Gå til innhold

Metro Exodus stikker til Epic Games Store rett før lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12% mot 30% er jo en vill forskjell om vilkårene ellers er noenlunde like. Så har full forståelse for dette selv om jeg liker å ha alle spillene i Steam.

 

Valve har melket kua maks når de har vært markedsledende, Origin synes jeg har vært for dårlig. Men nå må de tilpasse seg resten.

 

Håper bare noen lager en klient som kan samle spillene på tvers av butikkene.

Discord gjør kanskje dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir piratkopiering her ser jeg. Drittsekker i alle ender.

 

Hvem er det som er drittsekk her, annet enn Valve som krever en latterlig mye større del av salget enn hva Epic gjør? Liker godt å holde meg til en klient selv, men om jeg skulle selge et produkt hadde jeg lett gått til den forhandleren som ga meg størst marginer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

12% mot 30% høres i seg selv ut som en nobrainer, men bilde er mer nyansert enn som så.

Hvor mye salg taper de på folk som nekter å handle hos Epic Games/ikke tilfeldigvis kommer over det via Steam/osv.?

 

Blir litt som å sammenligne prisene på å sette opp reklame på Times Square kontra Odda i Hordaland (satt veldig på spissen).

Mye av grunnen til at Steam tar seg en premium, er jo nettopp for de for de er så veletablerte og når ut til så mange.

 

Håper riktignok dette medfører at Steam senker de 30% noe, langsiktig har jeg stor tro på at det at Epic games storen kommer forbrukerne til gode, på en måte eller en annen.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Mye større kundebase er selvsagt et godt argument. Men samtidig har de pressa det de skal ha til smertegrensa og ettersom Epic har så mange på plattformen sin takket være Fortnite så ser de sikkert ar de kan ta et solid jafs fra Steam om de er ambisøse nok før Valve reagerer.

 

For min del liker jeg steam men det er bra at det endelig kommer skikkelig konkurranse som gjør at Steam må utvikles videre.

Lenke til kommentar

Til alle dere som sier "12% vs 30%. Ikke rart de går over" etc. Steam tar ikke 30%. Steam tar 30% av nye publishers. Deep silver har solgt godt over 10 millioner spill så de er nede i rundt 12% per spill.

 

Dette ble ikke gjort pga salgsinntektene. Dette kan dere bare legge dødt med engang.

 

Er synd at epic games ikke klarer å lage en store som er bra nok til at kunder vill gå over, så de bruker mafiametoder og holder spill som gissel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Til alle dere som sier "12% vs 30%. Ikke rart de går over" etc. Steam tar ikke 30%. Steam tar 30% av nye publishers. Deep silver har solgt godt over 10 millioner spill så de er nede i rundt 12% per spill.

 

Dette ble ikke gjort pga salgsinntektene. Dette kan dere bare legge dødt med engang.

 

Er synd at epic games ikke klarer å lage en store som er bra nok til at kunder vill gå over, så de bruker mafiametoder og holder spill som gissel.

Det laveste de går er 20% etter at salget har nådd 50 millioner dollar:

https://www.theverge.com/2018/11/30/18120577/valve-steam-game-marketplace-revenue-split-new-rules-competition

Lenke til kommentar

At Epic Games har bedre vilkår endrer ikke det faktum at det er veldig merkelig å gjøre det om til en eksklusiv i siste liten. Man får nå den absurde situasjonen der de som har forhåndsbestilt allerede kan få spillet via en butikk som ikke har rettighetene til å selge spillet på lanseringsdagen.

 

Ellers er det kun positivt at det blir mer konkurranse for Steam.

 

For min del har jeg ikke en PC som kan kjøre spillet uansett, så går for PS4-versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...