Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Iterion skrev (12 minutter siden):

Da har det kommet ut! 

Oh no, de kaller nå den 'vanlige' premium 😂 hylekoret kommer til å klikke, Tesla er jo opplyst og vedtatt ikke Premium 😂

Ellers ser den jo bra ut! Må si det. Men til 40k USD er det for dyrt.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Kommer denne til Norge da? Ser den ikke på siden ennå hvertfall. Range er gått ned til 321 miles fra 363 på den vanlige. Får heller ikke autosteer kun tacc og sikkerhetsfunksjoner. Men hvis den kommer vil den trolig koste ca 45 tusen mindre

1759862182122-png.1159711

Skrevet
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Oh no, de kaller nå den 'vanlige' premium 😂 hylekoret kommer til å klikke, Tesla er jo opplyst og vedtatt ikke Premium 😂

Ellers ser den jo bra ut! Må si det. Men til 40k USD er det for dyrt.

Hehe sant 😂

kremt skrev (6 minutter siden):

Kommer denne til Norge da? Ser den ikke på siden ennå hvertfall. Range er gått ned til 321 miles fra 363 på den vanlige. Får heller ikke autosteer kun tacc og sikkerhetsfunksjoner. Men hvis den kommer vil den trolig koste ca 45 tusen mindre

1759862182122-png.1159711

Vi får se, antar at den gjør det og at de endrer på modelltypene på nettsiden for oss også i så fall. 

Skrevet
Just now, Iterion said:

Hehe sant 😂

Vi får se, antar at den gjør det og at de endrer på modelltypene på nettsiden for oss også i så fall. 

Kommer nok oppdatering på den norske nettsiden og etterhvert.
Og nytter nok ikke å spørre noen som jobber hos Tesla om denne bilen heller før om noen dager for de får ikke vite slike ting rett før resten av verden gjør det. Mulig det må være slik for å hindre lekasjer.

• Liker 3
Skrevet
Complexity skrev (2 minutter siden):

Kommer nok oppdatering på den norske nettsiden og etterhvert.
Og nytter nok ikke å spørre noen som jobber hos Tesla om denne bilen heller før om noen dager for de får ikke vite slike ting rett før resten av verden gjør det. Mulig det må være slik for å hindre lekasjer.

Er nok mest ift USA time. Husker når jeg kjøpte sist bil, da var ikke nettsidene oppdatert ift rentekampanje pga det ble gjort av noen på US kontoret og de sov:p 

Skrevet
kremt skrev (3 minutter siden):

Blir ganske ribbet, ingen sub, ikke radio

1759865429485-png.1159737

Sant, men kan jo kanskje være aktuelt for de med litt stramt budsjett og som ikke har behov for FM/AM og alle 15 speakers hehe. Radio kan de jo uansett få hørt på via BT hvis man vil. Mer usikker på om det er store forskjell på kvalitet på interiør og evt understellet på bilen. 

Skrevet (endret)
7 minutes ago, Sjørøver said:

Hvordan fungerer grok I tesla? Får man brukt det til noe fornuftig? 

Om det fungerer tilsvarende gemini så er det veldig praktisk ja. Bruker Gemini på klokken min sikkert 10 ganger hver dag, Kan jo spørre om alt mulig man lurer på og får svar med engang.

Får jeg det i bilen slipper jeg å holde klokken til øret mens jeg kjører for å høre hva den sier 😛

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (1 minutt siden):

Om det fungerer tilsvarende gemini så er det veldig praktisk ja. Bruker Gemini på klokken min sikkert 10 ganger hver dag, Kan jo spørre om alt mulig man lurer på og får svar med engang.

Får jeg det i bilen slipper jeg å holde klokken til øret mens jeg kjører for å høre hva den sier 😛

Tesla blir veldig mye mer aktuelt om jeg kan ha en seriøs samtale med grok. Den er så sinnsykt bra nå. En enorm hjelp til det meste. 

• Liker 1
Skrevet

Video som går gjennom de fleste endringer

Er litt fasinert av at bilen fortsatt har samme glasstak som de andre, men den har taktrekk over for at det skal virke billigere? 😅

• Liker 2
Skrevet
Complexity skrev (26 minutter siden):

Video som går gjennom de fleste endringer

Er litt fasinert av at bilen fortsatt har samme glasstak som de andre, men den har taktrekk over for at det skal virke billigere? 😅

Hehe sant det. Personlig så hadde jeg aldri kjøpt den der, men jeg kan se for meg at den blir det i andre land enn Norge. 

Skrevet (endret)
8 hours ago, Iterion said:

Hehe sant det. Personlig så hadde jeg aldri kjøpt den der, men jeg kan se for meg at den blir det i andre land enn Norge. 

Ja det var ganske snevre greier.

Samme fyren har og video av nye Model 3 standard, og den har både glasstak, orginal frunk og Matrix lys som den dyrere utgaven.

Kan være det endres på sikt da

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (8 timer siden):

Merkelig opplegg... Men ser de beholder noenlunde samme takhøyde, så da er det ikke veldig ekstra (lyd)isolerende.

Skrevet
Iterion skrev (8 timer siden):

Syns den kan være en god "entry mode" Tesla, for folk som aldri har hatt en Tesla før. De kommer neppe til å savne det som mangler i forhold til de dyrere modellene. Håper prisen blir lav nok i Norge og Europa, da kommer denne til å selge bra.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Nimrad skrev (32 minutter siden):

Merkelig opplegg... Men ser de beholder noenlunde samme takhøyde, så da er det ikke veldig ekstra (lyd)isolerende.

Ser 2 fordeler med å beholde glasstaket utvendig. 1 - minimal endring av produksjonslinjen = billig for Tesla. 2 - ser mer ut som en vanlig Tesla utenfra = det "lyser ikke" Temu-Tesla av den.

Men savner enda den 25000 dollar Tesla'en som Musk annonserte for noen år siden. MY Standard kan ikke erstatte den.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (2 minutter siden):

1 - minimal endring av produksjonslinjen = billig for Tesla

Jeg kan ikke forestille meg at det er verdt det i kroner og øre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...