Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

Gratulerer med årets dummeste kommentar @ forum.hardware.no 2003 :thumbup:

Well now... vi har fremdeles ett par dager igjen.

 

Når det er sagt, skål!

 

---

"My ignorance of current events is only exceeded by my unquenchable thirst for piss" - sett på www.somethingawfulforums.com

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å komme med en mulig løsning (tror den er teknisk mulig å gjennomføre):

 

Kanskje man kunne hatt en egen moderator på (bare) P&R forumet, og at man PM'et han, fremfor å rapportere når ting går skeis.

 

Jeg melder meg imidlertid ikke frivillig til en sånn oppgave .. :)

"♪Adawen,♩ I am calling out to you, ♬ hear my cry for justice! ♫"

 

EDIT: Ok, forumet takler ikke hex i unicode.

Takk for tilliten, Doogie. Virker som jeg er den eneste som ferdes i den kategorien uansett.. Hadde faktisk ikke hatt noe i mot det i det heletatt. Hvis bare folk kunne respektere avgjørelsen som ble tatt, så. Og hvis man skal gjøre som forumstyret/mamma sier, så hadde det vel florert med warnings.. *se for seg*

 

Dessuten hadde det ikke vært kaos i P&R om de som lager kvalm der hadde blitt stengt ute i første omgang.. Men det funker jo ikke å stenge de ute heller, de blir jo bare sluppet inn igjen.. *kremt*

 

Men hey, det er jo bare min mening/oppfatning.. :blink:

Lenke til kommentar
[Og hvis man skal gjøre som forumstyret/mamma sier, så hadde det vel florert med warnings.. *se for seg*

Og, hva så. Ett sted skal man jo begynne. Go for it.

Vel, det var jo bare en fordel da, mente jeg. Bli kvitt bråke-bermen. De har vi ikke no bruk for uansett. Og det må man bare akseptere. Bøller man, så må man tåle å få pryl.

Lenke til kommentar
True that. Sånn sett ville det bare vært fordelaktig om enkelt-moderatorer kunne ha faste ansvarsområder på forumet. Tror man bare hadde tjent på det. Da slipper alle å holde øye med alt til enhver tid.

Ble faktisk overrasket når jeg fant ut at det ikke var slik. Bør absolutt være noe dere må vurdere på nytt (har antakelig vært vurdert tidligere men på grunn av ressursmangel ikke mulig å gjennomføre :D ).

Lenke til kommentar
True that. Sånn sett ville det bare vært fordelaktig om enkelt-moderatorer kunne ha faste ansvarsområder på forumet. Tror man bare hadde tjent på det. Da slipper alle å holde øye med alt til enhver tid.

Ble faktisk overrasket når jeg fant ut at det ikke var slik. Bør absolutt være noe dere må vurdere på nytt (har antakelig vært vurdert tidligere men på grunn av ressursmangel ikke mulig å gjennomføre :D ).

Moderatører har blitt oppfordret til å først og fremst konsentrere seg om "sin" del av forumet, men at det ikke er noe i veien for å moderere utenfor.

Lenke til kommentar
Moderatører har blitt oppfordret til å først og fremst konsentrere seg om "sin" del av forumet, men at det ikke er noe i veien for å moderere utenfor.

...Og nå da en moderator har sagt seg villig til å "ta ansvaret" for en bestemt del av forumet, og vedkommende moderator har flere av de faste brukernes tillit, hva ser da f.eks. du for deg at "mangler" for at den delen av forumet kan fungere?

 

...hei, hvis dere bare gir litt beng i å overstyre andre moderatorer (ved å omgjøre adawen sin banning), hva er det da som står igjen?

 

Eksempelvis kan man jo teknisk sett¹ si at alle rapporter om R&P blir håndtert av adawen (evnt. med avlastning av andre moderatorer), så da forsvinner jo også en mulig sjenanse ved at det blir mange rapporter og distraherer alle moderatorene.

 

EDIT: ¹: Tenker da på at man (helt enkelt) kan merke rapporter med "P&R: Nu er det noen som provoserer litt igjen med ...".

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Vel, politikk og religion er jo stengt og det kommer visstnok ikke på tale å åpne den igjen, så hvorfor gidder dere i det hele tatt bry dere lenger? Gå og se på tv elns, det er jul! Det skal jeg. Har nesten ikke sett på tv i hele 2003.

 

Nyttårsforsetter:

Se mer tv.

Gjøre lekser.

Finne seg nytt forum.

Lenke til kommentar
Moderatører har blitt oppfordret til å først og fremst konsentrere seg om "sin" del av forumet, men at det ikke er noe i veien for å moderere utenfor.

...Og nå da en moderator har sagt seg villig til å "ta ansvaret" for en bestemt del av forumet, og vedkommende moderator har flere av de faste brukernes tillit, hva ser da f.eks. du for deg at "mangler" for at den delen av forumet kan fungere?

 

...hei, hvis dere bare gir litt beng i å overstyre andre moderatorer (ved å omgjøre adawen sin banning), hva er det da som står igjen?

Det finnes situasjoner hvor det trengs å overstyre en moderatørs handlinger, men situasjonen hun snakker om vet jeg ingenting om dessverre.

 

For all del, hvis en moderatør ønsker å ta på seg et såpass stort ansvar så er jo det bra...bare håper personen vet hva det innebærer.

 

Dikky: hvorfor gidder du si slik? Du provoserer jo bare. Det er ingen som har sagt at forumet ikke vil bli åpnet igjen. Faktisk har jeg hele tiden brukt "midlertidig stengt" som en frase som har gått igjen. Midlertidig betyr IKKE det samme som "vil aldri bli åpnet igjen". Poenget er at vi må finne ut hva vi skal gjøre med det først.

Lenke til kommentar
Poenget er at vi må finne ut hva vi skal gjøre med det først.

Snakker du her om "et flipperspill, hva skal det brukes til", eller tenker du på oppdatering av regelverket?

 

I tilfellet er det jo bare å be om innspill, så kan nok folk bidra med et par forslag.

Jeg snakker (*gjenta seg selv for x'ende gang*) selvfølgelig om hvordan vi skal kunne håndheve retningslinjene i politikk og religion på lik linje med resten av forumet.

Lenke til kommentar
Jeg snakker (*gjenta seg selv for x'ende gang*) selvfølgelig om hvordan vi skal kunne håndheve retningslinjene i politikk og religion på lik linje med resten av forumet.

Vel.

 

Unnskyld meg for å være litt treig, men... er det ikke "Offtopic", da?

 

Mener du seriøst at retningslinjene skal være de samme for "Offtopic" som for resten av forumet, eller er det håndhevingen av retningslinjer det står på?

 

Jeg gjør meg ikke her vanskelig med vilje, men jeg synes at tatt i betraktning at man her kommer med konstruktive, praktiske forslag, så kan dere presisere litt hva problemet er, og i hvilken grad forslagene som tilbys er tilstrekkelige / utilstrekkelige.

Lenke til kommentar
[Jeg snakker (*gjenta seg selv for x'ende gang*) selvfølgelig om hvordan vi skal kunne håndheve retningslinjene i politikk og religion på lik linje med resten av forumet.

Muligheter:

1. Ikke håndheve, stenge for godt

2. Stenge midlertidig for håpe at det bedrer seg. :no:

3. La en moderator (vi vet nå hvem) med backup-moddiser få ansvaret for denne delen. Problemet løst.

 

Klem til Adawen. God jul og god natt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...