Gå til innhold

Boikott Kina


Anbefalte innlegg

For meg er det er mange grunner til å unngå Kina, så mye som mulig. All ekspertise som nå er i kina, kom fra Vesten, selv i dag betaler de Europa vanvittige summer for den Ekspertisen de ikke har, foreløpig.

Fremme europeisk, og bistå den europeiske økonomi.

Fremme demokratiske Uland, av åpenbare grunner.

Unngå at ett tyrannisk regime tar over verden og menneskeheten. :)

 

Men den beste grunnen er kanskje dette:

De 80% positive stemmene for systemet, er det falskt, motivert, tvunget, eller ekte?

Er det ekte så må det kinesiske folk kraftig undervurdere hva som skjer i Kina og hva det betyr.

Er du bekymret for en mulig fremtid ledet av en diktator? Jeg er

Kina er en trussel mot demokrati, på lik linje med Russland og Nord-Korea

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en tråd hvor TS er ivrig YouTube-titter og vil ha med seg flere i sin sak.

 

Om jeg skal boikotte Kina krever jeg gode kilder som virkelig sier at dette er noe alle bør gjøre. Kildene må også ha høy tillit slik at jeg selv kan stole på de.

 

+ Å boikotte p.g.a. overvåkning er ikke nok da hele Vesten allerede har mye av dette.

 

Sett i gang, trådstarter, finn kilder til meg!

Endret av nightowl
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Enda en tråd hvor TS er ivrig YouTube-titter og vil ha med seg flere i sin sak.

 

Er det noe galt med å være en ivrig youtube-titter? Bedre å holde seg til ett nettverk med sin agenda? Best å holde seg til sitt eget ekko-kammer?

Du er på ett diskusjonsforum, å få folk til å se din sak, er litt poenget. Posten er også lagt i Politikk & Samfunn, som dreier seg om å få folk til sin side.

Du er klar over at Kina eier 25% av alle firmaer? At det kommunistiske parti nå regjerer uten noen relevant opposisjon?

Lenke til kommentar

Du liker tydeligvis ikke Kina.

 

YouTube passer best til underholdning, med unntak av når man finner tekniske guider o.s.v. That's it. Kom med andre (skikkelige) kilder som belegg for dine utsagn (dvs. Kina ditt og datt = farlig) og ditt standpunkt (dvs. å boikotte Kina) så folk kan vurdere om du har rett. Hvis ikke blir det bare synsing. Det er du som lever i et ekkokammer når du tar til takke med YouTube og ikke gidder å forsøke å være objektiv og finne gode kilder med høy tillit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det skal godt gjøres å boikotte Kina. Som påpekt så eier kinesiske selskaper svært mange andre selskaper rundt om i verden, og hvis man undersøker vil man oppdage at svært mye av det man bruker i hverdagen er produsert i Kina. Kina er så økonomisk viktig at en boikott vil innebære drastiske endringer i norsk økonomi og hverdagen til den enkelte. I et kapitalistisk system så vil alltid den største økonomien ha størst innflytelse globalt og økonomiske hensyn vil alltid trumfe andre hensyn.

 

Jeg ser ingen løsning på dette og jeg er sikker på at Kina vil fortsette å bli sterkere. Utviklingsland ser allerede til Kina som et forbilde fremfor vestlige demokratier. Demokratiske verdier vil gå på en tilbakegang verden rundt til fordel for mer autoritære styresett.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være mulig å finne noe man slett ikke liker ved et land. Personlig er jeg ikke særlig begeistret for hvordan mange dyr og mennesker blir behandlet i Kina. Men andre land har problemer de også, f.eks. Israel og USA. Skal man liksom boikotte alle land man ikke liker og leve slik man gjorde før globaliseringen? Faen for et kjipt liv det hadde vært: Ensidig kost, ingen elektronikk, ingen strøm, ingen kjøretøy, o.s.v. Det blir som å bo i en fjellsprekk - man hadde ikke fungert i hverdagen, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Mangel på menneskerettigheter, behandling av dyr, null respekt for copyright (stjeler fra alt og alle), stengt marked men utnytter det åpne markedet ellers osv osv. Kina er og forblir ett drittland. 

Lenke til kommentar

Skal man liksom boikotte alle land man ikke liker og leve slik man gjorde før globaliseringen? Faen for et kjipt liv det hadde vært: Ensidig kost, ingen elektronikk, ingen strøm, ingen kjøretøy, o.s.v. Det blir som å bo i en fjellsprekk - man hadde ikke fungert i hverdagen, dessverre.

 

Hørt om den kjedelige middelvei?  Drar man globaliseringen for langt og for fort, så blir det også et kjipt liv (bortsett for overklassen/"eliten").

 

Som et tenkt overklasse-menneske i Norge så er det helt OK for meg og mine å dele livsstil med overklassen i f.eks. Brasil eller Frankrike. Der velter de seg i materiell rikdom og sparker på underklassen når det passer. Man er "guder" i samfunnet.

 

Imidlertid, som tenkt underklasse-menneske er jeg ikke interessert i å dele med underklassen hverken i Brasil eller i Frankrike. 

 

Min konspirasjons-teori er at man nå prøver å harmonisere NAV til enda mer og rask globalisering. Det er vel ikke bærekraftig at snart går halvparten av sosial-støtten til innvandrere. Hva gjør man da? Bygger ned og omdefinerer NAV. Og praktisk talt alle politikere er med på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du liker tydeligvis ikke Kina.

 

YouTube passer best til underholdning, med unntak av når man finner tekniske guider o.s.v. That's it. Kom med andre (skikkelige) kilder som belegg for dine utsagn (dvs. Kina ditt og datt = farlig) og ditt standpunkt (dvs. å boikotte Kina) så folk kan vurdere om du har rett. Hvis ikke blir det bare synsing. Det er du som lever i et ekkokammer når du tar til takke med YouTube og ikke gidder å forsøke å være objektiv og finne gode kilder med høy tillit.

 

Du har virkelige ikke peiling på hva du snakker om! Grunnen til at politikere og styresmakter (samt andre som tror de tilhører eliten) hater YouTube er fordi informasjonen blir veldig enkelt spredd. Ikke dermed sagt at alt som blir formidlet der er korrekt, men det er alt annet enn den propagandaen du mottar om du ser mainstream media. Også her i Norge. NRK beviser jo dette for alvor nå. Januar og begynnelsen av Februar kan ikke beskrives som annet enn horribel ift. hvilke publikasjoner de foretar. Feilinformasjonen kommer på løpende bånd og ingen må komme fortelle meg at journalister er såpass lite begavet at de ikke evner se at hva de skriver er fullstendig skivebom. Problemet er som med YouTube og noen av disse sannhetssøkende-kanalene. For folk flest er det vanskelig skille mellom de som er 100% ekte og de med annen agenda fordi de snakker mye sant, men samtidig feilinformerer de om de viktige sakene. Hadde du hadd evner til å begripe hvilket maskineri som står bak dette skulle jeg forklart deg. Om du klarer løfte blikket opp fra tærne dine vil du se følgende;

 

Høyresiden er nå på full frammasj og de sender ut reportere som direkte konfronterer venstresiden ved markeringer som marsjen for livet e.l. Tror du dette er tilfeldig? Dette er 1. fordi de på venstresiden sjelden kan argumentere godt for sine synspunkter annet enn at de er veldig sinte +hater Trump. 2. fordi det alltid er noen som tjener på at det er to steile fronter mot hverandre. Da gjelder det kun å finne sakene som engasjerer nok og du har en evig runddans. Trump er kun en annen type klovn, hvilket betyr at politikere er klovner. Nå tenker du sikkert at dette er useriøs argumentasjon og aggresjonen bygger seg opp? Valget for dette ordet er ikke tilfeldig. Hva foretar en klovn seg i manesjen av ett sirkus? Lager show!! Og som du sikkert har sett jobber klovnen veldig sjelden alene ovenfor ett stort publikum. Som regel er det 3-4 om publikum er 2-300. Noen snill, noen slem og noen som mekler. Ser du til hvordan regjeringer og nasjoner er satt opp vil du oppdage overraskende mange likheter. Dette er langt i fra den fulle forklaringen for jeg tror rett og slett du må vekkes sakte.

 

I USA sier 6% at de har tillit til mainstream media. I Sverige er de gått bort i fra lisens for tv, men innført obligatorisk skatt i beste sosial "demokratiske" ånd. Her skal man betale selv om man ikke vil ha "informasjonen" eller propagandaen for de som evner tenke for egen maskin. Hvorfor tror du dette er blitt slik? 90% av mediene eies av 6 store firma. Tror du de kan sette egen agenda og kontrollere hva som blir formidlet til verden?

 

Angående Kina burde du enten lese deg opp eller skaffe deg mer kunnskap via erfaring. Dette har jeg via forretninger med kinesere. En ting som jeg kan bekrefte og andre som har gjort dette over tid er at det ikke kan stoles på i det hele tatt. Grunnlaget er enkelt. De forandrer mening hver dag om dette passer deres egen forhandlingsstrategi. Tror du dette er annerledes på stat/regjeringsnivå? Da kan du ikke beskrives som annet enn naiv om ordvalget skal bli humant. De har en langsiktig strategi som vil få dagens middagsplanlegging til å se ut som om du foretar deg denne etter at maten er konsumert. Du klarer ikke fatte at hva som er skjedd var planlagt av noen andre før du faktisk har utført handlingen og da er det som vi kjenner; alt for sent!

 

Tror du fortsatt ikke at Kina er ett land man bør styre langt unna (listen over de land vi burde holde oss borte fra er lang, men Kina blir brukt som et eksempel)? Se på Norge og still deg følgende spørsmål; har du noen gang merket forskjell fra hvem som regjerer? Venstre eller høyresiden.

 

Altfor mange tror de vet alt med grunnlag i at det har høyere utdanning. Utdanning er viktig. Imidlertid er det at man er flink til å gjenta hva andre har fortalt deg som sannheter ingen automatisk inngangsbillett til hva som faktisk skjer rundt deg. Snarere tvert imot. Har man en master- eller doktorgrad er man kun flinkere på et område, ikke noe annet. Man er så inne i ideologitåken at de aller, aller fleste ikke evner snu skuta før man krasjer inn i isfjellet. Ironisk nok seilte Titanic på isfjellet fordi man ikke hadde tilgang til kikkertene. Altså man kunne ikke se langt nok fram....

Endret av AnArv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du liker tydeligvis ikke Kina.

 

YouTube passer best til underholdning, med unntak av når man finner tekniske guider o.s.v. That's it. Kom med andre (skikkelige) kilder som belegg for dine utsagn (dvs. Kina ditt og datt = farlig) og ditt standpunkt (dvs. å boikotte Kina) så folk kan vurdere om du har rett. Hvis ikke blir det bare synsing. Det er du som lever i et ekkokammer når du tar til takke med YouTube og ikke gidder å forsøke å være objektiv og finne gode kilder med høy tillit.

Spot on.

 

99% av alle politiske videoer på YouTube er ren propaganda.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Du liker tydeligvis ikke Kina.

YouTube passer best til underholdning, med unntak av når man finner tekniske guider o.s.v. That's it. Kom med andre (skikkelige) kilder som belegg for dine utsagn (dvs. Kina ditt og datt = farlig) og ditt standpunkt (dvs. å boikotte Kina) så folk kan vurdere om du har rett. Hvis ikke blir det bare synsing. Det er du som lever i et ekkokammer når du tar til takke med YouTube og ikke gidder å forsøke å være objektiv og finne gode kilder med høy tillit.

Idiot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...