Gå til innhold

Netflix skrur opp prisen i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår virlelig ikke sutringa om dårlig utvalg på Netflix. Vi som er oppvokst med kun NRK, der det var kun to høydepunkt gjennom uka; detektimen på fredagen og mandagsfilmen, syns Netflix er enestående både i forhold til utvalg og pris. Da vi kjøpte videomaskin hjemme i 1985, kostet den over 7000 kr og det kostet 50 kr å leie en film. (det var en snau timelønn den gang). Dvs, vi betalte mer for å leie en film et døgn, enn Netflix koster for en måned.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nei, men det er ganske objektivt og du finner en fasit på hva som er "de beste" produksjonene.

 

Nei det er ikke objektivt. Hva har dessuten det med hva andre finner underholdende? Du forsøker jo å argumentere for at Netflix ikke har nok underholdning for folk til å være verdt pengene, men du snakker jo bare om deg selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

YouTube har vel strengt talt best utvalg, og slår definitivt knockout på netflix. Men du har kanskje forutsetning om noe av produktkvalitet å?

 

Og ut av nysgjerrighet, prøver du å si at du nyter kvalitets TV-serier på en mobil? Nettbrett? Laptop? Eller i beste fall en 27" PC skjerm? Er det noe jeg iallefall ikke skjønner så er det folk som gidder å kaste bort tiden sin ved å se produksjoner til flere ti-talls millioner dollar på et eller annet patetisk medium de har innenfor en strak arms rekkevidde.

Ser mye på Youtube også, det er mye bra der. Men du må nesten skille mellom amatørproduksjoner og profesjonelle produksjoner. Ellers er man neppe ute etter en fornuftig diskusjon.

 

Jeg ser på en 55 tommers TV som er plombert og unntatt lisensplikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og du er fasiten på hva folk skal finne underholdende?

Nei, men det er ganske objektivt og du finner en fasit på hva som er "de beste" produksjonene.

Hva definerer "de beste" produksjonene? Er det antall dollars brent opp på produksjonen? Er det hva opera-elskerne i P2 anser som kvalitetsfilmer/-serier? Er det hva "eksperter" sier er "de beste" produksjonene? Er det deg? Er det meg?

Er det basert på seertall? Er det antall oskar eller emmy? Spørsmålene kunne fortsatt i det uendelige.

 

Det er ganske mange faktorer med, så å kalle det objektivt blir vel litt som å si at "filmekspertene" som elsker alt som har med historie og fakta er kvalitet, mens alt annet er møkk. For ja, de "ekspertene" finnes det mange av.

 

Så spørsmålet til deg, er jo - siden du har fasiten over hva som anses som "de beste" og hva som er objektivt - kan du kanskje utdype det for alle oss uvitende sjeler? Vi har sikkert ikke like mye peiling som deg, men vi kan jo gjøre et forsøk på å forstå deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fordi?

 

Nå er det kanske naturlig at den øker i usa men ikke her all den tid de har mye bedre utvalg der borte.

Fordi de har et dårlig utvalg. Det kommer jo et tidspunkt hvor det ikke er så veldig mye mer internsagt å følg med på. Om det er en Netflix-only serie du følger med på kan man kjøpe en måned når den kommer.

 

Det var en gang at å avslutte kabel-TV forbindelsen og bytte det ut med Netflix faktisk var lønnsomt. Det er det jo knapt lenger. I tillegg til at du ikke får tilgang på like nye serier når de kommer. Og nå inkluderer jo til og med flere TV leverandører strømtjenester, så det er jo faktisk tilbyderen nå som leverer i pose og sekk.

Netflix har den beste utvalge av alle lovlig alternativer ute der

 

HBO har jo bare 1 serie

 

Amazon prime har ikke noe særlig

 

og så har vi vel Dplay som er ganske spotty med hva dem har der gjerna flere sesonger eller episoder i en sesong mangler

 

Ikke bare til snakke om at Dplay fungere ikke engange ordentlig i norge .

 

Viaplay er ogs meehhh

 

Jeg heller bruke lovlige løsninger istedenfor ulovlige løsninger spesielt når kvaliteten er veldig bra på tjeneseten og videoene.

 

At netflix gjerne ikke har noe du like og ser på er bare synd ... Klart er det flere serie som The Orville jeg hadde likt og har på Netflix istedenfor nye søpple dem kaller Star Trek som er ikke star trek engang osv men netflix har utenom også en god del interresante ting for meg og min svigermor som like ser på deg og har i det minste ganske bred utvalg spesielt i forhold til konkurentene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rudde du er så subjektiv som det finnes i denne diskusjonen. Netflix har best utvalg av alle leverandørene. Skal du få tilsvarende mengder må du sitte på Prime, Viaplay og HBO, så og si. Du får ikke samme program såklart, men mengdemessig slå Netflix alle. Til en hundrelapp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og ut av nysgjerrighet, prøver du å si at du nyter kvalitets TV-serier på en mobil? Nettbrett? Laptop? Eller i beste fall en 27" PC skjerm? Er det noe jeg iallefall ikke skjønner så er det folk som gidder å kaste bort tiden sin ved å se produksjoner til flere ti-talls millioner dollar på et eller annet patetisk medium de har innenfor en strak arms rekkevidde.

 

Jeg nyter Netflix lisensfritt med min 70" PC skjerm ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er vel ikke overasket over at prisen ikke stiger når man har såpass lite nytt og bra utvalg i  netflix regionen Norge tilhører i. Fremtiden tyder vel også på at de ikke kommer til å få annet enn sine egne Original Netflix serier og filmer. De store studionene utvikler eller har siine egne streaming tjenenester som feks  Universal Pictures og Disney. Disney er vel allerede på vei ut..

 

Netflix har noe bra Orignal Netflix serier og filmer, men etter min mening kan man telle disse på en hånd. 

 

netflix-their-customers-watch-our-origin

Endret av Catchy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi de har et dårlig utvalg. Det kommer jo et tidspunkt hvor det ikke er så veldig mye mer internsagt å følg med på. Om det er en Netflix-only serie du følger med på kan man kjøpe en måned når den kommer.

 

Det var en gang at å avslutte kabel-TV forbindelsen og bytte det ut med Netflix faktisk var lønnsomt. Det er det jo knapt lenger. I tillegg til at du ikke får tilgang på like nye serier når de kommer. Og nå inkluderer jo til og med flere TV leverandører strømtjenester, så det er jo faktisk tilbyderen nå som leverer i pose og sekk.

 

 

Hvilket TV selskap jobber du hos? hahha har selv jobbet i et TV selskap og det du sier stemmer jo ikke. Først å fremst så er det dårlig utvalg på Streaming gjennom TV LEV. For det andre så er det et utvalg på eksempel "20000 titler" men du må betale ekstra for 80% av innholdet. For å ikke nevne TV lisens. Netflix er selfølgelig billigere...

Endret av Simon805
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er interessant at folk fortsatt klager på prisnivå og utvalg. For 10 år siden satt de fleste på hver sin PC og lastet ned torrents i stor skala med unnskyldningen at det ikke finnes gode alternativer til ulovlig nedlasting. Nå har vi flere gode tjenester, og de samme menneskene sitter og sutrer over at ikke ALT i hele verden er tilgjengelig for en hundrelapp i måneden. Det hadde sikkert vært altfor dyrt det også hvis den tjenesten engang kom.

Sikkert de samme personene som nekter å betale for Spotify også, og jukser seg til reklamefri gratisversjon

 

Ja, sa det da, og fikk rett - i det det meste er tilgjengelig, finner de alltid en annen unnskyldning for å laste ned pirat i stedet for å betale for løsningen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som tvinges til å betale for Neflix, men alle som ser på TV tvinges til å betale for NRK, som koster mer i året enn Netflix..

 

Har ikke lastet ned noe i år, da jeg ser på Netflix

Kommer selfølgelig til å laste ned GoT da HBO suger og Grand Tour fordi jeg ikke gidder betale fullpris for ett show

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår virlelig ikke sutringa om dårlig utvalg på Netflix. Vi som er oppvokst med kun NRK, der det var kun to høydepunkt gjennom uka; detektimen på fredagen og mandagsfilmen, syns Netflix er enestående både i forhold til utvalg og pris. Da vi kjøpte videomaskin hjemme i 1985, kostet den over 7000 kr og det kostet 50 kr å leie en film. (det var en snau timelønn den gang). Dvs, vi betalte mer for å leie en film et døgn, enn Netflix koster for en måned.

Så du var kakse altså? Har hørt andre helt vanlige folk si at på toppen av leiepris på 50 kr per film så kom det 35 kr for å leie videoavspiller, fordi de færreste hadde råd til å eie videomaskiner på 80 tallet. Så om du kun måtte ut med en 50 lapp så må du ha vært "kakse" med egen videomaskin i stua. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Netflix har nokre gode filmar, men det er vel heller den svakare delen av tilbodet. Dei har derimot ein god del meget gode seriar, både sjølvprodusert og av andre. Prisen er etter mi meining vanvittig god mtp. kva du får og antall timar underhaldning. Det kostar like mykje som ein kinobillett til ein film på eit par timar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...