Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

På grunn av at kategorien "Politikk / Religion" de siste månedene har blitt åsted for alt for mye personhets, flaming, krangling og div. andre regelbrudd, har forumstyret besluttet å stenge kategorien på ubestemt tid.

Om grunner deres Kunn er flaming, regelbrudd osv... Er det ikke bare å utestenge de det gjelder? Det skjer faktisk mte "godt" i denne delen av forumet, men noen ganger tar det av.. Hva med å bare utestenge et par brukere, så går ting så mye bedre. "Krangling" må dere kunne tåle så lenge det er snakk om konstruktiv kritikk syns jeg.

 

Edit av daysleper:

Jeg endret litt på tittelen på denne tråden for mer å reflektere det at vi nå bør (skal) ha mer fokus på løsninger i denne tråden. Problemet med "flaming" o.l. som var i P&R, var nesten i ferd med å skje her også.

Det som blir sagt tidlig i denne tråden er altså ikke så interesannt lengre, da vi nå har sammlet en oppsummering på slutten av tråden som reflekterer kún det som er kommet frem og i fremtiden skal komme frem av forslag til løsninger, og ikke "syting" og krangling.

 

Ta posten som det linkes til under som "utgangspunkt" hvis du vil delta i denne diskusjonen:

http://forum.sourcecode.no/index.php?showt...dpost&p=1534390

---

Mvh,

daysleper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig her, men jeg sendte en evig lang PM til Yummy og forklarte mine meninger der.

 

Og hvorfor bruker dere ikke warning/utestengelser mere aktivt slik at folk kanskje skjønner at det ikke er lov (dette inkluderer meg selv som sikkert skulle vært utestengt et par ganger grunnet krangling/flaming noe jeg selv også hevdet etterpå, men det skjedde jo aldri)

Lenke til kommentar
Vi kommer nok til å bli temmelig mye strengere også - men det endrer ikke beslutningen om å stenge politikk / religion. Dessverre.

dette må jeg si jeg er gledelig overasket over å høre :)

 

vet ikke om jeg har fått fakta riktig her nå, men er JoachimR fortsatt bruker her på forumet?

 

Isåfall vil jeg ikke være i stand til å ta dere seriøst lengre viss dere lar folk slippe unna med rasisme her inne på forumet! Men men er det lov så er det lov :p

 

 

PS! Kødda! Men sånne ting bør ikke gå ubermerket hen!

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har noe jeg skulle ha sagt i den store sammenhengen. Men å stenge kategorien stopper ikke diskusjonene rundt de temaene som ble tatt opp der. De kommer bare til å vandre videre i andre seksjoner av forumet..

 

Cluet er å stenge ute de som faktisk skaper uroen.. Og alle vet hvem det er.

Lenke til kommentar

Å stenge Religion og Politkk blir jo som å stenge hele off topic.

Om dere hadde stengt hele Off topic så hadde folk skrivet "dritt" som enkelte her kaller det helt andre plasser. Og det ville ført til endel spamming i on topic deler av forumet. Så om dere vil ha diskusjon av religion og politikk og Lignende i Søppel, Annet og Løst og fast så er det dere som har valgt det. dere velger på en måte at vi ikke skal diskutere politikk...

Blir nesten det samme som å ikke la folk diskutere Mac, fordi dere liker ikke at folk krangler om hva som er best av Mac og Pc...For å ikke snakke om CPU'er, hvor folk er stadig uenige om hva som er best av AMD og Intell.

Lenke til kommentar

Uff. Syntes selv også det var urettferdig :(

 

Liker selv å lese den kategorien der og skjønner ikke hvorfor jeg må bli straffet fordi de som diskuterer der flyr i tottene på hverandre litt for ofte. Er det virkelig så mye ekstraarbeid å holde orden og ro i den kategorien? *sukk*

 

Synes da heller at permbann bør bli brukt litt oftere. Få ut værsteparten og start på nytt der inne eller noe :/

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Jeg skjønner desverre ikke denne avgjørelsen.. Hvis la oss si 10stk ødelegger for 1000 andre, så skal det gå utover de 1000 personene når de 10 blir straffet?

 

..?

Det blir nesten som på skolen vår og med kantina det.

Idiotene der sier at viss ikke de som kaster søppel slutter, så stenger vi kantina.

Noen må abselutt ødlegge for andre! Det gjelder her på forumet og.

Lenke til kommentar

Poenget i denne saken er vel at de X som det blir ødelagt for IKKE har fått sin straff fordi moderatorer har vært for slepphendte her med å ikke stenge folk ute midlertidlig og brukt warning aktivt! Så derfor vil de ødelegge for alle andre (og dette kommer rett etter at jeg la meg på en 100% seriøs linje innen den delen... Det er vel DET som plager meg mest selv om jeg er klar over at jeg har vært med på å få kategorien stengt selv om jeg ikke har vært blant de verste, laaangt ifra den verste og)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Liker ikke denne avgjørelsen, jeg heller. Minner om kollektiv avstraffelse; mange får lide for regelbrudd begått av få. Hiv ut roten (røttene..?) til problemet. Det er faktisk mye intelligent som blir sagt i den delen av forumet, og kan ikke se at det er noe verre å diskutere verdenssituasjonen enn intimbarbering. Det er tross alt mye på forumet som er langt mindre seriøst enn i politikkdelen. Og problemet med flaming skyldes, som sagt, få medlemmer. Man kan allerede i dag se at problemet følger personene utenfor politikk-delen.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har noe med denne spesifikke avgjørelsen å gjøre, så vil jeg tro at hensikten er å få ned tempraturen, få tid til å luke utproblemelementene og så se om man etter hvert kan åpne kategorien igjen.

 

Som Yummy sier, så kommer det nå til å bli kjørt en hardere linje framover. Det er på det rene at kvaliteten har sunket betraktelig på store deler av forumet i det siste, og det er rett og slett noe man må gjøre noe med, og så vil trolig denne kategorien bli åpnet igjen når man finner ut at det er forsvarlig.

Lenke til kommentar
Jeg kan forstå stengingen. De, moderatorene og adminene, truet jo stadig vekk med stenging, mens den ene tråden etter den andre fortsatte å vandre avsted i stort sett samme retning... Men det er veldig synd. Jeg syntes det var et morsomt sted å være, med mange interessante innlegg.

Da er kanskje svaret å stenge ute de som forsøpler?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Men det er veldig synd. Jeg syntes det var et morsomt sted å være, med mange interessante innlegg.

Heh, må bare nevne at 'baldviking' og 'sofokles' var noen at de første jeg tenkte på når jeg leste om stengingen. Det var alltid interessant å lese de informative og gjennomtenkte innleggene deres - generelt jeg vil savne å kunne lese diskusjonene i hele forumet.

 

På tross av post-counten min har jeg vært her en god stund, og ser behovet for oppryddning. Stort sett synes jeg "über-generalsene" (...) gjør en god jobb - men å stenge hele forumet virker litt for drastisk for meg.

Lenke til kommentar
...<klippe, klippe>

Som Yummy sier, så kommer det nå til å bli kjørt en hardere linje framover. Det er på det rene at kvaliteten har sunket betraktelig på store deler av forumet i det siste, og det er rett og slett noe man må gjøre noe med, og så vil trolig denne kategorien bli åpnet igjen når man finner ut at det er forsvarlig.

Hmm, håper dette blir tatt alvorlig.

 

Jeg har tid til å vente jeg ..... :yes:

Lenke til kommentar
Det er på det rene at kvaliteten har sunket betraktelig på store deler av forumet i det siste, og det er rett og slett noe man må gjøre noe med, og så vil trolig denne kategorien bli åpnet igjen når man finner ut at det er forsvarlig.

Mener du at vi som postet i Politikk og religion bidro med å senke kvaliteten generelt på forumet? De jeg så som ga slike idiotiske svar på seriøse hw spm hadde ikke postet en post på politikk og religion. Hvorfor ikke kaste ut de som faktisk flammer og driver med annet BS. Det er 5-6 personer som driver med dette. Ingen nevnt, ingen glemt. Vil ikke si at dere har stengt mange poster for flamming da.. Dere får det til å virke som om at alle emnene er helt forferdelige, så hvorfor er det kun 9 emner som er stengt i løpet av de 30 siste dagene. Personlig så synes jeg ikke at 9 emner er mye.

 

annet: 16 stengt

Religion: 9 stengt

søppel: 23 stengt

humor: 2 stengt

feilposter: 6 stengt

Gullkorn: 0 stengt

Gledesutbrudd: 0 stengt

Film, Tv og musikk: 0 stengt

 

skjermkort: 28 stengt

Hovedkort: 24 stengt

 

Lengre giddet jeg ikke å regne. Som sagt dere har faktisk makten til å kaste personer ut av forumet som ikke skjerper seg. Ikke la mindretallet ødelegge for flertallet. Og ikke si at det er vi på Politikk og religion som har senket kvaliteten på forumet. Det får andre personer ta ansvar for.

 

Edit: skriveleif

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...