Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Salvesen. skrev (27 minutter siden):

Ryktene sier at Nederland godkjenner FSD i februar. Samt at dette åpner for at andre EU land kan gjøre det samme kort tid etter 🤞🤞🤞

Hva blir det omregnet til vår kaleder?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jotun skrev (7 minutter siden):

Haha eg sauer Trestein. Full av humor du!

Nå er det vel ganske få som har kjøpt tesla som har hatt tro nok på at de kan få FSD at det er vel et fåtall biler som dette gjelder for- 30%?

• Liker 1
Skrevet

Fikk prøvekjørt både MY og M3 i helgen. Blanding av motorveier og smale veier med masse svinger.  M3 fikk jeg prøvd på glatten også, morsom bil å kjøre, men mangel på blinklysspake var ekstremt irriterende. Hvordan blinker dere ut av rundkjøringer med disse knappene? Helt umulig å ha oversikt over hvor knappene er når en trenger de.

Av de to bilene så synes jeg M3 var klart morsomst å kjøre, men skal jeg kjøpe nå så blir det nok MY. Det virker rett og slett som en mer praktisk bil. Jeg hadde nok blitt godt fornøyd med M3 også, men vet jeg hadde irritert meg på langtur når det skal være folk i baksetet, eller de gangene jeg trenger å fylle bagasjerommet. Jeg satt også litt bedre i MY, men det kan være jeg ikke brukte nok tid på justering av sete i M3.

Skrevet (endret)
5 hours ago, ProphetSe7en said:

Fikk prøvekjørt både MY og M3 i helgen. Blanding av motorveier og smale veier med masse svinger.  M3 fikk jeg prøvd på glatten også, morsom bil å kjøre, men mangel på blinklysspake var ekstremt irriterende. Hvordan blinker dere ut av rundkjøringer med disse knappene? Helt umulig å ha oversikt over hvor knappene er når en trenger de.

Av de to bilene så synes jeg M3 var klart morsomst å kjøre, men skal jeg kjøpe nå så blir det nok MY. Det virker rett og slett som en mer praktisk bil. Jeg hadde nok blitt godt fornøyd med M3 også, men vet jeg hadde irritert meg på langtur når det skal være folk i baksetet, eller de gangene jeg trenger å fylle bagasjerommet. Jeg satt også litt bedre i MY, men det kan være jeg ikke brukte nok tid på justering av sete i M3.

Får jo ordnet spake nå både offisielt og 3eparts så det lar seg løse.

Det er kanske montert allerede om du bestiller en ny Model 3.

Ellers veldig enig. Model 3 er mye morsommere å kjøre men Y er den fornuftige å kjøre..

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (54 minutter siden):

Det er kanske montert allerede om du bestiller en ny Model 3.

Nye Model 3 kommer vel med blinklysspak nå ja. Tesla gav seg på det med å fjerne den spaken. Men er redd jeg kommer til å savne girspaken på rattstammen. Vet jeg savner den hver gang jeg kjører Mazda'en vår.

• Liker 1
Skrevet
nebrewfoz skrev (På 21.11.2025 den 20.55):

Hvordan noen kan få det til å handle om Summon er meg en gåte.

Artikkelen er *veldig* tydelig på at bilen ble fjernstyrt. Allikevel går du ut fra at journalisten har misforstått eller feilsistert. Hvorfor det? 

Skrevet
ProphetSe7en skrev (8 timer siden):

M3 er overraskende trang. Omtrent like lang som min forrige bil, men den er lite romslig til en familiebil å være syns jeg. Og bagasjeluka er liten. Men den ligger paddeflatt på veien og fjæringen er overraskende komfortabel i forhold til jeg forventet. 

Tror jeg er glad for at den har blinklysspake. 

Skrevet
Hanhijnn skrev (11 timer siden):

Nye Model 3 kommer vel med blinklysspak nå ja. Tesla gav seg på det med å fjerne den spaken. Men er redd jeg kommer til å savne girspaken på rattstammen. Vet jeg savner den hver gang jeg kjører Mazda'en vår.

Har en kollega som var veldig giret på tesla Y. Men etter prøvekjøring fant han ut at giring på skjerm og styring av vindusviskere var håpløst. Han kjøpte Mercedes i stedet. Kjøte tilfeldigvis to rimelig lange turer i gamel type tesla y i helgen. Var litt overrasket over at det ikke var plass til 3 kofferter uten å legge ned baksete. Begge sjåførene klagde over fjæring som var så svak at de ikke kunne kjøre i fartsgrense på typisk dårlig norsk vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...