Gå til innhold

AMDs neste toppmodell er Radeon VII


Anbefalte innlegg

Tror litt av det er at noen rett og slett er leie av den ufyselige markedsdominansen Nvidia har og har forsøkt å misbruke MYE i de par siste årene. Responsen fra Nvidia's president gjorde ikke akkurat situasjonen noe bedre heller.

 

Derfor blir det nok slik at når jeg skal oppgradere fra 1070 Ti-en min, blir det sikkert til Radeon VII eller hva annet de kommer ut med. Hopper av Nvidia-toget på neste stopp. Dritlei.

 

Ja. Viktig å støtte AMD som har gitt PC-spillere fingeren i mange år nå. Fantastisk firma  :D

Endret av LoveAmiga
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yter omtrent som det snart 2 år gamle 1080Ti, 300W TDP og samme MSRP som 1080Ti hadde ved launch. Color me unimpressed. Hadde vært bedre med 8GB HBM og samme pris som RTX2070. 

 

De bruker nok defekte MI50 og MI60 chips her, så vinn vinn for AMD uansett da de ellers hadde skrotet chips.

 

Skjønner ikke hvorfor dem ikke har en 8GB modell. Hbm2 er jo veldig dyrt, så kunne sikkert solgt et 8GB kort for 100-150 dollar mindre..

Lenke til kommentar

Regner med kortet bruker en god del strøm ja.

Høyt strømforbruk er en ulempe du må leve med om du skal ha toppkort. RTX 2080 Ti sluker nesten like mye som Vega 64.

https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/asus-rog-rtx-2080-ti-strix-oc-o11g-review-1500-beast/13/

 

Holder meg enda til 1000 serien og ingen planer om å omgradere den nærmeste tiden. 

Kanskje Navi leverer når arkitekturen slippes. 

Lenke til kommentar

 

Og hvis vi slår på strålesporing knuser vi det, mener Huang.

 

Selv med det massive ytelsestapet "strålesporing" resulterte i? Såklart, det er en umoden teknologi med minimal støtte i skrivende stund, og selv om patching har forbedret ting så var ikke akkurat førsteinntrykket overveldende for å si det sånn. Gjør som flere andre her og venter på benchmarks og uavhengige tester. Og selv om jeg for tiden er godt plantet i Nvidia-leiren så håper jeg at AMD lykkes, om ikke annet så for å gi Nvidia litt etterlengtet konkurranse. Det ser ut som det trengs ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn jeg oppfatter ray tracing fra nVidia, så gir det kun økt eye candy. Om det er riktig oppfattet så sier det seg jo selv at dette kun suger prosessorkraft i fra GPU. Men det er jo kanskje det som er litt målet til grafikkortene også, altså ikke kun gi dette med å gi økt fargerom og flere antall piksler.

 

Før en vet ordet av det så har kanskje noen smartinger funnet ut at den delen av GPU-en kan nyttes til andre regneformål også?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dem ikke har en 8GB modell. Hbm2 er jo veldig dyrt, så kunne sikkert solgt et 8GB kort for 100-150 dollar mindre..

 

HBM2 lages ikke i stabler med mindre kapasitet enn 4GB, og Radeon VII bruker fire stabler for 1TB/s minnebåndbredde. 16GB er derfor den minste kapasiteten AMD kan levere Radeon VII med, spesielt ettersom dette bare er kort som ikke klarte å bli Instinct MI50

  • Liker 1
Lenke til kommentar

' timestamp='1547121134' post='24745063']

 

Forøvrig en usmakelig respons fra han Nvidia karen.

 

 

Litt overraskende uttalelse av Huang ja. Ihvertfall tatt i betraktning av at Nvidia og AMD er i "familie".. Vil tro bestefar har et og annet å si om dette (om han lever)

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...