Gå til innhold

Angående stenging av religion og politikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så med andre ord, spiller du dum, eller er du bare det?

 

Det jeg tror alt dette egentlig handler om, det er at dere ikke liker politikk/religion som kategori og egentlig bare ville ha et påskudd for å ha den stengt! OG at dere rett og slett ikke vil åpne den igjen fordi dere ikke ser poenget med den (mens vi andre ikke ser poenget med resten av off-topic, så det så)

 

Daysleper: Hvor vanskelig er det å se logikken i en quote av deg selv og Invictus hvor dere sier rett ut at dere er uenige? Eller bare spiller du dum? Dette var et spørsmål til deg, ikke en kommentar ment for å være frekk (så det er innenfor reglene :) )

Lenke til kommentar
[pisspreik]

Her -- *skål* ta deg et halvfullt eller halvtommt glass med "piss" .. det spiller ingen rolle; eller hva?

 

[/pisspreik]

Javel... legg til mye av slike kommentarer så får du akkurat grunnen til at P&R ble stengt.

 

Og det at dere moderatorer gjør sånt, hvilke signaler tror du virkelig at du sender ut? Det er vel det samme som at å skrive PISS blir greit det da, men du er jo så innmari lukka inn i den moderatorstillingen din at du ikke ser det du!

Lenke til kommentar

Ro nå for all del ned. Jeg og daysleper har motsagt hverandre i sitater som er tatt helt ut av sammenheng, men jeg er alikevel helt enig med det han sier, og står fremdeles ved det jeg sier. Folk er generelt blitt veldig flinke til å bruke rapport knappen, men det kunne utvilsomt blitt bedre akkurat som vi kunne moderert bedre på politikk og religion. Det er alikevel folk som rapporterer innlegg bare noen er uenige med dem i en sak i diskusjonen, men som sagt er folk generelt flinke til å bruke den riktig.

 

Trekker man ting ut av sammenheng kan man _alltid_ finne motsigelser.

 

PS: dette innlegget er skryt til ~99% av alle som bruker rapport knappen.

 

Ellers har jeg sagt klart i fra tidligere i tråden hva som vil skje med mer klaging som er off-topic, og det mener jeg helt alvorlig. Det er enkelte som er farlig nærme grensen for hva jeg tolererer her. Er allerede folk som er blitt tatt hånd om etter de ikke har gitt seg etter gjentatte "advarsler". Hvis målet til enkelte i denne diskusjonen er å motsi/kverrulere med moderatører så gjør det et annet sted istedenfor å ødelegge en ellers seriøs tråd. Dette er siste gang jeg sier i fra om dette, og fra nå av vil alle som ignorerer det bli straffet i henhold til retningslinjene.

Lenke til kommentar
. Folk er generelt blitt veldig flinke til å bruke rapport knappen, men det kunne utvilsomt blitt bedre akkurat som vi kunne moderert bedre på politikk og religion. Det er alikevel folk som rapporterer innlegg bare noen er uenige med dem i en sak i diskusjonen, men som sagt er folk generelt flinke til å bruke den riktig.

 

PS: dette innlegget er skryt til 99% av alle som bruker rapport knappen.

please svar på en tråd 1 cm lengre ned. den handler om når man skal bruke rapport funksjonen....

Lenke til kommentar

Greit, da skal jeg gi meg selv om jeg fortsatt ikke synes dette var en innrømmelse på at dere var uenige, men men, dere har sikkert fått med dere mitt hovedpoenget (selv om ikke daysleper har gjort det):

 

Moderatorer/Administratorer bør tenke over hvilke signaler dere sender ut når dere tross alt bør være forbilder her inne på forumet!

 

[nazistyre]

Pass dere og hør etter eller så kaster jeg dere alle ut på grunnlag av de nye reglene jeg lager på stående got

[/nazistyre]

 

PS! Denne her er fullt lovlig, bare se på hva daysleper gjorde angående min post!

 

Men ha en ellers god jul og godt nyttår :xmas:

 

*EDIT*

 

Det du skriver under [nazistyre] klammene er helt idiotisk. Årsaken?

 

 

Vel, kan jeg få lov til å komme med ETT tilegg av en qutoe her eller? Tror jeg slenger den ut uansett jeg

 

[pisspreik]

Her -- *skål* ta deg et halvfullt eller halvtommt glass med "piss" .. det spiller ingen rolle; eller hva?

 

[/pisspreik]

Endret av Sakris
Lenke til kommentar
Greit, da skal jeg gi meg selv om jeg fortsatt ikke synes dette var en innrømmelse på at dere var uenige, men men, dere har sikkert fått med dere mitt hovedpoenget (selv om ikke daysleper har gjort det):

 

Moderatorer/Administratorer bør tenke over hvilke signaler dere sender ut når dere tross alt bør være forbilder her inne på forumet!

 

[nazistyre]

Pass dere og hør etter eller så kaster jeg dere alle ut på grunnlag av de nye reglene jeg lager på stående got

[/nazistyre]

 

PS! Denne her er fullt lovlig, bare se på hva daysleper gjorde angående min post!

 

Men ha en ellers god jul og godt nyttår :xmas:

Jeg sa jo vi sa forskjellige ting, men vi er fremdeles helt enige :) bedre oppklaring enn det får du ikke.

 

Det du skriver under [nazistyre] klammene er helt idiotisk. Årsaken?

 

1) vi har i lengre tid hatt regler mot avsporinger og klaging

2) ingen regler har blitt laget på stående fot. alle retningslinjene har blitt nøye diskutert av forumstyret.

3) jeg har sagt i fra at "nok er nok" overdrevent mange ganger i denne tråden. jeg har godtatt alt for mye i denne tråden og det kan jeg godt ta kritikk for (men ikke her)

 

Hvis du mener det er urettferdig, eller sender ut dårlige signaler så får det være din sak. Jeg er personlig ganske LEI av å bli sitert ut av sammenheng for å sette meg eller mine interesser i dårlig lys.

 

Jeg sier det en siste gang, og det er slutten på det;

 

klaging på ting som ikke er direkte relevant for stenging av religion og politikk kan tas andre steder. Vi har regler for klaging, og vi ønsker ingen form for personuthenging i forumet. Det gjelder også uthenging av moderatører. Avsporing av tråden skal vi heller ikke ha noe av da det ødelegger tråden og dets poeng helt. Hvis du ønsker å klage på noe så er det ingenting i veien for det, men gjør det da på PM eller mail til gjeldende moderatør eller forumstyret, eventuelt ta det i en egen tråd hvis det ikke er personuthenging. Klager _vil_ bli sett seriøst på så lenge den blir forumlert seriøst og saken ikke er totalt absurd.

 

Hvis noe med den uttalelsen er uklart så ta det på PM med meg. En eneste kverrulering til på akkurat dette ser jeg på som avsporing og _vil_ føre til en juleferie fra forumet.

 

og det som jeg skriver her gjelder ALLE!

Lenke til kommentar

Adminene burde være rausere med å kicke folk har lest ganske mye piss...

som ikke hører hjemme på denne siden(tenker ikke på off topic, kult med litt avkobling, men det burde ikke være så lett å ødelegge for andre :( )

 

 

Adminene burde bli strengere....

 

 

og det er så få som ødelegger så det burde ikke være så vanskelig å

loke dem ut...

 

ps. Peace On Earth! :w00t:

 

 

 

 

mery x-mes! :xmas:

Lenke til kommentar
Adminene burde være rausere med å kicke folk har lest ganske mye piss...

som ikke hører hjemme på denne siden(tenker ikke på off topic, kult med litt avkobling, men det burde  ikke være så lett å ødelegge for andre :(  )

 

 

Adminene burde bli strengere....

 

 

og det er så få som ødelegger så det burde ikke være så vanskelig å

loke dem ut...

 

            ps. Peace On Earth! :w00t:   

 

 

 

 

          mery x-mes! :xmas:

du har helt rett. enkelt og greit. dessverre har vi ikke nok kapasitet til enhver tid for å kunne utføre dette tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
For å komme med en mulig løsning (tror den er teknisk mulig å gjennomføre):

 

Kanskje man kunne hatt en egen moderator på (bare) P&R forumet, og at man PM'et han, fremfor å rapportere når ting går skeis.

 

Jeg melder meg imidlertid ikke frivillig til en sånn oppgave .. :)

Jeg melder meg frivillig. Ellers vil jeg gjerne nominere DrDoogie og/eller FreeBSD, da de begge har vist seg svært flink til å være upartiske og saklige.

Lenke til kommentar
For å komme med en mulig løsning (tror den er teknisk mulig å gjennomføre):

 

Kanskje man kunne hatt en egen moderator på (bare) P&R forumet, og at man PM'et han, fremfor å rapportere når ting går skeis.

 

Jeg melder meg imidlertid ikke frivillig til en sånn oppgave .. :)

"♪Adawen,♩ I am calling out to you, ♬ hear my cry for justice! ♫"

 

EDIT: Ok, forumet takler ikke hex i unicode.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

jeg tror det er umulig å få en 100% upartisk person i en politisk sammenheng. alle har visse meninger om hva de mener er bra politikk og hva som er dårlig politikk (ihvertfall alle som lever i samfunnet). ihvertfall de som er aktive på politikk og religion må jo ha visse meninger om hvordan de ønsker politikken skal være.

 

moderatørene vi har per dags dato trenger vi nok også andre steder enn bare på et off-topic forum som politikk og religion. med fare for å motsi meg selv vil jeg påstå at det er viktigere å holde orden i den mer "aktuelle" delen av forumet.

Lenke til kommentar
1. jeg tror det er umulig å få en 100% upartisk person i en politisk sammenheng.

 

2. moderatørene vi har per dags dato trenger vi nok også andre steder enn bare på et off-topic forum som politikk og religion.

 

3. med fare for å motsi meg selv vil jeg påstå at det er viktigere å holde orden i den mer "aktuelle" delen av forumet.

Vel.

 

"Defeatism: The attitude of giving up before trying, on the grounds of 'it could be too hard'".

 

Nå har vi forslaget her, som flere har mast om gjentatte ganger:

Bann trollene, slå ned på poster som blir laget for å provosere.

 

Adawen eksempelvis (hum, er det andre eksempler?) har da vist seg å kunne ta initiativ til å banne folk som lager kvalm.

 

Er det ikke det som er hele kluet da?

 

Og 3.: "Viktigere"? Hvordan akter du å argumentere for at en modererering av P&R "går ut over" moderereringen av andre deler av forumet?

 

Ser ikke at det automatisk skal være en sammenheng der.

Lenke til kommentar

det er en klar sammenheng. mange av oss er overarbeidet fra før, og har ikke tid til å moderere andre steder. Skulle vi tatt oss tid til dette ville vi måttet kuttet ned på noe annet, og derfor kan det fort gå ut over andre deler av forumet.

 

som sagt har vi registrert forslaget om å banne "trollene" og slå hardere ned, men IGJEN dukker spørsmålet om kapasitet opp.

 

Det ville hjulpet om folk startet å bruke rapport bedre i "religion og politikk" og ikke forvente at vi skal lete opp alt feil. Det ville spart oss for tid ihvertfall. Jeg mener ihvertfall at den personen som ikke bruker rapport knappen ikke har NOE å klage på da det gjelder mangel på moderering. Egentlig kunne det vært veldig morsomt å finne ut hvor mye de som klager mest faktisk bruker den knappen :p

 

Uansett ser jeg ikke vitsen med at jeg nok en gang skal gjenta meg selv. Jeg mener jeg har fått frem alt jeg trenger å si da alt i bunn og grunn dreier seg om det samme. Det er jo det samme som har blitt diskutert opp og opp igjen de siste 6 sidene (med unntak av en viss avsporing da så klart).

Endret av invictus
Lenke til kommentar

99 av 100 forumbrukere vil stenge politikk/religion, hvor er logikken og

demokratiet her i huset ?

 

Ser også at noen vil kverulere for å få "viljen" sin i gjennom,

ingen demokratisk forståelse/velvilje der heller ....?

 

"WWW.XXX" er full av politiske forumer hvor alle kan spille ut kortene

sine helt fritt, så det så....

 

Mvh

:xmas:

Lenke til kommentar
Kanskje vi kunne stemme om dét også .. sånn først? :p

Nei, først trenger vi en avstemning om vi skal ha en avstemning eller ei.

 

Det skal være demokratisk, må vite.

 

EDIT: ...monty python sin "autonomous collective" detter inn i skallen min her...

 

EDIT2: Og vi har et par quotes (monty python er geniale):

 

WOMAN: I didn't know we had a king. I thought we were an

autonomous collective.

DENNIS: You're fooling yourself. We're living in a dictatorship.

A self-perpetuating autocracy in which the working classes--

WOMAN: Oh there you go, bringing class into it again.

DENNIS: That's what it's all about if only people would--

...

ARTHUR: Then who is your lord?

WOMAN: We don't have a lord.

ARTHUR: What?

DENNIS: I told you. We're an anarcho-syndicalist commune. We

take it in turns to act as a sort of executive officer for the

week.

ARTHUR: Yes.

DENNIS: But all the decisions of that officer have to be ratified

at a special biweekly meeting.

ARTHUR: Yes, I see.

DENNIS: By a simple majority in the case of purely internal

affairs,--

ARTHUR: Be quiet!

DENNIS: --but by a two-thirds majority in the case of more--

ARTHUR: Be quiet! I order you to be quiet!

WOMAN: Order, eh -- who does he think he is?

ARTHUR: I am your king!

WOMAN: Well, I didn't vote for you.

ARTHUR: You don't vote for kings.

...

ARTHUR: Shut up! Will you shut up!

DENNIS: Ah, now we see the violence inherent in the system.

ARTHUR: Shut up!

DENNIS: Oh! Come and see the violence inherent in the system!

HELP! HELP! I'm being repressed!

ARTHUR: Bloody peasant!

DENNIS: Oh, what a give away. Did you here that, did you here

that, eh? That's what I'm on about -- did you see him repressing

me, you saw it didn't you?

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...