Gå til innhold

Markedets dyreste mobiler var de mest populære i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror man skal lete lenge etter et annet land der Apple har 6 av 10 telefoner på topplisten. Det forteller jo litt om mentaliten til nordmenn, så får man tolke det som man vil...

Forøvrig; en kommentar til talspersonene i denne artikkelen: Hvor mange flaggskipmodeller/toppmodeller kan en produsent egentlig ha? Dere har jo helt utvannet det uttrykket når dere indirekte påstår at samtlige 6 telefoner fra Apple er flaggskip? Det er vel bare X som er et skikkelig flaggskip er det ikke?

Endret av bakalaka
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dere er gale, folkens. For 3000 kr får dere telefoner som har nesten fullstendig samme kvalitet som de til 10000+. Det er søk etter status som driver dette. Telefonverdens Canada Goose-syndrom.

 

Nei det gjør du ikke. Du får en fullstendig brukbar telefon som vil være god nok på mange områder, men det spares alltid inn på mange punkter. Er gode bilder viktig så strekker ikke de billigste telefonene til mens de dyreste nærmer seg å være gode nok. Skjerm er langt bedre på en dyr telefon om det betyr noe for deg. Du har også trådløs lading på mange av de dyreste.

 

Selv har jeg Nokia 7 plus. Bra nok for min bruk, men kvaliteten vil jeg ikke skryte bra av. Ladeporten er dårlig laget slik at det er svært plagsomt å lade den og det er masse feil med software. Personlig ville jeg ikke ha kjøpt en telefon til 10000, men det å påstå at de billige er like bra blir for dumt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dere er gale, folkens. For 3000 kr får dere telefoner som har nesten fullstendig samme kvalitet som de til 10000+. Det er søk etter status som driver dette. Telefonverdens Canada Goose-syndrom.

 

Det er ingen status å ha en iPhone i Norge. Prøv igjen.

Brukervennlighet derimot, massevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere er gale, folkens. For 3000 kr får dere telefoner som har nesten fullstendig samme kvalitet som de til 10000+. Det er søk etter status som driver dette. Telefonverdens Canada Goose-syndrom.

 

Jeg gikk fra en iPhone 6 til en Motorola G6 Plus og har ikke sett meg tilbake siden.

 

Fantastisk telefon på alle måter. God skjerm, meget gode bilder og brukervennlig.

 

Prisen var nette 2990,- NOK og det må jeg si er en kanondeal for en slik telefon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg gikk fra en iPhone 6 til en Motorola G6 Plus og har ikke sett meg tilbake siden.

 

Fantastisk telefon på alle måter. God skjerm, meget gode bilder og brukervennlig.

 

Prisen var nette 2990,- NOK og det må jeg si er en kanondeal for en slik telefon.

 

Sikkert bra nok til det meste den. Men ikke alle sier seg fornøyd med bra nok. Noen vil ha bedre enn bra nok. Og da koster det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Dere er gale, folkens. For 3000 kr får dere telefoner som har nesten fullstendig samme kvalitet som de til 10000+. Det er søk etter status som driver dette. Telefonverdens Canada Goose-syndrom.

 

Det er ingen status å ha en iPhone i Norge. Prøv igjen.

Brukervennlighet derimot, massevis.

Det er vel ganske vanlig å eie en iPhone i Norge. Og det er lett å forstå. Brukervennlighet er helt på topp,verdens sikreste operativsystem,blokkering for uønsket reklame,kontinuerlige gratis oppdateringer,sømløs i bruk og maskinvare under panseret som overgår alle andre telefoner på nye de X-telefoner fra iPhone. Ta f.eks dette med FaceTime som nå også kan brukes til møtesamtaler mellom 16 telefoner og personer samtidig. Jeg har iPhone X og kan bare si at den er rett og slett rå,helt enkelt! Skal snart kjøpe meg en XS Max?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg gikk fra en iPhone 6 til en Motorola G6 Plus og har ikke sett meg tilbake siden.

 

Fantastisk telefon på alle måter. God skjerm, meget gode bilder og brukervennlig.

 

Prisen var nette 2990,- NOK og det må jeg si er en kanondeal for en slik telefon.

 

Sikkert bra nok til det meste den. Men ikke alle sier seg fornøyd med bra nok. Noen vil ha bedre enn bra nok. Og da koster det.

Vet de fleste som kjøper seg en dyr iPhone hva som er dens sterke sider? En grunn til at jeg ikke orker iOS-enheter er så enkelt som iTunes på PC. Hadde de hatt en annen måte å kommunisere med filsystemet på iOS, hadde jeg antageligvis også foretrukket denne plattformen. En ting jeg vet som iPhone, eller iOS enheter generelt har vært sterke på, er latency i lyd og musikkprogrammer. Samsung derimot, selv toppmodellene har hatt forferdelig dårlig latency, slått av mange billigtelefoner som Motorola moto g3 mot Samsung Galaxy S5, eller Nokia 6.1 mot Samsung Galaxy S9. Har selv prøvd begge opp mot hverandre i samme musikkprogrammer.

 

Programmene er FL Studio Mobile og Caustic 3, bare sånn for å nevne det.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Tror flere enn vi vet leser seg opp på hva som er bra. Jeg personlig krever at en telefon skal ha god lyd, bra kamera både på video og foto, samt ikke være så altfor stor. Så for meg er det egentlig iPhone som sjekker alle de boksene, men jeg har ikke sråd, så jeg må bruke Samsung istedet.

 

iTunes er ikke noe problem for meg, men det er kanskje fordi jeg bruker mac. Har ikke noe erfaring med iTunes på PC da jeg ikke bruker Windows.

 

Og så må man vel anta at folk kjøper det andre sier til dem er bra. Mye tyder på at iPhonebrukere er veldig fornøyd og da er det enkelt å anbefale venner å kjøpe en sånn også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror flere enn vi vet leser seg opp på hva som er bra. Jeg personlig krever at en telefon skal ha god lyd, bra kamera både på video og foto, samt ikke være så altfor stor. Så for meg er det egentlig iPhone som sjekker alle de boksene, men jeg har ikke sråd, så jeg må bruke Samsung istedet.

 

iTunes er ikke noe problem for meg, men det er kanskje fordi jeg bruker mac. Har ikke noe erfaring med iTunes på PC da jeg ikke bruker Windows.

 

Og så må man vel anta at folk kjøper det andre sier til dem er bra. Mye tyder på at iPhonebrukere er veldig fornøyd og da er det enkelt å anbefale venner å kjøpe en sånn også.

 

Du er nok ikke helt alene i den gaten, og sikkert mange flere også.

Selv skulle jeg gjerne valgt iPhone, men av den grunn at den fungerer veldig godt sammen med xSense sitt utstyr for Motion Capture, til å spore og fange opp ansiktet. I tillegg med xSense sine sensorer, så er den i en egen gate for seg, og gir muligheter en tidligere måtte punge ut ganske mye mer for å få innen MoCap.

Siden en av mine krav er dual sim (orker ikke å drasse rundt på en mobil privat og en mobil for firmaet), så er det i så fall Xr og Xs/Xs Max som gjelder. Dessverre blir de alt for dyre for min del også, så da bruker jeg Sony.

 

iTunes er jeg glad jeg slipper på PC, men siden jeg også har tilgang på en Mac, så kan jo bare den brukes for å kommunisere med en eventuell iPhone, så det er ikke så stort problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Penisforlenger til langt over 10 000 kroner!!!???

Tja, du kan komme med sånne «seriøse» innlegg så mye du vil, men man kjøper ofte det man vil ha og har råd til. Å tro at det er noe status eller «penisforlenger» å ha iPhone blir bare litt for barnehagenivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere er gale, folkens. For 3000 kr får dere telefoner som har nesten fullstendig samme kvalitet som de til 10000+. Det er søk etter status som driver dette. Telefonverdens Canada Goose-syndrom.

 

For 3000kr finner jeg absolutt INGEN mobiler som tilfredstiller mine krav. Ofte altfor dårlig display, prosessor og lagring og altfor dårlig kamera osv. Ingenting med status å gjøre.. Har med bruksområde å gjøre.

Kun unge Apple-evangelister som tror det gir status med nyeste iPhone hele tiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yopaz

 

 

Nei det gjør du ikke. ...

 
Godt mulig man får noe krimskrams på en telefon til 10-12 000 man ikke får på en billig-telefon... men android er android. Og kameraet kan vel gjerne være godt på billige telefoner også. Lest denne? (litt gammel, men likevel)
https://www.tek.no/artikler/test-motorola-moto-g5-plus/382539

"Det føles forøvrig ikke så rent lite absurd å sammenlikne kamerakvalitet mellom en telefon til 2800 kroner og en til 7500 kroner."

"På papiret ser det forbausende likt ut det Samsung har puttet i Galaxy S7 og Galaxy S8." (telefoner som VAR toppmodeller; bare man går litt tilbake i tid. Dersom man kan klare seg fint med teknologi som er et par år eldre...).

Jupp, toppmodeller er waste of money...

Endret av Old Wise Man
Lenke til kommentar

Jeg tror man skal lete lenge etter et annet land der Apple har 6 av 10 telefoner på topplisten. Det forteller jo litt om mentaliten til nordmenn, 

 

Ja. Det er akkurat som Gro Harlem Brundtland sa det en gang. "Det er typisk norsk å være god". Så får jo heller de som står for de resterende 40% være tapere uten at vi på liv og død skal mobbe de.

Lenke til kommentar

 

Dere er gale, folkens. For 3000 kr får dere telefoner som har nesten fullstendig samme kvalitet som de til 10000+. Det er søk etter status som driver dette. Telefonverdens Canada Goose-syndrom.

 

For 3000kr finner jeg absolutt INGEN mobiler som tilfredstiller mine krav. Ofte altfor dårlig display, prosessor og lagring og altfor dårlig kamera osv. Ingenting med status å gjøre.. Har med bruksområde å gjøre.

Kun unge Apple-evangelister som tror det gir status med nyeste iPhone hele tiden

Kjøpte nettopp Xperia XZ1 Compact for 2 lapper til min sønn. Kanskje litt gammel, men er jo så og si topp-spekket.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet de fleste som kjøper seg en dyr iPhone hva som er dens sterke sider? En grunn til at jeg ikke orker iOS-enheter er så enkelt som iTunes på PC. Hadde de hatt en annen måte å kommunisere med filsystemet på iOS, hadde jeg antageligvis også foretrukket denne plattformen. En ting jeg vet som iPhone, eller iOS enheter generelt har vært sterke på, er latency i lyd og musikkprogrammer. Samsung derimot, selv toppmodellene har hatt forferdelig dårlig latency, slått av mange billigtelefoner som Motorola moto g3 mot Samsung Galaxy S5, eller Nokia 6.1 mot Samsung Galaxy S9. Har selv prøvd begge opp mot hverandre i samme musikkprogrammer.

 

Programmene er FL Studio Mobile og Caustic 3, bare sånn for å nevne det.

 

Av en eller annen grunn ligger problemene med latency visstnok i Android selv, så dette kommer såvidt jeg har forstått ikke til å bli like bra som iOS i overskuelig fremtid. Nå er det jo svært få som faktisk har nytte av dette.. Har de samme appene som deg, uten at jeg opplever forsinkelsen som noe stort problem der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

Kjøpte nettopp Xperia XZ1 Compact for 2 lapper til min sønn. Kanskje litt gammel, men er jo så og si topp-spekket.

Xperia XZ1 Compact er et fantastisk kjøp til 2000 kroner, som ikke ligger langt bak mange toppmodeller på mange områder. Problemet er skjermen, som i størrelse, oppløsning, pixeltetthet og skjerm-til-kropp prosentandel er omtrent tilsvarende en Samsung Galaxy S3, en 7 år gammel telefon. Det er nok slike begrensninger, spesielt nå for tiden som det er satt så stort fokus på skjermteknologi, som gjør at denne telefonen er uaktuell for de aller fleste. Jeg vil også påstå at det vil lønne seg å kjøpe en dyrere telefon og heller ha den lengre, spesielt da nordmenn nå i gjennomsnitt venter 3 år med å kjøpe ny telefon, da jeg ser for meg at XZ1 vil falle fortere og lengre bak de dyrere modellene når nye telefoner kommer ut i fremtiden.

 

Personlig synes jeg OnePlus 6 og 6T er det beste kjøpet akkurat nå da disse er relativt ny, absolutt like god og til og med bedre enn dyrere modeller på mange områder, og starter på 5000 kroner. Men det kommer selvfølgelig an på hva folk har behov for, og hvis dette er din sønns første smarttelefon (spekulasjon) er 5000 vel mye og bruke ;)

Lenke til kommentar

Xperia XZ1 Compact er et fantastisk kjøp til 2000 kroner, som ikke ligger langt bak mange toppmodeller på mange områder. Problemet er skjermen, som i størrelse, oppløsning, pixeltetthet og skjerm-til-kropp prosentandel er omtrent tilsvarende en Samsung Galaxy S3, en 7 år gammel telefon. Det er nok slike begrensninger, spesielt nå for tiden som det er satt så stort fokus på skjermteknologi, som gjør at denne telefonen er uaktuell for de aller fleste. 

 

Bortsett fra for de av oss som foretrekker at mobilen får plass i lomma  ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...