Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
41 minutes ago, Trestein said:

Lånte en bmw for en stund siden. Når jeg startet bilen var min profil der alt. Scannet ingen ting. Tror den må ha brukt telefonen. Har egentlig aldri sjekket hvorfor

Høres jo litt pussig ut? BMW bruker jo også QR koder virker det som.

images(5).jpeg.bb744eaebc09379bc567a98963884a07.jpeg

Får man lånebil fra Tesla er den satt opp på forhånd så bare å hoppe i å kjøre og alt er ferdig satt opp, men leier man en Tesla hos f.eks Hertz må man scanne koden.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overrasket av hvor lite FSD 14 snakk det er i tråden. Jeg startet skeptisk men etter å ha sett timesvis er dette helt sykt!

Det er tilnærmet ingen feil lengre og den håndterer enormt mange situasjoner nå. 

Ser virkelig ut som kun kamera kan fungere... 

• Hjerte 1
Skrevet
Salvesen. skrev (22 minutter siden):

Overrasket av hvor lite FSD 14 snakk det er i tråden. Jeg startet skeptisk men etter å ha sett timesvis er dette helt sykt!

Det er tilnærmet ingen feil lengre og den håndterer enormt mange situasjoner nå. 

Så en film, kjørte bra, men på ene målet landa den på feil parkeringsplass, ergo på feil sted. Men målet var naboparkeringsplassen, men ville krevde et annet valg i siste rundkjøringen. Altså ikke akkurat grov feil, mer en "kartfeil" enn noe annet!

Men vil ikke konkludere med kun en video som basis, og orket ikke bruke tid på masse FSD-videoer i dag...

• Liker 1
Skrevet
kremt skrev (14 timer siden):

Det blir interessant å se om 3 kommer. Den er ganske strippet bla manuelt ratt, stålfelger, setekontroll fra skjermen 10 veis fører 4 veis passasjer. For en redusert pris kan det være aktuelt.

TM3 Standard kommer i hvertfall i USA, så da regner jeg med at den kommer til Europa også.

Skrevet

Skal legge keramisk coating på Juniper I dag. Fireball Angel tears falt valget på. Har noe lagt denne over listene som er så skjøre også uten å få utslag på de? Mine har ikke fått skjolder enda så vil ikke lage det med å legge coating på heller. 

Skrevet
Salvesen. skrev (9 timer siden):

Vanskelig å føle entusiasme når det er helt bingo om jeg klarer å fjernstyre min egen bil rett ut av garasjen eller ikke, og den fortsatt etter fire år skjener mot høyre når hvitstripa mellom påkjøringsfeltet og kjørebanen forsvinner

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
koots skrev (50 minutter siden):

Vanskelig å føle entusiasme når det er helt bingo om jeg klarer å fjernstyre min egen bil rett ut av garasjen eller ikke, og den fortsatt etter fire år skjener mot høyre når hvitstripa mellom påkjøringsfeltet og kjørebanen forsvinner

men så kjører du på helt annen software :) Dog skal AP over på FSD software på versjon 14 så vi kan jo håpe at det kommer her hjemme og at ikke vegvesenet eller noen andre setter en stoppe for forbedring.. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (10 timer siden):

FSD har nok skuffet svært mange som betalte DYRT for det på tidlige Tesla'er. Prisen var så avskrekkende, og tilbakemeldingene så dårlige at det har vært helt utelukket for vår del. Også EAP lider mye av samme skjebnen. Ergo har det blitt et ikke-tema.

Men nå skal alt bli så mye bedre visstnok. Well, the proof is in the pudding. Om FSD skal bli et aktuelt tema igjen her kommer helt ann på hvordan Tesla velger å implementere det. Hvis prisnivået havner noenlunde på samme nivå som før, bare glem det. Uaktuelt. Men hvis det kommer som en OTA-oppdatering av AP så kan man vurdere  det til en gunstig pris. Men den prisen MÅ være gunstig, for nå har folk vent seg til å greie seg helt fint uten FSD, så det gjør terskelen for FSD ekstra høy.

Så vi venter i spenning på hvordan Tesla vil implementere dette. Har du noe info/rykter?

• Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (4 minutter siden):

FSD har nok skuffet svært mange som betalte DYRT for det på tidlige Tesla'er. Prisen var så avskrekkende, og tilbakemeldingene så dårlige at det har vært helt utelukket for vår del. Også EAP lider mye av samme skjebnen. Ergo har det blitt et ikke-tema.

Men nå skal alt bli så mye bedre visstnok. Well, the proof is in the pudding. Om FSD skal bli et aktuelt tema igjen her kommer helt ann på hvordan Tesla velger å implementere det. Hvis prisnivået havner noenlunde på samme nivå som før, bare glem det. Uaktuelt. Men hvis det kommer som en OTA-oppdatering av AP så kan man vurdere  det til en gunstig pris. Men den prisen MÅ være gunstig, for nå har folk vent seg til å greie seg helt fint uten FSD, så det gjør terskelen for FSD ekstra høy.

Så vi venter i spenning på hvordan Tesla vil implementere dette. Har du noe info/rykter?

det blir ingen endring i pris for AP brukere, de kvitter seg bare med gammel kode. En får ikke FSD, en får AP men på ny software. Altså ingen ny funksjonalitet, bare bedre AP :)

Skrevet
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

det blir ingen endring i pris for AP brukere, de kvitter seg bare med gammel kode. En får ikke FSD, en får AP men på ny software. Altså ingen ny funksjonalitet, bare bedre AP :)

Det høres jo oppløftende ut. Spennende! Bare å glede seg da!

Det er den type ny funksjonalitet som kun Tesla tilfører eksisterende biler, og mye av grunnen til at jeg digger Tesla. ☺️

• Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Det høres jo oppløftende ut. Spennende! Bare å glede seg da!

Det er den type ny funksjonalitet som kun Tesla tilfører eksisterende biler, og mye av grunnen til at jeg digger Tesla. ☺️

Ja, er bare redd europa/Norge kødder det til å ikke tillater FSD kode for AP i Norge, slik at vi er stuck med den gamle AP koden som "ingen" fikser og er full av bøgs. 

Skal bli spennende å se når de får "FSD AP" i Nord amerika iallefall og se tilbakemeldingene. Kan ikke forstå annet enn at det blir en helt annen verden. Dog er det nok lite igjen av folk der borte som ikke betaler for full FSD så bra som det har blitt. 

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (11 timer siden):

Ikke alt som går på skinner på denne heller. 

Skrevet
oophus skrev (13 minutter siden):

Ikke alt som går på skinner på denne heller. 

nei det er det vell ingen som sier, men etter mange timer med video ser det ut til å være en god uppgrade i det minste :) 

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

nei det er det vell ingen som sier, men etter mange timer med video ser det ut til å være en god uppgrade i det minste :) 

Syns jeg ser det samme hver gang det er en oppdatering. Hauserne er kjapt ute med "hausing" før man lander som normalt litt senere. 

https://x.com/DevinOlsenn/status/1975644345064956071

Ghost breaking er tydeligvis skikkelig tilbake på V14. 

Endret av oophus
Skrevet

Så lenge det er underholdning i videoer er de langt fra målet. Vi normenn har en alvorlig krasj med personskade hver 100 million km, Kjører bilen i snittfart på 50km/h vil man måtte se fsd videoer uten fører inngrep i 2 millioner timer eller 230 år før en alvorlig ulykke med FSD. 

Waymo skal ha logget 150 millioner km uten dødsulykker, men de har fremdeles ikke slått en gjennomsnitts norsk bilist. Tar man bort dødsulykker på landevei på alslags føre blir talkene enda verre for selvkjøring

• Liker 2
Skrevet
oophus skrev (17 minutter siden):

Syns jeg ser det samme hver gang det er en oppdatering. Hauserne er kjapt ute med "hausing" før man lander som normalt litt senere. 

https://x.com/DevinOlsenn/status/1975644345064956071

Ghost breaking er tydeligvis skikkelig tilbake på V14. 

Jeg synes det var omvendt i starten av 14. Det kom en del dårlige tilbakemeldinger som nevnte ghost breaking. Men når brukerene hadde fått brukt det en periode kom det en masse gode ting frem selv om det er noen negative som økt bremsing som nevnt. Men også mange gode som overgår det og forhåpentligvis blir de negative tingene tatt tak i de neste versjonene

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det var omvendt i starten av 14. Det kom en del dårlige tilbakemeldinger som nevnte ghost breaking. Men når brukerene hadde fått brukt det en periode kom det en masse gode ting frem selv om det er noen negative som økt bremsing som nevnt. Men også mange gode som overgår det og forhåpentligvis blir de negative tingene tatt tak i de neste versjonene

Er nok et stykke igjen til godkjenninger for robotaxier. 

Skrevet
oophus skrev (Akkurat nå):

Er nok et stykke igjen til godkjenninger for robotaxier. 

Det er det nok. Det virker dog som FSD posisjonerer seg mot nivå 3 med 14. En del nye "warnings" som vær litt mer oppmerksom etc når ting er uforventet. Men skjer nok ikke med det første det heller. 

Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Det er det nok. Det virker dog som FSD posisjonerer seg mot nivå 3 med 14. En del nye "warnings" som vær litt mer oppmerksom etc når ting er uforventet. Men skjer nok ikke med det første det heller. 

Jeg syns Tesla burde supplementert bilene med en ordentlig HUD for slikt. Det blir litt masete og rart at slike advarsler skal forekomme på en skjerm som tvinger øynene bort fra veiene i øyeblikket systemet er høyst usikker. 

Skrevet
oophus skrev (Akkurat nå):

Jeg syns Tesla burde supplementert bilene med en ordentlig HUD for slikt. Det blir litt masete og rart at slike advarsler skal forekomme på en skjerm som tvinger øynene bort fra veiene i øyeblikket systemet er høyst usikker. 

Ja ikke uenig i det. Med returen av blinklys så er det jo håp selv om Tesla/Elon har vært negativ til HUD i all tid så kan de åpenbart endre mening 😛

Jeg hadde ikke hatt noe i mot det iallefall. 

Men helst burde biler gå vekk i fra "pling plong" og bare ha stemme styring. Altså isteden for "pling plong" så sier bilen at du må være oppmerksom. Gjerne med ett kjent pling i starten for hurtig gjennkjenning. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...