Gå til innhold

Ethernet nettkabel


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde han orket å pinge den så kan man jo lese av hvor grove disse pakketapene i den gule kabelen faktisk utgjør.
 
Nå tok jeg den. Han ønsket å vente til påske med test av sin påskegule kabel  :wee:
 
Det måtte jo ha vært knall å prøve å streame han her over den kabelen:
 

 

Gullkommentar under video også:

 

Gullars bestemmer seg for å rømme, men kollapser heller bare under et bord, og har syredrømmer hvor han rusler rundt i Bergen. Hvor genialt er ikke dette.. Jeg har nesten ikke ord. Gullars++

 

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med all respekt, jeg har nettopp fått fikset Laptop vi bruker.

 

Så pinge fra ruter har jeg ikke fått gjort enda...

 

Jeg skal også på Kjell og kjøpe en skjermet bedre framtidsikker cat rimelig og lang til Viasat Samsung boksen.

 

Jeg er nok litt overtroisk pga at Streaming fra hi-Rez mobil og Spotify lyder greit mye bedre enn før, og ja det er mulig gule er delvis defekt.

 

 

Jeg kan pinge i ruters program, men det er som jeg husker lite detaljert.

 

Så om man pinger mer detaljert fra Laptop så trenger jeg litt info om dette.

 

Tror det er Windows 7 på den laptop jeg bruker nå.

 

 

Spotify hakket aldri med gul Cat5, men det hendte den hang seg opp.

 

Men lydkvalitet var dårligere, og jeg vet ikke hvorfor.

 

Etter Supra Cat8 null frys, og null hakking på Netflix, og lyd streamet hi Rez fra mobil til ruter er helt rått nå..

 

Før var det labert.

 

Jeg forstår deres skepsis, jeg kjøpte Supra fordi jeg er velkjent og trygg på merket, og fordi jeg syntes det var rimelig.

 

Men jeg tror Kjell standar sikkert virker bra også, kanskje like bra.

 

 

Så jeg tror gule var delvis defekt, og jeg kunne sikkert kommet unna med en 50kr billigere kabel.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg bruker nesten aldri laptop lenger, bare enkelte ganger til printing osv.

 

Streameren er knøttliten og funker bedre, så om det er et pingeprogram på Android så er det enklest.

 

Pga at det er knotete å sette Laptop på gulv eller på tv benk.. pga at cat5 gulars ikke er så lang og ikke kan rettes ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke fått skaffet meg tastatur ennå..

 

Men jeg kjøpte en rimelig 3m SSTP CAT 6a som jeg byttet til Samsung HD Viasat Cat5 utp gratis.

 

Igår så jeg på Barcelona-Liverpool.

 

Tv og HD boks gikk rett til kampen.

Før har jeg måttet vente ganske lenge for at On Demand HD skal laste ferdig... Slapp dette nå,

 

Pris for kabel var 129kr på Kjell.

 

Og jeg kjøpte denne fordi Hembiobutiken anbefalte å kun kjøre skjermet, fordi det ikke er bra å blande... Sikkert pga jord

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele tråden, men du kan ha en defekt kabel uten at det vises tydelig. Hadde en 1Gbit kabel som bare ga 100Mbits, selv om den ble klippet og skiftet ut plugger, to ganger, både uskjermet plugger og skjermet. Og ingen problemer på fysiske laget. 

Ble til å lage en ny kabel fra samme rull som den kom fra og den var helt fin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva ble brukt til avspilling via spotify? En receiver med spotify innebygd? Via app på telefon og trådløst mot receiver? Via PC som var kablet til receiver?

 

Hvor ble denne ethernet kabelen koblet? Mot routeren? Fra hub/switch i routeren til receiveren? Til PC?

 

 

Uansett dreier nok dette seg veldig enkelt om at du hadde forhold tidligere som gjorde at "Very high" ikke ble aktivert. Det du beskriver av forbedringer er ting man nettopp får når "Very high" får kjørt.

 

Uansett er "Very High" kvaliteten på Spotify ganske ålreight, men mange kobler så dette til bilstereo med lavkvalitets BT og foringer igjen mulig kvalitet. Derfor har jeg alltid en god AUX kabel liggende i bilen.

 

En annen ting om du bruker App på tablet eller telefon er å sørge for at "Spotify Equalizer" er avslått og det samme med normalisering av volum. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva ble brukt til avspilling via spotify? En receiver med spotify innebygd? Via app på telefon og trådløst mot receiver? Via PC som var kablet til receiver?

 

Hvor ble denne ethernet kabelen koblet? Mot routeren? Fra hub/switch i routeren til receiveren? Til PC?

 

 

Uansett dreier nok dette seg veldig enkelt om at du hadde forhold tidligere som gjorde at "Very high" ikke ble aktivert. Det du beskriver av forbedringer er ting man nettopp får når "Very high" får kjørt.

 

Uansett er "Very High" kvaliteten på Spotify ganske ålreight, men mange kobler så dette til bilstereo med lavkvalitets BT og foringer igjen mulig kvalitet. Derfor har jeg alltid en god AUX kabel liggende i bilen.

 

En annen ting om du bruker App på tablet eller telefon er å sørge for at "Spotify Equalizer" er avslått og det samme med normalisering av volum. 

 

 

Jeg har ikke EQ mulighet på P10 huawei... 

 

Jeg har den på Loud enviroment.. Også bruker jeg Sony UHP-H1 til å spille av spotify connect på anlegget. For de som ikke kjenner den så er det den første modellen som Sony X1000ES og Sony X800 er bygget på.

 

Da brukes Mobil bare som kontroll og musikken er via Ruter til Sony.

 

 

Jeg har alltid hatt kvaltet på høyeste bitrate og very high på justering.. Helt siden jeg kjøpte abonemang..

 

Men lyden i anlegget ble aldri bra før Supra.....

 

Det KAN være en delvis defekt kabel, men det er det mange flere enn jeg som har.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke EQ mulighet på P10 huawei... 

 

Jeg har den på Loud enviroment.. Også bruker jeg Sony UHP-H1 til å spille av spotify connect på anlegget. For de som ikke kjenner den så er det den første modellen som Sony X1000ES og Sony X800 er bygget på.

 

Da brukes Mobil bare som kontroll og musikken er via Ruter til Sony.

 

EQ i Spotify appen under settings - advanced, ikke på telefonen. :)

 

Mange har ved en feil slått på EQ under advanced i Spotify settings samt også volume normalizing. Ellers så av alt som kan endre/påvirke lyden fra enhetene dine før det kommer til anlegget.

 

Så Sony UHP-H1 har Spotify Connect så kjører du HDMI fra Sonyen til Receiveren? Samt bruker mobilen kun som Spotify Remote. Noen telefoner har likevel litt "farget lyd" på minijack utgangen så man må undersøke det.

 

Den enkleste måten å teste kvalitetsforskjeller på er som regel kabel fra telefon (med all lydjustering slått av) rett i receiveren.

 

 

 

 

 

Ellers ift. P10

Huawei P10 - Use sound equaliser

Home   >  Tips   >  Huawei P10   >  Use sound equaliser

 

Android now comes with a sound Equaliser so you can adjust your bass and treble.

Simply open a music file using the Music Player App or just open the App.

Then press More in the top right and choose Settings – SoundAlive and then select Custom.

Then simply move the sliders or dials to adjust the bass and treble.

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

EQ i Spotify appen under settings - advanced, ikke på telefonen. :)

 

Mange har ved en feil slått på EQ under advanced i Spotify settings samt også volume normalizing. Ellers så av alt som kan endre/påvirke lyden fra enhetene dine før det kommer til anlegget.

 

Så Sony UHP-H1 har Spotify Connect så kjører du HDMI fra Sonyen til Receiveren? Samt bruker mobilen kun som Spotify Remote. Noen telefoner har likevel litt "farget lyd" på minijack utgangen så man må undersøke det.

 

Den enkleste måten å teste kvalitetsforskjeller på er som regel kabel fra telefon (med all lydjustering slått av) rett i receiveren.

 

 

 

 

 

Ellers ift. P10

 

Nope ikke på min huawei, er ikke noe EQ der, tror du ser på feil mobil.

 

Å koble Mobil til forsterker er jeg ikke interessert i, har ikke behov for det. Men jeg kobler faktisk av og til mobil med Wifi, og det lyder fantastisk særlig hi-Rez og flacs etter at jeg byttet til Supra....

 

 

Og dette kom etter Spotify rantet mitt... Derfor har netttkabler noe å si, samtidig som at jeg hadde krappy delvis defekte kabler....

 

 

Men det er det mange med meg som har,  så er greit å bytte ut om man hører på et helt greit anlegg.

Lenke til kommentar

Hvorfor må jeg sjekke jack dac i mobilen? Mobilen lyder fantasktisk i BW headphones og in ears.... Ikke feil eller noe å sette fingeren på, bare korrekt.. Den har en DTS typ dsp sak i chipset fra Yamaha og HK.

 

Jeg bruker mobil som kontroll ja via Wifi, og musikken går ikke fra wifi men fra nettet dvs via Supra.

 

Wifi er skrudd av, jeg anbefaler å skru av om det ikke er lagelig langt til ruter.  Endel veldig dyrere produkter har bra wifi-lyd, men ikke så mange av de...

Lenke til kommentar

Ny oppdatering merk dette var en "frisk" med unntak av eventuell laber byggkvalitet, gratis lang Cat5 kabel.

 

Den nye "billige" Cat6a SSTP fra Kjell har fjernet all venting på On demand Viasat tjeneste. Og jeg kunne gå rett til Liverpool kampen... Som forøvrig var en helt sinnsykt spennende kamp...

 

Før ventet jeg ca 2-3? Minutter på lasting viasat

 

 

Har byttet fra "fucked up freebie" Gulars Cat5 til Supra på Streameren også.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...