Gå til innhold

Epic-butikkens nyeste fangst inkluderer Obsidians The Outer Worlds og Remedys Control


Anbefalte innlegg

Takk til Epic Store for at de hjelper meg spare penger ett år fremover. Er ikke stort annet å si om den saken, klienten og brukeropplevelsen hos Epic er så dårlig sammenlignet med Steam (og Steam kunne og vært LANGT bedre) at det kunne aldri falt meg inn å åpne lommeboka der.

 

(Edit:) Nå betyr ikke dette at jeg har planer om å stjele spillene som ikke kommer til Steam. Folk som piratkopierer spill er en stor del av grunnen til at vi har brukerfientlig DRM og det prisnivået vi er på i spillbransjen. De som er for piratkopiering uansett grunn kan ta seg en bolle.

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har hatt mange veldig gode tilbud, men de tar seg ganske grovt betalt av de som skal selge spillene sine der.

 

Dette er eneste argumentet folk bruker nå til dags... Folk driter i at spill går opp i pris, men de drar frem høygafflene når utviklere ikke får betalt så godt som dem kan. Jeg er forbruker, ikke utvikler. Jeg vil at ting skal være enklest og billigst for meg selv. Hva angår en utvikler bryr ikke meg noe spesielt. Men når ting ender opp som en ulempe for bare forbrukeren da har ting gått litt feil retning. Hvorfor skal jeg være den som svelger kamelen her for at utviklerne skal få litt bedre betalt? Enten får vi begge svelge hver vår kamel ellers så får det bare være. 

 

Jeg kan lett si at jeg har nok launchere, men det er bare halvveis sant. Jeg kan alltids installere en til, men prinsippielt vil jeg ikke støtte Epic med sin monopolmentalitet. Det å blokkere et så stort antall nye spill fra andre platformer er ikke mindre enn veldig stygt gjort.

Endret av Stormwolf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har ikke noe imot at Steam får konkurrenter, men synes det er mas nok å ha Steam OG Origin installert..

 

Beste hadde vært å hatt én "butikk" installert også kjøpte man spillene der man ville og hadde alle i samme "bibliotek".

Er vel bare å installere noe slikt. Da får man oversikt over alle de forskjellige spillbibliotekene i samme interface:

https://playnite.link/?utm_source=indiekings.com

That is a nice program thx for the tip Vice .P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er eneste argumentet folk bruker nå til dags... Folk driter i at spill går opp i pris, men de drar frem høygafflene når utviklere ikke får betalt så godt som dem kan. Jeg er forbruker, ikke utvikler. Jeg vil at ting skal være enklest og billigst for meg selv. Hva angår en utvikler bryr ikke meg noe spesielt. Men når ting ender opp som en ulempe for bare forbrukeren da har ting gått litt feil retning. Hvorfor skal jeg være den som svelger kamelen her for at utviklerne skal få litt bedre betalt? Enten får vi begge svelge hver vår kamel ellers så får det bare være.

Hva slags kameler er det egentlig du føler at du må svelge i denne situasjonen??
Lenke til kommentar

Hvorfor mener så mange at dette er en konkurrent til Steam? For å trekke en parallell til dagliglivet så kan man sammenlikne Steam og Epic Store med Coop Mega og Biltema. Ja de driver med det samme, de selger ting, men de selger i stor grad helt forskjellige varer. Man går til ett sted for å kjøpe noen ting og til den andre for andre ting. De konkurrerer ikke med hverandre.

 

En konkurrent til Coop Mega er feks. Rema 1000 som selger mange av de samme produktene. Det er her de to kjedene må kjempe mot hverandre (konkurrere) og gi kundene det de vil ha, enten i form av billigere varer, bedre service, bedre lokasjon osv. Det er det som er konkurranse!

 

Hæ? De er til de grader konkurrenter. De selger spill, de selger for det meste de samme spillene, men epic har noen tidseksklusivt. Det er absolutt ikke som mega og biltema, det er eventuelt mer som meny og coop mega.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når man endelig har fått bukt med piratkopiering, så starter man en praksis som skaper nye pirater. Jeg orker ikke enda en butikk. Hater allerede Ubisoft og Origin med tilhørende søppel som må installeres. Jeg har Steam og GOG. Det er de eneste plassene jeg gidder å bruke penger. Hvis noen av spillene jeg ønsker selger seg til fanden så blir jeg å piratkopiere for å statuere et politisk eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Har aldri skjønt dette problemet jeg heller. Jeg starter spillene mine slik jeg har gjort siden 90-tallet, med start-menyen eller snarveier på skrivebordet, det fungerer akkurat på samme måte nå som for over 20 år siden. Hvor spillet kommer fra er like uviktig nå som da. Akkurat nå som da hadde butikkene forskjellig utvalg, eneste forskjell er at nå slipper jeg å forlate huset når jeg kjøper spillene mine og at det jeg vil kjøpe alltid er tilgjengelig. 

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spill som allereie har blitt annonsert til steam, gog osv har fått bygd opp hype hjå mange forbrukere. At epic games dermed syns det er greit å sveipe med seg desse spilla over på sitt eget eksklusivitets-tog, samt at utviklere/utgivere går med på det er direkte ufint overfor nevnte forbrukere.

Moro å sjå at di som er imot egenprodusert eksklusivitet syns epic games sin kjøpeeksklusivitet er heilt greit...

 

Vurderer å kvitte meg med fortnite, epic games er blitt noko uspiselig rusk som eg ikkje vil støtte opp om lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill som allereie har blitt annonsert til steam, gog osv har fått bygd opp hype hjå mange forbrukere. At epic games dermed syns det er greit å sveipe med seg desse spilla over på sitt eget eksklusivitets-tog, samt at utviklere/utgivere går med på det er direkte ufint overfor nevnte forbrukere.

 

Moro å sjå at di som er imot egenprodusert eksklusivitet syns epic games sin kjøpeeksklusivitet er heilt greit...

 

Vurderer å kvitte meg med fortnite, epic games er blitt noko uspiselig rusk som eg ikkje vil støtte opp om lenger.

 

Selv om jeg er imot eksklusivitet på spill til en butikk, så ser jeg ikke helt noe å grunnlag for å synes synd på noen om de har latt seg hype av et spill via steam, og så må kjøpe det en annen plass. Det er bare sutrete småbarn som blir stressa av det. Og til mer kommentarer jeg leser så forstår jeg jo hvorfor epic kaprer eksklusivitet, fordi det er jo pokker umulig å nå frem i bransjen om ikke. Nei jeg vil ikke bruke noe annet enn steam. Ser for meg cartman i South Park sittende foran steam å hyle på moren nå (akkurat dette er ment mot alle som nekter å bruke annet enn steam, ikke han jeg svarer).

Lenke til kommentar

Hvis man ser på de faktiske forholdene og ikke ser seg blind på ordet eksklusiv er det virkelig ingenting å klage på.

 

Ett problem er at det er lett og tenke sammenligning til konsolleksklusiv hvor det er snakk om at kunden kanskje ikke får spilt spillet da de har en annen konsoll, men i dette tilfellet sitter alle kundene på samme konsoll(PC). Det er ingen ekstra utgifter koblet til å bruke flere butikker.

 

Man kan også lett sammenligne med eksklusiv til fysisk butikk, noe som igjen er langt enklere å kritisere da butikken kanskje ikke er tilgjengelig i nærheten av kunden. Men nå er jo bare butikken en bit med programvare, så den er like tilgjengelig som alle andre digitale butikker.

 

Spillet er jo like stort i alle digitale butikker så båndbreddekrava er jo like, kanskje hvis hvis nedlasting i en butikk var veldig rask og den andre veldig treg kunne jeg forstått det, men i dette tilfellet har ingen av butikkene kapasitetsproblemet.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Eg såg fram til Outer Worlds, men når dei velger å støtte opp under den idiotiske trenden med eksklusiver kan dei berre ha det so godt.
 
PS: Eg har ingentinging imot bedre vilkår for utviklere og hadde ikkje blitt forbanna om dei tok inn dei ekstra 15% dei mister hos steam og/eller GOG ved å auke prisen der.

 

Trenger du virkelig å ha alle på auto-start? Holder vel å kun starte opp ved behov?
 
Skjønner ikke denne lojaliteten til en DRM/nettbutikk, altså Steam?

 
Det er akkuratt samme DRM hos Epic som hos Steam. Den einaste butikken som har endra noke på den fronten sia Steam kom i sin første versjon er GOG. For meg handler det uansett ikkje om lojalitet til steam eller DRM løysninger, men valgfrihet som forbruker og et marked med reell konkuranse. Vist alle skal lage eigne launchere eller ha eksklusivitetsavtaler rundt distribusjon er det ingen intensiver igjen for å lage ein bedre tjeneste for kunden då vi uansett må handle på utvikleren/utgiveren sine betingelser.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg såg fram til Outer Worlds, men når dei velger å støtte opp under den idiotiske trenden med eksklusiver kan dei berre ha det so godt.

 

PS: Eg har ingentinging imot bedre vilkår for utviklere og hadde ikkje blitt forbanna om dei tok inn dei ekstra 15% dei mister hos steam og/eller GOG ved å auke prisen der.

 

Boikotter du alle spill som er eksklusive på Steam også, eller gjelder det bare de andre nettbutikkene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Steam har jo vel ikke vært så dårlig at det har trengt konkurranse? Stort bibliotek, mange gode salg ganske ofte. Til og med helge deals. Langt bedre enn noen konkurrent har. Alle kan jo bli bedre naturligvis, men steam har alltid vært bra.

 

Spørs hvem du mener det har vært bra for. For utviklere og utgivere har ikke Steam bare vært en dans på roser. De tar tross alt 30% av fortjenesten på hvert solgte spill. Epic tar 10%. Dette er en ganske vesentlig forskjell, og flere forbrukere bør tenke over hva dette egentlig betyr for utviklere og utgivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...