Gå til innhold

Jaguar-sjefen: Tilgang til batterier vil være en bremsekloss i mange år framover


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke videoer. Som nevnt, jeg har sett mange, og det har ikke vært i nærheten av å være fremtredende. Så gi gjerne eksempel på en.

Eksempel, ca. 2:02 ut i videoen:

 

https://www.youtube.com/watch?v=xxi_9vkKlQE#t=2m2s

 

Eller en annen funnet på bare sekunder med et Google-søk (ca 2:25):

 

https://www.youtube.com/watch?v=JqFrS2198-c#t=2m25s

 

Det er bare å søke på anmeldelser. Det virker nesten som de fleste har panel gaps.

 

Men det er poengløst for meg å gjøre dette igjen, for forrige gang jeg kom med linker som viste panel gaps så holdt alle som nettopp hadde mast om eksempler munn. Det var ikke en kjeft som svarte på det. Det ble fullstendig ignorert.

 

Derfor er det jævlig lite fristende å kaste bort enda mer tid på dere som maser om eksempler og så bare ignorerer det når dere får det.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Det har vært videoer som har avdekket feil, men det var demoutgaver.

 

Ellers er det vel ingen tvil om at det kan forekomme produksjonsfeil med de fleste merkene, men det vi ser fra Tesla er av et helt annet omfang og langt mer graverende.

Ja, panel gaps er bare graverende når det er på en Tesla.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksempel, ca. 2:02 ut i videoen:

 

https://www.youtube.com/watch?v=xxi_9vkKlQE#t=2m2s

 

Eller en annen funnet på bare sekunder med et Google-søk (ca 2:25):

 

https://www.youtube.com/watch?v=JqFrS2198-c#t=2m25s

 

Det er bare å søke på anmeldelser. Det virker nesten som de fleste har panel gaps.

 

Men det er poengløst for meg å gjøre dette igjen, for forrige gang jeg kom med linker som viste panel gaps så holdt alle som nettopp hadde mast om eksempler munn. Det var ikke en kjeft som svarte på det. Det ble fullstendig ignorert.

 

Derfor er det jævlig lite fristende å kaste bort enda mer tid på dere som maser om eksempler og så bare ignorerer det når dere får det.

På den første ser en tydelig at panseret er en millimeter eller to for høyt festet på venstre side, men den andre har jeg nistirret på nå og ser ikke hva du mener. Uansett er det panseret en detalj å få fikset.

 

Har du flere eksempler? For jeg har søkt. Men Mr Lambert er så langt opp i stumpen på Elon Musk at jeg unngår det meste han har av anmeldelser. Så den ble nok ignorert på autopilot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På den første ser en tydelig at panseret er en millimeter eller to for høyt festet på venstre side, men den andre har jeg nistirret på nå og ser ikke hva du mener. Uansett er det panseret en detalj å få fikset.

Man ser tydelig at ting sitter skjevt, at det er panel gaps. Som var det vi snakket om.

 

I den andre videoen ser du at det er større mellomrom på høyresiden enn på venstresiden.

 

Nei, det er talentløst uansett bil til 500k eller mer. Men ingen har levert fra seg så dyre biler med så graverende panelgaps som Tesla og så påstått at dette var helt normalt.

Bortsett fra Jaguar da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, Jaguar har aldri sagt at dette er akseptabelt.

Like fullt har de ingen problemer med å sende ut både utstillingsbiler og biler for anmeldelse med åpenbare panel gaps.

 

Men panel gaps er bare katastrofe når det er på en Tesla! Når det er på en Jaguar eller noe annet så forbigås det i stillhet.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig å kaste skitt om et annet merke for å forsvare sitt eget. Uberettiget, selvsagt.

Det fins omtrent ingen kommentarer om dårlig fit og finish på Jaguar i-Pace rundt omkring på forumer, med mindre man tar med testkjøretøy med åpenbare mangler. Jaguar tester sine biler først. Et visst annet merke overlater testingen til kundene sine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har dokumentert det før. Jeg linker til flere videoanmeldelser der jeg kom med tidsangivelse der man tydelig kunne se panel gaps. Det ble helt stille fra Tesla-haterne. Ikke en kjeft kommenterte det jeg kom med. Etter at de begynte å mase om kilder og bla bla.

 

Helt jævla stille ble det fra gjengen.

 

Derfor gidder jeg faen ikke å lete det opp igjen.

 

Men det er enkelt å finne selv. Bare søk opp noen anmeldelser og bla kjapt gjennom videoene for å se at de f.eks. filmer forfra.

 

Jeg er ikke tankeleser, og kan ikke lese hvilken dokumentasjon du har vist andre tidligere.

Så snar som du selv er til å etterspørre dokumentasjon, så forventer jeg at du selv også leverer når du blir spurt. Er ikke det rimelig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig å kaste skitt om et annet merke for å forsvare sitt eget. Uberettiget, selvsagt.

Det fins omtrent ingen kommentarer om dårlig fit og finish på Jaguar i-Pace rundt omkring på forumer, med mindre man tar med testkjøretøy med åpenbare mangler. Jaguar tester sine biler først. Et visst annet merke overlater testingen til kundene sine.

Jaguar har heller ikke en CEO som slenger dritt på twitter. Det at CEO for et visst annet merke jevnlig slenger dritt på twitter, det sier my i seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man ser tydelig at ting sitter skjevt, at det er panel gaps. Som var det vi snakket om.

 

I den andre videoen ser du at det er større mellomrom på høyresiden enn på venstresiden.

 

 

Bortsett fra Jaguar da.

Jeg har en Citroen som ny koster ca 150 000. Den har ikke panel gaps. Den har til og med selvbærende karosseri! Det begynte Citroen med på 1930 tallet. Tesla S er bygd på ramme, som en Scania...

 

Panel gaps, bil bygget på ramme, en teknikk nærmere T-Ford enn billig Citroen anno 2000.... tsk tsk...

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig å kaste skitt om et annet merke for å forsvare sitt eget. Uberettiget, selvsagt.

Det fins omtrent ingen kommentarer om dårlig fit og finish på Jaguar i-Pace rundt omkring på forumer, med mindre man tar med testkjøretøy med åpenbare mangler. Jaguar tester sine biler først. Et visst annet merke overlater testingen til kundene sine.

Omtrent ingen kommentarer om dårlig fit og finish på Jaguar I-Pace, men åpenbare problemer med det i både utstillingsmodeller og biler som sendes til produktanmeldelse.

 

Merkelig nok panel gaps bare katastrofe når det er på en Tesla, mens når det er på en Jaguar så skal det benektes, bortforklares og så forsvares.

 

 

 

Jeg er ikke tankeleser, og kan ikke lese hvilken dokumentasjon du har vist andre tidligere.

Så snar som du selv er til å etterspørre dokumentasjon, så forventer jeg at du selv også leverer når du blir spurt. Er ikke det rimelig?

Jeg har allerede lagt ut et par eksempler, og som vanlig ble det lite selvransakelse å finne hos guttaboys.

 

Jeg har en Citroen som ny koster ca 150 000. Den har ikke panel gaps. Den har til og med selvbærende karosseri! Det begynte Citroen med på 1930 tallet. Tesla S er bygd på ramme, som en Scania...

 

Panel gaps, bil bygget på ramme, en teknikk nærmere T-Ford enn billig Citroen anno 2000.... tsk tsk...

Hva er det du snakker om?

 

Panel gaps er tydeligvis vanlig på Jaguar, så da er Jaguar bygget på en teknkikk nærmere T-Ford enn billig Citroen anno 2000?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig å kaste skitt om et annet merke for å forsvare sitt eget. Uberettiget, selvsagt.

Det fins omtrent ingen kommentarer om dårlig fit og finish på Jaguar i-Pace rundt omkring på forumer, med mindre man tar med testkjøretøy med åpenbare mangler. Jaguar tester sine biler først. Et visst annet merke overlater testingen til kundene sine.

Ja, det er den store forskjellen. Det er side opp og ned på ulike Tesla-fora om dette. Dessuten finnes det flere videoer på YouTube. Det hadde det ikke vært om Tesla leverte biler uten skavanker til sine kunder.

 

Utlånsbiler blir ofte behandlet dårlig. Det er ingen som vet om det skjeve panseret ble levert slik fra fabrikken, noe jeg faktisk betviler, eller om det er et resultat av røff behandling av biltestere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen stavelser

 

 

Jeg etterlyste dokumentasjon for påstanden din, ikke replay av påstanden. Fint at du påstår at du har lagt ut dokumentasjon tidligere. Det er i seg selv kun en påstand, og det hjelper ikke meg. (Om at Jaguar har store panel gaps sammenlignet med Tesla, i tilfelle du hadde glemt det). Endret av BippeStankelbein
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det er den store forskjellen. Det er side opp og ned på ulike Tesla-fora om dette. Dessuten finnes det flere videoer på YouTube. Det hadde det ikke vært om Tesla leverte biler uten skavanker til sine kunder.

 

Utlånsbiler blir ofte behandlet dårlig. Det er ingen som vet om det skjeve panseret ble levert slik fra fabrikken, noe jeg faktisk betviler, eller om det er et resultat av røff behandling av biltestere.

Skjevt panser, uten en eneste bulk? Må isåfall være RAMMEskjev bil da. Meget mulig selve ramma er skjev, bilen er jo faktisk bygget på ramme.

 

Og på flere eksemplarer? Har alle vært med på samme uhell, eller er QC litt for slack?

Jeg vet jo ikke, men jeg velger å tippe på den forklaringen jeg finner mest sannsynlig.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjevt panser, uten en eneste bulk? Må isåfall være RAMMEskjev bil da. Meget mulig selve ramma er skjev, bilen er jo faktisk bygget på ramme.

 

Og på flere eksemplarer? Har alle vært med på samme uhell, eller er QC litt for slack?

Jeg vet jo ikke, men jeg velger å tippe på den forklaringen jeg finner mest sannsynlig.

Korreksjon: Ikke skjevt panser, kun festet. Enkelt å justere.

Lenke til kommentar

 

Javel, hr Jaguarsjef. Denne utfordringen forutså jeg og mange andre for flere år siden, og det var bare en bilprodusent som faktisk gjorde noe med det, og bygget egen batterifabrikk.

Dette handler jo ikke bare om produksjon av batterier, men regel rett at det er begrenset med mineraler til batteriene. Og dersom man ikke har tilgang nok på mineralene, hjelper det ingenting med egen bilfabrikk....

 

Så sant man ikke klarer å bevege seg vekk ifra en del mineraler, så vil dette etterhvert ramme mange. 

Slik var det med titanium også. Få gruver (4 stk i verden). Titanium ble omtrent kun brukt til jagerfly, og var veldig dyrt. Men så oppdaget golfindustrien at titanium var veldig bra egnet til å lage køller av. Og etterspørselen økte dramatisk. Prisen også. Men da ble flere gruver drivverdige. Og de åpnet. I dag er prisen på titanium mye lavere!

 

Det er ikke mangel på disse råstoffene på joden, det er bare et spørsmål om pris og konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg etterlyste dokumentasjon for påstanden din, ikke replay av påstanden. Fint at du påstår at du har lagt ut dokumentasjon tidligere. Det er i seg selv kun en påstand, og det hjelper ikke meg. (Om at Jaguar har store panel gaps sammenlignet med Tesla, i tilfelle du hadde glemt det).

Jeg har allerede lagt ut eksempler. Dette er nå i ferd med å ignoreres, forsvares og bortforklares av guttaboys.

 

 

 

Ja, det er den store forskjellen. Det er side opp og ned på ulike Tesla-fora om dette. Dessuten finnes det flere videoer på YouTube. Det hadde det ikke vært om Tesla leverte biler uten skavanker til sine kunder.

 

Utlånsbiler blir ofte behandlet dårlig. Det er ingen som vet om det skjeve panseret ble levert slik fra fabrikken, noe jeg faktisk betviler, eller om det er et resultat av røff behandling av biltestere.

Her skal Teslas panel gaps angripes og krisemaksimeres rundt, mens Jaguars panel gaps skal forsvares og bortforklares.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...