi har fått en del PM's og mailer der seriøse og flinke forumbrukere klager sin nød - og vi har mistet en del knakende dyktige folk fordi de ble dritt lei av de latterlige tendensene som har utviklet seg. Så i et forsøk på å skjerpe krava, er vi nokså firkanta.

 

Og slik jeg personlig ser det: Det er bedre å miste 2-300 useriøse noksagter enn 1 seriøs bruker.

Lenke til kommentar

Jeg er også enig med deg Sakris, den administrative strukturen her er veldig markant, men hvorvidt man sitter i forumstyret eller er moderator virker foreløpoig revnende likegylig, så lenge alle er uenige. :)

 

Å unngå å diskutrere poltikk, som pålegges i siste innlegg i forumet, er jo en umulighet. Det meste er politikk. Politikk er altomfattende. Her kommer et dårlig argument: Kjøper du AMD i stedet for Intel, gjør du også et politisk valg, fordi du ikke ønsker å støtte et monopol. Bruker du Linux i stedet for Windows, sverger du til åpen kildekode, åpne standarder og dermed et mye friere marked.

 

Altså, vi diskuterer poltikk overalt. Og noen vil forsøke å diskutere det. Det vil bli et voksende "problem".

Lenke til kommentar

Flott tiltak forumstyret!!

 

Gleder meg at dere tar tak i sakene og prøver å gjøre forumet bedre.

 

Håper dette også fører til mindre kverulerende personer på forumet. Hater å poste et svar, for så å se de bli brutt ned i små quotes der man skal forsvare hver eneste filleting. Slik det er nå må man jo nesten "veie" hvert eneste ord man skriver.

 

Mens jeg er inne på det:

 

Er det mulig å la trådstarter merke posten når alt er ok og han har fått løsning på problemet? Hvis det er gått en tid, vil trådstarter bli minnet om å sette den som ok problem løst. Et merke ala den som stengte poster merkes med.

 

Dette gjør at man får tilbakemelding når problemet er løst. Håper dere skjønner hva jeg mener da jeg ikke klarer å forklare bedre.

Lenke til kommentar
- dette er et IT-RELATERT forum, og slik akter vi å fortsette å ha det.

Må bare spørre, HVA har amotor med IT å gjøre?

Godt spørsmål. Kanskje med hardware :roll:

Dette har vært oppe en haug med ganger tidligere, ergo gidder jeg ikke å gjenta det. Kverulering er heller ikke noe jeg gidder bruke tid på, med mindre jeg er pokka nødt...

Lenke til kommentar

Synes Politikk og Religion forumet var et helt utmerket forum, det var kanskje litt vel heftige innlegg fra tid til annen, men det kom frem til tider gode argumenter fra begge sider av en sak.

 

Det ble tatt opp aktuelle saker og folk fikk luftet sine meninger rundt de.

 

Synes og det er latterlig hvordan forumstyret har behandlet saken (ja, det er én sak det er snakk om) rundt dette forumet på. Dere sier bare til slutt at disse forumbrukerene er i mindretall og derfor er det helt greit å gjøre slik at de får mindre lyst til å komme på forumet.

 

Det er forøvrig ikke noe problem for meg å slutte å hjelpe folk med datarelaterte temaer og jeg synes det er en synd og skam at politikk/religion delen ble stengt.

 

PS. Har ikke du sluttet å komme hit oivind_dahle? Du lagde jo stor baluba på at du aldri ville komme hit mer...

Lenke til kommentar
SBS

 

Hvorfor gi meg, når forumstyret har bestemt seg for å gjøre forumet bedre?

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...2768&st=180&hl=

 

Linker til de sidene du ikke fikk med deg i den tråden jeg ;)

Synes det er trist at forumestyret gjør forumet mer "trangt" enn det allerede er, hvis de ikke skjønner poenget med å ha flere deler på et forum skal jeg nok fint klare meg uten :)

 

Hvis de først skal gjøre forumet "sterilt" får de gjøre det ordentlig og ikke "på liksom". Slik de gjør det nå går det jo bare utover et par titalls folk, hvorfor ikke la det gå utover et par hundre når de først er i gang? Hvis det er det at moderering tar tid på Politikk/Religion så kan jeg fint melde meg frivillig som moderator...

 

edit: Haha, fikk advarsel for min forrige post her i tråden... fikk liksom advarsel på grunn av avataren som jeg har brukt på forumet i flere uker nå, med flere moderatorer innom tråder... at de ikke har påpekt det før, men plutselig finner det passende nå... latterlig

 

avatar fjernet

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...