Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
invictus: tør du tippe sånn ca hvor lenge politikkdelen kommer til å bli stengt?

dessverre, tør ikke tippe på noe slik.

 

Med det takker jeg for meg i denne diskusjonen da jeg har sagt fra meg mitt medlemskap i forumstyret for å kunne få bedre tid til egne prosjekter.

Synes det er dumt hvis du forlater forumstyret, siden du virker som en reflektert person som er åpen for diskusjon/forslag. Men hvis du skal jobbe videre med egne prosjekter må du jo få lov til det. Ønsker deg lykke til i allefall :)

Lenke til kommentar

*Jeg har ikke lest alle svar, jeg svarer til trådstarter*

 

 

Jeg er sjokkert når jeg titter innom politikk og religion seksjonen her, det er helt tragisk! (no offence for de som holder standard der inne).. Greit nok at dere har meninger om gud og bondevik osv osv, men dette er et dataforum, ikke et sted for å kritisere invandrenere eller kongeparet! Det værste er på veldig mange av trådene der inne blir det bare tull og helt ute av temaet, i tillegg er det en del ganske usmaklige inlegg der som er på kanten til rasistiske.. (jeg vet jeg vil bli grillet for dette).. Finn et annet sted for slikt søppel! Hardware.no forumet er data forum!!

 

 

God jul :xmas:

Lenke til kommentar
Jeg er sjokkert når jeg titter innom politikk og religion seksjonen her, det er helt tragisk!

...

Finn et annet sted for slikt søppel! Hardware.no forumet er data forum!!

*yawn*

 

Jeg tror det har blitt nevnt.

 

Nå kan man jo sette merkelappene "stråmann" og "jeg er universet" på argumentasjonen din, bare for morro skyld.

 

Stråmann:

Å gripe fatt i motpartens svakeste argument samtidig som man overser de vektigere argumentene.

Svakeste argument er da "hvorfor kan ikke P&R bestå", angrepet er "fordi dette er et hardware-forum", og de vektigere argumentene er "men det er jo masse andre ikke-hardware emner her".

 

Jeg-er-universet:

Tar utgangspunkt i sin egen smak og behag for så å insistere på at den bør gjelde for alle.

Passer her som en betegnelse, da poster ikke nøyer seg med å si sin mening, men tydelig 1) mener at andre burde ha samme mening, 2) mener at folk som ikke har samme mening kan pakke seg vekk.

 

Ha en god jul forresten.

Lenke til kommentar
Jeg er sjokkert når jeg titter innom politikk og religion seksjonen her, det er helt tragisk!

...

Finn et annet sted for slikt søppel! Hardware.no forumet er data forum!!

*yawn*

 

Jeg tror det har blitt nevnt.

 

Nå kan man jo sette merkelappene "stråmann" og "jeg er universet" på argumentasjonen din, bare for morro skyld.

 

Stråmann:

Å gripe fatt i motpartens svakeste argument samtidig som man overser de vektigere argumentene.

Svakeste argument er da "hvorfor kan ikke P&R bestå", angrepet er "fordi dette er et hardware-forum", og de vektigere argumentene er "men det er jo masse andre ikke-hardware emner her".

 

Jeg-er-universet:

Tar utgangspunkt i sin egen smak og behag for så å insistere på at den bør gjelde for alle.

Passer her som en betegnelse, da poster ikke nøyer seg med å si sin mening, men tydelig 1) mener at andre burde ha samme mening, 2) mener at folk som ikke har samme mening kan pakke seg vekk.

 

Ha en god jul forresten.

Hmm, jeg tror den midten av univeret greien din var litt driti ut, noe av det man gjerne gjør når man diskuterer er å si sin mening, og min mening er at det er mye dårlig søppel i religion og politikk seksjonen så jeg har god forståelse for at den blir stengt..

 

 

Og en annen mening er at dine siste posts har vært lite hyggelige og hvis noen her er "midten av universet" er det deg, Særlig når du bare kvoterer en liten del av det som jeg sa, jeg startet faktisk med å si at jeg ikke hadde lest svarene på denne tråden men jeg svarer til trådstarter, og det første du sier er: *yawn*

 

Jeg tror det har blitt nevnt.

 

Forøvrig siden det virket nesten som du ikke leste igjennom det jeg skrev kritiserer jeg de som ikke holder standard i R&P forumet som fører til stengingen av R&P forumet

 

Smarten!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Da siterer jeg hele posten din, hvis det passer deg bedre. Håper det er greit at jeg stykker den opp.

 

1.

Hmm, jeg tror den midten av univeret greien din var litt driti ut, noe av det man gjerne gjør når man diskuterer er å si sin mening, og  min mening er at det er mye dårlig søppel i religion og politikk seksjonen så jeg har god forståelse for at den blir stengt..

 

Som jeg greide ut om, du nøyde deg ikke med å si din mening. Viser til mitt forrige innlegg.

Forøvrig er et alternativt synspunkt at trollebolle ble sluppet fri (ETTER AT HAN VAR BANNET) nettopp for å kunne hevde at P&R ble nedlagt grunnet brukerne.

 

2.

Og en annen mening er at dine siste posts har vært lite hyggelige og hvis noen her er "midten av universet" er det deg, Særlig når du bare kvoterer en liten del av det som jeg sa, jeg startet faktisk med å si at jeg ikke hadde lest svarene på denne tråden men jeg svarer til trådstarter, og det første du sier er: *yawn*

 

Jeg tror det har blitt nevnt.

 

Kanskje jeg kunne formulert "midten av universet"-betegnelsen litt bedre, slik at den ikke ble tatt personlig. Det tar jeg til underretning.

Men til din opplysning blir verdien av ditt bidrag til denne tråden noe begrenset ved at du ikke sjekker om folk faktisk har vært inne på det samme før. Du spør ikke kompisene dine om dem har lyst til å bli med og se ringenes herre tre måneder etter premieren, med på tanken?

 

Smarten!

 

Takk.

Lenke til kommentar
Da siterer jeg hele posten din, hvis det passer deg bedre. Håper det er greit at jeg stykker den opp.

 

1.

Hmm, jeg tror den midten av univeret greien din var litt driti ut, noe av det man gjerne gjør når man diskuterer er å si sin mening, og  min mening er at det er mye dårlig søppel i religion og politikk seksjonen så jeg har god forståelse for at den blir stengt..

 

Som jeg greide ut om, du nøyde deg ikke med å si din mening. Viser til mitt forrige innlegg.

Forøvrig er et alternativt synspunkt at trollebolle ble sluppet fri (ETTER AT HAN VAR BANNET) nettopp for å kunne hevde at P&R ble nedlagt grunnet brukerne.

 

2.

Og en annen mening er at dine siste posts har vært lite hyggelige og hvis noen her er "midten av universet" er det deg, Særlig når du bare kvoterer en liten del av det som jeg sa, jeg startet faktisk med å si at jeg ikke hadde lest svarene på denne tråden men jeg svarer til trådstarter, og det første du sier er: *yawn*

 

Jeg tror det har blitt nevnt.

 

Kanskje jeg kunne formulert "midten av universet"-betegnelsen litt bedre, slik at den ikke ble tatt personlig. Det tar jeg til underretning.

Men til din opplysning blir verdien av ditt bidrag til denne tråden noe begrenset ved at du ikke sjekker om folk faktisk har vært inne på det samme før. Du spør ikke kompisene dine om dem har lyst til å bli med og se ringenes herre tre måneder etter premieren, med på tanken?

 

Smarten!

 

Takk.

Jeg kan godt ta kritikk for ikke og ha lest igjennom alle svarene, men når jeg sier at jeg svarer til trådstarter burde du ta poenget..

 

angående ringenes herre eksempelet "Du spør ikke kompisene dine om dem har lyst til å bli med og se ringenes herre tre måneder etter premieren, med på tanken?" ville jeg nok sakt det på en litt annen måte, siden jeg ikke leste igjennom svarene i denne tråden.. "Vil du bli med å se ringenes herre, jeg vet ikke når premieren er eller om den har vært"..

 

Jeg sier heller ikke noe om at alle skal ha samme mening som meg, jeg simpelthen sier min mening om temaet i denne posten "Angående stenging av religion og politikk"..

 

 

EDIT: Forøvrig beklager jeg at verdien av inlegget mitt ikke var av høy nok verdi for deg og ditt vedkommende..

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Jeg vill gjerne utdype mitt første inlegg slik at verdien av mitt bidrag til diskusjonen når en status som DrDoggi vil ha.

 

 

Jeg mener ikke at religion og politikk forumet er meningsløst og "dårlig", det er et fint forum med masse gode inlegg.. MEN, problemet er at det er alt for mange dårlige inlegg der, dette gjør det muligens desverre å stenge det..

 

Jeg understreker at dette er min personelig mening..

Lenke til kommentar

DrDoogie og Earth(tall): Var ikke avsporinger en grunn til at de stengte politikk\religion?

:roll:

 

Er det bare meg eller bygger svært mye av denne saken på at en/noen moddis(er) var svært inkonsekvente og frigjorde trollet som uten tvil har kommet med rasistiske utsagn?

 

Tror jeg tør påstå at p/r ikke ville vært et "stort" problem om trollet ikke hadde kommet tilbake..

Det som trengs er handlekraftighet...

 

God Jul!

Endret av lodott
Lenke til kommentar
DrDoogie og Earth(tall): Var ikke avsporinger en grunn til at de stengte politikk\religion?

:roll:

Vel. Er ikke r&p en eneste stor avsporing i seg selv da?

 

Men jeg synes ikke at "så lenge jeg ikke liker noe kan det brenne i helvetet" er et gyldig utgangspunkt for å uttale seg på andres vegne (da man ikke selv bruker p&r).

 

Og når det gjelder resten av det du kommer inn på - joda, folk gjør seg opp sine tanker, og ikke alle sluker rått de grunner de blir presentert med.

 

Men nå har vi, brukerne, av forumet kommet med et praktisk mulig alternativ som en moderator (fortrinnsvis med "assistenter") har sagt seg villig til å være med på.

 

Dette forslaget stiller forumstyret i et forklaringsproblem, med mindre det i det minste blir tatt stilling til.

Lenke til kommentar
Men nå har vi, brukerne, av forumet kommet med et praktisk mulig alternativ som en moderator (fortrinnsvis med "assistenter") har sagt seg villig til å være  med på.

 

La oss bygge videre på det, og diskutere muligheter/løsninger.

 

 

Earth657:

Alle har rett til å si sin mening, men innlegg av typen "jeg svarer på første post og "gidder" ikke sette meg inn i hva andre har skrevet" bringer ihvertfall ikke denne tråden videre.

Lenke til kommentar

Nå har jo Adawen tilbydt seg å være moderator så det problemet ser ut til å være løst. Dersom det trengs nye moderatorer vil jeg som Toolshead i en tidligere post nominere en med reflekterte og balanserte innlegg, nemlig Sofokles.

Er en fordel å ikke velge en som ikke har markert seg med altfor røde eller blå standpunkter.

Lenke til kommentar
Skal jeg opprette en poll-tråd, eller blir det bare dumt? (en poll om dette spm. også? :lol: )

:whistle:

 

Syns nok det ja :roll:

 

Men seriøst, en poll, ja hvis det har noen hensikt. Hvilket vil si dersom det er muligheter for å få forumstyret til å gjennåpne P&R. Det er ihvertfall en fordel ha noe konkret å foreslå for å komme på skinnene igjen.

Lenke til kommentar

Synes forøvrig ikke det er en god idé å la majoriteten av forumbrukere stemme på om R&P skal bestå, siden majoriteten ikke bruker den delen av forumet... Det vil bli det samme for en haug med andre deleer av forumet slik som "Bil og motor" "Søppel" "Digitale bilder, foto og video" osv.... Så lenge mange nok har glede og nytte av R&P synes jeg den skal bestå.

 

Melder meg med dette forøvrig som assistent på den delen av forumet (hvis en slik løsning blir noe av).

Lenke til kommentar

Hvis det er en 100% upartisk/nøytral moderator dere vil ha i P&R, så er neppe jeg rette person. Tviler på at jeg KLARER å se på trollene med et nøytralt blikk.

 

Jeg kommer til å trekke meg som kandidat dersom man bare vil ha meg der bare fordi jeg er oppstarnasig og har en litt annen holdning enn majoriteten av moderatorene.

 

Bare så det er sagt.. :roll:

 

(Jeg er trøtt nå, så det kan hende ting burde omformuleres her.. )

Lenke til kommentar

Etter ha lest litt igjennom her nå, og fått dannet meg

et visst bilde av hva problematikken består i, vil jeg si

følgende:

Hvis man vil ha et "religion/politikk"-forum, tror jeg det

kan være litt avgjørende vitalt å la det modereres av

moderatorer som selv har interesse for emnet.

Da tror jeg man har større sjans for å lykkes å gjøre dette

på en måte de fleste engasjerte, seriøse deltagere i kategorien

vil anerkjenne - mer enn at man i stedet foretar generell

stengning fordi man er "lei" av å rydde i en kategori man kanskje

selv synes kjedelig å følge med i, og derfor arbeid man helst vil slippe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...