Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror en litt mer intelligent postprocessing hadde vært bedre på nattbilder, der man lar himmelen forbli mørk. og øker kontrasten litt på resten av omgivelsene sånn at ikke de er uniformt lyse. Jeg liker heller ikke Huaweii bildene så godt, men innser at de får med mer detaljer.

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvorfor folk synes nattmodus på Huawei er så bra. Ja det blir klare bilder med mye detaljer, men det er jo ikke sånn det ser ut når du ser med egne øyne! Når jeg tar bilder,så vil jeg at det skal se ut som det jeg ser med egne øyne, og ikke MYE lysere! Stemningen i bilde blir jo borte i mange tilfeller med.f.eks nattmodus på mate 20pro.

Enig. Huawei-bildet ser kunstig ut. Mister stemningen og blir unaturlig.

 

Hvordan fungerer de to kameraene på forsiden av S10+?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mobilene får trekk for "Du blir ikke helt kvitt Bixby". Dette blir det slutt på.

 

Flere nettsteder meldte den 20. at Samsung vil via en oppdatering la brukerne bestemme hva som skal skje når man trykker på Bixby-knappen.

 

Her fra Samsung Newsroom:

"5 Bixby Key Customization is compatible with the Galaxy S10, and will be available via a software update on previously released Bixby-enabled flagship smartphones running Android Pie OS."

 

https://news.samsung.com/global/in-depth-look-4-more-powerful-more-personal-bixby-on-the-galaxy-s10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ad nattbilder: Med et skarpt og detaljrikt bilde er det enkelt å justere ned igjen lysstyrken, hvis man ønsker. Det er ingen måte å gå motsatt vei for å få et uskarpt og støyete mørkt bilde skarpt. I tillegg fungerer Huaweis nattmodus slik at den som regel ikke gir bevegelsesuskarphet selv om den eksponerer svært lenge. Det opplevde vi flere ganger at S10 ga, selv om den ikke eksponerer like lenge. I mørke omgivelser er det altså like fullt Huaweis nattmodus som fungerer best. Hvis bildene blir for lyse lar det seg enkelt korrigere.

T2000: Ja, du kan velge hva Bixby-knappen skal gjøre for enten kort- eller langtrykk. Men det du ikke velger manuelt for vil fortsatt være Bixby. Dermed er det likevel en fare for at man feilaktiverer Samsungs assistent.

Agentspoon: Vi har ikke målt telefonen, siden vi har prioritert å få så mange brukstimer ut av de to eksemplarene (S10 og S10+) vi har testet som mulig. Både jeg og kollega har lang erfaring med hvor ofte lading må gjøres med Mate 20 Pro vs. eget forbruk. Derfor ble kontrasten tydelig da det for meg var omtrent "same same" med S10+, mens kollega Ole Henrik må lade oftere enn han er vant til.

Rudalhei: Sier heisann til Prisjakt som styrer de oversiktene der. Litt usikker på hvor de har fått 256 fra.

Endret av fjarle
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fortsatt alt for dyr er omtrent på linje med Apple ,og Huawai tett bak med sine idiotiske priser blir vel Xaomi etter hvert Apple, Huawai og Samsung priser seg ut av markedet:! Og jeg kan ikke se noe somer så my å rope hurra for på denne telefonen den er klis like sin forgjenger syntes nå jeg ingen ting fenger meg til å kjøpe denne! 

Endret av Tåka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva sier historien om når Samsung-flaggskip blir billigere etter lansering? 3-6 mnd eller noe? Lyst å kjøpe men 10 spenn blir litt i overkant.

 

Blir ihvetfal veldig billig om det blir Note 7 sagaen all over again ;)

Eller så kan det jo ta en god stund. S9 for.ex gikk ned rundt 2500,- fra Feb til Juni i fjor. Uansett mange gode tlf til halve prisen av S10 som yter minst like bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvorfor folk synes nattmodus på Huawei er så bra. Ja det blir klare bilder med mye detaljer, men det er jo ikke sånn det ser ut når du ser med egne øyne! Når jeg tar bilder,så vil jeg at det skal se ut som det jeg ser med egne øyne, og ikke MYE lysere! Stemningen i bilde blir jo borte i mange tilfeller med.f.eks nattmodus på mate 20pro.

 

I og med at du aktiverer det manuelt på Huawei, så kan du faktisk velge..tenk det!

Lenke til kommentar

I og med at du aktiverer det manuelt på Huawei, så kan du faktisk velge..tenk det!

Ja jeg er jo klar over det, men det virker som om "alle" bare henger seg opp i den nattmodusen (som du velger manuelt) og at den liksom er så topp, uten å tenke på at det blir så lyst at det ser ut som du bruker blitz. Stemningen blir borte og den nattmodusen er egentlig ikke så bra for folk flest som vil ha naturlige bilder.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...