Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok

 

hjelp meg å velge. Jeg klarer ikke

 

bil nr 2. gå all out. Rekkevidde på 2022 P og 2019 LR. Er ikke det ganske lik rekkevidde mellom disse?

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286125898

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=280018084

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810

 

Lenke til kommentar

19 modell er litt "prototype". Mer støy i disse og dårlgere byggekvalitet. 22 føles veldig oppdatert og fresh, godt skrudd sammen Kina bil. Model S blir litt "veteran" i dette gamet. Det er mer en cruiser og bilen er mer gigantisk. Panseret er overdrevent stort. Inne i bilen har du langt mindre utsikt enn i 3 pga høyt dashboard. Jeg ville kanskje ikke valgt noen av de, men det er bare meg. Husk at det er kjøpers marked på mange av disse bilene. Markedet flommer over av model 3 og det er lett å presse prisen 40-50 tusen ned på mange av de. PS- tøff vinterfelg på P3, mye finere enn orginalfelg.

Lenke til kommentar
henrikrox skrev (19 minutter siden):

Ok

 

hjelp meg å velge. Jeg klarer ikke

 

bil nr 2. gå all out. Rekkevidde på 2022 P og 2019 LR. Er ikke det ganske lik rekkevidde mellom disse?

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286125898

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=280018084

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810

 

Jeg vill si jo nyere jo bedre, det er iallefall min erfaring med 16,17,19,21 og 23 modell. Hver intterasjon er hakket bedre på det meste. 

 

Enorm forskjell i pris på disse da? Samt kjørt km etc

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
14 minutes ago, henrikrox said:

Ok

 

hjelp meg å velge. Jeg klarer ikke

 

bil nr 2. gå all out. Rekkevidde på 2022 P og 2019 LR. Er ikke det ganske lik rekkevidde mellom disse?

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286125898

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=280018084

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810

 

Performance har lavere rekkevidde enn LongRange grunnet de store tunge felgene. Smetter du på noen vanlige så er rekkevidden omtrent det samme da det ellers er nesten identisk bil.

2019 har mye dårligere støydemping, og mangler varmepumpe så rekkevidden på vinteren får seg en liten knekk. Men ellers knall bil det og.

Lenke til kommentar

Syntes også den er godt priset sammenlignet med andre P 2022 biler

gamlere og gått lenger

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286681139

 

lol

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286656937

 

osv 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286626571

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286515686

 

 

eneste er vel at det ryktes en model 3 refresh i år. Så potensielt litt fall i verdi

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
henrikrox skrev (6 minutter siden):

dere gjør det ikke akkurat lettere

men ja du får jo 21 lr på ec skilter til 410 000 kr. Men mangler da varme i ratt, ryzen osv. 

fikk pruta ned P bilen til 510

Ryzen og det der er vell det siste jeg hadde brydd meg om. Men, hver sin lyst😅

 

Varme i ratt levde jeg godt i med min 3, men når jeg fikk y og nå S så var det veldig godt likevel..

Lenke til kommentar
henrikrox skrev (1 minutt siden):

Syntes også den er godt priset sammenlignet med andre P 2022 biler

gamlere og gått lenger

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286681139

 

lol

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286656937

 

osv 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286626571

 

 

eneste er vel at det ryktes en model 3 refresh i år. Så potensielt litt fall i verdi

Det er mye morsomt å finne på finn ja😅 lå jo S plaid til 1,5 mill før avgiftene kom og tesla hadde på lager(dog veldig få).

Ja det kommer facelift nå straks, så svarer seg kanskje å vente litt. Samt tesla har fått inn MYE innbytte i desember osv.

Tror ikke facelift blir så stor dog, typisk tesla. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Salvesen. said:

Ryzen og det der er vell det siste jeg hadde brydd meg om. Men, hver sin lyst😅

 

Varme i ratt levde jeg godt i med min 3, men når jeg fikk y og nå S så var det veldig godt likevel..

Er merkbart smoothere å navigere skjermen på de nye bilene med Ryzen. Virker som den kjører låst 60Hz og de gamle Intel Atom baserte kjører 30Hz med stuttering.

Sistnevnte er jo alikevell bedre enn omtrent hva alle andre produsenter har i sine biler da men det er en merkbar forsjell.

Ellers så får man jo tydeligvis ikke Steam på 3\Y så da er det ikke noe annet stort å juble for med å ha Ryzen.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Er merkbart smoothere å navigere skjermen på de nye bilene med Ryzen. Virker som den kjører låst 60Hz og de gamle Intel Atom baserte kjører 30Hz med stuttering.

Sistnevnte er jo alikevell bedre enn omtrent hva alle andre produsenter har i sine biler da men det er en merkbar forsjell.

Ellers så får man jo tydeligvis ikke Steam på 3\Y så da er det ikke noe annet stort å juble for med å ha Ryzen.

Joda, men er det viktig? Altså ift alt annet? Tesla er snappy uansett, eller de veldig gamle modellene er gjerne ikke det lengre men...

Har steam på min, men ikke brukt det. Kanskje tenåringen bruker det i sommer på tur

Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Joda, men er det viktig? Altså ift alt annet? Tesla er snappy uansett, eller de veldig gamle modellene er gjerne ikke det lengre men...

Har steam på min, men ikke brukt det. Kanskje tenåringen bruker det i sommer på tur

For meg som daglig hopper mellom biler med ryzen og uten så er det en irritasjonsfaktor.
Men om jeg aldri kjørte biler med Ryzen ville jeg vært fornøyd med Atomen, så nei vil ikke si det er spesielt viktig.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (6 minutter siden):

For meg som daglig hopper mellom biler med ryzen og uten så er det en irritasjonsfaktor.
Men om jeg aldri kjørte biler med Ryzen ville jeg vært fornøyd med Atomen, så nei vil ikke si det er spesielt viktig.

Ja den kan jeg se! Det samme er nok om en har bil som er bedre og nedgraderer. Da blir det nok irriterende. Som å nedgradere en mobil eller pc.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Salvesen. said:

Ja den kan jeg se! Det samme er nok om en har bil som er bedre og nedgraderer. Da blir det nok irriterende. Som å nedgradere en mobil eller pc.

Ja føles litt slik.
En fordel er at at Atom bilene er raskere å "boote" da. Når man hopper inn så slår skjermen seg på med en gang, hvor det gjerne kan ta noen sekunder på Ryzen. man kan fortsatt sette bilen i gir og slikt mens skjermen er sort så gjør ikke så mye da.

Lenke til kommentar
2 hours ago, henrikrox said:

Jaja ble ikke klokere jeg.

farsken. 

noen som sa til meg at det vil alltid komme noe bedre. Og nyere. 

samme bil koster vel 610 000 ny nå. 100k rabatt. For en 4 måneders gammel bil. Føler jo det er greit. Prøver å si det til meg selv i hvert fall

Generelt er nyere bedre, selv om de gamle ikke nødvendigvis er dårlige.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Salvesen. said:

Ryzen og det der er vell det siste jeg hadde brydd meg om. Men, hver sin lyst😅

 

Det er noe du burde bry deg om. Iallefall hvis du skal beholde den en stund! Til slutt er de fleste bilene Ryzen og da vil antakeligvis MCU2 som er intel atom bli mer og mer sluggish. Slik som MCU1 ble i forhold til MCU2. Ikke gøy med lagg og missing features

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
  • Liker 1
Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og skrev (4 timer siden):

Det er noe du burde bry deg om. Iallefall hvis du skal beholde den en stund! Til slutt er de fleste bilene Ryzen og da vil antakeligvis MCU2 som er intel atom bli mer og mer sluggish. Slik som MCU1 ble i forhold til MCU2. Ikke gøy med lagg og missing features

Da kan den sikkert oppgraderes, om det føles viktig. Jeg har MCU1 på Model   og har ingen planer om å oppgradere. Fungerer helt greit.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (21 timer siden):

da Yoke viser seg å holde svært dårlig kvalitet hvis man ser fra amerikanske brukere (flere som rapporterer om at skinnet flasser og må skifte ut Yoke-rattet).

Typen skinn har jo ingenting med formen på rattet å gjøre? Hvis de har problemer med skinnet på Yoke, hvorfor ikke på dette også? Og har de problemer, så skifter de til samme type skinn.

Det sagt, flott med valgmuligheter. Tesla liker jo egentlig ikke det. Største aberet for min del er ikke formen på rattet, men manglende spaker. Kunne fort funnet på å velge Yoke-ratt om jeg fikk valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...