Gå til innhold

Faktisk helt feil: Ingen har pålagt Maxbo på Sinsen å lage 88 sykkelplasser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er løgnen her, ut over den at Maxbo ble "pålagt" noe som helst? 

 

De vender problemet på hodet og henger seg opp i ubetydeligheter som forskjellen på "er pålagt" og "vil bli pålagt".  

 

Derutover er faktisk.no Norges antakelig mest utroverdige kilde på alt. 

  • Liker 9
Skrevet

TU kunne kanskje gått ut og beklaget den originale artikkelen? Den som i ettertid har vist seg som en ren røverhistorie.

 

Og din kilde er hva en MDG-politikker sier til faktisk.no?  Du verden...

  • Liker 4
Skrevet

De vender problemet på hodet og henger seg opp i ubetydeligheter som forskjellen på "er pålagt" og "vil bli pålagt".  

 

Derutover er faktisk.no Norges antakelig mest utroverdige kilde på alt. 

 

Welcome to the comment section, where lies are lies, truths are lies, and the positive reputations doesn't matter.

  • Liker 9
Skrevet

Hva er løgnen her, ut over den at Maxbo ble "pålagt" noe som helst? 

 

Defacto er de vel egentlig fått et pålegg. De er avhengig av at tomta reguleres i tilfelle brann. For å få den regulert så må de innfri parkeringsnormen. Forslaget som eier har lagt frem, som er tilsvarende slik dagens realitet er, er blitt anbefalt avslått. Og hvis planforslaget blir vedtatt, så slår parkeringsnormen inn, som tilsvarer disse 88 sykkelplassene. 

 

Det blir semantikk å påstå at de ikke er pålagt noe. Hvis de vil sikre verdiene sine må de ha tomta regulert, blir tomta regulert så må de ha 88 sykkelplasser og et svært lavt antall parkeringsplasser for bil. 

  • Liker 6
Skrevet

Det står jo helt klart at med mindre en brann eller annen hendelse gjør at de må bygge på nytt så vil de ikke bli pålagt noen som helst endring uansett hva utfallet av planprosessen blir.

  • Liker 5
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

De vender problemet på hodet og henger seg opp i ubetydeligheter som forskjellen på "er pålagt" og "vil bli pålagt".  

 

Derutover er faktisk.no Norges antakelig mest utroverdige kilde på alt. 

Hva heter du? Google?

Dessuten heter det minst troverdige og ikke slik barnespråk som det du utviser.

  • Liker 4
Skrevet

Nei, de er ikke pålagt enda, men MDG vil kreve 88 sykkelparkeinger i det en regulerer tomten. Så lykke til med å både selge og handle plank der etter en reguleringsplan er vedtatt. Jøss MDG kan det der med å kombinere drømmer og virkeligheten.

  • Liker 2
Skrevet

Nei, de er ikke pålagt enda, men MDG vil kreve 88 sykkelparkeinger i det en regulerer tomten. Så lykke til med å både selge og handle plank der etter en reguleringsplan er vedtatt. Jøss MDG kan det der med å kombinere drømmer og virkeligheten.

Du veit for MDG og ko er det mer viktig og ha rett å ha rett på et etisk nivå en faktisk nivå...

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor bruket ikke Byrådet sine egne sykkelparkering ? de burde jo være forebilder på bruk av denne type transportmidler spesielt siden de selv forventer at alle andre skal bruke sykkel.

 

Her er et bilde som Peter N. Myhre tok nå nylig, og som han skriver "Her er byrådets egen bysykkelparkeringsplass på Ensjø."

 

50103875_10157011647035127_5628714543040

Endret av Nautica
  • Liker 3
Skrevet

De vender problemet på hodet og henger seg opp i ubetydeligheter som forskjellen på "er pålagt" og "vil bli pålagt".

Hva mener du? Vil de bli pålagt å lage 88 sykkelplasser?

Gjest I1RRS7FlJH
Skrevet (endret)

Hva er i det hele tatt poenget med denne parkeringsnormen? For eksempel at det må bygges ut maksimalt 0,5 parkeringsplasser per leilighet. Noen steder vil det være for lite og resultatet er at utbygger taper penger.

 

Samme med forretninger som selv best hvor mange sykkel- og parkeringsplasser de bør koste på seg for å maksimere sin inntekt.

 

Men alle må tydeligvis med for å tvinge samtlige i Oslo over på sykkel, spiller ingen rolle for MDG at næringslivet føler seg uønsket.

Endret av uname -l
Skrevet

Hva er i det hele tatt poenget med denne parkeringsnormen? For eksempel at det må bygges ut maksimalt 0,5 parkeringsplasser per leilighet. Noen steder vil det være for lite og resultatet er at utbygger taper penger.

Svaret er politikk. Dersom det kun er 0,5 parkeringsplassar per leiligheit så kan ein ikkje bu der dersom ein må ha bil sidan den halve parkeringsplassen nesten må holdast av til besøkande med bil.

 

I tillegg har det sjølvsagt med byplanlegging å gjere, særleg i sentrumsområder så vil ein vanligvis ha parkering under bakkenivå og oppe på tak for å ikkje legge beslag på areal som elles kunne vært brukt til andre ting.

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...