Gå til innhold

Dette var de mest solgte bilene i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved at dem senker prisene og dermed marginene? Aksjekursen ble sendt ned 10%. En må stille spørsmål om hvor mye "sustained demand" det er etter Model 3. Har selv aksjer i selskapet ,men det er mulig å være skeptisk til at dem lanserte denne så fort. Er tydeligvis for å øke etterspørsel slik at dem kan holde samme produksjonstakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ved at dem senker prisene og dermed marginene? Aksjekursen ble sendt ned 10%. En må stille spørsmål om hvor mye "sustained demand" det er etter Model 3. Har selv aksjer i selskapet ,men det er mulig å være skeptisk til at dem lanserte denne så fort. Er tydeligvis for å øke etterspørsel slik at dem kan holde samme produksjonstakt.

Vel, eller *øke* produksjonstakten. Noe de holder på med.

 

Det har aldri vært noen hemmelighet at Tesla ville måtte introdusere innstegsmodellene for å ha nok etterspørsel til å levere nærmere 500k Model 3 per år.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ved at dem senker prisene og dermed marginene? Aksjekursen ble sendt ned 10%. En må stille spørsmål om hvor mye "sustained demand" det er etter Model 3. Har selv aksjer i selskapet ,men det er mulig å være skeptisk til at dem lanserte denne så fort. Er tydeligvis for å øke etterspørsel slik at dem kan holde samme produksjonstakt.

Er det «så fort» nå? Alle her inne klager jo på at SR-modellen *aldri* kommer og at Musk derfor er en som ljuger. Tydelig at man ikke kan tilfredsstille alle :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er bare å gi opp, alle ser at nullutslippsbiler *må* ta over for fossile biler på lang sikt. Ikke noe å sutre over, bare å bestille seg en elbil først som sist :)

 

Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet.

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet.

 

Men det er bedre å være med på fremgang, enn å sitte å vente i evigheter. Om alle tenker som du gjør, så ... er vi der vi er nå. Dessverre. Så det er på tide å snu, enten det er marginalt eller mye - alt er bedre en ingenting

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er bare å gi opp, alle ser at nullutslippsbiler *må* ta over for fossile biler på lang sikt. Ikke noe å sutre over, bare å bestille seg en elbil først som sist :)

 

For noe tull. Jeg gleder meg til det at det blir flere el biler her i kina/korea hvor utslippene er et problem for helsen. Har aldri vaert plaget av det i Norge!

 

Batteribiler har mange ulemper i akkurat norge. Alt fra lange distanser til kulden som omfatter stoerste delene av året. Å så produserer Norge olje men importerer el.

 

Ja norge burde vaere sist til å skaffe elbiler men av noen grunn har normenne valgt å betale for å vaere testepiloter for verdens bilprodusenter.

Lenke til kommentar

Nå må vi ikke blande NOx og CO2 når det kommer til klimaforandringene da. Men du har helt rett i lokalmiljøet så er elbilen viktigere der befolkningen er som tettest - naturlig nok. Likefullt så er elbilen svært viktig for å redusere CO2-utslippene globalt

Når det kommer til hele "Norge og olje"-greia som du prater om, så er dette en forandring som må gjøres over stemmeseddelen. Og den sitter langt inn for folk flest, så der kommer vi ikke til å se forandring før olje ikke er bærekraftig lenger. Dessverre  :hm: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For noe tull. Jeg gleder meg til det at det blir flere el biler her i kina/korea hvor utslippene er et problem for helsen. Har aldri vaert plaget av det i Norge!

 

Batteribiler har mange ulemper i akkurat norge. Alt fra lange distanser til kulden som omfatter stoerste delene av året. Å så produserer Norge olje men importerer el.

 

Ja norge burde vaere sist til å skaffe elbiler men av noen grunn har normenne valgt å betale for å vaere testepiloter for verdens bilprodusenter.

Norge har overskudd av strøm som eksporteres. Fartsgrensene er relativt lave, som betyr ganske god rekkevidde. Så det er ting som taler for elbiler i Norge.

 

Men hovedårsaken er at vi er ganske rike og har råd til elbiler. Elbiler er fortsatt dyrere enn fossilbiler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er bare å gi opp, alle ser at nullutslippsbiler *må* ta over for fossile biler på lang sikt. Ikke noe å sutre over, bare å bestille seg en elbil først som sist :)

 

Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet.

Det eksisterer ikke nullutslippsbiler, så da kjøper du heller fullutslupsbiler. Ikke logisk i det hele tatt ?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 


 

Dersom man kan leve av salgstall kun i Norge, så er det vel gledelige nyheter.

 

0.069% av verdens befolkning er neppe nok til å holde elbilsalget i gang i lengden.

 

Men det gjelder ikke bare i Norge, I europa feks er elbil i sterk vekst.

 

 


 

Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet.

 

De er ikke marginalt bedre, i tillegg gjør de langt mer enn å bare "redde miljøet". Her jeg er nå(sør-korea) får jeg daglig EMERGENCY meldinger på mobilen, det er ditt som kommer i fra Kina med vinden. Påtide å få bukt med slikt skit. Heldigvis er det svært poppis i Kina.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dersom man kan leve av salgstall kun i Norge, så er det vel gledelige nyheter.

 

0.069% av verdens befolkning er neppe nok til å holde elbilsalget i gang i lengden.

 

Det er nå så, men M3 var 11. mest solgte bil i US i 2018 med 139 730 solgte. Til sammenligning så solgte den 50 % mer enn første europeiske (VAG produkt) på listen.

 

https://cleantechnica.com/2019/01/03/tesla-model-3-11-best-selling-car-in-usa-in-2018/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...