Gå til innhold

Epic-butikkens nyeste fangst inkluderer Obsidians The Outer Worlds og Remedys Control


Anbefalte innlegg

Du bryr deg ikke om levebrødet til de som lager spillene dine? Ganske stygg og egoistisk tankegang egentlig. Ganske åpenbart spørsmål, men hva skulle du spilt uten utviklerne?

Nettopp. Spill er for meg et luksusprodukt og da kan jeg også ta meg råd til å tenke litt videre i verdikjeden istedet for bare på meg selv.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvem du mener det har vært bra for. For utviklere og utgivere har ikke Steam bare vært en dans på roser. De tar tross alt 30% av fortjenesten på hvert solgte spill. Epic tar 10%. Dette er en ganske vesentlig forskjell, og flere forbrukere bør tenke over hva dette egentlig betyr for utviklere og utgivere.

 

Jeg kan si med en gang at jeg driter loddrett i hva utviklere tjener. Det har ingenting med meg å gjøre. Bryr du deg om produsenten av paracet får så mye som han/hun/det fortjener/kan? Nei, jeg tipper ikke. Dette har akkurat blitt blåst opp i nyhetene og jammen meg er det mange lavpannede som nå har funnet ut at de skal skrike om en sak de aldri før har brydd seg om. 

Lenke til kommentar

Jeg kan si med en gang at jeg driter loddrett i hva utviklere tjener. Det har ingenting med meg å gjøre. Bryr du deg om produsenten av paracet får så mye som han/hun/det fortjener/kan? Nei, jeg tipper ikke. Dette har akkurat blitt blåst opp i nyhetene og jammen meg er det mange lavpannede som nå har funnet ut at de skal skrike om en sak de aldri før har brydd seg om.

Hvem er det egentlig som oppfører seg lavpannet og skriker her? ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan si med en gang at jeg driter loddrett i hva utviklere tjener. Det har ingenting med meg å gjøre. Bryr du deg om produsenten av paracet får så mye som han/hun/det fortjener/kan? Nei, jeg tipper ikke. Dette har akkurat blitt blåst opp i nyhetene og jammen meg er det mange lavpannede som nå har funnet ut at de skal skrike om en sak de aldri før har brydd seg om. 

 

 

Dette får prisen for det dummeste jeg har lest på Diskusjon noen gang. Selvfølgelig bryr jeg meg om lønn og inntekt for dyktige utviklere som vier livene sine til å lage spill jeg verdsetter. Det er jo bare en logisk brist å ikke bry seg om det dersom man setter pris på det de utvikler. Med din logikk kan jo bare du og alle andre piratkopiere alt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørs hvem du mener det har vært bra for. For utviklere og utgivere har ikke Steam bare vært en dans på roser. De tar tross alt 30% av fortjenesten på hvert solgte spill. Epic tar 10%. Dette er en ganske vesentlig forskjell, og flere forbrukere bør tenke over hva dette egentlig betyr for utviklere og utgivere.

 

Dette. At Steam tar hele 30% bare for å være en storefront er helt absurd. Jeg er ikke glad for at Epic kjøper opp exclusives i hytt og pine da jeg vil ha spillbiblioteket mitt samlet mest mulig på ett sted, men jeg skjønner absolutt hvorfor utviklerne velger Epic storen og hadde jeg vært i deres posisjon hadde jeg sikkert gjort det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding


9 Innlegg fjernet grunnet personangrep og avsporing av tråden. Dersom dere opplever trakassering eller føler dere mobbet vennligst send inn en rapport framfor å kommentere.

Våre retningslinjer er krystallklare på det ovennevnte:
Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

  • Flaming og andre former for personangrep er forbudt.
  • Trolling er forbudt. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål.
Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...