Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (23 minutter siden):

Ikke helt min stil, men sota lysbar var litt kult.

Forstår ikke de som bruker 30-40 tusen på wrap og velger en helt vanlig kjedelig farge..

Det er jækli dyrt når det skal av også. Hadde en bil som var foliert med 3m folie og når den ble tatt av så ble det lakk skader for 55000kr. Skal aldri mer kjøpe foliert bil og skal aldri i verden foliere egen utenom stein sprut soner. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Hvordan tror du mørkleggingsfolien påvirker oppfyllelsen av de tekniske kravene til parklysene? Parklys er der for en grunn. De følger nok et sett med internasjonale krav.

Hvis mørkleggingsfolien oppdages på EU-kontroll så er jeg rimelig sikker på at det blir en 2-er feil på samme måte som når matte reflektorer, feil lysinnstilling eller gåen pære gir 2-er feil. Skjer det en ulykke og forsikringsselskapet skjønner at folien har bidratt til å redusere parklysets funksjon på en sånn måte at det kan ha bidratt til ulykken så må man regne med å få avkortet utbetaling.

Jeg synes det er bekymringsverdig at det ikke ringer noen bjeller når man lar estetikk gå foran trafikksikkerhet. Da mangler det en skrue en plass etter min mening.

• Liker 1
Simen1 skrev (Akkurat nå):

Hvordan tror du mørkleggingsfolien påvirker oppfyllelsen av de tekniske kravene til parklysene? Parklys er der for en grunn. De følger nok et sett med internasjonale krav.

Hvis mørkleggingsfolien oppdages på EU-kontroll så er jeg rimelig sikker på at det blir en 2-er feil på samme måte som når matte reflektorer, feil lysinnstilling eller gåen pære gir 2-er feil. Skjer det en ulykke og forsikringsselskapet skjønner at folien har bidratt til å redusere parklysets funksjon på en sånn måte at det kan ha bidratt til ulykken så må man regne med å få avkortet utbetaling.

Jeg synes det er bekymringsverdig at det ikke ringer noen bjeller når man lar estetikk gå foran trafikksikkerhet. Da mangler det en skrue en plass etter min mening.

jaja slapp av jeg postet bare ett bilde og sa jeg synes det så bra ut, jeg har ikke gjort dette til min bil. 

Jeg har aldri skrudd av hovedlykt ved parkering, det er kanskje ett større problem men jeg blir iallefall sett med eller uten folie på parklysene. 

Slapp nå litt av da, det er trossalt 17 mai.. 

• Liker 2
Simen1 skrev (1 time siden):

Du fremstår litt sutrete Simen.

Uten at eg helt klarer å forstå hva som trigger behovet i akkurat denne settingen.

En stakkar sier at soting av led bar må vurderes. Og da har han automatisk en skrue løs? Vil anta at den vurderingen kan avdekke at det ikke er lurt. Men neida.... Idiot. Automatisk.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Jotun skrev (2 minutter siden):

Du fremstår litt sutrete Simen.

Uten at eg helt klarer å forstå hva som trigger behovet i akkurat denne settingen.

En stakkar sier at soting av led bar må vurderes. Og da har han automatisk en skrue løs? Vil anta at den vurderingen kan avdekke at det ikke er lurt. Men neida.... Idiot. Automatisk.

Nå ble jeg både en stakkar og en stakkar med en skrue løs 😛 Pokker ikke lett å like biler altså, da er det over og ut 😛

• Liker 1
  • Hjerte 1
Syar-2003 skrev (50 minutter siden):

Foliere lys/"lykteglass" med film eller spray/toning (uansett type) er ikke lov i Norge hverken foran eller bak på kjøretøyet.

Er det lov å sote en sånn ledbar montert i ettertid?

Og hvor går evt grensen for lys som ikke "teller med"?

Spør fordi eg lurer da eg kunne antatt at den ledbaren i midten her ikke teller med på en måte. Samme om man ønsker å dekke over slike stygge tvers over lys bak på bilen. Det kan jo åpenbart ikke være et krav å ha slike siden mange biler ikke har det. Men sånn egentlig tenker eg det har med hva på bilen skal ha?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jotun skrev (2 minutter siden):

For alt vi skulle brydd oss kunne du tenkt å gjøre dette på en bil i et land der dette er helt lovlig.

Jepp, og som du sier jeg la det som en vurdering der lovlighet helt klart er en del av kriteriene samt sikkerhet. Men skruen har vist løsna helt om en sjekker med Simen allerede da 😛

EDIT: Litt som skruene på den ihelkjørte gen1 model S hen kjøpte og ble overrasket over at skruene ikke satt bom fast 😛Sorry, klarte ikke holde meg. Useriøst men not sorry 😛

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...