Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trestein skrev (3 minutter siden):

Uansett faktum er at millionsvis av barn er kjørt rundt i biler uten skjerm mellom setene og om bilen ikke har det er det ikke noen stor sak spør du meg. 

Spørsmålet du stiller om premium utgave er vel mere interessant.Når får man el hengerfeste, skinnseter, soltak som kan åpnes, skikkelig lyddemping, mulighet for å velge ulike farger og materialer på interiør, fler lakk valg , rygge hjelp, tilhenger hjelp, hud osv osv. Alle bilene er jo kliss lik

Pokker meg ikke lett å forstå en grå sten som deg. Prøver å kaste meg under bussen for at jeg har min datter skudd etter grensen du selv satt. Hadde vi diskutert på ekte nå hadde du fått deg en god trykk 16 og sannsynligvis flere. Boomer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (15 minutter siden):

Pokker meg ikke lett å forstå en grå sten som deg. Prøver å kaste meg under bussen for at jeg har min datter skudd etter grensen du selv satt. Hadde vi diskutert på ekte nå hadde du fått deg en god trykk 16 og sannsynligvis flere. Boomer.

Ikke godt å forstå hva du er uenig i. Jeg har overhode ikke noe med hvor grensen går for alder på barn vs om barnesete skal være forover eller bakover. Poenet var at senterskjerm har null for seg så lenge barna er under 5år da skal de sitte med ryggen til skjermen. Det er ikke noe jeg har funnet på

Hvor jeg skulle fått en trykk 16 i fra aner jeg ikke. 

Skrevet
Salvesen. skrev (19 minutter siden):

Bruker utrykket "trykk 16" og kaller andre for boomer. Tror ikke jeg har hørt det utrykket på 40 år. Når det er sagt. Sitter ikke den skjermen veldig lavt og langt til siden for en som sitter i barnesete?

Skrevet
AL123 skrev (35 minutter siden):

Bruker utrykket "trykk 16" og kaller andre for boomer. Tror ikke jeg har hørt det utrykket på 40 år. Når det er sagt. Sitter ikke den skjermen veldig lavt og langt til siden for en som sitter i barnesete?

Måtte google utrykket. Har visst med noe trykkeri greier som var vanlig for 200 år siden. 

Skrevet (endret)
Trestein skrev (42 minutter siden):

Måtte google utrykket. Har visst med noe trykkeri greier som var vanlig for 200 år siden. 

Tydeligvis der det kommer fra. Aldri hørt forklaringen på hva det egentlig betyr og hvor det kommer fra. Ser det er det kraftigste trykket man kunne bruke...

https://sprakradet.no/spraksporsmal-og-svar/trykk-seksten/

https://www.ung.no/oss/371189

Men i dagligtale ville det blitt oversatt med å få seg et kraftig slag, gjerne i ansiktet. 🥊

Helt vanlig i nord der jeg kommer fra, men har jo ikke hørt uttrykket på mange herrens år. Mimre mimre! 🌞

Endret av Snowleopard
La til øverste link

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...