Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var inne i members appen.. men min er på svensk og når jeg kjører igjennom så får jeg beskjed om at dette gjelder ikke mitt land

Jeg gjorde min registrering idag tidlig, og det gikk uten problem. Det hele var på norsk, fikk også svensk side når jeg prøvde på fredag. Men tror det er litt ustabilt, sikkert pga stor pågang eller noe.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg mottok min S10 i posten på fredag, og har så langt vært fornøyd med alt (bortsett fra en ting). Mobilen er fantastisk å bruke og se på, men kamera foran er veldig zoomet inn på snapchat. Jeg leser på nettet at mange har problemer med dette og har klaget det inn. Noen andre som har erfart dette?

Lenke til kommentar

Håper egentlig alltid at det skal være en oppdatering i forumet her, noen erfaringer eller noe, men det at det faktisk er litt stille i helgen er jo faktisk et godt tegn  :) . Forhåpentligvis lite problemer.

Er det noen som har kjøpt S10e her og har erfaringer å dele? Kanskje også gått fra S9/S9+ til S10e?

Lenke til kommentar

Håper egentlig alltid at det skal være en oppdatering i forumet her, noen erfaringer eller noe, men det at det faktisk er litt stille i helgen er jo faktisk et godt tegn :) . Forhåpentligvis lite problemer.

 

Er det noen som har kjøpt S10e her og har erfaringer å dele? Kanskje også gått fra S9/S9+ til S10e?

.

 

Jeg gikk fra Oneplus 6, og må jeg er litt skuffet over at Samsungen sin S10+ ikke er like snappy som Oneplus 6. Men slik har det vært med alle Samsung telefonene jeg har hatt. Siste Samsung jeg hadde var Note 8, også den var laggy og treg i forhold til andre merker. Men med One Ui så er Samsung blitt bedre, men ikke i nærheten til Oneplus 6. Men kamera er veldig bra på Samsung, tar gode bilder. Hadde min Oneplus 6 hatt kamera tilsvarende slik som Samsung hadde jeg aldri byttet telefon. Jeg skiftet mest pga jeg ville bedre kamera og bedre skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Da hadde jeg heller tatt 20% dealen hos power :p

 

Hvilken 20% deal? Hvis du mener med Mastercard, så gjelder det ikke Samsung telefoner uten abonnement.

Lenke til kommentar

Håper egentlig alltid at det skal være en oppdatering i forumet her, noen erfaringer eller noe, men det at det faktisk er litt stille i helgen er jo faktisk et godt tegn :) . Forhåpentligvis lite problemer.

 

Er det noen som har kjøpt S10e her og har erfaringer å dele? Kanskje også gått fra S9/S9+ til S10e?

Jeg kjøpte en s10+ på fredag, jeg gikk fra en iPhone 7+. Veldig fornøyd så langt, har brukt litt tid på å sette opp mobilen slik jeg ønsker å ha den.

 

Jeg har null problemer med fingeravtrykk, men det er kanskje ikke så relevant hvis du skal ha en s10e.

 

Den er veldig snappy i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Topp med alle tilbakemeldinger :). Takk!

Har S10 i bestilling fra komplett.no, så klart forsinket. Mest i tvil om jeg klarer å vende meg til avrundede skjermkanter, så derfor jeg ikke klarer å legge bort tanken på S10e. Så er jeg jo en foto-freak, og har en greie med at jeg ønsker minst mulig ting og tang. Har solgt alt av kameraer og har utelukkende basert meg på mobil som kamera numero uno. Det er vel det som fikk meg til å bestille S10. Skulle gjerne testet begge, men returnerte en iPhone XS og XS Max til komplett.no i fjor høst, og sliter jo nesten med dårlig samvittighet enda.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen spesielle problemer med skjermkanten, men det går vel mye på hvordan man holder mobilen.

 

Jeg bruker kameraet ganske mye på mobilen, merker stor forskjell fra iPhone 7 hvertfall. Men jeg bruker "billige" løsninger med fake bokeh, på iPhone 7+ ble det fort mye iso-støy på de bildene, det er mye bedre på s10 hvertfall.

 

Jeg er fornøyd med kameraet, det er ikke noe revolusjonerende for min del, men det er verdig en toppmodell.

 

Men det erstatter ikke et ordentlig kamera for min del, jeg bruker et m43 kamera hvis jeg skal ut og ta bilder, synes det er et greit kompromiss på kvalitet/størrelse.

 

Ps: jeg var dum nok til å kjøpe sånn clear view cover til mobilen, det var bare det Elkjøp hadde, det er jo totalt ubrukelig når man tar mye bilder. Anbefales ikke. ?

Endret av Bertelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen spesielle problemer med skjermkanten, men det går vel mye på hvordan man holder mobilen.

 

Jeg bruker kameraet ganske mye på mobilen, merker stor forskjell fra iPhone 7 hvertfall. Men jeg bruker "billige" løsninger med fake bokeh, på iPhone 7+ ble det fort mye iso-støy på de bildene, det er mye bedre på s10 hvertfall.

 

Jeg er fornøyd med kameraet, det er ikke noe revolusjonerende for min del, men det er verdig en toppmodell.

 

Men det erstatter ikke et ordentlig kamera for min del, jeg bruker et m43 kamera hvis jeg skal ut og ta bilder, synes det er et greit kompromiss på kvalitet/størrelse.

 

Ps: jeg var dum nok til å kjøpe sånn clear view cover til mobilen, det var bare det Elkjøp hadde, det er jo totalt ubrukelig når man tar mye bilder. Anbefales ikke.

 

 

Takker :)

Hehe :). Clear view er utelukket for min del ja. Har bestilt noen vanlige deksel som beskytter godt. Antar at dekselets utforming har mye å si for hvor lett det er å komme borti kanten også. Og når det er sagt- alt er vanesak. 

 

Ingenting slår et godt kamera, og jeg merker også at jeg gjerne skulle hatt det gamle M43 kameraet mitt, men grunnen til at jeg solgte det var at de bildene jeg stort sett var fornøyd med, var de bildene der jeg kun hadde telefon tilgjengelig og derfor fikk knipset et foto on-the-go. Liker også skjermene på Samsung. Du kan godt si det er "for mye" fargemetning, men det gir jeg blanke i. Jeg liker det.

 

Får vel la bestillingen stå, og forsøke å holde igjen å bestille S10e også. Når hele jobben min handler om å jobbe digitalt, så er det vel ikke ultra-krise å eventuelt beholde både iPhonen og en S10.

Lenke til kommentar

Min mor fikk en grønn Samsung S10e med LED View-deksel i bursdagsgave i går av meg og min samboer og jeg fikk trykket litt på den mens jeg satte den opp for henne. Først vil jeg si at Samsung Smart Switch kombinert med Google sin backupløsning fungerte veldig bra når man overførte data og innstillinger fra Samsung S7´en hennes med kabel.

 

S10e´en føltes veldig god i hånden, jeg sammenlignet den med min svigersøster sin XS siden begge har like stor skjerm og de føltes veldig like i hånden mens S10e´en har en virkelig flott skjerm, ingen notch og topp byggekvalitet for å koste flere tusen mindre enn XS´en. Skulle ønske XS Max´en min har vidvinkel-linse da jeg hadde brukt det mye mer enn telefoto-linsen. Fingeravtrykk-plasseringen på siden var enkel å finne naturlig med fingeren i det du tar tak i mobilen og er nok en vanesak. Jeg satte ikke opp ansiktslås siden fordi min mor jobber fortsatt noen prosent hos tidligere arbeidsgiver, til tross for pensjonisttilværelsen, og deres MDM-løsning tillater ikke aktivering av denne. Tipper det er pga den ikke er sikker nok, som Samsung selv er åpen om, så da blir det kode + fingeravtrykk.

 

Sammenlignet med Samsung Note 9´en jeg brukte fra august i fjor til uti januar i år så føltes mobilen kjapp og grei, jeg brukte ikke Note 9 med One UI/Pie så brukergrensesnittet føltes nytt men ikke noe å klage over.

 

For min mor sin del noe av det viktigste at mobilen har bra kamera og ikke er for stor fysisk sett, så da tror jeg dette er en flott mobil hun kan ha i flere år fremover. Satte i ett 400 GB Sandisk-minnekort jeg har liggende fra en tidligere mobil så da bør hun kunne ta mye bilder av barnebarna og filme i 4K uten å gå tom for plass med det første. Knipset litt bilder med den i går kveld og disse så flotte ut på mobilskjermen og ikke minst må jeg nevne vidvinkel-linsen igjen som jeg virkelig skulle ønske mobilen min hadde.

 

Jeg må innrømme at jeg liker flat skjerm sammenlignet med den buede på S10/S10+, Note 9 med flere da den buede skjermen ikke «gir meg» noe annet enn at det ser ganske stilig ut. Frontkameraet med et lite hull i displayet er fremgang sammenlignet med å ha en større notch, selv om det er litt mer bezel rundt skjermen på denne enn med S10/10+.

 

For prisen er dette en flott mobil, jeg fikk et skikkelig godt førsteinntrykk og skal prøve å få trykket litt mer på den fremover. Min niese spilte Asphalt 9 på den i ca en time i går kveld og batteriet falt rundt 12%. Jeg tipper batteritiden ikke blir så langt unna det min mor var vant med når S7´en hennes var ny, ikke drastisk mye bedre men fortsatt mer enn god nok.

 

En liten generell digresjon om Samsung sine mobiler, jeg skulle jeg ønske vi fikk Snapdragon i Europa. Exynos er ikke dårlig men jeg mener Snapdragon er en bedre allround prosessor, eksempelvis når det gjelder tung grafikk i spill med mer. Men for den gjengse forbrukeren uten teknisk interesse, som min mor, så er Exynos mer enn bra nok.

 

Glemte å ta bilder av mobilen i går men det ligger vel mye bilder av disse spredt rundt på nettsider, forum og Youtube for de som har lyst å se mer av mobilen :)

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...