Gå til innhold

Her er flytaxien som skal bli din neste Uber-bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pfft..kommer aldri til å bli noen suksess. Kommer til å koste 1000kr turen minimum. Den har lav rekkevidde, så må lade etter en kort tur mellom to tettsteder, den må sikkert okkupere helikopter plassen under lading, så er ikke snakk om å ha mange i drift. De må komme med noe helt annet.

Lenke til kommentar

Hadde vært herlig å kunne fly over trafikken og slippe å sitte i kø. Håper flyvende droner kommer snart. Den er kanskje litt stor og klumsete, men dronene blir vel mindre og mer praktiske etterhvert som teknologien utvikler seg. Vi må begynne å fly istedenfor å kjøre bil. Det vil være et kjempestort fremskritt. Det er også altfor tungvint å reise mellom flyplasser. Den største hindringen er nok regulerings -og avgiftskåte politikere, tenker jeg. Det finnes utrolig mange dyktige ingeniører og de kommer til å finne en løsning på de tekniske utfordringene. Det er jeg overbevist om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært herlig å kunne fly over trafikken og slippe å sitte i kø.

Og er din personlige økonomiske situasjon tilrettelagt for daglige flyvninger over trafikk-korker?

Eller om du er slik som resten av oss - du kan få æren av å sitte i saktegående kø og observere en og annen "flyvebil" og tenke på at om om du bare hadd hatt nok penger, så. . . . :shrug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Få noe opp i luften som kan lette på trafikken, sier nå jeg. Enten det er flyvende biler eller droner eller noe annet. Man kommer aldri til å klare å bygge seg ut av de voksende bilkøene. Det har blitt forsøkt i 70 år. Det går ikke. Og flyplasser er omstendelige og stjeler mye tid.

 

Denne modellen ser litt stor ut, nesten som et helikopter. Men tøft likevel hvis den kommer til Norge i nær fremtid. Det er da en start, i hvertfall.

Lenke til kommentar

 

Håper dette er mange år frem i tid. Det er mer enn nok bråk i byene allerede

 

Tenk så deilig å bare sveve inn over viddene og lande på en passende fjelltopp, slippe å bli spiddet av personer i kondomdress med spisse staver

Om man da også slutter å ha veier oppover i fjellet så blir det vel på en måte også forsvarlig ut i fra naturvernshensyn.

Lenke til kommentar

Billigere å utvide veinettet mener nå jeg, så kan flere nyte godt av fordelene - ikke bare de rikeste.

Men det kommer nok uansett, for de landene som først lykkes med droner eller flyvende biler til person -og varetransport oppnår en konkurransefordel. De tjener på det økonomisk og så må andre land gjøre det samme for ikke å henge etter.

 

Ny teknologi er ofte dyr i begynnelsen, men blir billigere etterhvert.

Lenke til kommentar

Få noe opp i luften som kan lette på trafikken, sier nå jeg. Enten det er flyvende biler eller droner eller noe annet. Man kommer aldri til å klare å bygge seg ut av de voksende bilkøene. Det har blitt forsøkt i 70 år. Det går ikke. Og flyplasser er omstendelige og stjeler mye tid

 

De hadde jo noe spennende på gang for noen generasjoner siden, luftskipene. Men de valgte jo totalt feil gass. Lettantennelig hydrogen ble valgt, når de kunne ha nyttet helium som er en edelgass.

Lenke til kommentar

Pfft..kommer aldri til å bli noen suksess. Kommer til å koste 1000kr turen minimum. Den har lav rekkevidde, så må lade etter en kort tur mellom to tettsteder, den må sikkert okkupere helikopter plassen under lading, så er ikke snakk om å ha mange i drift. De må komme med noe helt annet.

 

Ja, husker du den gangen noen foreslo internett? Pfft, kom jo aldri til å bli en suksess. Nei, de får komme med noe helt annet.

 

Jeg antar du har svarene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pfft..kommer aldri til å bli noen suksess. Kommer til å koste 1000kr turen minimum. Den har lav rekkevidde, så må lade etter en kort tur mellom to tettsteder, den må sikkert okkupere helikopter plassen under lading, så er ikke snakk om å ha mange i drift. De må komme med noe helt annet.

 

Vanlig norsk drosjepris altså...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...